Gonal F + Ovitrelle

Just-Me
Wilde graag even reageren. Het is zoooo herkenbaar meid dat je naarstig op zoek bent naar symptomen, kwaaltjes en noem maar op. En als je dat niet hebt, word je onzeker. Maar geloof me; ik heb de eerste weken ook amper kwaaltjes gehad, dit kwam later. Na een paar weken merkte ik dat ik wel een stuk moeier was en met vlagen misselijk. Nu ben ik 22 weken en mag ik in mijn handjes knijpen aangezien ik amper symptomen heb. Het is en blijft even spannend maar als je amper wat voelt, is dat echt totaal niet gek!! 
Probeer van je vakantie te genieten; dat is dik verdiend. Je zult merken dat je na de echo straks hopelijk een stuk relaxter kunt zijn. 
Ik vond het op het begin ook heel spannend tussen de echo's door weet ik nog wel. Maar zolang dat maar gezonde spanning is en je jezelf niet opvreet, dat is niet de bedoeling. Nu voel ik de baby sinds een weekje echt overduidelijk wat er ook iedere keer voor zorgt dat ik denk 'yes de baby doet het nog'. Nogmaals; heel normaal hoe je je voelt! Maar probeer alsjeblieft te genieten!! ❤️

@Juliass, wat lief, dank je voor je reactie. Dat stelt me wel wat gerust.. De spanning moet wel meer afnemen naar een gezonde spanning, maar hopelijk komt dat met de dagen/weken. Ik merk dat het besef er nog steeds niet echt is, en dan voelen dat sommige kleine symptomen die ik vorige week had nu minder lijken maakt me toch angstig. Ik ben echt super blij, maar ik voel me nog niet echt zwanger. Misschien is dat het ook wel, ik weet niet wat ik dacht te voelen maar ik heb altijd gedacht dat ik het meteen door zou hebben (intuïtie ofzo?) Maar dat is dus helemaal niet zo! Hoe dan ook kan ik niet veel meer dan gewoon afwachten en wat duurt wachten dan weer lang… ? Blij dat ik dit forum heb op dit soort dagen ❤️

Nu word ik toch wakker met stress.. Ineens doen mijn borsten helemaal geen pijn meer en voel ik niks raars. Reuk is minder sterk. Dat kan toch niet zomaar ineens weg zijn zonder dat het slecht nieuws betekend? ?

@just-me probeer vertrouwen te houden meis! Geen bloed en heftige krampen is goed.
Ik begrijp je twijfels heel goed, mijn kwaaltjes zijn ook niet altijd even sterk of helemaal niet aanwezig en dat zijn de momenten dat het heel lastig is.
Maar je lijf is zo druk met van alles bezig dat het ook niet altijd hetzelfde kan aanvoelen en daar hou ik me dan maar aan vast.
Ik denk aan je en duim voor je dat alles gewoon goed zit ??

@Just-Me: Ik kan natuurlijk niet garanderen dat het goedzit maar dat betekent echt niet gelijk iets slechts hoor!!! Het ene moment kun je meer kwaaltjes hebben dan het andere moment. Houd vertrouwen en we duimen allemaal heel hard mee voor een goede echo!! ❤️

@Ellen, dat klopt, het zal ook best flink afwisselen, maar het was wel even schrikken. Fijn om te weten dat het bij jou ook zo gaat. Mijn borsten deden vanmiddag weer licht zeer, maar ik krijg inmiddels ook krampen. Die echt lijken op menstruatie krampen. En daar ben ik toch niet gerust op. Maar hoe dan ook, ik kan er niets tegen doen. Ik probeer vooral realistisch te zijn en uiteraard hopen we dat alles goed blijkt te zijn. Mijn gevoel zat er vorige week ook naast, dus hopelijk nu ook! Wij zijn inmiddels op weg naar huis. Jullie nog een fijne vakantie gewenst!

@justme Is helemaal normaal hoor die wisselende symptomen! Het is echt alsof ik mn eigen berichtjes van 17 weken teruglees?. Sommige dagen compleet in de stress omdat ik mn borsten niet meer voelde en ook door de menstruatiekramp.. maar die kramp bleef steeds terug komen en schijnt er dus bij te horen. En die wisselende borsten heb ik zelfs dingen over gevraagd online en daar bleek iedereen het te hebben?. Haha stond bijna te juichen toen ik een keer moest overgeven, maar dat is bij 3 keer gebleven (en ik ben helemaal niet misselijk geweest, ook niet toen ik moest overgeven). Dus kwaaltjes hoeven ook echt niet! 
deze tijd is vreselijk moeilijk, want iets wat je zo graag wil is er ineens en dan ben je zo bang dat het je weer ontglipt... ik kon zelf pas wat echt gaan genieten na de 13 weken echo en nipt, en nu omdat ik hem voortdurend voel (nu 21 weken). Maar het gaat in de meeste gevallen gewoon goed en wat je omschrijft is compleet normaal!! Ik hoop dat je het een beetje kunt loslaten ❤️.

@justme Heb  een paar oude berichtjes  van mezelf teruggelezen, van toen ik tussen de 4 en 6 weken zwanger was:
"werd vannacht wakker van menstruatiepijn, behoorlijk heftige pijn die ik altijd alleen de eerste paar uur heb als ik ongesteld word. Maar geen druppel bloed?"
"Gister deden mn borsten echt gigantisch zeer ineens, dus dat deed mn vertrouwen ook groeien (waarom zou dat immers meer worden als ik niet zwanger ben..?). Maar vandaag is die pijn ineens echt vele malen minder :(. Niet helemaal weg gelukkig, maar dat maakt me dan weer onzeker. Ik weet het: klachten komen en gaan, het zegt allemaal niks etc…" 

"Mijn borsten begonnen ook elke dag meer pijn te doen, alleen vandaag deden ze ineens helemaal geen pijn. Ik zat dus hele dag in de stress, ondanks dat je altijd hoort dat klachten komen en gaan, maar gelukkig beginnen ze net weer een klein beetje zeer te doen. " 
"Het ene moment heb ik er nu veel vertrouwen in, het andere moment ben ik superbang voor bloedverlies en pak ik nog nét geen zaklamp en vergrootglas om het wc papier te bestuderen (haha bij wijze van dan hè ?). En ik blijf ook aan mn borsten voelen om te checken, al is die pijn al dagenlang nagenoeg weg.. nouja, ik denk dat deze spanning erbij hoort en normaal is bij iedereen die net zwanger is en al helemaal als het eerder fout is gegaan. Ik zit nu op 5+5. Zooo spannend ??????. "

"Werd vannacht wakker van menstruatiekrampen, heb ik de afgelopen 2 weken al 3 keer eerder gehad, dat is elke keer wel een beetje schrikken. Maar inmiddels weet ik gewoon dat ik dat af en toe heb en dat er geen bloedverlies op volgt. En t is elke keer na 10 minuutjes weer over. Zal wel het groeien en rekken van alles zijn ???"
"Gelukkig wennen de meeste dingetjes, bijvoorbeeld dat de pijn in mn borsten soms weg is geeft geen stress meer, omdat ik nu gewoon weet dat dat af en toe zo is. Dus gelukkig word ik eindelijk wat minder panisch ?☺️. "

Missschien denk je 'wat moet ik hiermee', maar het is dus iig heel erg herkenbaar wat je schrijft?. En bij mij is het helemaal goedgekomen! 

Terug
Bovenaan