Gonal F + Ovitrelle

@Camhay, wat een tegenslag die uitslagen. Zo balen. Ik kan me voorstellen dat je snel duidelijkheid wil en een plan wil hebben voor de komende tijd. Heel terecht, je gaat geen dingen doen die vooraf al nauwelijks effect hebben lijkt me. Heb je de gynaecoloog al gesproken? Ben benieuwd hoe jullie verder gaan.
@EllenvR ook bij jou geen goed nieuws dus.. Wat kan er toch veel mis gaan qua communicatie.. Heel menselijk natuurlijk, maar wel heel vervelend voor jou.. Ben je nu gestart in je natuurlijke cyclus? 
@Just-Me nee joh, balen zeg.. Is het inmiddels doorgezet? Ben je alweer gestart?
@MaureenBR Jij dus ook een nieuwe ronde. Kan me voorstellen dat je er weinig vertrouwen in hebt in de laatste ronde en dat IVF heel definitief voelt.. Dat voelde het voor mij tenminste wel toen ze daar een paar weken geleden over begonnen. Het vallen en opstaan qua emoties is heel zwaar, maar ik hoop dat je toch hoop kunt houden om door te gaan. Ik duim voor je voor de volgende ronde!
Hier was het even radiostilte. Afgelopen woensdag moest ik bloed prikken voor progesteron. Toen ik thuis kwam had ik ineens bloedverlies. Schrok me rot, het was dag 6/7. Omdat ik geen Ovitrelle heb gezet weet ik het niet precies. Ik kon het ziekenhuis niet bellen, want ze zijn niet bereikbaar op woensdag. Dus maar een bericht gestuurd met dat ik me zorgen maakte. Donderdag overleg gehad met de verpleegkundige. Ze heeft mijn hele situatie met een ervaren arts uitgeplozen. Dat gaf wel vertrouwen. De progesteron waarde was 0,2. Bizar laag in vergelijking met Oestradiolwaarde en LH een week ervoor. Ze vermoeden dat ik deze ronde en vorige ronde wel een goede eisprong heb gehad, maar dat de progesteron waarde veel te snel keldert en dat daarom mijn LF steeds kort is (11, 8/9 en 6/7 dagen) Ook had ik een hele vroege eisprong (dat maakten ze bijna nooit mee gaven ze aan..). Dus ze willen me nu de volgende ronde vanaf dag 7 zien ipv dag 10 en dan direct bloed prikken. Na de eisprong moet ik ook vaker bloed gaan prikken. Mogelijk krijg ik dan utrogestan erbij, maar dat bekijken ze als ik bezig ben met de volgende ronde. Utrogestan bij OI is namelijk niet evidence based, maar ze hebben er wel goede ervaringen mee. Ben wel blij dat ze het me eventueel wel willen geven, volgens mij is dat per ziekenhuis enorm verschillend..
Nu hebben we even rust tot augustus, we gaan komend weekend drie weken op vakantie. Heerlijk even helemaal niks, genieten en geen polonaise aan m'n lijf!

Moest even bijlezen na wat dagen stilte...
@just-me, hoe gaat het meis? Was het nou een menstruatie? Zo vroeg wel weer... hopelijk was het maar eventjes en misschien een innestelingsbloeding? ??

@xbelle, jezus wat een gekke bedoeling! Wel fijn dat ze je gaan helpen...hopelijk zorgt dat toch voor een langere LF!.

Update vanaf hier: dinsdag had ik 0 groeien bij de 1e FM op dag 11, wel zat er nog een cyste maar die was van 17.5 mm naar 12 mm geslonken..doorspuiten en vrijdag moest ik weer terug, ik had er totaal geen hoop meer op. Zat daar zowaar 1 follikel van 18 mm! Slijmvlies was ook gegroeit naar 8.5 mm dus ik mocht de volgende ochtend (zaterdag) de ovitrelle zetten. Wel gek want de cyste was volledig weg en op die plek zat precies de follikel. Het zou de cyste niet kunnen zijn omdat die niet van 17.5 mm naar 12 mm en weer terug naar 18 mm zou groeien, daarbij zag de cyste er ook rafelig en niet mooi rond uit en deze follikel was wel mooi rond.
Vannacht mega ovulatiepijn (48 uur na ovitrelle) dus nu officieel de wachtbank op. Vorige keer had ik ook pas ovulatiepijn 48 uur na de ovitrelle...wel vreemd dat het bij mij zo lang duurt. Anywayss.. kansen zijn weer benut. En IUI was nu niet mogelijk aangezien alles ineens zo snel ging!

