Gonal F + Ovitrelle

Dankjulliewel voor jullie warme welkom! :)
Jilla ik baalde inderdaad enorm van die overstimulatie, vooral omdat ik in de twee maanden ervoor met clomid ook al geen eisprong had gekregen en dus geen kans.. Na 1 week met 50 was alles nog erg klein. Ze hadden oestradiol geprikt en vanuit daar werd besloten op te hogen naar 75. Vervolgens was er 5 dagen daarna niet echt wat te zien, 1 groter eitje (11 mm ofzo), maar toen kreeg ik donderdag enorme buikpijn en vrijdag bleek dus alles erg groot te zijn. En dat in 2 dagen, bizar.. Hopelijk gaat het deze maand beter. Ze willen waarschijnlijk 2 weken 50 aanhouden en geduld hebben (die ik zelf niet heb ;)). 
Wat betreft het donor traject, ja dit was best een heftige keuze, maar we staan er wel heel erg achter. Ons ziekenhuis heeft een donorbank dus we hebben hier een anonieme donor gekozen. Wetgeving is tegenwoordig wel zo dat het kind het recht heeft om de gegevens op te vragen als hij/zij 16 jaar is, maar dat snap ik ook wel..
Wat fijn dat je al zo snel een groot ei hebt en direct door kon! Wie weet is die pauze alleen maar goed geweest. Ik duim voor je!
Nomade wat balen.... en vooral omdat je dan stiekem wel hoop hebt. Gaat het een beetje met je? Hopelijk wordt het deze ronde voor je!
Danitwee jouw verhaal komt me ook zo bekend voor.. ik had precies hetzelfde met clomid. Maar gelukkig mag je door! Hoop dat 50 voor ons beiden gaat werken! 
Hier gaat het goed. Spuiten gaat prima, maar voel de hormonen toch wel.. beetje buikpijn en slijmverlies. Hopelijk is er een goede groei aan de gang! ;)

Oja meiden ik heb nog een praktische vraag.. ik heb elke keer stress doordat ik denk dat ik te weinig gonal spuit. Een pen van 300 i.e. lijkt na 6 x 50 spuiten steeds niet leeg.. ervaren jullie dat toevallig ook? Ik ben super nauwkeurig om hem elke keer op 50 te zetten.. maar alsnog ! De pen is wit rood van kleur. Alvast dank voor jullie hulp!

@Lovie: ik heb dat ook steeds inderdaad. Volgens mij zit er gewoon net iets meer in die pennen dan erop staat. En vervelend idd dat lange afwachten of 50eh iets gaat doen. Ik heb vorige keer 3 weken 50 gespoten. En ze hebben bij mij ook 2x op oestradiol geprikt en die waarde was steeds hoopvol. Alleen omdat die waarde de 2e keer wel wat afgenomen was, besloten ze uiteindelijk toch op te hogen, wat dus uiteindelijk veel te veel was. Om gek van te worden ;-) dus ben benieuwd hoelang ze nu de dosering van 50 willen aankijken.. wanneer heb jij je eerste folikelmeting? 

Lieve allemaal, teveel berichtjes om iedereen persoonlijk iets te schrijven maar ik wil toch even laten weten dat ik aan jullie denk ♡
  Wij nu halverwege een maandje zonder hormonen. Best lekker moet ik toegeven. Ik begin (denk ik nu) 29 sept met decapeptyl en vanaf dag 2 gonal erbij. Hele koelkast staat vol.. 
Het klopt dat er meer in de spuit zit dan exact 6x50 eenheden. Laten jullie de naald wel even zitten voordat je m eruit haalt? 

Hoi meiden! Ik heb even een poosje niks van me laten horen nadat de gonal even gestaakt werd ivm bloedverlies (alleen met afvegen twee weken lang) en dat mijn partner naar curacao moest vanwege het overlijden van een familielid. Op 11 augustus moest ik weer beginnen met duphaston maar tot op heden nog niet ongesteld geworden en ook niet zwanger jammer genoeg. Dinsdag moet ik weer opnieuw beginnen met duphaston en dan 3x per dag een pilletje 5 dagen lang omdat ze willen dat ik even goed ga ontrekken en dan hopelijk snel weer opnieuw beginnen met de gonal. Pff zo veel vrienden om ons heen die dit jaar bevallen zijn en weer zwanger zijn.. ik vindt het best lastig om allemaal te zien en dat het bij mij allemaal niet zo makkelijk gaat... Hoe gaat het bij jullie meiden?

