Gonal F + Ovitrelle

@Xbelle, jeetje dat moet zenuwslopend geweest zijn ? Gelukkig nu gestopt. Ik las je eerdere bericht en wilde nog zeggen: bij mij begin het op stipt 6 weken toe te nemen. Minder energie klinkt heel bekend, de andere symptomen klinken 'goed'! Al zijn ze vervelend natuurlijk ? Wanneer heb je nu je volgende echo?! Ik duim voor je!

@camhay, ik duim dat dit een succesvolle ronde wordt! 

@hier... Ik ben echt doodziek geweest, niet meer grappig. Ik heb nog net niet mijn ingewanden mee uitgespuugd. Ik zag eruit, ik kon rechtdoor mn kist in ? Niet normaal. Mijn vrouw noemt me nu doodskopaapje ? Na veel overleg en hulp van verloskundige, huisarts en ziekenhuis nu toch weer op de medicatie die de eerste keer ook het beste hielp. Daarmee is het spugen nu onder controle ?? Eigenlijk mag ik het niet langer dan 5 dagen slikken, maar eerlijk gezegd heb ik daar maling aan nu. Ik kon niet meer, ik vecht al twee weken tegen deze ellende en heb de afgelopen week echt moeten knokken tegen een opname. Was zo goed als uitgedroogd. Het is nog niet goed, maar wel beter. Nu zo slap als een vaatdoek, dus hopelijk knap ik nog wat verder op en neemt de misselijkheid na deze week langzaam af. Ik heb denk ik echt nog een laatste piek in hormonen ofzo, ik krijg ook ineens op mijn borstkas en rug allemaal mini bultjes, wat ik nooit heb. Dus mijn lijf reageert duidelijk ergens op. Donderdag alweer 12 weken. Ik was heel bang dat de kleine puk hieronder zou lijden, maar de verloskundige zei heel droog: die pakt wel wat het nodig heeft, waarom denk je dat jij je zo beroerd voelt ? 

vanmiddag voor de NIPT laten prikken en volgende week maandag de 13 weken echo (ietsje vroeger maar drie dagen later zijn we op vakantie ?) Wel stiekem een beetje spannend, maar we vertrouwen er maar op ??

Hoi, ik ben Billie-Roos en ik zou graag willen meeschrijven op dit forum. Een korte intro over mezelf: ben 33, ambtenaar en getrouwd. In oktober vorig jaar werd ik eindelijk zwanger met letrozol 5 mg (ronde 6). Halverwege mijn zwangerschap verloor ik alsnog mijn zoon door een interne bloeding, een dag na de 20 weken echo die perfect was. Sindsdien ben ik een schim van wie ik was en weet ik niet meer hoe het is om me oké of prima te voelen.

Mijn man en ik willen het graag nog een keer proberen. Sinds mijn bevalling is er wel een natuurlijke cyclus begonnen, maar is heel onregelmatig. Dus nu zit ik weer in het OI traject. Letrozol werkt niet meer, dus ben ik begonnen met Gonal F injecties. 50 en 62,5 werkten niet en sinds gister is de dosis verhoogd naar 87,5. BMS was al goed dik, maar geen follikel te zien die wilde groeien. Hopelijk werkt dit wel. De Ovitrelle spuit ligt al twee weken klaar, maar helaas... De cyclus wordt nu wel lang, is dat normaal in dit traject?
Liefs, Billie-Roos

@Billie-Roos, tjee wat ontzettend heftig.. dat moet ontzettend veel impact en onzekerheid meebrengen. 
Ikzelf ga nu pas de 2e ronde Gonal-F in met dezelfde dosis (75). 1e ronde ging de groei goed (2 goede follikels) en was BMS ook dik genoeg.Echter toch geen bevruchting. Nu net 1e meting van de 2e ronde gehad (na 7 dagen prikken Gonal-F) en eigenlijk vrijwel niets groots/dun bms. Dat vind ik wel balen, vorige keer was er al iets meer te zien/dikker BMS. Al is het nog wel vroeg, bij 11 dagen moet er meer duidelijkheid zijn. Wel kan het per ronde verschillen als ik het zo ook bij andere lees. 
Ik vroeg de arts vanochtend hoelang normaal dan zou zijn tot groei zou moeten komen. Ze gaf aan tot 25 dagen na start prikken er wel genoeg verandering en groei moet zijn. Anders opnieuw beginnen.
Ik ben ook wel sportief (hardlopen), en te fanatiek zijn helpt ook niet. Dat probeer ik nu minder te doen waardoor je lichaam meer rust krijgt. 
Succes! Hopelijk slaat de 87,5 goed aan.

