Gonal F + Ovitrelle

Ik heb inmiddels een mail gestuurd en het uitgelegd. Ik kreeg terug dat een echo of bloed onderzoek mij in dit geval niet gaan helpen? Ik moet het afwachten en dat het juist een goed teken zou kunnen zijn. Wat ik daar nou mee moet?

Beetje vreemde reactie. Een bloedonderzoek moet jou toch op z'n minst kunnen vertellen of er een eisprong is geweest? 
Het is zo frustrerend als je je niet gehoord voelt door degenen die jouw twijfels zouden moeten wegnemen. 

@Ellen, eens.. en dank voor je reacties ❤️ ik heb inderdaad duidelijk gevraagd of ze kunnen uitleggen waarom een bloedonderzoek of echo nu geen uitsluitsel geeft. Daarop kreeg ik een mail terug van de gynaecoloog met de uitleg; bloed zou nu te snel zijn waardoor er nog geen duidelijkheid is. De echo zou laten zien dat er gewoon een eisprong is geweest. Dat ze dit doen om mij te laten geloven dat er echt een eisprong geweest is, niet om me te pesten. ? Ik snap de uitleg wel. En ik hoop ook dat ze gelijk hebben. Maar ik ben er niet gerust op ? Ik laat het nu maar even… dat wordt een lange 10 dagen ?

Hoe voel jij je ondertussen? Bijna op vakantie?

@AnneMarMor, hier nog een van de letrozol naar GonalF. Ik ben overgestapt omdat letrozol wel werkte, maar te onvoorspelbaar. Gonal valt mij alles mee, de eerste ronde vond ik pittig en was erg wennen. Het prikken en de bijwerkingen zijn heel goed te doen nu! Bij de tweede ronde hadden we de goede dosis te pakken. Dat lijkt tot nu toe goed, behalve dus nu even wat onzekerheid over de eisprong, maar dat staat los van de Gonal en het verloop van de ronde! Wat Ellen ook zegt; hoe moeilijk het ook is, houd jezelf voor dat het even kan duren en dat als het de eerste ronde niet aanslaat, er nog van alles kan! Het is een ander soort hormoon en werkt dus ‘anders’ dan de letrozol. Hopelijk natuurlijk een resultaat, maar geef nog niet op! Iedereen zegt het, maar dit kost tijd en een hele berg geduld.. En zelfs na anderhalf jaar aan wijze lessen in dit traject, ben ik op een moment als dit ook even in de stress. Maar een positief moment is nu heel welkom en dat snap ik echt heel goed! Nog even volhouden meis! Succes met de start! Wanneer begin je?

@Just-Me, Ik blijf druk voor je aan het duimen!! Hoop dat je de komende dagen een beetje goed door kan komen. 
Hier gaat het prima. Sinds vandaag wat steekjes in m'n buik en wat milde hoofdpijn. Ik probeer niet overal wat achter te zoeken maar ik hoop dat dit positieve signalen zijn. Verder 0,0 klachten/symptomen, maar ook niks wat neigt naar menstruatie dus ik blijf positief.
Vanaf maandag wordt het spannend dan is normaal gesproken mijn NOD, ik mag een week later pas officieel testen maar ik denk als ik woensdag nog niet ongesteld ben ik er toch voor vertrek naar onze vakantiebestemming er voorzichtig al een testje tegen aan gooi. We zitten onze eerste week namelijk bij goede vrienden van ons en dan kan ik me mentaal vast een beetje voorbereiden op wat er wellicht komen gaat. 

Gelukkig een vol weekend en dan nog 3 daagjes werken dus zo kom ik de wachtdagen hopelijk wel een beetje door :) 

@Ellen, oh dat is al best snel! Heel spannend ?? Ik hoop met je mee! Volle dagen helpen altijd wel een beetje om de tijd beter door te komen. ?
Ik ben vandaag wel echt een beetje uit mijn doen, rusteloos vooral. Ik weet dat dat wel weer zakt. Maar ik merk dat de opmerking van het ziekenhuis me wel een beetje dwars zit. Zowel de assistente als later de gynaecoloog zeiden in de mail dat het misschien juist een goed teken is en ik moet afwachten of ik zwanger blijk te zijn. Uiteraard is dat altijd een mogelijkheid, maar ik dacht juist dat er iets niet klopte en dan wil ik vooral geen valse hoop ? Nou ja, anyway. Ik ben vandaag dus ff uit mijn doen, zal mijn vrouw blij mee zijn als ze zo thuis komt ?