We krijgen na deze ronde weer een gesprekje. Voor nu hopen dat er toch wat zwemmertjes door zwemmen?

@Camhay, oh wat een spanning dan even! ? gelukkig heeft het alsnog mooi doorgezet! Jammer dat de IUI niet kon, maar hopelijk is het niet meer nodig na deze ronde! Succes op het wachtbankje ?

@Xbelle, oh wat balen. Bij jou is de LF dus ook kort.. Wel fijn dat ze het meteen zo oppakken. Hoop dat ze het goed kunnen oplossen voor je! (Ik ga het toch ook nog maar eens aankaarten, want wellicht is dat bij mij ook een punt van aandacht..)

Hier was het inderdaad menstruatie, maar het zette moeizaam door deze keer. Ik ben weer begonnen met prikken, maar ben eerlijk gezegd het vertrouwen een beetje kwijt aan het raken. Ondanks dat de Gonal echt goed werkt voor mij, geloof ik er niet meer zo in dat het gaat lukken. In elk geval niet op deze manier. We zijn allebei toe aan meer informatie en duidelijkheid. Natuurlijk hopen we helemaal niet dat vervolg stappen nodig zijn, maar het knaagt al een tijdje dat er gewoon iets niet klopt. Dus hopelijk kunnen we over een paar maanden terecht in het andere ziekenhuis en kunnen ze ons daar meer vertellen…

Nou even een update.
Zaterdagochtend de ovitrelle mogen zetten. Tot op heden geen tempstijging ?‍??‍??‍? mijn temp blijft vanaf menstruatie tot nu 36.5 dus nergens een eisprong waar te nemen. Ik heb daarbij ook vanaf de ovitrelle al gekke ovulatieachtige pijn en steken. Ik herken dit helemaal niet. En voel aan alles dat er geen eisprong heeft plaatsgevonden. Ben erg bang dat het toch echt nog die cyste was...

Had alweer een rot voorgevoel. Heb nu gevraagd om een bloedtest(progesteron) zodat ik iig weet of ik hoop kan hebben deze ronde... ik heb echt geen zin om weer voor de 3e keer een cyclus van 40+ dagen te hebben met hoop en dan weer geen hoop. Vorige keren hebben die rondes mij emotioneel echt opgebroken. Hoop dat het ziekenhuis dit snapt en ze gewoon ff prikken.

@just-me begrijpelijk! Vertrouwen is super belangrijk. Ik hoop uiteraard dat het niet nodig is en je gewoon zwanger raakt op deze manier. Hier is die hoop ook steeds minder hoor, ivf komt elke ronde een stap dichterbij. Kan het niet in jullie eigen ziekenhuis dan?
Ik ben aan het kijken waar de de puncties onder sedatie doen... zou fijn zijn als dat gewoon kan, want ben best bang daarvoor. Heb er veel voor over, maar alleen een spiraal plaatsen deed mij al zoveel pijn, en heb echt wel een hoge pijngrens maar niet wat betreft mn buik, eierstokken etc. ?

@XBelle, gekke ronde dus weer. En inderdaad een hele korte LF deze keer dan. Fijn dat ze er in ieder geval gelijk goed op inspelen en het anders gaan aanpakken de volgende ronde. 
In ieder geval een heeeele fijne vakantie gewenst. Geniet van de rust en even lekker niks. 

@Just-Me, balen meis dat het weer een menstruatie is geworden. Begrijpelijk dat je je vertrouwen hierin verliest. Ik blijf voor je duimen dat IVF niet nodig is en dat het deze ronde maar wel mag lukken! 

@Camhay, begrijpelijk dat je een bloedtest hebt aangevraagd. Hoop dat ze dat inderdaad willen doen voor je, dan heb je gewoon gelijk duidelijkheid! Wat de uitslag ook is weet je in ieder geval gewoon waar je aan toe bent en dat geeft rust. 

@hier, ik heb afgelopen dinsdagavond de ovitrelle mogen zetten en aankomende dinsdag gaan we voor onze 2de TP mits onze cryo goed ontdooid. Wij gaan over 2 weken op vakantie en ben heel blij dat we voor onze vakantie onze TP hebben. Of het nu lukt of niet hebben we daarna lekker 3,5 weken voor ons zelf. Of om het te vieren, of om even helemaal tot rust te komen en ons voor te bereiden op een volgende ronde IVF. 

