Gonal F + Ovitrelle

Sabbel ja leuk is dat he! :) Wel fijn in deze (eenzame) tijd, een beetje steun van en aanspraak met meiden in hetzelfde schuitje! Ik ben wel benieuwd naar die telefonische consulten! Waarom heb je die? Super balen he, dat het ook een iui had kunnen zijn. Maar het is inderdaad wat het is en we moeten ermee dealen.Die berichten over de babyboom die gaat komen is inderdaad irritant. Het gaat bij zoveel mensen niet zomaar vanzelf.. 
Jilla wat mooi geschreven.. Ik begrijp wat je bedoelt. Ik denk dat de boodschap niet zo mooi is voor jezelf maar wel dat je helderheid, inzichten en vooral berusting hebt gevonden in het feit dat het mogelijk niet zal gebeuren. Hoe graag je het ook wilt natuurlijk. Dat is echt heel erg sterk!
Bo-Belle 18 weken alweer! Wat goed! En wat een mijlpaal dat je je kindje voelt bewegen.
Ik zit nu op 7DPO inderdaad! Ik spreek eigenlijk nooit over NOD omdat ik nooit zelf "O" ben haha (vorige keer na 't ei wel, maar dat zal logisch zijn) maar ik zal over een week mogen testen geloof ik. De vorige ronde had ik 4 dagen voor de testdag al wat lichtroze verlies dus ik ben benieuwd! Ik vind het wachten wel heel moeilijk. De tijd kruipt zo langzaam voorbij in de wachtweken. Aargh!    

@jilla, zoals Kimster zegt: erg mooi beschreven inderdaad. Maar stiekem ook heftig om te lezen. Wel heel erg fijn dat die maanden rust goed hebben gedaan. Vergeef het me als je het al ooit beschreven hebt maar, wat is de reden bij jou van het fertiliteitstraject? Je zit nog niet in de IVF fase toch? Wat zou betekenen dat je nog 'lang niet' uitbehandeld bent...? Ik neem trouwens 2 capsules monnikspeper per dag, dit staat zo ook op het potje. Ik heb die van Bonusan. 
@Kimster, hoe gaatie? Inmiddels een week na de ovulatie toch? 
@Sabbel, rottig he, dat dit gewoon een IUI poging had kunnen zijn. Ik ga nu ook de 2e cyclus in zonder hormonen. Vandaag dag 7 pas, dus nog ff geduld voor de ovulatie...
Vandaag heb ik voor het eerst mijn verhaal verteld aan een vriendin. Ik heb het nu een dik jaar voor mezelf (ofja onszelf ;)) gehouden. Maar ik kon niet meer. Moest het kwijt.... vond t erg spannend, maar het luchte enorm op. Ik twijfel nu ook of ik er niet gewoon open over moet zijn naar alle sociale contacten die dichtbij staan.... hoe doen jullie dit?
En idd wat je zegt Sabbel.... over die verwachte babyboom... ver-schrijkelijk!!!

Charlotte je hebt er vast overheen gelezen, haha ? Geeft niets. Maar 't is nu inderdaad 7DPO. Spannend hoor, ik ben heel ongeduldig!

Wat goed dat je het aan een vriendin hebt verteld! Wat was haar reactie?
Wat betreft je vraag; wij zijn er eigenlijk wel gewoon open over naar de mensen in onze omgeving. Niet dat we het van de daken schreeuwen maar 't is, geen geheim. Als uitlaatklep heb ik wel een Insta account aangemaakt naast m'n "eigen" account om zo andere meiden in dezelfde situatie te "ontmoeten" en dst account heb ik ook gedeeld met vriendinnen omdat ik het lastig vind om hen steeds persoonlijk op de hoogte te stellen of steeds op hun goedbedoelde belangstelling in te moeten gaan. Na een teleurstelling 10x moeten vertellen dat er nog geen nieuws is of 't niet gelukt is ging me wel opbreken eigenlijk dus dit is een mooie oplossing. 