Hey meiden, na ruim 50 dagen (!) Gonal-F spuiten ging het ineens snel en bleek er afgelopen donderdag een follikel te zitten van 11mm. Gisteren was hij 15,5mm en vanmiddag 18,5mm! Oftewel de Ovitrelle zit er weer in en we kunnen eindelijk afrekenen met ronde 4! Nu maar aan de klus en dan plaatsnemen op 't wachtbankje ?
Sabbel: wat fijn dat de pauze je goed doet! Even met andere dingen bezig zijn. Het einde van de maand begint nu toch ook wel weer in zicht te komen. Hoe vind je het om weer te starten?
Sherry: pittige periode zeg..! Teleurstelling wat betreft je lijf en de medicatie! Heel vervelend als het niet meewerkt en om je heen steeds geconfronteerd worden met succesverhalen. Ik heb een speciaal trajectaccount op instagram en het regent daar ook "sensitive posts" met blij babynieuws. Dat vind ik soms al best lastig, laat staan als het van mensen dichtbij komt. Je gunt het hen ongetwijfeld heel erg maar als je eigen wens ook zo groot is, is het moeilijk..! 

Danitwee Oh zo fijn om te horen dat ik niet de enige ben die dat heeft met die pennen! Ik krijg er dan echt zo'n stress van. Maar idd, zo vervelend dat die doseringen zo nauw komen, hoop echt dat het nu sneller/beter gaat voor ons beiden! Ik moet donderdag voor de follikelmeting.
Sabbel Ook goed om te weten dat jij dat ook ervaart met die pennen. Wat spannend voor je om weer te starten! Ik herken het, maandje zonder hormonen doet best goed he (ik heb hiervoor ook maandje hormoonvrij gehad). Ik laat de naald ook heel even zitten inderdaad als de pen op 0 staat. 
Kimsterrr wauw, wat ontzettend fijn! Gelukkig wordt je doorzettingsvermogen en geduld beloond met een mooi ei! Ik duim enorm voor je dat dit het gouden ei is! Hoe voelde je je tijdens al die dagen gonal? Heb je nog last van bijwerkingen gehad? Zet 'm op daar!
Sherry Ah wat vervelend dat bloedverlies en zo'n heftige tijd met familie. Ik hoop dat je indd goed kan onttrekken met de duphaston en dan gauw weer kan starten. Ik herken je gevoel rondom anderen om je heen enorm. Ook hier is dat het geval. Je wil je niet jaloers ofzo voelen, maar toch gebeurt het. Wees niet boos op jezelf. Ik denk vaak ''iedereen zijn eigen weg'', maar makkelijker wordt het niet.
Ik heb nu ruim een week 50 eh gespoten, donderdag eerste meting. Heb het gevoel dat er van alles gebeurt, maar kan ook gewoon de hoop zijn ;). Ben heel benieuwd!

Hallo lieve dames!
Ik zou me ook graag aanmelden op dit draadje?. 
Wij zijn sinds half juli bij de fertiliteitsarts, heleboel onderzoeken laten doen en aangezien clomid niet meer zo goed z'n werk deed voor m'n PCOS zijn we nu gestart met gonal f en pregnyl. Dinsdag 1/9 heb ik 5 dagen clomid genomen en zondag 6/9 gestart met 50eh gonal f. Vorige week donderdag zat er een follikel van 12mm, dus hopelijk is deze doorgegroeid!
Het klopt trouwens dat er meer in de pen zit dames, in een pen van 300eh zit normaal 350 of 400 zelfs! Zo vertelde mijn dokter toch. Dus gebruik ze zeker door anders ga je nog een heleboel weggooien?

Terug
Bovenaan