Gonal F + Ovitrelle

Arghh... Ik ben sinds dinsdag al aan het menstrueren en dan heb ik ook nog een keer dat wereldlamleggende virus opgelopen... Luteale fase was maar 11 dagen, nooit genoeg voor een innesteling dus. Iemand anders hier ervaring mee? Vandaag weer verder met 87,5.

Hoi dames, ook ik heb weer even bijgelegen. 

@Juliass, jeetje 32 weken! Wat vliegt de tijd! Ik heb nog steeds het gevoel dat ik echt pas net begin haha, iedereen om me heen is al klaar voor de baby, maar ik merk dat ik er nog zo anders in sta! Hopelijk ga je lekker in je zwangerschap? ? 

@Ntje, ik weet dat ik mijn rondes met meer dan 1 follikel (Max 3 mochten wij ook) gewoon doorging. Ik heb twee keer een dubbele en driedubbele eisprong gehad. Uiteindelijk lukte het ons in een doodnormale ronde waarin we 1 eitje hadden en ik zelfs dacht dat het niet goed gesprongen was ? Maar dat terzijde. Zoals al gezegd werd, zodra je ovitrelle spuit groeien de follikels nog door! Dus tegen de tijd dat je een eisprong hebt, zit je dan zo rond de 20 mm wat echt goed is! Ik heb het ooit gevraagd, had precies jou vraag?! Dus dat zal goed zitten, ze zullen niet snel verkeerd advies geven, al weet ik nog heel goed hoe vaak ik het in twijfel trok hoor.. Maar probeer erop te vertrouwen! Hopelijk levert het iets moois op deze ronde ?

@BillieRoos, ahh wat jammer. Echter, mijn LF was ook maar Max 12 dagen met ovitrelle.. Zit je op 11 dagen vanaf de spuit of eisprong? 11 dagen is normaal volgens mij nog ok hoor? Ik heb me er toen best druk om gemaakt, maar mij vertelden ze dat er niks aan de hand is met 11 dagen.. Maar als je twijfelt vraag het even, dan kun je ook weer makkelijker ontspannen. Ze kunnen je daar ongetwijfeld meer over vertellen? Hou hoop de komende maanden, hoe moeilijk ook! 

@Billie-Roos: he shit wat balen zeg. Nee ik heb daar nog geen ervaring mee, maar heb gelezen dat sommige meiden Utrogestan nemen bij korte luteale fase (volgens mij krijg je dat voorgeschreven als je te weinig progesteron hebt?)
@Just-Me: heel fijn om jouw reactie te lezen, dankjewel. Dat stelt toch gerust :) Hoe is het met jou??
--
Mijn progesteron is 62.5 nmol/L heb ik gezien in mijn patientenportaal. Ik word maandag pas gebeld door de arts die de uitslag toelicht. Iemand een idee wat deze waarde kan betekenen (wel/geen goeie eisprong?). Ik heb vorige week vrijdag de Ovitrelle gezet.

@JustMe: goed om te weten dan een zwangerschap met een LF van 11/12 dagen toch mogelijk is. Bij mij was 11 dagen na de eisprong, en het is de 2e keer dat dit maar 11 dagen is. De verpleegkundige gaf aan dat het kon en dat we het wel in de gaten moeten houden.
@Ntje: Alles boven de 20 beschouwen ze in het ziekenhuis waar ik in behandeling als een eisprong en maakt de hoogte verder niet uit. Volgens mij had je met 62,5 een geweldige eisprong! Ze kunnen alleen voorspellen of je daarmee zwanger bent. Dit weekend moet dan jouw innestelingsfase zijn. Hoop op goed nieuws voor je.