Lieve meiden, ik wilde even laten weten dat we vandaag een sterk en snel kloppend hartje hebben gezien op de echo. Na een week met regelmatig licht bloedverlies en enorm veel stress is dit een enorme opluchting. Langzaamaan kunnen we echt blij zijn! De volgende echo staat over ruim drie weken gepland, dan ben ik ruim 10 weken. We hopen heel erg dat het goed blijft gaan, maar volgens de verloskundige zag dit er heel erg goed uit. Dat geeft hoop?
Ik wens iedereen hier heel veel succes en kracht toe met het starten of het voortzetten van het traject. Ik zal hier zeker nog blijven lezen, maar het reageren zal minder zijn. Ik hoop voor jullie allemaal dat jullie resultaat boeken met de Gonal, dat dit snel een goede zwangerschap oplevert en dat jullie een nog langer en uitzichtlozer traject bespaard blijft. Ik denk aan jullie♥️

Wauw Xbelle, wat een super nieuws! Dat lucht zeker op he! Nu op naar de 10 weken ??? 

Hier hadden we vanmorgen de 13 weken echo. (Nu 12+4) Toch weer even spannend, maar dat was snel weg. Een mooie gezonde baby in beeld! We konden super lang kijken want het deed werkelijk van alles behalve wat ze nodig had voor goede beelden haha! En toen ging t ukkie slapen, terwijl ze beweging nodig had ? Alles erop en eraan en eigenlijk zelfs iets boven de curve. Ondanks mijn ziek zijn, heeft t nergens onder geleden. We hebben de NUB theorie geprobeerd, maar we worden er niet wijzer van ? Voor nu blij en opgelucht en donderdag op vakantie. Ik voel me langzaam ietsje beter deze week, dus ik hoop dat het zo blijft! 

Ook hier wordt het blijven reageren wat lastiger. Ik zal af en toe mee lezen! En ik hoop enorm dat jullie snel volgen! ❤️

@Xbelle + Just-Me: fijn, zulk goed nieuws! Een voorspoedige zwangerschap gewenst meiden!
@Billie-Roos: welkom hier! En wat een heftig verhaal.. Hopelijk wil het met de Gonal op korte termijn lukken. Hoe is het nou met de 87,5?
@Helena-Z: hoe gaat de 2e ronde nu?
---
Ik ben 27 sept gestart met mijn 1e ronde Gonal-F op 75. Vanochtend eerste echometing gehad op dag 7, maar nog geen grote follikels te zien. Slechts diverse kleinere, dus ik moet vrijdagochtend weer terugkomen. Hopelijk is er dan meer te zien! 

Ntje: hoe gaat het spuiten, ook last van bijwerkingen? Ik hoop dat de 75 toch voor je aanslaat.
Helena-z: hoe gaat het bij jou?
Bij mij werkt 87,5, ik ben opgelucht. Na 6 dagen spuiten was er een follikel van bijna 19mm. BMS was 11,5. Gelijk die dag ovitrelle geïnjecteerd (dat was beetje een gemene prik) en inmiddels al een paar dagen op het wachtbankje. NOD is zaterdag 15 oktober.

@Billie-Roos: bijwerkingen nog niet bijzonder veel last van! 
Fijn dat de 87,5 werkt! Hoeveel dagen heb je in totaal achter elkaar moeten spuiten (met eerst andere doses lees ik)? Ik zal in ieder geval voor je duimen!

Terug
Bovenaan