Gonal F + Ovitrelle

Ntje: gelukkig dat je weinig last hebt. Ik heb in totaal 21 dagen geïnjecteerd, steeds 7 dagen per dosis. Hoop dat je snel mooi resultaat hebt en ook op het wachtbankje mag.

Hey Lieverds! Ik heb weer even bijgelezen. Vind het zo ruk dat die app het niet meer doet. Ik was even wat stiller want het liep/loopt hier allemaal niet zo lekker. En ik merk dat ik er echt met de ronde, steeds moeilijker weer positief doorheen kom.

@Xbelle jezus wat een spanning maar ik lees nu net het mooie nieuws! Echt zo super super fijn! Geniet er van! ? als je op facebook zoekt naar Brabbels NOD & zwanger groep, zal je de groep wel kunnen vinden denk ik? Er zitten er inmiddels aardig wat van hier. 
@just-me , bij jou ook goed nieuws zie ik! Nipt goed...dat moet goed voelen. Hoe voel je je inmiddels? Gaat het weer wat beter met de kwalen en gezondheid? 
@dames die middenin de ronde zitten. Heel veel succes weer! Hopelijk groeien er mooie follikels en zijn jullie snel zwanger! 
@nieuw dame (sorry zie je naam even niet meer nu ik typ) maar wat een heftig verhaal ook...heel verdrietig :(. Hopelijk werkt de gonalF en heb je snel een kleintje in je armen. 
Ik zit inmiddels weer op cyclusdag 9 en heb morgen de eerste meting. Helaas dus vorige ronde weer geen zwangerschap. Inmiddels ronde 10 met hormonen en ronde 20 totaal ?‍??‍??‍? 5e ronde met GonalF en volgende maand zal de laatste poging zijn en sluiten wij het hoofdstuk ovulatieinductie. Inmiddels maken wij ons klaar voor IVF en ben ik druk bezig met de zorgverzekering en aanmelden bij een andere kliniek. Ik wil graag naar Duitsland voor behandeling. Daar doen ze veel meer onderzoeken en bij IVF ook allerlei dingen meer dan hier in NL. daarbij gaan de puncties onder narcose en ook dat scheelt vaak veel qua opbrengst en rust/stress. Na volgende maand zal er even een pauze volgen. En die is echt heel hard nodig. Mijn relatie staat echt onder vuur... ik ben totaal niet meer mezelf en ben heel veel ziek, zwak en misselijk. De rust zal ons goed doen om op te laden voor de vervolgstappen. 
Vol goede moed door naar IVF/ICSI. Morgen heb ik mijn 1e meting deze ronde en ook gelijk weer een potje inleveren van mijn vriend. We hopen enorm dat het is verbeterd want hij heeft nu de afgelopen maanden echt heel veel aangepast en allerlei supplementen geslikt ter bevordering van de kwaliteit. 
Ik heb stiekem een wat hogere dosis gonalF genomen in de hoop dat ik deze laatste rondes misschien 2 eitjes zal hebben/dubbele kans. Ik haal er maar ff nog zoveel mogelijk uit. Wie weet hebben we nog een mini kansje dat het zo gaat lukken??

@Camhay: Wat heftig Camhay.. en wat een lang traject zo. Ik begrijp direct dat dat ontzettend zwaar is voor jou, maar ook voor de relatie. Ik duim zo hard voor je deze ronde! Hoop echt heel erg dat het gaat werken!???
Hier: ik ben net naar 't zkh geweest voor een tweede echo. Heb nu 10x Gonal F gezet met 75. Nou en wat een nieuws..
Er zijn 3 eitjes doorgegroeid naar 16-17mm en m'n bms was 7mm. Gonal heeft dus eigenlijk iets té goed gewerkt (terwijl er maandag na 6x Gonal nog maar 1 of 2 van 6mm te zien waren..). 
Er is dus een risico op een meerlingzwangerschap. De arts zei dat ze bij 4 follikels sowieso de knoop voor ons had doorgehakt en het niet zou doen. Ook bij 3 eitjes vindt ze het tricky, maar wil ze de keuze aan ons laten. Ze gaf aan dat de kans op een 3-lingzwangerschap slechts enkele procenten was en dat ze het in het ziekenhuis ong. 1x per jaar zien, maar dat je het natuurlijk liever wil voorkomen. 
Pfff wat een nieuws. Een tweeling zouden we hartstikke leuk vinden (zwaar, maar leuk), maar een drieling wil ik echt niet.. Ook gewoon te veel risico's voor mijzelf en de ontwikkeling van de embryos. Ik vind het een hele hele moeilijke beslissing. Alternatief is ronde afbreken en een nieuwe ronde beginnen, maar door het grillige verloop van de gonal-F bij velen op dit forum, vind ik dat toch ook een onprettig idee. Als we besluiten er wel voor te gaan (en dan dus de 'gok' nemen dat het er geen 3 worden..) moet ik vandaag de Ovitrelle zetten.. Moet even van me af schrijven, maar ben erg benieuwd naar jullie reacties!

