Gonal F + Ovitrelle

Lieverds ik was ff wat minder actief na een vreselijke klote ronde.

Uiteindelijk is de pijn echt onhoudbaar geworden en heb ik nachten liggen creperen van de pijn. Ik kreeg links rond bekken een soort koliekachtige pijnen (echt aanvallen) waarbij de tranen in mn ogen sprongen.
Ik heb dus exact hetzelfde gehad als jij @just-me. Zaterdagochtend ovitrelle gezet en pas de donderdagochtend was mijn temp van 36.5 naar 36.8 gestegen. Ook ik heb dus na ovitrelle gedacht dat er geen eisprong was. In combinatie met de pijn echt meermaals aan de bel getrokken dat er iets niet klopte en steeds afgewimpeld. Tot ik het weekend bijna naar de spoed ben gereden (zondagnacht) omdat ik de pijn na dagen echt niet meer trok. Maandag uiteindelijk gmogen komen voor een echo en er bleek een cyste van bijna 5 bij 5 cm te zitten links!

Waarschijnlijk tegen een zenuw aan het drukken door de vergrote eierstok (als je nagaat dat je eierstok zelf maar 3 tot 4 cm is) ?. Veel pijnstilling geslikt en uiteindelijk is de pijn de afgelopen week minder geworden en werd ik toch exact na 14 dagen ongesteld.
Morgen weer de uitgangsecho en beginnen met nieuwe spuiten. Ronde 18 alweer ☹️ ik word er echt moedeloos van.

Ben benieuwd hoe het met de cyste zit.
Ik vind het dus ook heeeel vreemd dat mijn temp die echt altijd heel normaal en stabiel is... geen verhoging gaf. Misschien komt dit door de ovitrelle? Geen idee. Maar ik was er van overtuigd dat ik geen eisprong had gehad, die onzekerheid weer deze ronde was slopend. Uiteindelijk als ze geprikt hadden, had ik iig die onzekerheid niet. Maar oke, vertrouwen op de artsen ?‍? uiteindelijk door de cyste gewoon heel warrig qua gevoel.

Mja mislukte ronde hier dus, en weer door!
Hoe gaat het met de rest? ?
Al leuke updates?

@Just-Me, Hoe gaat het nou bij jou? Beetje vol te houden nog met de wachtdagen. 
@Camhay, wij hadden elkaar al even gesproken. Super balen van afgelopen ronde!! Ik hoop echt voor je dat deze rond het gaat worden en dat je niet verder hoeft met andere trajecten. 
@hier, Ik mag eindelijk positief nieuws delen. Voor het eerst sinds 3 jaar geleden dat mijn spiraaltje is verwijderd heb ik een positieve test! Vind het nog mega spannend omdat het nog zo pril is maar ik hoop op een plakkerd. 

Oh lieve Camhay, wat een rot ronde! Ik moest wel aan je denken gisteren. Zo naar, die pijn er van! ? Blij dat het nu wel weer wat beter gaat en ik hoop dat morgen alles weer rustig is en je door mag…

Wat vreemd dat wij hetzelfde hebben? Ik moet je eerlijk zeggen; die cyste is precies waar ik ook bang voor was/ben. Want die kan het idee geven dat er wel een eisprong is geweest, maar dat hoeft dan dus geen ‘goede’ te zijn. Ik heb van de week twee dagen rechts onderin steekjes en krampjes gehad, dus ik dacht: oh oh.. maar die hebben niet doorgezet. De vorige keer had ik net als jij echt pijn. Zo lang ik nu geen extra pijn krijg wacht ik maar gewoon af. Want ze helpen toch niet. Maar wat is het klote dat de ziekenhuizen gewoon geen uitsluitsel willen geven? Dat was met de letrozol echt wel anders! Je zou denken dat na al die rondes wij heel goed kunnen aangeven wanneer er iets níet klopt? Ik ben ook echt blij als deze ronde erop zit, ik weet ook niet wanneer ik nou ongesteld ga worden? Het kan vandaag zijn, of pas volgende week? Ik heb echt geen idee? Ben er de hele dag alert op nu, zeker met die dunne zomer kleding ?? Ik heb nu ook niet de gebruikelijke verschijnselen. Mijn borsten doen nauwelijks zeer, alleen mijn maag en darmen zijn van slag. Beetje misselijk-achtig. Dat kan na 9 dagen bijna niet meer de ovitrelle zijn lijkt me. En ik ben echt fel merk ik, ik ga van 0 naar 100 om niks. Dus mijn lijf is qua hormonen wel van slag. Nou ja, hopelijk snel door! En allebei straks weer een ‘normale’ ronde!

