Gonal F + Ovitrelle

@Just-Me Wat balen zeg... Je voelde het al aankomen, maar toch blijft het een teleurstelling.. Wel heel fijn dat de uitgangsecho goed is en je meteen weer door mag! Lekker van het zonnetje proberen te genieten en even ontspanning zoeken. Je hebt binnenkort weer een fertiliteitsmassage gepland toch?
@Camhay Spannend! Nu is het wachten dus.. Je hebt er alles aangedaan en volgens mij alle kansen venut, dus je kunt jezelf in ieder geval niks verwijten! Nu heb je er geen invloed meer op. Fijn dat je je tot nu toe goed voelt. Hopelijk kom je een beetje goed de wachtweken door. Ik kreeg telkens een dag na de eisprong hele pijnlijke borsten. Dat blijft dan tot 14 dagen na de Ovitrelle. Misschien dat je dit nog gaat krijgen? Ik hoop voor je van niet, is niet heel fijn met slapen?
@EllenvR Super zeg, in ieder geval 4 goede dus! Ik hoop enorm voor je dat die drie kleintjes nog even meegroeien! Heel veel succes zondag. Kijk je op tegen de punctie? Ben heel benieuwd hoe je het gaat ervaren. Krijg je pijnstilling? 
@Hier ben ik inmiddels met de duphaston gestart. Nog niks geen bijwerkingen tot nu toe (2e dag pas, kan nog wel komen natuurlijk..). Heel erg fijn! Voel me gewoon vrolijk en ook geen opgeblazen zeekoe. Hopelijk levert het ook een bloeding op en is daarna de boel schoon. Hoop gewoon zo dat we nog één ronde kunnen doen voor onze vakantie, al wordt het wel krap. 

@Xbelle, ik hoop met je mee! Hopelijk doet de Duphaston zijn werk vlot. Fijn dat je nog geen last hebt! (bij mij begon het met de Provera al meteen op dag 2, dus heb goede hoop voor je!)
Ik heb inderdaad aanstaande donderdag weer een massage! Ik kijk er zo naar uit haha! Even tijd voor mijzelf en wat ontspanning. ?

@Camhay, ik kreeg de eerste ronde vanaf dag 2 alles tegelijk. Maar deze ronde alleen de pijnlijke borsten, ze zijn meteen gevoelig maar worden echt pijnlijk vanaf dag 4 na ovulatie/Ovitrelle. Deze ronde was ik wat weeïg, dat begon op dag 3. Maar was goed te doen. Het is dat die weeïgheid en maagzuur aanhielden tot de laatste dag, anders had ik het denk ik niet eens echt zo doorgehad.

@Hier, de eerste Gonal zit er weer in ??
Gister waren we bij het nichtje van mijn vrouw, het blijft toch een dingetje om haar met een groeiende buik te zien. Ook al zijn ze heel lief en begripvol naar ons, ik krijg dat gevoel niet weg. Zo’n steen in mn maag elke keer als we er heen gaan. Ze zei wel iets waar ik van de week ook aan dacht, wat ik wel bijzonder zou vinden (en zij bedoelde het ook echt lief en op dezelfde manier) Het zou zo leuk zijn om nog heel even samen zwanger te zijn, om dat stukje samen te kunnen delen. Niet iets waar ik van uit ga, maar gewoon de gedachte was even leuk ☺️ Daarnaast zat ik gister even bij een kennis, zij geeft mij wel eens reiki. Ging nu even wat drinken daar. En ik had de medicijnen nog mee, omdat ik net uit het ziekenhuis kwam. Zij voelt altijd heel veel, maar haar hondje schijnbaar ook ? Die bemoeit zich nooit ergens mee, maar kwam deze keer heel bijdehand naar me toe. Hij begon helemaal aan die doosjes te snuffelen en duwde ze zo tegen me aan. Daarna werd mijn onderbuik afgesnuffeld en ging hij er met zijn koppie boven op liggen. Zo apart! Geen idee wat dat nou was, maar t was wel heel aandoenlijk!

Ik lees nog elk berichtje hier, maar reageren doe ik wat minder ?. Mocht er een keer een vraag of iets staan waar ik een antwoord op weet zal ik zeker reageren, en bij elk positief of negatief bericht voel ik mee, maar verder heb ik zelf niet veel updates te schrijven… wat hoop ik elke keer op een positief berichtje van een van jullie en wat baal ik mee als jullie ongesteld worden?. Hopelijk komt voor jullie allemaal binnenkort ook dat prachtige nieuws !! 

