Gonal F + Ovitrelle

@Just-Me, Zoals het ons bij het ziekenhuis is uitgelegd is de maximale bewaartermijn 5 jaar. Ieder jaar vragen ze of ze nog bewaard moeten blijven en zo ja betaal je een x bedrag voor de opslag. Zo nee, worden ze vernietigd of eventueel gebruikt voor wetenschappelijk onderzoek als je daar toestemming voor geeft.

@Camhay, ik ben voor je aan het duimen dat de testen mooi oplopen!! Fijn dat je er een positief gevoel bij hebt en je dingen herkent, dat positieve gevoel goed vasthouden dan moet het goedkomen. 

@Ellen, ah ok. Dat is best lang zeg! Wat goed. Bizar hè wat ze allemaal kunnen tegenwoordig. Hopelijk is het natuurlijk niet meer nodig, maar fijn dat het kan!

@Camhay Dat lijkt me inderdaad geen Ovitrelle meer! Hoe is het nu? Heb je de afgelopen twee dagen nog durven testen of wacht je tot het einde vd week? Spannend joh, ik duim voor je!!
@Just-Me Jeetje wat een ellende zeg.. Ontzettend verdrietig allemaal.. Kan me voorstellen dat je daardoor slecht in je vel zit en minder goed slaapt. Zorg je wel goed voor jezelf? Hopelijk wordt het snel weer wat rustiger bij jullie. Dikke knuffel!
@EllenvR Ah oké, dat hoor je dus later. Dan is dat per ziekenhuis denk ik ook weer verschillend. Ik hoop zo voor je dat deze in ieder geval blijft plakken!
Hier is de bloeding maandag doorgezet. Vanmorgen was de uitgangsecho. Was best wel gespannen merkte ik, maar gelukkig was alles nu klein! De ronde is dus gestart, zo blij! Heb meteen de eerste Gonal gezet. Wat een verademing ten opzichte van de Menopur. Geen gedoe met mengen en de naald is ook dunner. Heel fijn. Hopelijk vallen de bijwerkingen ook mee! 

@XBelle, Wat fijn dat je een goede start hebt van deze ronde. Ik hoop dat je met Gonal een goede ronde tegemoet gaan. Mijn ervaring met Gonal is op zich prima, weinig bijwerkingen alleen wat hoofdpijn maar die was met een pijnstiller prima onder controle te houden en zakte een paar uur na de spuit ook weer helemaal weg. 

@Just-Me, hoe gaat het nu met jou? Hoe was je echo gisteren? Heb je al een datum voor de ovitrelle gekregen?
@Hier, We hebben terugkoppeling gehad van het UMCU. Er is 1 embryo ingevroren, op zich niet slecht en ik ben blij dat we nog een kans hebben deze ronde hoewel ik stiekem toch wel op een extra embryo had gehoopt. 
Verder merk ik dat ik het lastig vind om nog veel vertrouwen te hebben in deze ronde. Ik voel helemaal niks, gevoelige borsten die ik 2 dagen na de terugplaatsing kreeg zijn sinds maandag ook verdwenen. Maar daarentegen ook niks wat wijst op een menstruatie. Vandaag zit ik op 11DPO dus het kan natuurlijk nog raak zijn, dus ik probeer positief te blijven maar ik zie op tegen de testdatum.

@Xbelle, het gaat redelijk nu. Alleen slapen nog minder en ben daardoor ook gewoon moe ? Ik moet van mezelf nu 1 moment per dag iets doen echt voor mij is, want ik kreeg inderdaad wat reminders om me heen dat ik weer vooral voor anderen bezig ben. Wat ik heel graag doe, maar niet altijd goed is.. Dus ik ben vanmorgen heerlijk rustig op gestaan, zo’n rommel ochtend en zometeen lekker het zonnetje in!

@Ellen, wat fijn dat er 1 goede is ingevroren! Maar ik snap wel dat je op iets meer had gehoopt. Maar dit moet toch wel goede hoop geven hoop ik! Ik duim voor je! Wanneer is je testdag?

Ik had gister de echo waarop ze er van 16.3 zagen. Ik moest uiteindelijk vanmorgen ovitrelle zetten, dus die zit er weer in. Hij was nog een tikje klein voor mij, dus ben een dag of 2 ‘trager’ deze ronde. Dat kan natuurlijk zomaar, al heeft misschien de stress van de afgelopen weken daar ook iets mee te maken ? Ik vond het nog wat klein om al Ovitrelle te prikken eigenlijk? (Al groeit ie natuurlijk ook nog door?) Ze zeiden morgen avond te insemineren, maar dat durven we niet aan. De eerste ronde op de Gonal had ik mijn eisprong al binnen 24uur, dus toen ik dat zei mochten we ook vanavond aan de slag. Ze begreep wel dat ik het een klein beetje benauwd kreeg van wachten tot morgen ? Ze zeiden ook wel; een ‘gewoon’ stel hadden we geadviseerd twee keer te vrijen, we proberen het voor jullie zo correct mogelijk te plannen, maar het mag natuurlijk ook vaker. Onze donor was ook bereid deze ronde twee keer te doneren, dus waarschijnlijk doen we dat wel. Zul je net zien dat het deze ronde op zich laat wachten hahaha maar goed! Liever het zekere voor het onzekere ?

@ellen. Ooh wat spannend zeg... ik duim voor jou! Wanneer ga je testen? ?

@just-me. Dat is idd wel aan de kleine kant. Wat gek dat je dan niet nog even 1 of 2 dagen moest doorspuiten voor de ovitrelle. Maar ze zullen het vast wel weten in het ziekenhuis. Top dat je 2x gaat insemineren. Hopelijk levert het eindelijk iets op!

