Gonal F + Ovitrelle

@ninna ja wij ook al 2 jaar maar ik vind dit al zwaar. Heftig ook voor jullie al hoor zo lang. Wat balen zeg van je echo, wel een domper kan ik me voorstellen! Hopelijk helpt het ophogen. 
Wat werk betreft ik ben ook vanaf begin open geweest naar mijn manager. Je hebt ook recht op verlof he, omdat het niet anders te plannen is. Bij mij was er veel begrip en mag gewoon gaan onder werktijd. In december zat ik er helemaal doorheen en heb ik even 50% gewerkt. Ik zit nu weer op 75% en mag dit nog even doen de komende 4 weken. Dan weer gesprek bedrijfsarts.  Mijn directe collega's weten het wel, ik ben daar juist heel blij mee. Ik hoef niet te verzinnen waarom ik weg moet en als het een dagje niet gaat snappen ze waarom. Ik heb dit niet meteen verteld hoor maar nu we al zo lang bezig zijn vond ik het wel fijn om te delen. Lucht echt op en er is veel begrip.

Wat fijn evol! 
Echo was dus niks zoals voorgaand bericht. Dus weer ophogen..
Ik stelde de vraag, omdat ik eigenlijk een zooitje van mn leven heb gemaakt ?. Toen ik van de pil af ging was alles goed. Ik had een baan waarbij ik net verlenging kreeg en waarbij een vast contract bijna in de pocket was. Ze wilden zelfs een opleiding vergoeden maar ivm stopppen met de pil niet gedaan. Na bijna een jaar proberen, raakte ik in een burnout. Grotendeels door het werk. Net voor k een vast contract kreeg werd ik ontslagen (2 dagen voordat ik vast zou krijgen ?). Niet omdat ik niet goed functioneerde maar meer dat ze bang waren dat ik er lang uit zou liggen. Dat werd natuurlijk niet in die woorden gezegd dus werd er een kutsmoesje bedacht. Toen lang tijd beter moeten worden en vervolgens weer gesolliciteerd.Toen kreeg ik een leuke baan, maar wel een beetje ver weg. En t zou niet langer zijn dan 2 jaar (helaas!) maar ik had tenminste iets. Toen afgelopen december daar weggegaan, omdat ik iets in mn eigen woonplaats kon vinden en t was grotendeels in de middag dus leek me makkelijk met zkh. Dat werk vond ik echt verschrikkelijk en omdat ik veel vacatures zag die in mn straatje lagen dat opgezegd (dom). Nu ben ik opzoek en weet ik niet meer hoe k het moet doen. Moet k een baan gaan zoeken voor de middagen? Of moet ik gelijk open gaan vertellen over deze medische malle molen. Of met voorwaarden gesprek of wat dan ook. Dus ik weet het allemaal even niet meer... 
Beetje lang verhaal. Sorry. 

@Ninna, ja ik zag het later, las je tweede berichtje net te laat. Balen zeg dat je weer moet ophogen, ik vind tot vrijdag wachten best lang. Hopelijk wordt het geduld beloond!!
Pfoe wat een lastige situatie, ik kan me voorstellen dat je dan erg zoekende bent naar wat nu handig is. Ik moet eerlijk zeggen ik zou je keuzes niet te veel op je traject baseren, natuurlijk moet het te doen zijn naast je werk maar je moet ook wel iets vinden wat je leuk vindt natuurlijk. En wat als (droomscenario) het ineens lukt, dan zit je straks met een baan die misschien qua uren praktisch was maar wat je misschien niet leuk vindt?
Hoeveel uur werk je? Misschien kan je een baan vinden waar je een beetje je eigen agenda kan indelen? 
Ik moet zeggen ik heb makkelijk praten want ik beheer mijn eigen agenda en zit niet vast aan bepaalde uren. Ik werk ook af en toe 's avonds waardoor ik dan ochtenden bijvoorbeeld vrij kan nemen. 
Ik werk ook maar 32 uur en nu dus tijdelijk even 28 ivm die 75%. Daardoor heb ik echt veel ruimte om 's ochtends de afspraken te plannen of even rust te pakken als ik een nacht slecht geslapen heb oid.
Ik ben wel benieuwd in welke sector of wat voor soort banen je naar zoekt?