Ntje: geweldig dat de 75 zo goed werkt, iets te goed maar oké het werkt. De kans is natuurlijk heel erg klein dat het een meerling wordt. De risico's van een meerlingzwangerschap neemt steeds meer toe met hoeveel het er zijn. Neem van mij aan, niets en echt niets is erger dan een risico werkelijkheid zien worden en wetende dat je je kind gaat verliezen. Succes met je keuze en doe wat je goed voelt.

@Billie-Roos: dankjewel voor je reactie! Hoe is het met jou op het wachtbankje? Last van bijwerkingen? 

Ja heel fijn dat Gonal iets doet, met de Letrozol hiervoor nog geen 1x een goede groei gezien, dus dat is al positief. We hebben besloten ons gevoel te volgen en het deze ronde niet af te breken, maar toch te proberen. Ik heb vrijdagmiddag Ovitrelle gezet na dus de afspraak in 't ziekenhuis die ochtend. Ik vraag me ergens wel af of dat misschien niet toch te vroeg is gewees omdat de follikels 16-17mm waren. Wellicht zijn ze dan nog niet groot genoeg om m.b.v. Ovitrelle te springen? Heeft iemand ervaring met een eisprong na Ovitrelle bij een ei van 16/17mm? Volgens mij is de bedoeling pas weer contact op te nemen met het ziekenhuis nadat of de menstruatie aanbreekt of er een positieve test is..?

Ntje: als je de Ovitrelle zet springt je follikel toch niet onmiddelijk, dus kan je follikel alsnog ietsje groeien/opzetten. Als je OHSS klachten krijgt moet je wel direct het ziekenhuis bellen, anders wachten. Ik had heel weinig bijwerkingen van de Ovitrelle, alleen beurs en branderig gevoel op de injectieplek en soms lichte buikpijn. Heb jij last van bijwerkingen?
Ik heb aanstaande zaterdag NOD. Gister of vandaag is dan idealiter de innestelingsfase. Heb al wel vandaag wat pms-klachten zoals lichte menstruatiekramp en gespannen borsten, dus ik ga ervan uit dat deze ronde een opstartronde is.

@Billie-Roos: ik hoop dat ze nog doorgroeien inderdaad naar een voldoende aantal mm om ook echt te springen. Als na Ovitrelle een eisprong na 36-40u optreedt, zou ik die inmiddels gehad moeten hebben. Niet gevoeld/gemerkt overigens. Ik heb wat hoofdpijn (had ik al met Gonal), lichte buikpijn, lichte pijn aan mn onderrug en rommelende buik. Geen beurs of branderig gevoel. Heb jij ervaring met OHSS achtige klachten en waar ik dan op kan letten? Spannend je NOD, ik duim voor je!

@Camhay:
Jeetje meid, heel af en toe kijk ik hier mee en probeer ik je een beetje te volgen, niet dat je er heel veel aan hebt, maar ik had het jullie zo ontzettend gegund...! Het lijkt me wel een fijn idee dat de vervolgstap, ivf, in zicht is en er meer gedaan kan worden. Hopelijk is het niet nodig! 

@Just-Me:
Fijn dat de 13 weken echo goed was! Geniet van je vakantie. 
Het gaat allemaal zó snel. Het voelt alsof wij niet zo lang geleden de 13 weken echo hebben gehad en kijk nu... Ik ben al bijna 32 weken. 
@Anderen:
Ik hoor hier eigenlijk 'niet thuis'. Ik ben zwanger geraakt dmv Letrozol maar wil iedereen hier wel heel veel moed toewensen; ooit komt ook jouw dag!

Terug
Bovenaan