Gonal F + Ovitrelle

Nou pff ik ben net weer thuis van die foam echo. Niet verwacht maar ik vond het echt heel erg pijnlijk. En laat ik nou het geluk hebben dat ik dan nog wel eens van m’n stokje wil gaan (wel eens eerder gehad met kiezen trekken en toen ik nog bloed gaf voor de bloedbank). Niet uit angst ofzo maar ik heb van mezelf al een erg lage bloeddruk en hartslag, en door die pijn zakt m’n bloeddruk dan weg.
Dus ik moest een uurtje blijven haha ze waren allemaal erg lief voor me en toen mocht ik weer op ’t fietsje naar huis. Maar goh ik had dit niet echt verwacht anders was ik niet alleen op de fiets gegaan haha. Wel heel erg moe nu maar dat heb ik dan ook vaak na de tijd, vandaag maar ff rustig aan doen.
Nouja wel goed nieuws: eileiders helemaal goed én er zat een follikel van 17mm!!! Dit laatste had ik echt niet verwacht ik dacht het zal wel weer niks worden deze ronde en dan nu op dag 10 al zo’n grote follikel. 
Om mijn cyclus te tracken mag ik vrijdag nog een keer komen om te kijken of het gesprongen is en ook mijn slijmvlies bekijken. Ik zit haast te denken om toch nog even de letrozol te proberen een paar rondes nu het zo goed lijkt maar ik heb al afgesproken injecties te doen. Daarbij met de Letrozol is mijn baarmoeder slijmvlies elke keer wel erg dun, nog nooit dikker gemeten dan 4mm, met de injecties zou dat ook dikker moeten worden.
Vrijdag nog maar even overleggen wat we beslissen…

Hoe gaat het bij jullie?

Hi Evol: auw.. naar dat de echo zo pijnlijk was. 
Wel super fijn zeg dat er een mooie grote follikel zit! Gaan ze vrijdag bloed prikken om te kijken of er een eisprong is geweest?
Hopen dat bms ook is meegegroeid. Spannend zo ineens weer! Heel veel succes.
Ik wacht mijn ziekenhuisbezoek donderdagochtend af. 1e echo na 1 week Gonal prikken.

@Evol, jij bent een bikkel, op de fiets na zo'n pijnlijke echo... Pff zo rot als het zo pijn doet. Wel heel goed dat je een flinke follikel hebt en de leiders open zijn, mag je dan vrijdag ovitrelle spuiten als ie niet is gesprongen? 

@Ntje, spannend tot donderdag?
Vandaag had ik een echo consult: follikel op rechts van 15mm en bms van 11mm. Vandaag en morgen nog Gonal F 87,5 en woensdag Ovitrelle en dan is vrijdagochtend de eisprong.

@Billie-Roos: oh dat klinkt al goed! Mijn bms is geloof ik nog nooit zo dik geweest! Je gaat spannende weken tegemoet. Ik duim voor je

@Ntje ik heb vrijdagochtend een echo staan, ik denk dat ze gewoon gaan kijken of het eitje er nog zit of dat het gesprongen is. Ik ben wel benieuwd naar mijn BMS dan want deze is nog nooit dikker geweest dan 4mm, maar elke keer gemeten een paar dagen voor de eisprong. Als het goed is heb ik vrijdag net mijn eisprong gehad of die dag zelf dus dan kunnen we mooi zien hoe het slijmvlies is.
Spannend voor jou donderdag!
@Billie-Roos: haha ja als ik dit had geweten was ik niet alleen op de fiets gegaan hahaha. Ik zou inderdaad de Ovitrelle spuiten maar ik denk haast dat het vrijdag al wel gesprongen moet zijn, anders mag ik het denk ik wel spuiten maar eens even overleggen. 
Voor jou ook spannende dagen weer!

Een korte update. Vanochtend een echo gehad. Arts dacht geen "restjes" (follikels/cystes) van de vorige ronde te kunnen zien, dus dat is fijn. Verder zijn de follikels nog erg klein allemaal, even doorspuiten met 50 en dan maandag terug voor een 2e echo. Hopelijk zijn ze dan wat verder gegroeid. BMS was nog maar 3mm. 
Wel even besproken dat de menstruatie wel erg vroeg was begonnen de afgelopen ronde. De arts begrijpt ook niet goed hoe dit kan omdat de progesteronwaarde enkele dagen daarvoor nog zo hoog was. Ik krijg voor de zekerheid deze ronde Duphaston tabletjes om na de Ovitrelle te nemen. Ben benieuwd hoe deze ronde zich verder ontwikkelt.

Nou ik ben vandaag geweest er zat een ei van 22mm. Ze hebben bij mij daar de ovitrelle gezet. Nu zei ze of vanavond of morgen vrijen maar ik twijfel wat het beste is. Gisteren hebben we het ook al gezellig gehad, dus ik zou denken morgen... Maar ik wil niet te laat zijn, wat als het ei uit zichzelf al springt (vorige keer zonder ovitrelle sprong het wsl wel). Misschien morgenmiddag dan maar ofzo ik ben bang dat morgenavond misschien te laat is geen idee. Nouja we zien het wel.
Slijmvlies was 7mm, niet heel dik maar voor mijn doen wel redelijk geloof ik. Spannend dus weer, anders volgende ronde beginnen met puregon. Hopelijk hoeft het niet zo ver te komen :)!

@Evol: zo dat is een flink ei, mooi! Ik denk dat om de dag prima is! En als de kwaliteit van het zaad goed genoeg is, dan elke dag rondom de eisprong geloof ik ook prima :)
Spannend. Veel last van de Ovitrelle?
Ik ben net geweest voor een tweede echo. Inmiddels 11 dagen gespoten met 50, maar alle follikels zijn nog heel erg klein. Toch ophogen naar 75 (waar het de vorige keer juist iets te hard mee ging..) en vrijdagochtend weer terug. Ik heb deze ronde wel enorme last van hoofdpijn, ik denk door de Gonal dus baal wel een beetje dat ik nog (minstens) 4x door kan spuiten. Hopelijk doet de hogere dosis z'n werk.

Terug
Bovenaan