@evol ik zoek naar iets van minimaal 24 uur maar het liefst 32uur. Ik ben pedagoog, wat mss wel ironisch is want mn baan is met kinderen. De pedagoog lukt het zelf nog niet om ze te krijgen ?. Het liefst werk ik als leerlingbegeleider (gericht op t psychische) op een middelbare school. Maar daar is op het moment niet veel vacatures van of veel te ver weg.
Wat voor werk doe jij dan? Dat je het zo zelf kan indelen? Fijn dat je wat minder kon/kan werken toen het nodig was/is!
Hopelijk is het morgen voor jou wat positiever! Dat geeft mss ook een boost! 

Ah dat lijkt me lastig soms of valt dat wel mee? Elke keer als ik met kinderen ben vind ik het toch ergens een klein beetje confronterend. 
Vervelend dat er weinig vacatures zijn, misschien dan toch ergens beginnen en dan kan je vanuit daar altijd verder kijken? Hoewel steeds wisselen van baan lijkt me ook erg vermoeiend.
Ik werk in de GGZ op het gebied van preventie. Dus veel afwisseling, contact met gemeenten maar ben ook wel veel op scholen en instellingen om voorlichting te geven of voor individueel contact met leerlingen. Verder trainingen aan teams met professionals. En ik denk 1 a 2 keer per maand een ouderavond. Maar ook wel begeleiden van volwassenen of naasten. 
Ik moet nu half uurtje, max 45 minuten rijden en dat vind ik wel goed te doen. Ik werk ook 1 dag in de week thuis. Liefst elke maandag dat vind ik heerlijk rustig de week opstarten. 
Maar ik beheer dus mijn eigen agenda, plan zelf mijn afspraken in dus dat is heel fijn. Ik probeer nu vooral afspraken in de middagen te plannen zodat ik de ochtenden vrij heb mocht het nodig zijn.
Hoop het ook morgen. Wij gaan over een kleine 2 weken op wintersport dus ik hoop ook echt dat de inseminatie voor die tijd gaat lukken. 

Hee, ik lees hier al af en toe wat verhalen, maar dacht zal nu iig laten weten dat ik zo af en toe mee lees. En even ins verhaal vertellen.
Ik ben 28 jaar en man 30 jaar. Wij zijn al 19 rondes niet zwanger geworden. Afgelopen najaar zijn wij geheel getest en er zit niets mis, onverklaarbaar verminderd vruchtbaar dus. Ik ben toen eerst in een privé kliniek gestart met IUI met Tamoxifen. Nu 1 ronde even niets, want ziekenhuis had nog een zaadsample nodig vantevoren en dan in maart beginnen met IUI met injecties. Ij vind het wel spannend, niet de injecties, maar of het gaat helpen, ons ziekenhuis heeft zeer goede resultaten met 22% zwanger per IUI poging, dus dat geeft hoopt. Maar wij wonen niet in Nederland en gaan dus vaak voor familie of vrienden op en neer. Dat moet dan allemaal maar uitkomen. Ik merk ook dat ik me echt druk maak met vakantie plannen. Dadelijk komt het niet goed uit met de tegen die tijd IVF. Of dadelijk komt de inseminatie precies op die dag dat ik de hele dag weg ben met werk. Ik vind het heel lastig dat je ovulatie niet te voorspellen is. Ik ben normaal relatief regelmatig met eisprong op dag 14-20 wat dus cyclus van 28-34 dagen geeft. Wanneer hebben jullie nu met de injecties je eisprong? (En ik weet dat het heel erg kan verschillen) het maakt me allemaal iig best wel onzeker, maar geeft tegelijkertijd wel weer hoop. Er is niets mis, maar waarom lukt het dan niet, maar we krijgen nu een extra zetje, dit zal toch een keertje gaan werken...
Om even in te springen op het laatste gespreksonderwerp. Ik werk in de chemie, mijn vorige baan wist iedereen vanaf het begin van onze wens, omdat ik niet meer met bepaalde dingen wilde werken en ook een andere werkplek kreeg. Ik ben een jaar geleden geswitch van baan en werk nu op kantoor. Mijn eerste IUI heb ik niets verteld aan mijn manager, ik kon de afspraak vaak einde van de dag plannen en dan thuiswerken vantevoren. Dus niemand die iets gemerkt heeft. Ik ben echter ban dat dit niet zo handig gaat in het ziekenhuis, dus denk dat ik begin voglende maand mijn manager ga inlichten. Gelukkig weet dan niet meteen de hele afdeling het zoals bij mijn vorige bedrijf.

