Gonal F + Ovitrelle

@mariska wat fijn dat je een goede ervaring hebt met gonal f, ik ga hier binnekort namelijk ook mee starten. Mijn gynaecoloog geeft aan na 6 eisprongen letrozol 2 keuzes te hebben en dat is of doorgaan met letrozol of over op injecties, ik mag ook kiezen 2 maanden letrozol en 4 maanden injecties bv. Het is zo dat na de volgende 6 eisprongen ik overga op injecties in combinatie met iui. Ik heb niet zoveel last van bijwerkingen van letrozol, hooguit wat vermoeid. Ik moet wel zeggen dat ik ook iets meer vertrouwend heb in injecties maar wil letrozol nog een kleine kans geven. Ik heb heel lang gesukkeld met de juiste dosering en er komt nu eindelijk regelmaat in en daar ben ik zo blij mee, ook werken ovulatietesten nu perfect bij mij.
Ik was echt heel erg zenuwachtig voor het onderzoek, het ballonnetje opblazen deed bij mij echt het meeste pijn. Het onderzoek was echt zo gedaan dus je bent het al snel weer vergeten. 

@lara wat fijn dat je nu eindelijk je regelmaat hebt gevonden met letrozol. 
Alle gyn volgens redelijk hetzelfde protocol volgens mij 6 rondes dit 6 rondes dat. Ze willen je toch de beste kans geven. Maar houden ook rekening met je eigen gevoel. Je hoort het vaak genoeg dat het toch een laatste ronde lukt. Ik hoop heel erg voor je dat het nog lukt met letrozol.
Super om te horen dat ovulatie testen werken voor jou bij mij doen ze het ook. Het maakt het toch makkelijker. Vond het in het begin lastig omdat je vaak hoort dat bij pcos ze vaak niet werken. Gelukkig zijn er uitzonderingen en zijn jij en ik er 2 van.
Hoever ben je nu in je cyclus?

@mariska fijn hè die ovulatietesten het geeft me toch soort van controle, zeker omdat ik voor de rest geen echo's of iets krijg met letrozol. Ik zit pas in het begin van de cyclus, zit momenteel op CD4 pas dus sinds gister weer gestart met letrozol

Helaas zijn bij mij de sluizen maandag open gegaan.. :-( wel irritant hoor zo duurt het bij elkaar bijna 2 weken. Ik zal dan toch ook maar tellen vanaf maandag. Dankje voor de bevestiging. Ik ga 24 juni voor de hsg. Qua medicatie gebruik ik momenteel even niks en ligt ons traject stil. Tijdens iui wel dan gonal f 37.5 en ovitrelle. Omdat wij al ruim 2 jr bezig zijn en ik niet altijd met testen een ovulatie vond zijn we met stimulatie begonnen vorig jaar. Toen heb ik 7 maanden clomid geslikt. 
Charlotte.. het zit je niet mee.. kan het inderdaad dat je niet gevoelig bent voor gonal f? En hebben ze een alternatief? 
Tuurlijk mag je meekletsen Mariska.
  Wat ik mij ineens afvroeg.. hoe oud zijn jullie? Ik ben 34..  Liefs Sabrina

Jammer Sabrina, maar je hebt nu wel duidelijkheid. 24 juni is het alweer snel. Kan alleen maar zeggen probeer zo veel mogelijk ontspannen te liggen. 
Ik ben 30 mijn man 34 en we zijn aan het proberen voor ons eerste kindje

Ik ben 29 en mijn man is 31 en ook ons eerste kindje! ? succes met je HSG en probeer inderdaad te ontspannen, het is zo voorbij!

@ Sabbel, echt vervelend dat het dan zolang 'rommelt' voordat het doorzet... en dat je dan uiteindelijk 2wk een soort van ongesteld bent! Ik had voorheen ook veel (bruine) spotting voordat de menstruatie echt doorbrak. Sinds ik met accupuctuur begonnen ben is dat volledig verdwenen. Ik heb vrijwel meteen helderrood bloed. Misschien iets om over na te denken! 
Heel veel succes met de HSG ? 
En ik hoop dat het privé ook wat beter gaat met jullie..
@Mariska, wees welkom! Wij zijn met niet zoveel hier, dus leuk dat je er bent. Al hoop ik dat je snel mag verhuizen naar een 'zwanger' topic ;). Wat goed dat je gebeld hebt en een mooie follikel hebt gezien! Succes op het wachtbankje! 

@Lara, weer nieuwe ronde, nieuwe kansen! Succes deze maand! 

Ik ben vandaag weer voor echo geweest. Eindelijk was er wat te zien! 1 follikel van 14mm en een van 12mm. Baarmoederslijmvlies was al mooi opgebouwd tot 10mm. Moet maandag terug en met een beetje geluk mag ik maandagavond dan de ovitrelle spuiten, dan is woensdag de iui!
Ik ben trouwens 28, mijn man is 31. En wij gaan voor ons 1e kindje. 

@charlotte. Hoelang ben je al aan het spuiten. Als het lang is waarom mag je dan niet meer gaan gebruiken.
Waarvoor gebruik je de accupunctuur?
Ik ga voor je hopen dat ze mooi doorgroeien.

Sinds dat ik ovitrelle heb gespoten heb ik best gevoelige tepels niet heel vreselijk maar mijn man moet er wel even vanaf blijven. Herkennen jullie dat ook en zo ja duurt dat net zolang als dat de ovitrelle uit je lichaam is?

Terug
Bovenaan