Gonal F + Ovitrelle

Bloeding is gestart dus ik kan door.

@just-me. Ik heb elke dag met dezelfde dipstick getest hoor. Daarmee de ovitrelle eruit getest en vanaf vorige week zondag na 3 dagen witte testen weer lijntjes die opliepen. Toen juist pas een kruidvat test en action erbij gepakt. Meer ter bevestiging dat het echt een streepje was. Dat was dus ook. Tot op deze ochtend nog positief getest met de dipsticks.

Anywaysss.. ik kan weer door. En we gaan maar weer vol goede moed verder

@MilouP Wat fijn dat alles goed gaat. En heel benieuwd naar de geslachtsbepaling. Laat je ons weten hoe het is gegaan? 

@Just-Me, ik duim weer voor je meis! Succes op het wachtbankje. 

@XBelle, hoe gaat ie nu met jou? Wanneer heb je weer een echo? 

@Camhay, had natuurlijk al wat berichten van je gezien in de FB groep. Het is balen meis, maar zoals je zegt weer vol goede moed de nieuwe ronde in. 

@hier, helaas is onze terugplaatsing niet gelukt. Vrijdag ochtend begon het bloeden maar moest ik van het ziekenhuis toch nog door met de duphaston. Zaterdagochtend zette het echter zo erg door dat ik vanochtend weer met het ziekenhuis gebeld heb. Ze gaat nu met de arts overleggen omdat ze wel begreep dat met een bloeding die erger is dan mijn normale menstruatie ik duidelijkheid wil over hoe nu verder. 

Hoi Dames,
Vandaag weer een terugplaatsing gehad (poging 6) nadat poging 5 helaas mislukt was. Ik begin de moed wel een beetje te verliezen. Als deze poging ook niet gelukt is hebben we nog maar 1 kans. Daarna wordt het IVF. Hoe houden jullie de moed erin?

Groeten Maureen

@Maureen, bedoel je met terugplaatsing IUI? Omdat je aangeeft dat het de laatste is voor je naar IVF gaat? 
Ik begrijp je gevoel wel hoor, en ik denk dat we allemaal momenten hebben dat we de moed even verliezen of het ooit gaat lukken. Wat voor mij helpt is dat er een aantal mensen om me heen zijn die het weten en waar ik goed mee kan praten. En hier op het forum soms even van me af schrijven samen met vrouwen die hetzelfde doormaken is ook fijn. 
Ik zal in ieder geval voor je duimen dat het raak is deze ronde. 

@Hier, gisteren heeft het ziekenhuis nog terug gebeld. Helaas moest ik gewoon nog door het de duphaston en morgen moet ik testen. Ik heb aangegeven dat ik echt behoorlijk bloedverlies heb en gisteren ochtend al een negatieve test had maar dat mocht niet baten. Volgens hen hoeft het nog steeds niet te betekenen dat het een menstruatie betreft. 
Donderdag ochtend gaan ze me bellen en als de test (zoals ik verwacht) negatief is krijg ik dan te horen hoe we verder gaan. Ik hoop op een nieuwe terugplaatsing voor mijn vakantie. 

Aah balen joh Ellen! Vaak weet je zelf toch ook wel een menstruatie te onderscheiden van iets anders.
Misschien bedoeld ze ICSI. Want bij IUI is geen sprake van een tp toch?

@maureen, lastig he. Hier de 7e ronde OI. 5 mislukte met letrozol en nu injecties voor de 2e ronde. Dit mag ik nu nog 4x doen en dan gaan wij ook over op IVF. Wil dasr helemaal nog niet bij stilstaan...maar het komt wel steeds dichterbij. Ik herken dat wel... zit zelf nu ook een beetje met die vragen. Gaat het ooit nog lukken, wat gaat er telkens mis?

Positief verder gaan en de hoop niet opgeven is eigenlijk het enige advies ??

@Ellen, ahh wat jammer! Vervelend dat je ondanks je bloeding toch door moet slikken.. dat is wel vervelend. Ze willen echt zeker zijn van hun zaak denk ik ? Hopelijk mag je snel door voor de volgende ronde!

@Xbelle, hoe gaat het met jou? Ik ben vrij rustig, wel wat stress maar niet van het traject zeg maar haha! Slapen is nog wisselend, slaap nog steeds later in dan normaal maar slaap wel weer door nu, dus dat scheelt al heel veel.

@Maureen, de moed erin houden is soms heel lastig hè. En soms is even flink balen of teleurgesteld zijn best ok. Zelf probeer ik vanaf het moment dat de nieuwe ronde medicatie erin gaat wel echt met een positieve gedachte te starten. Een soort ‘nieuw begin’ wat voor mij helpt. Vooral ook omdat het laatste wat ik wil is het spuiten van iets waar ik niet in geloof zeg maar.. Dus positief denken ben ik mezelf min of meer ‘verschuldigd’. Dat is wel een sterke stok achter de deur voor mij ?

