Hi Ninna, welkom! Ja spannend he, die injecties. Ik moest in het begin ook echt even over een barriere heen, ik heb wel een tijdje met die spuit in m'n hand en m'n broek om mn enkels aan de keukentafel gezeten, er stellig vanovertuigd dat ik die spuit echt niet in m'n been ging zetten. Oefenen bij de arts met water was een stuk makkelijker dan zelf medicijnen prikken thuis! Ik heb in het begin ook wel een beetje zitten klooien: te snel de naald eruit gehaald zodat er direct weer vloeistof uit m'n been druppelde (natuurlijk bang dat ik dan te weinig binnen kreeg), scheef de naald eruit getrokken waardoor ik een kras/ sneetje overhield, een bloedvaatje geraakt (blauwe plek). Maar geloof me, je wordt er echt handiger in! Ik vond het fijn als m'n vriend erbij was, en zei bij elke handeling hardop wat ik aan het doen was ('dopje eraf, been vasthouden, naaldje erin, drukken, 5-4-3-2-1, er weer uit' etc). Ik vond het handig om met links de spuit nog even te stabiliseren terwijl ik met rechts de spuit vasthield tijdens het eruit trekken. Maar ieder heeft zo z'n manier. Zet 'm op, je kan het!