Gonal F + Ovitrelle

@Tulpjee! Wat leuk!!! Je bent in principe ook nog best vroeg om dingen te voelen als ik het allemaal zo lees! Ik hoop dat het nog komt en dat je maar een goede zwangerschap mag hebben!! ??

Gesprek met de arts gehad. We gaan eerst nog 3 tot 6 keer IUI proberen. De arts schatte dat ik wel een reële kans had dat het daarmee zou lukken.
Eerst was ik wat teleurgesteld want dacht met IVF hebben we veel meer kans dan verlies ik geen tijd en hiermee wel. Met mijn hoofd was ik alweer bezig dat dit toch niet ging lukken en we jn augustus dan pas IVF kunnen doen. Maar ze legde ook uit over de risico's met IVF en wou niet meteen daarop over. We hebben dan na 2 of 3 IUI een evaluatie. Als het moeizaam gaat met de hormonen of er is iets anders kunnen we over na IVF.
Heb mezelf nu wel herpakt en vind het oké dat we dit eerst een paar keer proberen. Hopelijk is dit net het zetje dat we nodig gaan hebben...

Ah goed gesprek dus Evol, fijn! Waarom denkt de arts dat jullie een reële kans hebben met IUI? Ik dacht dat voor IUI werd gekozen wanneer de kwaliteit van het zaad niet optimaal was, maar weet niet of er nog andere redenen voor kunnen zijn.

@Evol, hoeveel rondes hebben jullie nu gehad op de natuurlijke weg?
Ik ga evt na deze ronde ook de vervolg vraag stellen, hoeveel rondes je op de natuurlijk weg door gaat voor je een vervolgstap neemt.
Ik dacht dat het er 6 waren ofzo, wij zouden na deze wacht weken dan ronde 4 in gaan als deze ronde niet gelukt zou zijn natuurlijk :)
Op zich reageert het medicijn wel elke keer goed/hetzelfde bij mij. Ik spuit 83 eenheden.
Ik zit nu op 5 dagen na Ovitrelle

@Ntje, ik ben erg moeilijk te stimuleren daarom zijn we al wel twee jaar bezig, 1 jaar in de kliniek maar ik heb in dat jaar zeker nog geen 12 goede cyclussen gehad. Bij mij is eigenlijk alleen het probleem dat ik geen eisprong heb. Omdat het nu met menopur goed lijkt te gaan zeggen ze dat ik dan eigenlijk nog goede kans heb om gewoon zwanger te worden, omdat er verder niets 'mis' is bij mij zegmaar. IUI zou de kans nog iets meer vergroten omdat het gelijk goed wordt ingebracht.
@Sam het is een beetje gokken bij mij want ik heb ook best wel een paar keer geen goede eisprong gehad. We zijn nu twee jaar bezig maar in die 2 jaar heb ik maar 6 tot 8 keer een eisprong gehad ongeveer. Daarom denkt ze ook dat het met IUI misschien nog wel kan lukken...

Bij mij zeiden ze inderdaad normaal moest ik 6x met puregon (of gonal f) doen voordat ze overgingen op IUI. Maar omdat ik in totaal al zo lang bezig ben mocht is na 3x puregon met gewoon zelf aan het werk zegmaar, nu over naar IUI.
Spannend weer, ik zit nu een week na de Ovitrelle dus nog wel even geduld...

Ik leef met je mee Evol, 2 jaar is een lange tijd en dat je dan ook vaak in onzekerheid zit mbt een eisprong is echt vermoeiend weet ik helaas. Liefs en sterkte voor jou!

Ik heb van de 6 rondes met hulp 3x een eisprong gehad en 1 van die 3x mocht ik het jammer genoeg niet proberen (te veel eitjes gerijpt, maar moest wel Ovitrelle zetten). In de langere periode waarin we het zelf probeerden zonder het zkh, heb ik vermoedelijk maar 1 of geen keer een eisprong gehad. Dat schiet natuurlijk niet op..

Hopelijk zijn we deze ronde gewoon zwanger! (L)

@Evol, Vooral dat stukje goed ingebracht is best wel een onzekerheid op de natuurlijke weg vind ik! Je doet nu precies wat de artsen zeggen, maar hoe weet je dat het goed is?! 
Hopelijk gaat het gewoon snel lukken voor ons allemaal! En dat 2023 maar 1 grote baby boom mag worden op dit forum! 
??

Ik ben ongeduldig geweest en vanochtend een test van cb gedaan en er staat gewoon zwanger! Kan het niet helemaal bevatten en durf ook nog nergens op te hopen maar vind het heel erg spannend allemaal!

Terug
Bovenaan