Gonal F + Ovitrelle

Hoi Dames,
zojuist een fijn gesprek gehad, ik krijg maandag een hsg onderzoek. Hiermee bekijken ze de doorgangkelijkheid van je eileiders. Het is een kort maar pijnlijk onderzoek werd verteld. Dit onderzoek moet na je ongesteldheid en voor je eisprong vandaar dat het zo snel al kan, daar zit ik namelijk middenin nu. Daarna is de keus aan mij, of doorgaan met letrozol of hormooninjecties. Ik kan ook kiezen 2 maanden letrozol en 4 maanden injecties bv. Het is in ieder geval zo dat na 6 maanden welke behandeling ik ook kies ze over gaan op IUI. Hele lastige keus nu want waar doe je goed aan… het is ook zo dat naar een hsg onderzoek sommige snel zwanger raken omdat de toegangkelijkheid beter is na zo’n onderzoek… maar bied natuurlijk geen garantie, iemand ervaring met het hsg onderzoek?

@Lara, Wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. En ook heel erg fijn dag je zo snel aan de beurt bent voor een HSG.
Ik heb ook een HSG gehad. Vond het alles meevallen, voelde er nagenoeg niks van. Een van mijn eileiders bleek niet door te lopen, dus kwam ik in aanmerking voor een laparoscopie. Die was uiteindelijk prima en toen zijn beide eileiders doorgespoten. Helaas ben ik er niet zwanger door geraakt. 

Als letrozol bij jou goed werkt en de bijwerkingen meevallen, hoef je niet persé over te stappen op injecties toch? Ik zou het dan denk ik 2-3mnd aankijken, kun je daarna altijd nog overstappen!
Succes met de HSG iig! 

@charlotte bedankt voor het delen van je ervaring, jammer dat het jou niet heeft geholpen om zwanger te raken. Maar ooit komt het goed ☘️. Ik zit op de hoogste dosis Letrozol en heb niet zo'n hele goede ervaringen met Letrozol vandaar dat ik ook twijfel. Het is namelijk telkens wel iets geweest bij mij. Ik had afgelopen maand met 7,5mg een cyclus van 28 dagen en de x daarvoor 35 dagen ( op het randje dus ) want mijn cyclus mag niet langer dan 35 dagen duren met Letrozol. Die keer daarvoor was mijn cyclus 37 dagen. Ik wacht deze cyclus inderdaad af en probeer het dan inderdaad nog 2-3 x denk ik. 

Ja die hsg vond ik ook meevallen. Let op je ademhaling en probeer te ontspannen! Je krijgt van te voren ook lichte pijnstilling maar weet niet of die zo veel doet. Op internet lees je alleen horror verhalen.. het voelde bij mij als menstruatie krampen.

Ik kreeg geen verdoving.. werd me ook niet voorsteld trouwens.. ?
@ Jilla hoe is het? Nadert je ovulatie weer bijna? 

@ Kimster, al iets meer duidelijkheid je je eind mei geholpen kunt worden? Bij mijn zkh is het juist andersom.. eerst worden de ovulatie inducties en IUI's opgestart, IVF en ICSI ligt nog stil. Wachten duurt lang zo he... vervelend ?. Gebruik je wel ovulatietesten nu?

Ik kreeg geen verdoving.. werd me ook niet voorsteld trouwens.. ?
@ Jilla hoe is het? Nadert je ovulatie weer bijna? 

@ Kimster, al iets meer duidelijkheid je je eind mei geholpen kunt worden? Bij mijn zkh is het juist andersom.. eerst worden de ovulatie inducties en IUI's opgestart, IVF en ICSI ligt nog stil. Wachten duurt lang zo he... vervelend ?. Gebruik je wel ovulatietesten nu?

Ik denk dat ze zijn begonnen met de behandelingen die al "in de vriezer" zitten en waarbij dus geen puncties, echo's, et cetera nodig zijn. Dus afmaken waar ze gestopt zijn. De nieuwe rondes doen ze nog niet. Ze doen ook IUI maar dan voor degenen die dat doen in combinatie met LH testen. Dat is dus waarschijnlijk ook met zo weinig mogelijk handelingen.
Deze info is er nu sinds een week zo ongeveer en tot nu toe is er nog niets veranderd.. ? Ik twijfel nog even of ik me gewoon van de domme ga houden en gewoon bel eind mei, ondanks dat ik de update inclusief verzoek om niet te bellen gelezen heb ? de verpleegkundige zei namelijk dat ik eind mei mocht bellen. 

@charlotte ik kreeg ook geen verdoving maar 2 naproxen. Ik vond het toch behoorlijk pijnlijk, maar heb het achter de rug? mijn eileiders waren in ieder geval open en het zag er keurig uit

Terug
Bovenaan