Laat je even weten hoe je echo was?

Ik lees nog steeds regelamatig mee maar reageren schiet er gewoon bij in. Maar lieve @EllenvR, ik ben zo blij voor jullie en duim met alles dat dit goed blijft gaan. Zo gegund!??

@just-me.. had jij ook zo pijn ja? Oh man.. ik zat bij de arts en die zei gewoon. Ja ik snap niet dat je er zoveel pijn van hebt hoor. Anders maar even naar de huisarts voor verder onderzoek ? ik dacht echt nou, het lijkt alsof ik me mega aanstel ofzo, ik kan qua pijn echt wel wat hebben. Nu hoor ik van andere die ook een grote cyste hadden dat ze daar echt wel pijn van hadden. Toch ook gek dat net voor de menstruatie doorbeekt de pijn totaal is verdwenen. Echt heel vervelend ja, dat ze dan niet luisteren. Ik heb ook echt 3 dagen lang aangegeven; luister, dit voelt niet als ovulatiepijn, dit klopt niet en ik voel toch dat het anders is! Idd je weet dat na zoveel rondes toch wel. Nou uiteindelijk dus wel gelijk gehad.

Ze gaf wel aan dat ik echt een goede eisprong zou hebben gehad. Maar daar twijfel ik door mijn temp dus echt enorm aan. Wel grappig dat jij het ook zo ervaart. Soms zegt je gevoel genoeg he.

Vervelend dat je nu ook geen idee hebt. Ik zou miss dan toch uitgaan van de ovitrelle? Uiteindelijk is mijn ms toch doorgebroken 16 dagen na ovitrelle ? dus zkh zal sowieso wel uitgaan van een goede eisprong.

Hopelijk voor ons beide een mooie nieuwe ronde die beter gaat! (Ik hoop natuurlijk meer dat het gewoon raak is voor jou!). ?
Vervelend he.. ik heb die opvliegendheid wel iets minder dan bij de letrozol, maar zeker nog aanwezig.

Wij hebben gisteren ons 1e gesprek samen gehad bij de fertipsych ? wel verhelderend en emotioneel. Ik heb flink zitten huilen haha. Maar we hebben samen goede tips gekregen om toch te kunnen communiceren tijdens die vreselijke buien van mij. Hopelijk gaat het in praktijk werken ??

Zit je nu 9 dagen na ovitrelle?
Ik heb nu 2 rondes nog heel licht positief getest op 9 dagen na ovitrelle en dit keer ook op 10. Maar het kan natuurlijk ook meer betekenen voor jou! ? spannend wel. Wie weet is het gewoon raak haha. Zou toch grappig en heel fijn zijn.

@Ellen, Ooh ik heb je bericht gewoon gemist vanmorgen! En ik heb er nog wel speciaal voor gekeken! Wat een fijn nieuws❤️ Ik ben echt heel blij voor jullie! En het geeft mij weer een beetje hoop als wij straks aan de beurt zijn? lekker genieten van jullie vakantie! Ik duim voor een plakkertje!

@Camhay, ik zit nu inderdaad op 9 dagen na de ovitrelle. Ik heb nooit getest dus ik weet niet hoe lang het ong in mijn lijf zit? Grappig genoeg doen mijn borsten ineens zeer sinds vanmiddag. Ik trok na mijn paard rijden mijn sport beha uit en toen dacht ik: auw ? Lekker trage reactie dus van die borsten hahaha! Gister had ik heel licht bruin verlies en veel afscheiding en vandaag weer kurkdroog. Dus ik denk dat mijn menstruatie er wel aan gaat komen, dit herken ik wel. Enige dat ik nu heb, maar normaal nooit is dat ik me al twee dagen snel bibberig voel, constant behoefte aan iets eten maar niet per se honger hebben. Ik denk door de warmte? Hoe dan ook, helemaal van slag dat lijf. Lang leve de hormonen en de warmte ?? Agh ja, natuurlijk wil ik gewoon eens helemaal niet ongesteld worden.. Maar ik wil wel graag van deze onzekerheid af, want het wordt er niet beter op zo.

De vorige keer met die cyste had ik er een van 6cm, ik kon niet eens meer normaal zitten. Maar ze zeiden dat ik daar echt geen pijn van kom hebben. Nou, dikke neus dacht ik! Wedden van wel!! Want ik heb het nog nooit gevoeld en het de pijn kwam precies van die plek af. Soms is het echt frustrerend hè, als je het idee hebt dat ze niet echt luisteren…
Wat goed dat jullie dat gesprek gehad hebben. Hopelijk helpt het jullie een beetje door de moeilijkste dagen heen ?

Terug
Bovenaan