Gonal F + Ovitrelle

@kimster, heel fijn dat je de cyclus gewoon af mag maken! Hopelijk komt er geen volgende cyclus en is het dik vet raak deze ronde!! 
Monnikspeper schijnt de progesteronsecretie te verhogen en daardoor de luteale fase te verlengen (mijn luteale fase is aan de korte kant, rond 9 dagen).... dus ben benieuwd wat het brengt! Iig alvast een vroegere eisprong.
Inmiddels 7DPO. Sinds gisteren heb ik last van branderige tepels en s nachts een droge mond. Dit weekend wordt spannend... als ik niet ongesteld word maken we een kansje ?
@Jilla, welkom terug! En van harte gefeliciteerd met de verloving! Een kennis van mij is ook lang bezig geweest met zwanger worden. Toen vroeg haar man haar ten huwelijk. De focus kwam te liggen op de trouwerij ipv het zwanger worden. Guess what.. binnen 2mnd was ze zwanger! Dus wie weet!
Ik doe ook accupunctuur... normaal gezien 1x per week en idd om de baarmoeder op te warmen. Daarnaast doe ik van cyclusdag 7 tot de ovulatie mijn buik masseren (ter bevordering doorbloeding) en tijdens die massage luister ik dan naar een soort meditatie. Tsja klinkt zweverig, maar ik vind het fijn en ben ervan overtuigd dat er kern van waarheid zit in het feit dat de baarmoeder lekker warm moet zijn :).

Jeetje Sabbel, wat heftig! Inmiddels alweer een poosje geleden maar voel je je nu weer helemaal goed? 
Kimster wat fijn dat deze rond door mag gaan! Ik ga onwijs voor je duimen dat het nu gewoon hartstikke raak is! 
En charlotte spannend zeg.. nog 2 dagen tot je nod dus ongeveer? Hoe fijn zou het zijn als het gewoon raak is... de symptomen klinken wel gunstig :) 
Gefeliciteerd Jilla! Mooi vooruitzicht, een huwelijk! Hoop dat het aanzoek het scherpe randje van dr dag heeft gehaald :) 
Ik heb trouwens in de maand dat ik zwanger werd voor het eerst sloffen gedragen en elke keer dat ik toch een beetje koude voeten had een kruik in bed gelegd (dat was dan wel in dec/jan).. inderdaad ook met oog op het vermijden van een koude baarmoeder. Daarnaast begon ik met het slikken van mama vitamines (ipv alleen foliumzuur) en extra visolie (voor gunstige celdeling dacht ik, zoiets). 
Heb natuurlijk niet echt vergelijkingsmateriaal want ik begon tijdens mijn  eerste IUI hiermee. Dus kan ook gewoon allemaal dankzij de IUI zijn natuurlijk. 

Zo, heb de monnikspeper capsules ook besteld. Ben benieuwd.. alles wat ik nu doe is niet eens perse om zwanger te worden maar puur zodat ik eens een normale cyclus/menstruatie heb. Dat helpt dan ook meteen met zwanger worden denk ik. 
Hier nog een tip om de baarmoeder warm te houden: een plakje gember op je navel plakken met een pleister. Dat zou ook moeten helpen voor degene die in alternatieve geneeskunde geloven dan.

Bo-Belle: hoe gaat het? ?
Jilla: ik ben benieuwd of je wat van de monnikspeper gaat merken! ? Hoe is het verder met je?
Charlotte: balen van die menstruatie en de 8 dagen ? maar als het even duurt voordat 't werkt dan kan het natuurlijk nog veranderen! Laten we inderdaad hopen dat dit gauw voorbij is allemaal.. We moeten al zoveel geduld opbrengen in het traject en nu al helemaal omdat niemand verder kan.
Met mij gaat het goed, ik zit op het wachtbankje. Ik heb waarschijnlijk afgelopen vrijdag m'n eisprong gehad. Ik had wat ruzie met de spuit dus ik was ergens nog bang dat ik niet goed of niet genoeg gespoten had (spuit wel leeg uiteindelijk maar bij 't beginnetje deed ik wat fout en spoot ik er per ongeluk een straaltje uit in de lucht ipv een druppeltje op de naald krijgen), dus voor de zekerheid een test gedaan en die knalde dus die ovitrelle zit er prima in, daar vertrouw ik maar op. M'n borsten doen ook zeer en ik heb minder energie dan anders dus dat zal wel goed zitten. Nu afwachten tot ik mag testen! Maar dat duurt nog wel even. 