@Lovie Lief, dankjewel! Jeetje nu alweer 29 weken, dat gaat echt snel. Voor je het weet begint je verlof en is het zover ❤️.
@xbelle Dat wat jij noemt vond ik altijd het lastigste: gaat het uiteindelijk lukken? Als je zou weten dat het lukt, wanneer dan ook, is alles zoveel makkelijker te accepteren… al is de kans dat het uiteindelijk lukt natuurlijk echt wel groot, maar daar koop je niks voor zolang het nog niet zover is .. 
@justme Oh ik had zo’n hoop bij jou door de krampjes enzo. Ik dacht ook echt dat ik ongesteld ging worden door de krampjes, al voor mn NOD en na mn NOD nog dagen. Ook verdween de pijn in mn borsten op mn NOD.. het hoeft niks te zeggen dus, maar helaas?. Maar wat fijn dat je wel een goed gevoel had over de ronde! En wat fijn dat de fertiliteitsmassages zo fijn zijn! 
Over de dames die dit topic gestart zijn; mss wist je dat allang maar je kunt ook op een naam klikken en dan alleen de berichten van die persoon teruglezen, makkelijk om zo te vinden hoe het afgelopen is :) als ze een vraag hebben over eten bij een kindje van 14 maanden (ik noem maar iets randoms) weet je iig de uitkomst? alleen lastig als ze helemaal weg zijn van oudersvannu… 
@ellenvr Ooh wat spannend, het is zover!! Vandaag de punctie gehad dus, was het een beetje te doen? Heb je de uitslag van de punctie al gehoord? Weet je al wanneer er een terugplaatsing komt? Oh mn duimen draaien overuren voor je ❤️ 
@Camhay wat spannend, op het wachtbankje. Over het timen; zo te horen zitten jullie helemaal goed!! Bij onze laatste ronde had ik mn eisprong al gehad bij de echo om te kijken of ik al pregnyl mocht zetten…. Toevallig hadden we de avond ervoor ‘een babydansje’ (haha ik neem hem even over) gedaan en was zo bang dat die timing dus niet goed was, dat was onze enige keer omdat we eisprong later hadden verwacht… ik baalde zo, je wil alles helemaal perfect doen en toen gebeurde dat. Maar het was blijkbaar helemaal goed genoeg! Jullie hebben zo te lezen elk moment rondom je eisprong wel benut, meer kun je niet doen! En super dat je bijwerkingen nu minder zijn!! Ik duim ?? 
@xbelle hopen dat die ronde voor jullie vakantie nog net kan! Anders word je geduld wel heel erg getest.. fijn dat je iig geen last hebt van bijwerkingen! Succes ?? 

@Hier Vrijdag de termijnecho gehad, 4 dagen vooruit gezet naar 12+2. Gaat snel! Alles zat erop en eraan en zag er goed uit. Nekplooi mooi dun. Nu wordt de 13 weken echo nog verzet naar ergens de komende 2 weken (stond al gepland maar door die 4 dagen erbij op 14+5, maar moet voor 14+3 dus moet nog verzet). Ik ga dinsdagochtend prikken voor de nipt, maar de nekplooi stelt alvast een beetje gerust. 
De verloskundige zei eerst dat je het geslacht echt niet betrouwbaar kunt zien voor 15 weken, maar toen ze keek (zonder dat wij ernaar vroegen) zei ze dat het zo duidelijk was dat ze nu echt wel een goede gok durfde te wagen als we het wilden weten?. Wel met de opmerking dat het dus nog niet 100% zeker is. Maar ze dacht een jongetje ?. Haha ga er nog niet helemaal vanuit hoor, maar toch bijzonder om er al een idee van te hebben!
Mij gaven verhalen van anderen waarbij het gelukt was altijd hoop, als het veel te veel details zijn; zeg het! Ik wil niet te veel vertellen maar ook niet ineens verdwijnen, want ik leef zo met jullie mee ❤️❤️

@xbelle, spannend meid! Zou fijn zijn nog een kansje voor de vakantie idd!

@just-me. Wat grappig van dat hondje.. wie weet voelt ie wel iets aan :)
Ik heb vanaf dag 3 ongeveer ook enorme pijn aan de boobies gekregen en dat komt en gaat.. echt niet fijn, maar op zich "los in de kooi" goed te doen haha. Wel in vlagen wat misselijk geweest maar dat lijkt nu af te nemen. Ook last van maagzuur gehad. Eigenlijk valt het me tot nu toe reuze mee. Ik zit nu op dag 5 na ovitrelle en pas dag 3 na ovulatie. Hcg is al aan het zakken hier zoals ik op de test kan zien. Dus ik neem aan dat ik qua bijwerkingen dan het ergste ook heb gehad ?