Nou hier gaat het ff KUT. Ik had maandag en dinsdag echt hele mooie testen. Heb echt 3 verschillende merken gedaan. Naast mijn dipsticks die al 2 dagen wit waren en waardoor ik weer oploop zag, ook kruidvat 2v5 en echt een heel mooi duidelijk streepje. Ook een action test gedaan met een mooi streepje. En dinsdagmiddag voelde ik me ineens totaal anders, mijn boobies deden geen zeer meer, geen vlaagjes misselijkheid meer. Dus getest en ik zag al meteen dat de testen lichter waren. Ik dacht nou morrgenvroeg met ochtenurine maar ook tot op de dag van vandaag nog maar een tuurlijn. Ben deze ronde echt tussen hoop en wanhoop geslingerd. Ik zou vandaag of morgen ongesteld moeten worden maar mijn temp was vandaag nog steeds 37. En mijn testen geven nog steeds een licht streepje. Ik kan me niet voorstellen dat ik nu 15 dagen na ovitrelle daarmee nog een streepje krijg.
Ik denk eerder dat het biochemisch is en het gewoon telkens mis gaat kort na innesteling ofzo? Geen idee... hoe dan ook is het flink balen.

Vandaag even triest en dan het weekend maar weer vol goede moed door naar de volgende ronde. Ik merk dat ik nu wel echt doemdenk. Waarom lukt het niet? Wat is er mis met mijn lijf? Gaat het ooit nog lukken?
Ik start alweer met de 17e ronde nu... vind het echt veel te lang duren nu ?☹️ en word er een beetje bang van.

@Camhay, aah meis wat balen! Ik snap echt je angst en twijfel.. Het kan natuurlijk, zonder dat het echt iets betekent.. Maar onwijs kut is het wel… Een baaldag is soms even goed. Hoop dat je snel weer wat beter voelt ? Heb je dit al eens met je arts besproken?

Ze zijn steeds wel vrij vroeg bij mij. Al moet ik zeggen dat ze m niet heel makkelijk in beeld kreeg. Ze had drie metingen tussen 16.3 en 17.5mm, ze heeft de 16.3 aangehouden. Normaal spuit ik rond de 18 mm voor het laatst GonalF. Maar er zat nu nog wel een volle dag tussen en ze ging er wel vanuit dat hij nog gewoon zou doorgroeien. Groeit een follikel echt door tot hij springt eigenlijk? Of stopt het zodra je de ovitrelle spuit?

@Camhay Hoe is het nu? Bij mij was de test deze zwangerschap de dag na NOD nauwelijks zichtbaar, ik heb daarvoor en daarna niet getest dus oploop weet ik niet… Testen voor NOD deed ik uit zelfbescherming nooit, als het vroeg mis ging wist ik het liever gewoon niet, en wisselende testen maken zo onzeker, maar ik snap dat iedereen daar anders in staat. Als het biochemisch is kan je menstruatie wel echt later komen natuurlijk, had ik dan ook :(… ik hoop dat het toch wonderbaarlijk nog goed zit, maar lees dat je de hoop al een beetje hebt opgegeven. Wil het ziekenhuis hierna ook geen extra onderzoek doen denk je? 
@justme Succes op het wachtbankje ??! Volgens mij groeit de follikel door tot ie springt, niet tot je de ovitrelle zet. Haha bij mijn laatste ronde moet ie ook vroeg gesprongen zijn (want dinsdagmiddag 13, vrijdagochtend verdwenen, dus groter dan 17mm is ie echt niet geweest) en ook nog eens waarschijnlijk een hele slechte timing omdat we het niet wisten, maar toch gelukt! Dus dit lijkt me zeker niet te klein en de timing komt vast helemaal goed! Volgens mij is te groot ook juist niet goed. 
@Ellenvr Jemig echt spannend nu!! Heel fijn dat er 1 is ingevroren maar ik snap dat je op meer had gehoopt… hopelijk is die ene ook niet meer nodig ?? De 23e is wel echt lang na terugplaatsing of niet? Ik ben benieuwd of je het vol kunt houden!!
@xbelle Succes deze ronde en fijn dat je de gonal f minder vervelend vindt! Hopelijk werkt het allemaal goed en lukt het mooi voor de vakantie.

@Hier Vandaag 14+2. Maandag de 13 weken echo gehad, dat was allemaal goed. Woensdag de Nipt met nevenbevindingen terug gekregen en die was ook goed! Vandaag meer een check van mij ipv van de baby (al mochten we wel even naar het hartje luisteren ❤️): mijn bloeddruk was laag dus daardoor voel ik me waarschijnlijk slecht als het warm is en na het douchen etc, maar ja dat komt wel weer. Ik lust ook echt niks met zout, dat helpt vast niet mee?. Wordt nog erger richting 20 weken en daarna beter zei ze, ik merk het wel. 
Ik vroeg of een geslachtsbepaling bij hun mogelijk is en toen stond ie ineens dinsdag ingepland, werd een beetje overvallen?. We twijfelden nog of we zo’n echo überhaupt wilden, want anders hoor je het met de 20 weken echo ook wel. Maar stel dat ze er 2 weken terug naast zaten (want officieel kunnen ze het dan nog niet betrouwbaar zien) is het ook een beetje gek om dat pas 8 weken later te horen… Dus laten hem wel staan denk ik. Dan weten we dinsdag echt wat het wordt! Succes allemaal meiden en ik hoop echt dat het bij jullie ook snel lukt ❤️

Terug
Bovenaan