Gonal F + Ovitrelle

Hi meiden - sorry dat ik inbreek in jullie topic! :) Wij zijn inmiddels bijna 2,5 jaar bezig voor een tweede, vooralsnog zonder succes.

Deze cyclus heb ik Gonal F gespoten om de groei van de eicel te stimuleren, Ovitrelle om het eitje te laten springen en vervolgens ook nog 2x Pregnyl 1500ie om de LF te verlengen.

Woensdag 13 juli Ovitrelle
Maandag 18 en donderdag 21 juli Pregnyl, beide keren 1500ie ter ondersteuning LF.

Ik ben nog nooit zover gekomen als deze ronde, normaal ben ik 14 dagen na Ovitrelle allang ongesteld. Toch durf ik niet te testen omdat ik bang ben voor een vals positieve test. Heeft er iemand ervaring met Pregnyl ter ondersteuning van je LF (en dus niet om de eisprong op te wekken)? Na hoe lang kan je "veilig" testen in dit geval?

Hi Marina,

Ik heb zelf bij mijn zoontje pregnyl gespoten en dat was er op dag 7 uit. (De 5000). De normale trigger is er met pregnyll normaal na een dag of 8 bij de meeste uit. Dus mij lijkt dat de ondersteuning van 1500 er natuurlijk sneller uit gaat.

Bij Ovitrelle rekenen ze minimaal 10 dagen (maar die is net wat zwaarder dan pregnyll). Ovitrelle is er bij mij op dag 10 vaak uit.

Dus ik denk dat je echt wel kan testen vandaag of morgen. Vaak als je zwanger zou zijn zou die al best duidelijk zijn nu. En dat komt dan niet meer van de pregnyl.
Succes! Spannend.

Is dit je 1e ronde met gonalf/ovitrelle dan? Heb je hiervoor wat anders gehad?

Oh sorry zie nu dat je pas 12 dpo bent dus eigenlijk? 13 juli trigger/15 juli eisprong. En dan 6 dagen geleden nog een extra stim, toch?

Dan zou ik wel echt ff nog minstens tot morgenvroeg of beste 14 dpo wachten ej met ochtendurine testen. Bij zwangerschap zou die dan wel echt duidelijk moeten zijn. Anders heb je miss nu nog een tuurlijntje en ga je daar weer door twijfelen.. been there ?? al moet ik zeggen dat het me nog elke ronde niet lukt om niet vroeg te testen hoor haha

Ja klopt Camhay! 15 juli eisprong, dus vandaag 12DPO. Hou normaal wel van vroeg testen maar durfde het met deze combinatie van medicijnen nog niet aan. Gok dat ik morgenochtend dan écht niet meer te houden ben en het ga wagen :).

Ik heb 6x Clomid gehad en dit is de 3e ronde met Gonal F & Ovitrelle. Het verschil met de eerste 2 rondes Gonal F & Ovitrelle is dat ik nu voor het eerst ook nog Pregnyl 1500ie heb gespoten om mijn LF te verlengen, dit heb ik eerder nog niet gedaan. Heb een erg wisselende LF en mijn gevoel zei dat dit mijn kansen beperkte dus ik heb gevraagd of ik Pregnyl mocht bij spuiten om dit te verlengen. Het heeft in ieder gewerkt in de zin dat mijn LF langer is dan ooit! :) 

Hoi Marina, mijn ziekenhuis geeft 14 dagen aan! Die hou ik dus aan.

Hier nog geen menstruatie te bekennen, we testen in elk geval voor het weekend… Maar ik ben eerder teleurgesteld na 2 dagen overtijd.. dus ik ben nog steeds niet overtuigd!

Hi @ Just-me, hou jij 14dagen aan na de laatste Pregnyl? In mijn geval zou dat betekenen 3 weken na de eisprong omdat de Pregnyl in mijn geval niet is geweest om de eisprong op te wekken maar in de LF te verlengen, vandaar ook de 1500IE lagere dosis. 

Wat spannend 2 dagen overtijd, maar kan me voorstellen dat je nog wilt wachten als je eerder teleurgesteld bent! Vals positief is wat mij betreft nog erger dan negatief haha 

@Marina, ik gebruik Ovitrelle na de GonalF, maar inderdaad anders dan jij. Ze zeggen dat in theorie de ovitrelle tot 14 dagen na spuiten een vals positief kan geven. Of dat met Pregnyl anders is, weet ik niet? Bij gebruik om je LF te verlengen durf ik niet te zeggen.. Je zou denken dat de LF dan verlengt tot 14 of 16 dagen max? Wellicht kun je dit navragen bij je arts of afdeling? Daar zouden ze toch meer duidelijkheid over moeten geven ?
Ik geloof wel dat bij veel dames de ovitrelle al met Max 12 dagen eruit is hoor, maar ik heb hetzelfde! Ik ben dan ook bang voor vals positief! Ik heb sowieso een hekel aan testen, dus ik doe het echt alleen als ik echt overtijd ben of denk dat er iets kan zijn haha! Ik moest het ook echt vragen vanmorgen, vanaf wanneer ik eigenlijk kan testen want de laatste 3 rondes werd ik stipt op dag 14 ongesteld. Maar ik denk dat er deze ronde iets anders was dan anders. Alleen we gaan maandag een paar dagen weg, dus het is misschien wel handig als ik het voor die tijd weet. Als de test namelijk negatief is, kunnen ze nog een echo doen om te kijken wat er dan is, of bloed prikken ofzo. Vind ik toch wel een fijn idee ? Ik had nog niks tegen mijn vrouw gezegd tot vanmiddag, want ik weet dat zij direct een test wil. Ze is helemaal onrustig nu, maar ik wil gewoon wachten tot ik wil testen ? Ze zei al: had maar niks gezegd haha!

Oh wat spannend Just-Me! De Ovitrelle is morgen 15dagen geleden. Las ergens dat de halveertijd van Pregnyl 33uur is wat betekent dat in de dosering die ik heb gehad het na uiterlijk 7dagen uit je lichaam is. Dan ga ik er nog vanuit dat alles is opgenomen wat ook nooit zo is. 
Heb besloten om morgenochtend te testen. Heb nog nooit de symptomen gehad die ik nu heb en met nog een minimale hoeveelheid Pregnyl en geen Ovitrelle in mijn lichaam komt dit gevoel hopelijk door iets anders. Denk alleen dat als er een minimaal tuurstreepje staat dat ik mezelf alsnog voor mijn kop sla haha!
Hopelijk heb jij ook snel goed nieuws!  

Terug
Bovenaan