@milou, wat fijn dat alles goed zit! En een jongen ? super leuk ? vaak bij een jongen is het wel wat zekerder he... bij mij zeiden ze eerst 75% een meid. Een week later kreeg ik de nipt uitslag met 99% geslacht een jongen whauahaha. Dat was ff omschakelen? maar wat ik voornamelijk lees en hoor. Is dat het vaak van een meid naar een jongen gaat, andersom komt niet vaak voor. Leuk gefeliciteerd iig!

@MilouP, fijn van je te horen! Wat bijzonder, een klein mannetje! Zo blij voor je dat alles goed gaat! Voor mij hoef je niets achter te houden hoor! Zo is het leven, en iedereen hier heeft alle recht om trots en blij te zijn en hopelijk zijn we dat op een dag allemaal! Dus deel vooral ook je blijdschap! Maar dat is hoe ik erover denk!
Zeker nadat we vandaag heel verdrietig nieuws kregen over een van de nichtjes van mijn vrouw en haar zwangerschap, dus positieve verhalen zijn fijn ?

@Camhay, jaaa die borsten ?? Niet grappig he ? Als ze eenmaal in of uit bh zijn, kan ik weer ademhalen maar soms wil ik ze niet loslaten omdat ik weet hoe zeer dat doet hahaha! Mijn vrouw durft die dagen niet eens in mijn buurt te komen ? gelukkig valt het verder mee, inderdaad de kleine dingetjes zoals de weeïgheid of maagzuur. Maar gelukkig trekt dat ook weer weg! Leuk idee de FB groep! Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt nauwelijks iets doe op social media.. Dus voor mij werkt t niet echt denk ik ?

@XBelle, Wat fijn dat je van de duphaston geen bijwerkingen ervaart. Ik ga voor je duimen dat je nog een kans krijgt voor je vakantie. Dat zou echt fijn zijn! Even een ronde waarin het gewoon meewerkt allemaal. 

@Just-Me, ik snap zo goed wat je zegt over het zien van je nichtje en haar groeiende buik. Het gevoel is zo dubbel omdat je het ze zo ontzettend gunt maar zelf ook zo graag wilt. Ik hoop dat het deze rond raak is voor jullie. 
Wanneer heb je je eerst echo weer gepland?

@MilouP, Wat leuk weer even wat van je te horen! En wat fijn dat alles goed gaat. Ik been heel benieuwd of de gok van de verloskundige klopt en het inderdaad een jongetje is. 

@Camhay, ik heb me aangemeld voor de facebook groep. Vind het een leuk initiatief! Hoe gaat het verder? Nemen de klachten langzaam al wat af? 

@Hier, eergisteren de punctie gehad. Ik vond het wel spannend toen ik donderdag de definitieve datum mee kreeg maar ik had gelukkig wat afleiding want moest een supriseparty voorbereiden voor mijn man en zijn beste vriend, dus vrijdag en zaterdag eigenlijk weinig tijd gehad om me er druk over te maken. 

Uiteindelijk viel het me alles mee. Ik kreeg een roesje waarvan de kamer even ging tollen maar met mijn ogen dicht ging ook dat weer prima. Het aanprikken was vooral vervelend maar niet heel erg pijnlijk. Na de punctie wel wat krampen gehad maar niet heftiger dan flinke menstruatie krampen. Ik was wel dood moe en heb thuis ook echt nog wel even een paar uur geslapen. 

Ze hebben uiteindelijk 4 bruikbare eicellen gevonden, de kleine follikels waren toch niet rijp genoeg om goede eicellen te bevatten. Morgen krijg ik tussen 11 en 12 een smsje hoe laat ik weer in het ziekenhuis moet zijn voor de terugplaatsing in de middag en donderdag hoor ik hoeveel er eventueel ingevroren kunnen worden. 

@ellen. Oh wat spannend! En leuk dat je je hebt aangemeld. Ben heel benieuwd en hoop dat ze gewoon alle 4 bruikbaar zijn?

Hier gaat het goed hoor. Af en toe in vlagen wat misselijk. Maar ik vind het tot dusver echt heel goed te doen gelukkig?

Terug
Bovenaan