Oh Charlotte pff wat balen zeg.. Maar idd ze zeggen dat het even duurt dus hopelijk volgende maand al meer effect. Hoe vaak slik jij die supplementen? 2x2 lijkt me zo veel..
Kimster, Ik dacht dat jullie ook iui deden? Of had ik dat verkeerd begrepen.. of was het bij jullie puur spuiten om je cyclus korter te krijgen? Nouja spannend dat wachten. Zeker als je zolang hebt moeten spuiten om die eitjes te laten groeien! Zal wel even afkicken zijn dat je nu 2 weken niet hoeft te spuiten haha. Hopelijk is een volgende ronde niet nodig ?
Met mij gaat alles goed hoor, Ik denk dat mijn eisprong al is geweest. Geen idee eigenlijk ? volgende maand gaan we er weer voor! Na een aantal maanden rust.

Nee we doen ovulatie-inductie ☺️ dus Gonal spuiten, eventuele groei monitoren tot groen licht voor een shot ovitrelle en dan aan 't werk. Het is wel fijn om even niet te spuiten omdat ik 't soms bijna vergat en nu hoef ik er even niet meer aan te denken ?
Fijn dat het goed gaat! Waren de maanden rust prettig voor jullie? 

Sabbel dat van die babyboom is inderdaad vervelend. We zouden allemaal wel willen dat het zo makkelijk zou gaan.. En idd leuk dat we elkaar op de hoogte blijven houden! En fijn om jullie verhalen ook te horen. 
Telefonisch consult? Is dat nu bij jullie iedere maand tot de behandelingen weer door gaan? Nouja wel prettig dat je contact blijft houden met het zh. 
Kimster ja heel fijn vond ik het! Dan kom je er pas achter hoeveel het zwanger worden de laatste 2 jaar met je heeft gedaan en hoeveel energie het vreet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me toen ook een paar keer heb bedacht wil ik nog wel doorgaan met de behandelingen? En ik heb me er toch wel een beetje bij neergelegd dat ik misschien geen kind zal krijgen dat biologisch gezien van mij is en dat dat oké is. Jeetje wat deprimerend ziet dat er zo uit maar in mn hoofd is het juist heel positief ? afijn dus jij en man moesten flink aan de bak!! Ik hoop voor je dat het ook meteen raak is! En zo niet, hopelijk krijg je dan de volgende ronde wat sneller je ei en gaat het wat beter qua doseringen.
Alvast een fijn weekend allemaal.

Lief dat jullie het vragen meiden! En ik kan niet anders zeggen dat alles hier goed gaat. Ben nu 18 weken zwanger en vind het nog steeds zó onwerkelijk. Sinds een klein weekje kan ik de baby ook voelen. Dan kan ik echt in tranen uitbarsten dat het ons toch gewoon ineens gegund was. Dat gun ik jullie ook echt onwijs! 
Ik hoop dat jullie snel de trajecten weer mogen oppakken in de 'nieuwe samenleving'. Wat bijzonder dat jouw behandeling gewoon door kon gaan Kimster! Zit je nu een week voor nod? Hoe voel je je? 
Vlak voor ik mocht starten met IUI heb ik trouwens gezocht of ik mezelf niet kon insemineren. We waren er toen al achter dat de zaadkwaliteit van mijn partner niet optimaal was en bij mij leek er niks aan de hand. Je hebt daar dus van die kitjes voor die je bij de apotheek kan halen. Natuurlijk geen oplossing voor als je ook echt de hormonen nodig hebt, maar wellicht kan je de natuur zo een klein handje helpen? Heb het dus uiteindelijk nooit gebruikt dus geen idee of het wat is, en of jullie er uberhaubt wat aan hebben natuurlijk. 

Terug
Bovenaan