Gonal F + Ovitrelle

@Esmeee: ah dat is ververlend. Ik heb de eerste ronde een goede eisprong gehad, alleen werd ik toen vrij snel ongesteld wat ze in het zkh een beetje gek vonden. En de tweede ronde werd overstimulatie, dus wel Ovitrelle gezet, maar mochten geen gemeenschap hebben. We hebben het vannacht nog gezellig gemaakt haha, op hoop van zegen dan maar!

Hoi Dames,

Ik ben vanmorgen weer geweest. Het leek alsof de menopur wel wat deed, mijn slijmvlies was 6.8mm dus mooi gegroeid. 1 follikel links was weg en de ander iets gegroeid. Dat vond ze mooi want betekent dat deze waarschijnlijk door gaat groeien. Als het goed is dus gelukkig geen weggegooide cyclus. Vrijdag weer checken en als t dan goed is in de avond ovitrelle. Pff ik hoop t zo.

Hebben volgende week overleg arts hoe nu verder omdat ze steeds moeilijk een cyclus krijgen en ik heftig op de hormonen reageer. Een van de assistentes noemde dat IUI dan ook niet handig is omdat ik dan ook steeds geklooi heb met de hormonen en 1 ei. Ze zei dat IVF dan wellicht een goede optie was omdat er dus wel steeds veel follikels groeien. Ik schrok er een beetje van, IVF voelt echt als het eind station en een beetje eng. Want wat als dat ook niet lukt. Aan de andere kant word ik ook gek van dit geklooi. Zijn al meer dan een jaar met de hormonen bezig en heb maar 6x een eisprong gehad ofzo ☹️... Even gesprek afwachten dus volgende week...

@Evol: fijn dat de Menopur wat lijkt te doen, misschien (hopelijk) wordt het gewoon een goeie ronde met een eisprong!
Je had eerder met de injecties wel een keer goede groei en een eisprong gehad toch? Hebben ze deze ronde dezelfde dosis als toen geprobeerd?
Toch blijft het wel onvoorspelbaar met die injecties.. heel vervelend is dat. Ik heb IVF ook besproken, maar het was ook even afhankelijk van hoe deze ronde zou verlopen. Ik sta best positief tegenover IVF, maar snap je "eindstation" gevoel. Wellicht kun je ook bespreken dat - worst case scenario - je hebt 3 IVF niet geslaagde pogingen gedaan, mag je dan nog steeds terug naar injecties? 

@Ntje, vorige ronde had ik een eisprong dachten we toen. Maar dat was eigenlijk hetzelfde als nu. Ik werd naar huis gestuurd met 2 follikels van 14 a 15mm, moest nog 2 dagen prikken en dan Ovitrelle. Met het idee dat ze 2mm per dag zouden groeien, maar dat hebben we niet gecontroleerd. Dus kan best zijn dat ze toen ook niet verder gegroeid zijn en ik dus geen goede eisprong heb gehad. Maar dat zullen we nooit weten...

Dat is wel een heel goed idee dat ga ik eens bespreken, dat geeft toch wel een fijner gevoel dan dat het na IVF helemaal klaar zou zijn. 
Wat is bij jullie verder de gang van zaken dan, hoe lang gaan jullie dit nog proberen voordat jullie naar IVF gaan?

Ah ja achteraf baal je dan dat ze dat niet hebben gecheckt. Ik snap je frustratie helemaal.
Zou heel mooi zijn als er morgen op de echo groei te zien is en de Menopur goed aanslaat! Ik zal voor je duimen.
Wij hebben afgesproken dat als deze ronde weer enorme overstimulatie zou worden zoals de vorige ronde, dat we dan een IVF-gesprek aan zouden gaan. Het idee daarna was om weer 'normaal' door te gaan met ovulatie-inductie dmv Gonal-F, wat we dus nu al doen. Maar dat als blijkt dat er te veel follikels groeien, dat ze dan ipv de ronde afbreken, er een IVF-ronde van zouden maken. Dat vonden wij zelf wel een fijn idee. 
Deze ronde is de Gonal-F wel goed aangeslagen, dus het IVF-gesprek is nog eventjes van de baan. 

@ntje wat fijn dat het is aangeslagen na je nare gesprek!

hier lopen de testen een heeel klein beetje op. Had geen symptomen nu rechts lies steekjes en buik krampjes. Ooo wat spannend is dit zeg!! Kan je ook foto's uploaden?

@Tulpjee: ohhh vandaag je NOD! Dat is spannend! Jaa als het goed is moet je foto's kunnen uploaden door op het laatste icoontje te klikken.
@Sammz: hoe is het nou bij jou, hoe was de echo?

@ntje fijn dat jullie het nu gewoon met Gonal f doen en dan een soort escape IVF achter de hand hebben. Kan me voorstellen  dat dat meer rust geeft ja.
@tulpje wat spannend voor jullie! Was vandaag je NOD? Klinkt goed en hoopvol allemaal!
Bij mij hebben ze net een follikel kunnen zien van 18mm. Pff wat ben ik opgelucht. Mag vanavond de Ovitrelle zetten. Spannend weer allemaal hoop het zo dit keer zodat we geen vervolg stappen hoeven zetten. 
Wat deden jullie met timing van klussen haha? Ik mag rond 20.00 de Ovitrelle spuiten dus ergens zondagochtend/middag eisprong. Ik dacht we doen vanavond, zaterdagavond en zondagavond voor de zekerheid ofzo.

Terug
Bovenaan