Gonal F + Ovitrelle

@MilouP, jeetje ik lees zowat mijn eigen gedachten ? Dank voor je lieve reactie! Ik schrok echt heel erg, het is wat je zegt, het kan je zomaar weer ontnomen worden en is allemaal zo spannend. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat het zo kan wisselen, maar gelukkig hoor ik het van iedereen terug. Mijn borsten beginnen weer te steken en ik heb de afgelopen twee uur rondgelopen met flinke onderbuikpijn met uitstraling naar mijn billen en liezen. Mijn onderrug is beurs en stijf. Nu is de pijn nagenoeg weg, behalve een zeurende pijn links in mijn lies. Mijn vrouw had het heel lief geprobeerd op te zoeken en zag dat het pijn van groei en rekken kan zijn. Na een kaarsje in de kerk en een gelukt armbandje (je moet toch wat hahaha) zijn we nu weer wat rustiger.. Gelukkig reageerde het ziekenhuis ook lief en de verloskundige praktijk mocht ik bellen met deze vraag en ook zij zeiden dat ze hier echt vaak over gebeld worden… Zolang er dus geen bloed is probeer ik mezelf rustig te houden en hopelijk mag ik dit over 4 maanden ook tegen iemand zeggen die zich zorgen maakt! Super lief meis, dank hiervoor ❤️ Blij dat het met jou goed gaat en met jullie kleine mannetje!

@Just-Me Knuffel voor jou! Ik weet even niet zo goed wat ik er over moet zeggen, want ik heb hier helemaal geen ervaring mee. Ik hoop dat alle berichtjes van de anderen die hier wel ervaring mee hebben je goed doen en dat alles goed blijft gaan!♥️
Hier maak ik mezelf eerlijk gezegd ook nogal zorgen. Het bloedverlies blijft gaande en vanmorgen kreeg ik ineens echt buikkrampen en lage rugpijn tijdens een wandeling. Alsof ik echt gigantisch ongesteld zou worden.. Thuis bleek dat ik ook meer bloedverlies had dan de afgelopen dagen (dit is al de 9e dag). Heb toch maar contact opgenomen met het ZH want het voelt gewoon niet goed. Mijn lijf lijkt uit zichzelf iets te willen afbreken (bms was maandag ook niet echt dun) en ondertussen ben ik er Gonal in aan het spuiten om iets op te bouwen.. De verpleegkundige gaf aan dat ik gewoon Gonal moet blijven spuiten en dat de cyste mogelijk geknapt kan zijn.. Ik weet het niet zo goed. Alles voelt als een klassieke menstruatie, maar dan met minder bloedverlies. En dat heb ik al jaren niet meer gehad uit mezelf.. Twijfel echt zo wat ik moet doen. Blijven doorspuiten of de boel op pauze zetten en kijken wat mijn lichaam uit zichzelf gaat doen. Misschien is het uit zichzelf aan het herstellen? Ik heb geen idee.. Pff, word er helemaal gek van.. 

@Xbelle, jeetje meis… Wat een lastig stukje en de onduidelijkheid is ook vervelend. Ik snap je twijfel. Ik kan alleen maar adviseren; doe wat goed voelt! Het ziekenhuis kan van alles zeggen, maar het is jou lichaam en zij voelen niet wat jij voelt. Ze zullen het op medisch gebied echt wel weten, maar ik bedenk dan altijd wat mijn gyn roept: het lijf is geen machine, het kan altijd afwijken… Dus volg je gevoel, ook al is dat misschien lastig… Wellicht levert nog een overleg over hoe tegenstrijdig het voor jou voelt (met je twijfel over een pauze) nog iets op?
Of geeft het meer verheldering?
En dank voor je lieve woorden ?

Net terug van het ZH. Het bms was nu 3,7 mm. Maandag was het nog 4,5, dus het is nog wel aan het afbreken. Er was ook nog een soort van bloeding (vlekje) te zien op het echobeeld. De cyste zat er nog, maar daarnaast zit wel iets van 10 mm. Dat zat er maandag nog niet, dus dat zou een beginnende follikel kunnen zijn. Heb nog wel even mijn twijfels besproken, maar toch besloten om maar wel door te gaan nu. We weten namelijk niet of een eigen bloeding ook betekent dat ik uit mezelf een eisprong krijg. Het echobeeld ziet er verder namelijk nog hetzelfde uit. Vanuit het ziekenhuis hebben ze daar ook geen antwoord op, maar ze begrepen mijn twijfels wel. Nu gaan we maar even gewoon door met spuiten. Als je gewoon doorgaat met spuiten stopt de bloeding vanzelf en bouwt het slijmvlies daarna weer op, gaf de verpleegkundige aan. Maandag weer terugkomen.

@Camhay, ben benieuwd hoe het er bij jou uitziet vandaag! Succes zo (als je nog niet bent geweest)

@Just-Me, hopelijk gaat het vandaag weer een beetje beter met je! ♥️

@Xbelle, dat klinkt wel wat beter en duidelijker. Ben je er zelf ok mee nu? Het klinkt wel logisch dat ook als je lijf het wel zelf afbreekt, er inderdaad geen garantie is dat je dan ook een eisprong hebt.. Hopelijk zet die follikel mooi door en stopt de bloeding zodat het bms weer kan opbouwen! Toch blijft het bijzonder hoe je lijf dus soms zelf iets kan doen, terwijl dat eerder niet zo was. Ben benieuwd naar je echo maandag! Ik duim voor je ?

