Gonal F + Ovitrelle

@EllenvR. Ik heb het inderdaad over de IUI. De zaadcellen van mijn man zijn helaas niet goed. Bij mij was volgens de onderzoeken niets aan de hand. We hebben al een zoontje van 4 en was binnen 3 maanden zwanger van hem. We schrokken wel dat het na 2 jaar nog niet gelukt was en hoorde dat de zaadcellen niet goed waren. Als de volgende IuI ook niet lukt dan wordt het inderdaad IVF. 

@Camhay. Die teleurstellingen steeds vindt ik steeds lastiger. Iedere keer na zo'n inseminatie hoop ik dat het raak is en me dan weer herpakken wordt moeilijker. Wij hebben de eerste 3 keer zonder medicatie geprobeerd omdat het bij mij goed zat. Nu krijg ik de laagste dosis Gonal. 

@Just-Me. Ik probeer steeds de moed er wel in houden. De IVF komt steeds dichterbij omdat wij 6 kansen krijgen. Dat is iets waar ik best tegenop kijk omdat je hoort dat het best pittig is. Hopelijk is dit niet meer nodig. 

@XBelle. Er zijn een handjevol mensen die ervan weten. Ik vind het best lastig om dit met anderen te delen omdat ze dan vragen hoe het gaat en ik dan weer moet vertellen dat het niet gelukt is. Gelukkig is het bijna zomervakantie en dan nemen wij even een maandje pauze. Even niet aan het traject denken en genieten hoop ik.

@just-me, hoe gaat het bij jou? Hou je het wachten nog een beetje vol?

@maureen, aah snap het ja. Nou spannend weer! Het is zwaar allemaal. Maar ik blijf maar zeggen: het komt wel goed.?

@Xbelle, oooh joh! Dat is snel haha. Super goed dat je iig alvast een babydansje bent gaan maken ?? zo zie je maar, lichamelijk voel je die dingen gelukkig dan aankomen. Wel fijn zo een snelle ronde/kans... nu duimen?

@allen succes voor de dames op de wachtbank. Ik duim super hard mee! ?
Hier gaat het een beetje minder, maar dat komt wel weer. We hebben de uitslag van de 3e staal van vriendlief binnen en deze is enorm verslechterd. Van een vcm score van 11 (matig zaad). Naar een score van 9.1 (slecht zaad). Hiervan is maar 13% in staat om een eitje te bevruchten terwijl dit de vorige maanden op 48% zat. Ook daarin dus drastische verslechtering ☹️. Hiermee gaat het dus bijna onmogelijk zijn om uberhaupt weer zwanger te raken. Ik snap er ook echt niks van.

Dinsdag de 1e meting en direct gesprek met mijn arts om alles te bespreken. Ik ga vragen of we deze ronde direct IUI kunnen gaan doen, omdat ze dan toch het zaad bewerken en zorgen dat de sterkste zwemmers ingebracht worden. IVF komt zo wel dichtbij alleen is natuurlijk niet 1..2..3.. op te starten.
Met IUI heb ik iig nog het idee dat we een kansje hebben.

Hoi allen, ik zou graag willen meepraten in deze groep als dat oke is. Ik lees al een tijdje mee en zie dat ik nu in een vergelijkbaar schuitje zit met Xbelle. Ik zit in de eerste ronde met gonal F en had op cyclus dag 10 al een follikel van 20mm. Die dag dus ovitrelle gezet en nu op de wachtbank.. spannend allemaal weer. Met letrozol begonnen, maar helaas na 6 rondes (waarvan 1 zwangerschapskans) resistent.. Hoop zo dat gonal het voor ons gaat zijn ??. Succes iedereen!! En ooit komt het allemaal goed.

@ iedereen op het wachtbankje, ik duim voor jullie!! Hoop dat het wachten een beetje vol te houden is. 
@Camhay, ik hoop dat de arts morgen mee wil met jullie idee voor IUI. Ik kan me zo goed voorstellen dat dat wat meer hoop geeft gezien de uitslagen die je hebt terug gehad. Succes morgen met de afspraak! 