@Camhay, oh wat balen! Cyste zou inderdaad goed kunnen. Zelf gelukkig maar 1 cyste gehad tot nu toe, maar daardoor leek het alsof ik een ‘gewone’ ronde had.. Terwijl het dus de cyste was. Hoe dan ook, het zijn stomme dingen die cystes ? Hoop dat je snel bloed mag prikken, duidelijk is wel fijn dan inderdaad!

@Ellen, dat zou heel fijn zijn! Timing is inderdaad wel prettig, hoe dan ook even eruit zijn. Ik duim voor een goede poging ?

Dank voor jullie reactie ook. Vanmorgen weer de eerste controle echo; bms aan het opbouwen en een follikel van 12.5. Netjes denk ik gezien dit pas dag 9 is en komt redelijk overeen met de afgelopen rondes. Ik had wat extra tijd en heb er gebruik van gemaakt door wat vragen te stellen. Met name over onze vakantie plannen en hoe dat dan werkt. Maar het gesprek ging over in de zorgen die we ook hebben en het verlies van vertrouwen. En de eventuele overstap naar het andere ziekenhuis. Ze was heel begripvol en kon een aantal dingen verduidelijken. De zorgen over ivf of eventuele tussenstap snapte ze heel goed. Ze kon wel wat informatie geven, maar net als wij weet natuurlijk niemand wat er voor ons straks kan of niet kan. Maar het was wel fijn om het even te kunnen bespreken. Toen zei ik: ik weet niet hoeveel er nog te onderzoeken valt, maar wellicht zijn er nog dingen uit te sluiten. Misschien raken mijn eitjes wel op ? Weet ik het, ik heb allemaal van die enge scenario’s in mijn hoofd! Toen pakte ze de bloedtesten van vorig jaar we even bij. Nou zei ze; die eitjesvoorraad is niks mee aan de hand, je waardes zijn echt heel hoog! Ik heel verbaast: ik wist niet dat daarop geprikt was? Wat een opluchting! Haha ? Het zegt nog niks over zwanger kunnen worden natuurlijk, maar fijn om te weten dat ik dus nog wel tijd heb! Wat betreft vakantie en cyclus, dat wordt een ronde overslaan alleen even bedenken wat ik dan wil. Aangezien ik heel hard zal proberen de Provera te vermijden haha! Ik mag evt een ronde op de letrozol, maar weet niet of ik dat zie zitten. Maar goed, daar is nog tijd genoeg voor om dat te bedenken ??

Het is stilletjes hier ? Hoop alles goed met jullie allemaal?
Kleine update, hier weer echo vanmorgen. Tot mijn grote verbazing een follikel van 18mm?! Ik lag gewoon op die bank te kletsen met de echoscopiste, ik heb haar super vaak dus inmiddels wel vertrouwd. Ik vroeg niet eens hoe het eruit zag, want ik dacht: ‘vrijdag was het 12.5 dus hopelijk mooi voorbij de 14 nu! Ze zal het me zo wel vertellen.’ Soms kijk ik mee op het scherm maar dat stond nu net iets verder weg gedraaid. Zegt ze: ziet er goed uit! Ik zei: oh mooi, voorbij de 14 dus ? Zegt ze lachend; met gemak! Ik weet niet of je plannen had morgenavond, maar nu wel ?? Dus vanavond ovitrelle en morgen aan de slag. Zo zien we maar weer: het lijf doet nog steeds wat het zelf wil ??

@just-me Wauw dat is snel gegaan! Er is ook geen peil op te trekken af en toe he. Ik ga weer duimen voor een goede ronde voor je! Succes op het wachtbankje en ik hoop dat de bijwerkingen van de ovitrelle meevallen. 
@hier, wij inmiddels bijna aan de beurt voor onze 2de TP. Onze ijsbaby wordt op dit moment ontdooid dus ik hoop morgenochtend goed bericht te krijgen van het ziekenhuis. Afgelopen vrijdag nog even bij de osteopaat geweest, zat behoorlijk vast en hij heeft alles weer even los gemaakt. Ook even gefocust op de buik en de goede doorbloeding daar dus ik ben er helemaal klaar voor! 

Terug
Bovenaan