@JustMe Wat vervelend dat het nu anders voelt dan de andere keren. Ik begrijp je helemaal. Kun je na het weekend niet alsnog bellen en vragen om een bloedonderzoek om de progesteron waarde te bepalen een week na je vermoedelijke eisprong? Kleine moeite en je hebt dezelfde dag duidelijkheid.. Scheelt een paar dagen. Bij mij gaf dit toen meteen in ronde 1 met Menopur al duidelijkheid dat er geen goede eisprong was geweest terwijl 'de follikel' (waarvan het de vraag is of dat het was) zo perfect leek. Heel vervelend dat ze er niet in mee willen gaan. Kun je maandag contact opnemen met de arts en je verzoek voorleggen?
@AnneMarMar Welkom hier! Jij bent dus ook ontzettend snel door de Letrozol gefietst? Dat had ik ook een jaar geleden. Het voelde heel naar en ik had echt twijfels of ik überhaupt wel ooit een eisprong zou kunnen krijgen. Met Letrozol krijgt ongeveer 70/80% een eisprong en met injecties  90%, heb ik me laten vertellen. De arts zei bij mij meteen dat injecties echt heel ander spul is en dat het wel goed zou komen. Ik heb zelf ook héél veel follikels, met name rechts. Mijn rechter eierstok is ook twee keer zo groot dan links. Ze wilden mij na de mislukte rondes Letrozol eigenlijk opereren en de overtollige follikels wegprikken. Dat zag ik zelf niet zitten, in januari ben ik gestart met spuiten. Eerst Menopur en sinds juni Gonal F. De eerste ronde leek meteen een eisprong op te leveren, maar leek na bloedonderzoek niet zo te zijn. Ronde 2 gaf wel een goede eisprong, ronde 3 onderstimulatie +afgebroken, ronde 4 overstimulatie, eisprong en ronde 5 eisprong. Zoals je ziet hele verschillende rondes. En bij mij lijkt er nu bij te komen dat mijn progesteron waardes niet goed zijn, waardoor de lf heel kort is. Zoals JustMe zegt, het kan natuurlijk snel gaan maar ik zou rekening houden met dat je een hele lange adem moet hebben. En dat is echt niet makkelijk helaas.. Als ik zelf nu terugkijk na een jaar geleden ben ik in ieder geval blij dat ik een eisprong kan krijgen. Dat leek vorig jaar nog zo ver weg. Je moet in hele kleine stapjes blijven denken, maar houd hoop dat je met de medicatie een eisprong kunt krijgen. Ze kunnen altijd ophogen. Je lichaam kan per ronde en per middel heel anders reageren, het kan overal heen schieten. Het blijft een onzeker proces, een puzzel die je hopelijk stukje bij beetje bij een oplossing brengt. Zo zie ik het altijd maar.. Heel veel succes in ieder geval, wanneer start je? 
@EllenvR Wat fijn dat de terugplaatsing goed is verlopen! Ik duim voor je!
@Camhay, hoe is het bij jou? Hebben ze nog progesteron geprikt?
Nou, ik kon het even niet laten om te reageren, maar ik ga nu weer met de billen in het zand genieten van de vakantie!? 

@Xbelle, ja vervelend is het wel. Ik heb inderdaad gevraagd voor een bloedonderzoek, dit wilden ze niet doen en ik kreeg ook geen mogelijkheid voor volgende week. De laatste mail werd gestuurd door de gynaecoloog zelf, dus ik vrees dat bellen met dezelfde vraag me niet meer helpt ? Ze zijn er echt 1000% zeker van dat ik een eisprong gehad heb, dus ze gaan niet controleren. Ik weet het niet, ik weet alleen dat dit afwijkt van de 13 ‘goede rondes’. Zo lang ik geen gekke klachten krijg, laat ik het maar gewoon en wacht ik af wat er gaat komen en wanneer.. Ik hoop uiteraard dat ze gelijk hebben en ik weer zoiets geks heb ??

Lekker genieten van je vakantie ??

Kleine update; eigenwijs als ik ben dacht ik, ik meet vandaag nog een laatste keer en dan stop ik want dan ben ik een week voorbij de ovitrelle. Ik had een kleine stijging van 0.18? Hopelijk betekend het dat er dus nog wel iets gebeurt is. Anderzijds baal ik in dat geval nog harder, want ik heb twee keer nadrukkelijk gevraagd of de eisprong ondanks ovitrelle ook later kan zijn dan verwacht en we dan niet een extra poging moesten doen. Was allemaal niet nodig, want door de ovitrelle was het echt niet later. Maar nu zitten we 5 dagen voorbij de enige poging die we gedaan hebben (als dit al een eisprong geweest is) ? Wat het ook is, onze kansen deze maand zijn nu wel verwaarloosbaar ??
Nou ja tot zover haha!

Terug
Bovenaan