Met mij gaat het wat beter vandaag, ben van de ergste schrik aan het bekomen. Merk dat het nog wel in mijn achterhoofd zit, maar heb wel weer goede hoop nu. Ik voel weer van alles dus daar was ik wel blij mee! (Nooit gedacht dat ik nog eens zou zeggen dat ik blij ben met pijn in mn borsten en zeurende pijn in mn onderbuik hahaha?)

Goedemorgen, hoe gaat het met jullie?
@Camhay, hoe waren je echo’s? Heeft het ophogen gewerkt?
@Ellen, lekker van de vakantie aan het genieten? Ik hoop zonder al te veel misselijkheid? ?

@Hier, mijn klachten nemen stapsgewijs toe en nog steeds geen krampen of bloedverlies, dus ik begin langzaam wat vertrouwen terug te krijgen. Sinds twee dagen weeïg en misselijk in vlagen en vanmorgen was de eerste ochtend dat ik eerst iets kleins heb gegeten in bed, want opstaan zonder spugen was geen optie geweest. Na een klein ontbijtje gun ik mijn lijf nu maar even tijd om bij te komen. Mijn darmen zijn enorm van slag en mijn maag vind het ook niet leuk. Vroeg opstaan en beginnen is nu wel een probleempje zeg maar?

We hebben het dit weekend aan mijn schoonouders en moeder verteld, we hebben ze een beetje in de maling genomen door eerst een souveniertje te geven dus toen we het kleinigheidje gaven dat we zwanger zijn zagen ze het even niet aankomen. Mijn moeder zei heel serieus: “maar hoe kan dat??” Ehm, tja mam.. ? Allemaal huilen haha, vond het super leuk dat we ze alsnog konden verrassen! ? Morgen vertellen we het nog aan mijn vader. En dan is het wachten geblazen.. wat duurt die eerste echo verdomd lang zeg ?

@Just-Me Ik weet niet of ik nou moet zeggen 'Wat fijn zeg dat je klachten hebt en je misselijk voelt bij het opstaan'? Klinkt toch een beetje gek haha. Maar ik ben wel héél blij dat het je vertrouwen geeft. Dat je lichaam je signalen geeft. Hopelijk blijft het bij lichte misselijkheid. Nog anderhalve week toch voor de echo? Kan me voorstellen dat het als een eeuwigheid voelt.. Wat leuk dat jullie het aan jullie ouders hebben verteld! Dat moment lijkt me echt heel bijzonder en ook emotioneel!
Hier is gisteren de bloeding eindelijk gestopt. Na 12 dagen was ik er zelf ook wel klaar mee. Het bms leek weer licht op te bouwen en was nu 4 mm. Verder was het ongewijzigd.. Cyste van 18/19 en iets ernaast was nu nog steeds 10/11. Toch maar bloed geprikt omdat ze me goed in de gaten willen houden, dus daar krijg ik straks de uitslag van. Vrijdag terugkomen. Als er dan geen activiteit is moet ik toch gaan ophogen. Vind het zelf eigenlijk nog niet zo raar dat er nog niks is aangezien de bloeding pas net gestopt is. Dus afwachten en hopen dat er vrijdag meer te zien is?

Hey dames,

Moest weer ff flink bijlezen.

@just-me.. lastig he.. snap ik heel goed. Maar zoals de andere ook zeggen, die wisselingen in klachten horen er echt bij. Ik had bij mijn zoontje eigenlijk nergens last van alleen heel opvallend bij het wakker worden, als ik me uitrekte, dat ik het gevoel had alsof er iets scheurde rondom baarmoeder, lage rugpijn ook en ik had vooral op het begin ook echt die menstruatiekrampen, dacht toen ook echt oh ik ga ongesteld worden. Hoort echt bij!

Ik stond er bij mn zoontje niet eens heel erg bij stil dat het mis zou kunnen gaan. Maar mocht ik weer zwanger raken, dan zal ik die angst ook echt wel hebben nu. Je bent er zo lang mee bezig en een stuk bewuster dus ik snap het wel hoor.

Xbelle, wat gek zeg die bloedingen. Maar dat is ook wel weer herkenbaar met die cyste rondes pfff. Echt klote dingen joh

Ik ben inmiddels alweer 2 echos verder ?‍??? vrijdag zat er 1 van 10 mm. En vandaag moest ik terug en was die 13 mm. Ze gaat er wel vanuit dat die gewoon doorgroeit dus woensdag WEER terug. Echt zoveel echos deze ronde pfff. Ik hoop dat die woensdag 17/18 mm is dan kan ik misschien donderdagochtend de ovitrelle zetten. Inmiddels zit ik al op dag 21 dus mijn cyclus is weer lekker lang. Maar we houden hoop, langzaam ei maar misschien wel "het" eitje ??

Vanaf 14 mm groeien ze vaak 2 mm per dag zei ze vandaag nog even (al wist ik dat al). Dus duimen draaien dat deze ineens een flinke groeispurt maakt.
De cyste is iig helemaal weg, en die heeft de groei flink geremd deze ronde. Vrijdag a.s. hadden we al een afspraak staan voor de evaluatie/vervolgstappen.

Het mag van mij nu wel raak gaan zijn ☹️?

Terug
Bovenaan