Hoi allen, ik zat in het Letrozol topic en keek zo af en toe wel eens mee hier. Waarschijnlijk ga ik zelf ook binnenkort beginnen met injecties. Mijn man (34) en ik (31) zijn inmiddels meer dan 1.5 jaar bezig voor onze eerste en sinds maart dit jaar bij de kliniek. De letrozol werkt niet goed voor mij, late of geen eisprong en nu alle doseringen geprobeerd. Echter kan ik donderdag pas mijn arts spreken. Mijn nieuwe cyclus is net begonnen (gistermiddag ongesteld dus nu dag 1 of 2). Nu twijfel ik zo, het liefst wil ik deze cyclus met injecties beginnen maar dat kan dus pas na spreken arts donderdag, dat zou dag 5 a 6 zijn. 
Is iemand wel eens begonnen op dag 5 a 6 of kan dat niet met injecties?
Alternatief is dat ik nu nog een keer de letrozol doe deze cyclus maar wsl gaat dat niet werken en ik wil geen cyclus verspillen. Eerder beginnen met injecties kan niet ivm miscommunicatie kliniek en donderdag spreek ik de arts pas die goedkeuring moet geven.
Morgen spreek ik wel een van de verpleegkundigen hierover. Wat denken jullie dat mogelijk is? Kan je op dag 6 starten met injecties en dan nog succes hebben?

@Evol: toen ik begon met de injecties was er daarvoor geen eisprong geweest (en dus geen menstruatie). Ik mocht daarom gewoon starten en die dag noemen we nu fictieve cyclusdag 3. Durf daarom niet te zeggen hoe het in jouw geval zal zijn omdat jouw echte cyclus weer begonnen is. Wat zegt de verpleegkundige?
--
Ik ben gisteren gebeld door de arts en zou een goede eisprong gehad moeten hebben dus dat is fijn. Volgens de arts is een waarde vanaf 30 nmol/L al oké. Wel sinds vanochtend wat last van m'n buik, hopelijk geen teken van een naderende menstruatie.. Ik zit nu op dag 11 na Ovitrelle en dus dag 9 of 10 na de eisprong denk ik. De arts zei me gisteren telefonisch dat ze begin volgende week een test zou doen, maar ik had eigenlijk in mijn hoofd dat ik zaterdag al een test zou kunnen doen (zaterdag is dan dag 15 na Ovitrelle en 13 of 14 dagen na eisprong?). Wat denken jullie?  

@Ntje
De verpleegkundige zei dat ik niet pas op dag 6 kon beginnen maar dat ze liever proberen mijn cyclus op gang te houden. Ik zit nu op dag 4 en ben dus gisteren weer begonnen met de Letrozol. Ik heb donderdag overleg over de vervolgstap ik ga er vanuit dat dit wel injecties worden, misschien in combinatie met een ander traject, geen idee. Ben benieuwd wat ze beslissen. 

Fijn voor jou dat je een goede eisprong hebt gehad! Spannend voor jou inderdaad de komende dagen dus. Misschien om teleurstelling te voorkomen met een negatieve test iets langer wachten dus misschien tot maandag/dinsdag? Als je dan niet ongesteld bent een test doen? Geen idee misschien ook gewoon doen wat goed voelt voor jou...

@Just-Me:
Dat gevoel heb ik ook echt lange tijd gehad en heb ik nu ook nog wel eens; tegelijkertijd realiseer ik me nu ook wel heel erg dat de laatste loodjes zijn aangebroken. Mentaal, maar ook gewoon fysiek; mijn buik gaat wel steeds meer in de weg zitten, de kleine is al redelijk ingedaald dus heb soms echt een zwaar gevoel tussen m'n bekken etc. haha.
Helemaal prima toch dat je er anders instaat? Je hebt nog wel even en dat gevoel komt echt wel richting het einde!!
Deze week begint mijn verlof gewoon al, zo onwerkelijk. Ik heb me eigenlijk super gevoeld de hele zwangerschap. Wel is uit de Glocose test gekomen dat de waarden te hoog waren (hier had ik al een beetje rekening mee gehouden, want pcos..) maar heb het met een dieet goed onder controle. 
Een goede zwangerschap verder gewenst meid! 

Terug
Bovenaan