Klopt hoor, hebben nog even te gaan in de mmm. Ik denk dat je na bijna 2.5 jaar gewoon de hoop verliest en ook realistisch wilt blijven. We weten inmiddels allemaal dat zwanger worden helaas geen romantisch iets is. Vanaf januari 2018 begonnen en er vol voor gegaan, in maart 2018 zwanger! Ik dacht nog zo wat fijn dat mij die ellende van niet zwanger worden bespaard is gebleven. Na 6 weken zwangerschap een miskraam ? Nu dus 2 jaar geleden dat ik zwanger was. Daarna na ongeveer een jaar naar de huisarts en 2019 het ziekenhuis. Bloed goed, hsg goed, zaad viel tegen maar goed genoeg. December 2019 eerste IUI en heel slecht zaad (0.6 miljoen?) En er werd gesproken over meteen ICSI. 2e IUI geloof ik 20 miljoen? Dus ineens weer goed. Mijn cyclus is 26 dagen gemiddeld maar heb al na 10dpo bloed verlies. Na de eerste IUI werd ik een week na ovitrelle ongesteld
Zo jeetje wat een verhaal weer ? en jullie verhaal? Oh btw, mijn moeder weet het en 2 vriendinnen. Ja je moet het toch kwijt kunnen tegen iemand.. zijn wel mensen die ik vertrouw. 

Oh ik dacht dat jij ook al iui behandelingen had gehad! Komt denk ik omdat ik gonal f en ovitrelle meteen koppel aan iui. En hoelang zijn jullie al bezig dan? En wat klote dat de utro niet werkt bij jou. Die werkt bij mij gelukkig wel.. is er niks anders wat kan helpen qua medicatie oid? Heb wel gelezen online dat bij sommige het 1 mnd niet werkt en dan bijv de maand erna ineens wel. Ook rot dat je cyclus zo lang is dan gaan die rondes zo langzaam. Kwam je eisprong dan niet sneller met gonal f?

Jawel! Utro werkt bij mij prima. Krijg pas bloedverlies 2-3dgn na stop utro.
Maar nu kan ik het dus niet gebruiken omdat er een stop zit op die behandeling.. daarom ben ik begonnen met monnikspeper.
Met Gonal F komt mijn ovulatie wel iets sneller ja ?... alleen heb nog altijd utro nodig voor die luteale fase..
Ik zit nu precies een jaar in de MMM..

Charlotte: jaaa nog een weekje! Ik geloof dat ik vrijdag officieel kan testen maar misschien doe ik tussendoor stiekem ook al een keer. Ik krijg het zwaar met afwachten.. Ik had door de Ovitrelle gevoelige borsten/tepels en na 6 dagen was dat weg, maar sinds gisteren heb ik het weer. Ik ben ook moe en een beetje moodswings maar goed dat hoeft natuurlijk allemaal niets te betekenen. 't is ook nog wel erg vroeg.. 9DPO nu ☺️
Wat lastig van jouw progesterongehalte. Ik hoop dat na 28 april onze behandelingen weer worden opgestart en dat jullie met IUI kunnen beginnen! Jij deed eerst ook ovulatie inductie toch? Mijn FA zei dat je dat eerst 12x moet doen voordat je naar de volgende stap gaat. Is dat bij jullie 't geval? 
Jilla: jeetje wat een verhaal zeg. Super verdrietig.. Je had natuurlijk de hoop dat het zo weer zou lukken, gezien de vlotte eerste keer ? Sterke vrouw ben je! 

Oh my gosh.. Als het goed is, zit ik vandaag op 12DPO. Gisteravond had ik een inimini beetje doorzichtig lichtroze. Ik dacht jep daar gaan we.. Vanmorgen was het enkel nog een inimini beetje doorzichtig lichtbruin.
Ik had bij Sensitest dipsticks extra gevoelig besteld en die kwamen vanmorgen binnen. Ik heb getest met de eerste urine die ik vanmorgen heb opgevangen en tot mijn verbazing een tweede streepje?! ? Kan dit nog Ovitrelle zijn? Morgen is het namelijk twee weken geleden dat ik die gezet heb. Ik krijg het slecht op de foto maar met het blote oog zie je het echt wel zonder turen ?

Terug
Bovenaan