Hi Frasseke, ik hoop dat je het ook als fijn ervaart om even van je af te kunnen schrijven. Jullie hebben ook al een lange weg gehad dan.
Ik zit in mijn eerste ronde IUI. Daarvoor met hormooninjecties nog op de gewone manier geprobeerd. Het is bij mij erg wisselend. Eerste ronde met injecties had ik te veel follikels, daarom moesten ze het afbreken, de ronde daarna had ik cystes. De ronde daarna stagneerde de groei en had ik uiteindelijk op dag 23 oid mijn eisprong. Nu ben ik over gegaan op andere hormonen maar het wil nog niet echt groeien. Morgen op dag 18 moet ik weer komen voor een echo. Zoals je zegt is het dus elke keer erg wisselend en afhankelijk van hoe je lijf reageert. Maar als ze voor jou de juiste dosis hebben gevonden kan het ook wel goed en snel gaan volgens mij, alleen heb ik dat geluk nog niet gehad.

Ik vind die timing ook verschrikkelijk, over 12 dagen gaan wij op wintersport en ik ben zelfs bang dat de IUI misschien niet lukt voor de tijd, dat zou echt vreselijk zijn. Vakantie in de zomer boeken we ook nog niet hoor omdat we echt niet weten hoe het dan is, we boeken tzt wel een last minute ofzo.

Ik zou als ik jou was ook wel je manager inlichten, dan weet deze er in elk geval vanaf. Je kan daarna altijd nog kijken of je meer collega's inlicht maar kan me wel voorstellen dat bij een baan waar je nog niet zo lang bent dit misschien een hoge drempel is. Maar je manager zou ik zeker doen, als je dan onverwacht toch nog eens weg moet of je niet goed voelt of niet lekker in je vel zit weten ze in elk geval hoe dat komt...

Ik had al een hele reactie geschreven maar blijkbaar niet geplaatst ?
Ja het was echt heel fijn om even mijn zorgen echt een uitweg te geven en niet in mijn hoofd rond te laten dwalen.
@evol, wat heb je een vervelende weg al achter de rug. Ik hoop zo dat ze snel voor je de juiste dosis hebben en dat je snel een eisprong mag hebben. Voor je wintersport zou wel echt top zijn, snap wel dat je bang bent dat je het niet haald.
Wij hebben onze zomervakantie, eind mei, dus wel al geboekt. Ook wel lekker om daarna uit te kijken. Ik hoop echt dat ik nu gewoon 2 goede IUI rondes heb. Zonder dat tripjes naar huis/nederland (wonen in het buitenland) in de weg zitten. Maar voor nu lijkt alles helemaal goed uit te gaan komen tot zelfs de IVF in Mei, als de komende 3 rondes niets is. Ik heb net afgelopem week vermoedelijk mijn eisprong gehad, dus nu tot begin maart weer afwachten. Ben wel blij dat ik daarna een plan klaar heb voor de volgende ronde met de IUI in het ziekenhuis. Aan de ene kant ook wel zin in, geeft weer extra hoop (want die is al een hele tijd wel zo goed als weg).
Ik blijf gewoon duimen voor mezelf en alle andere dames die graag deze wens in vervulling zien gaan?? en dan komt het vast goed, en hopelijk snel?

Terug
Bovenaan