@Gebruiker, welkom! Uiteraard is het helemaal oke als je ook mee praat hier :) Jij ook succes op het wachtbankje. 
@Hier, Vandaag eerste echo weer gehad. Alles was rustig, BMS was weer voorzichtig aan het opbouwen maar nog geen duidelijk follikel te zien. 
Ik had een kunstmatige cyclus willen doen maar ik ben dus helemaal verkeerd geïnformeerd door de fertiliteitsassistentes. Toen ik de eerste keer belde dat ik vermoedde ongesteld te zijn geworden zijn ze voorzichtig geweest, maar dat blijkt nu wel de eerste dag van mijn cyclus te zijn en ik had dus al moeten starten met de medicatie. Echter omdat zij bleven volhouden dat het geen menstruatie was en er geen overleg is geweest met een van de artsen maar zij zelf beslissingen hebben genomen kan ik nu alleen nog maar gaan voor een terugplaatsing in mijn natuurlijke cyclus. 
Nu moet ik zaterdag weer terug om te kijken hoe het er voor staat en hopen dat ik een natuurlijke eisprong krijg. En duimen dat het UMCU plek heeft, want in een natuurlijke cyclus heb je maar 1 á 2 dagen de tijd voor een terugplaatsing. 

@Gebruiker373, welkom! Uiteraard mag je hier mee praten ?@Maureen, ja ik kan me dat wel voorstellen… En de tijdsdruk helpt ook niet heel erg om de druk er juist af te houden denk ik.. Soms is het echt heel frustrerend en lastig allemaal, ik ben er soms ook moedeloos van.. Maar zolang we onszelf kunnen herpakken.. ???@Camhay, nee.. wat onwijs balen voor jullie dit… Ik zou het zeker aankaarten.. hoop dat dat jullie kansen dan echt vergroot en er snel eentje blijft plakken ?
@Ellen, ooh nee! Wat klote... Zo zie je maar dat je je eigen lichaam toch goed kent en het is erg balen als dat niet echt serieus wordt genomen. Hoe dan ook, daar heb je nu niks meer aan. Ik duim keihard voor je dat je eigen cyclus goed doorzet en er een mooie kans aankomt!
@Hier; het wachten gaat best ok deze keer! Ik was vrijdag jarig, wat ook helpt ? Dat gaf natuurlijk goede afleiding ? En ik kreeg een super tof verrassings-etentje dus echt leuk! Ik heb deze ronde geprobeerd alles een beetje naast me neer te leggen. Ik hou niks bij qua temp ofzo. Behalve een glaasje granaatappelsap deze dagen dan haha? We praten er ook even niet over, niet samen maar ook niet met anderen. Ik heb er gewoon echt even geen zin in ? Maar het zorgt wel voor een paar leuke dagen zonder stress ☺️ Ik had gister wel ineens krampen, waardoor ik weer even richting de realiteit werd getrokken ? Ik verwacht dus een menstruatie ergens komende week, denk ik tenminste?  
Trouwens, ik zie dat de app stopt per 30 juni? Ook kan ik al dagen niks meer plaatsen, dus ik probeer het nu voor het eerst via mijn laptop... Weet iemand hier iets van?

Eindelijk kan ik weer in de app, voor zo lang die nog bestaat ? Helaas als ik me online inlog, gooit hij me er steeds weer uit.. Maakt reageren dus echt wel heel lastig..

Hier eerste tekenen van menstruatie sinds vanmiddag. Wel weer vroeg deze maand, zag dat ik pas 9dpo ben. Daar baal ik wel van. Sowieso even balen natuurlijk.. was er juist zo rustig onder, had gewoon echt een goed gevoel deze keer?? Maar helaas, dat gevoel is dus ook misleidend?

@Just-Me. Dat is inderdaad frustrerend want we willen het zo graag. Zeker voor ons zoontje. Het voelt ook wel als een rollercoaster van gevoelens waar ik nu in zit. Dat maakt het vermoeiend en ben daardoor soms prikkelig.
Ook hier voel ik mijn periode weer aankomen. Bij mij ook vroeger dan normaal. Dus dat wordt ronde 6 en tevens de laatste. ?

@Maureen, ja herkenbaar hoor… Soms duw ik het gevoel erachter een beetje weg, dan kom ik de maand toch wat beter door ? Maar van de week zat ik bij de groep 8 musical van mijn oppaskindje, of nou ja, inmiddels een hele meid, en toen sloeg t toch wel even in. Ik ken die meiden na 10 jaar zo goed, dat ze bijna van mij hadden kunnen zijn. Dan ben ik toch wel een beetje jaloers op al die vaders en moeders in de zaal die vol trots naar hun eigen kind zitten te kijken ?

Even een ander vraagje, heeft iemand van jullie ervaring met spuiten in je bovenbeen? Ik merk dat mijn buik zo opzet van de prikken, en nu al na 2 dagen zelfs dat dat me echt in de weg gaat zitten. Ik dacht, wellicht af te wisselen met mijn bovenbeen af en toe? Maar werkt dat net zo goed? En is t pijnlijker of maakt het niet uit?

Terug
Bovenaan