@Camhay, jij alweer een nieuwe ronde in? Fijn dat er mee wordt gedacht nu. Ben heel benieuwd wat ze kunnen betekenen voor jullie, als dat nog nodig is na deze ronde ?

Ik denk dat ik nu op 3 dpo zit. Ik wilde eigenlijk even niet aan alles wat ik de afgelopen rondes heb gedaan, ik ben echt een beetje moe van mezelf in het gareel duwen. Uit een soort ‘ik moet toch wel 1 ding doen’ toch maar naar de winkel gereden voor granaatappelsap haha! Verder heb ik besloten de komende week te doen waar ik zin in heb, want daar heb ik gewoon even behoefte aan. En dat betekent bij mij toch al niks heel geks meer ?? En grappig genoeg sinds ik besloot: doe maar gewoon waar je zin in hebt, heb ik nog geen slok gedronken en alleen maar gezond gegeten ??‍♀️ leg mij maar uit hoe het werkt haha? En ik ben vrijdag jarig, dan gaan we wat leuks doen (verrassing nog ?) dus deze week staat ook een beetje in het teken van het ‘gewone leven’ en dat is best lekker!

@EllenvR Oh nee.. wat ontzettend balen zeg. Ik had zo voor je gehoopt dat het raak zou zijn! Heel naar dat ze bloeding zo heftig is en dat je nog geen duidelijkheid hebt over hoe nu verder.. Hopelijk krijg je dat morgen tijdens het telefoontje. Knuffel voor jou, doe rustig aan & wees lief voor jezelf!  
@Camhay Hoe is het nu met jou? Je bent weer gestart neem ik aan? Ik hoop dat je weer een beetje moed hebt om door te gaan.   
@Just-Me Fijn om te horen dat je wel weer doorslaapt. Lastig, zo'n drukke en heftige tijd. En in je lijf gebeurt er dan ook van alles. Ik hoop voor je dat je je rust een beetje kunt pakken. Inderdaad niet te streng zijn voor jezelf! (Is altijd zo veel makkelijker om tegen een ander te zeggen dan tegen jezelf!).   
@ Maureen, lastig hè. Ik denk dat iedereen hier tegenaan loopt. Het is ook een verschrikkelijk moeilijk traject. En hoe hard je ook telkens opkrabbelt en doorgaat en je over tegenslagen heen zet, helpt het mij wel om vooral de emoties ook echt te laten gaan op het moment dat ze komen. Ze mogen er zijn. Veel praten met mensen in mijn nabije omgeving, hier van me af schrijven en veel leuke dingen/vakanties inplannen. Om wel van dingen te blijven genieten. Elke keer als een ronde mislukt is een tegenslag, maar als ik dan weer start aan een nieuwe ronde geeft dat me ook altijd wel weer hoop en positiviteit. Ik hoop voor je dat het snel lukt!  
@ Hier weer even een update. Vandaag had ik een echo op dag 10. En het bewijst maar weer dat het wéér niet normaal kan bij ons. Ik zit al tegen een eisprong aan.. Dacht het al te voelen de afgelopen dagen. Had al vanaf dag 6 symptomen die ik de vorige ronde vanaf dag 8 had (zeurend gevoel en heel veel slijm verlies). Er waren er meerdere te zien links en rechts, maar het was onduidelijk of het cysten of follikels waren. Eentje was 18/19 mm maar bijna vierkant. Dus bloed geprikt.
Blijkt dat de oestradiolwaarde al 1,8 is en LH 27 (is bij mij nog nooit eerder zo hoog gemeten). Is het dus toch een follikel en hij staat op knappen (vandaar de rare vorm gaven ze aan). En er zit er nog een naast van 13 mm. Het zou kunnen dat die ook nog mee doet, maar dat is de vraag.. Hoef niet eens de Ovitrelle te zetten en we moeten maar met spoed babydansjes gaan doen de komende dagen (om maar de taal van Camhay te spreken haha). Gelukkig is het gisteren al een keer gelukt (iets in me zei dat het misschien wel verstandig was). Dus ik zit ineens op het wachtbankje, volgende week bloedprikken voor progesteron waarde om te checken of ik een goede eisprong heb gehad. 
De verpleegkundige gaf wel aan dat als ik met een volgende ronde moet starten, we terug gaan naar 75. Dit was namelijk wel héél snel en kan een volgende keer ook tot overstimulatie leiden..        

@Xbelle, nee joh! Heb jij weer. Jij hebt met de Gonal wat ik had met Letrozol geloof ik ? geen touw aan vast te knopen?! Ik heb ook een ronde echt heel vroeg een eisprong gehad, die ze totaal niet zagen aankomen. Gemist dus ? Naar je gevoel luisteren is altijd goed, goeie actie dat jullie al een ‘dansje’ gedaan hebben haha! Hopelijk is dit een goede ronde voor jullie ??

Terug
Bovenaan