Gonal F + Ovitrelle

Hoi. Ik lees al een tijdje mee. Gefeliciteerd voor de mensen die zwanger zijn! En evol wat is dat kut zeg!
Wij zijn al 3 jaar en 4 maanden bezig voor een kindje. Ik ben gister begonnen met de injecties. Ik vond het echt zo spannend. Ik was er best wel van slag door. Daardoor ging het uithalen niet zo goed en heb ik een klein sneetje in mn buik. Ben nu dus voor vanavond ook erg gespannen. Is dat bij meerdere geweest dat het aan het begin niet zo soepel verliep? 

Hi Ninna, welkom! Ja spannend he, die injecties. Ik moest in het begin ook echt even over een barriere heen, ik heb wel een tijdje met die spuit in m'n hand en m'n broek om mn enkels aan de keukentafel gezeten, er stellig vanovertuigd dat ik die spuit echt niet in m'n been ging zetten. Oefenen bij de arts met water was een stuk makkelijker dan zelf medicijnen prikken thuis! Ik heb in het begin ook wel een beetje zitten klooien: te snel de naald eruit gehaald zodat er direct weer vloeistof uit m'n been druppelde (natuurlijk bang dat ik dan te weinig binnen kreeg), scheef de naald eruit getrokken waardoor ik een kras/ sneetje overhield, een bloedvaatje geraakt (blauwe plek). Maar geloof me, je wordt er echt handiger in! Ik vond het fijn als m'n vriend erbij was, en zei bij elke handeling hardop wat ik aan het doen was ('dopje eraf, been vasthouden, naaldje erin, drukken, 5-4-3-2-1, er weer uit' etc). Ik vond het handig om met links de spuit nog even te stabiliseren terwijl ik met rechts de spuit vasthield tijdens het eruit trekken. Maar ieder heeft zo z'n manier. Zet 'm op, je kan het!

@Ntje en Sam, dat is lief van jullie, bedankt! Ben het inmiddels wel weer wat te boven en met goede moed in de volgende ronde. Maar het valt me wel steeds zwaarder moet ik zeggen. Ik hoop zo dat IUI voor ons voldoende mag zijn en het snel gaat lukken! 
Nieuwe dames welkom! Fijn dat we wat ervaringen kunnen delen hier. Zijn jullie ook al bezig met iui of nog zelf klussen?
Ik vond de eerste paar keer injecties ook even spannend maar het went erg snel moet ik zeggen. 
Ik zit nu op dag 6, mag maandag weer voor voor een echo. Wel spannend weer heb nu een ander middel gekregen wat hopelijk voor goede follikels gaat zorgen, laatste paar rondes was het nogal een geklooi....

@pl dankje! Toch fijn om ervaringen van anderen te lezen. Mijn vriend moet er nu ook echt bij zijn voor support. De eerste 2x was echt drama. Echt verschrikkelijk van slag. Gister ging het al ietsjes beter. Zometeen moet het weer. Zie er alweer erg tegenop. Ik weet niet of ik dat zoveel maanden kan volhouden. Krijg er veel stress van.. ?
@evol wij moeten idd nog zelf klussen erbij. Hopelijk maandag dan wat positiever nieuws met het nieuwe middel! 

@evol hoe was het afgelopen maandag? 
Ik moest gister voor een echo. Na 7 dagen spuiten een follikel van 10mm. Ik weet niet wat een beetje normaal is, maar ik had de hoop op groter en dat ik minder lang hoefde te spuiten. Nu moet ik vrijdag weer. Hoe lang  moeten jullie spuiten voordat je ovitrelle mocht zetten? 

Ik zit ongeveer met hetzelfde.. De vorige keer had ik op dag 10 wel een follikel van 13 a 14mm maar de laatste keer bleek dus dat dat een cyste was.
Ik had maandag ook wel wat eitjes maar rond de 10mm. Toevallig, ik moet ook vrijdag terug. Het viel mij ook behoorlijk tegen en vind vrijdag ook erg lang duren nog. Eerder had geen zin zei ze ik moest de hormonen de tijd geven. Snap ik ook wel maar word wel erg ongeduldig inmiddels. Ben een beetje bang voor vrijdag eigenlijk, hoop echt dat het goed is anders heb ik echt weer een kut weekend.

Terug
Bovenaan