Gonal F + Ovitrelle

ChaCha Spannend allemaal! Ik heb hetzelfde gehad met clomid. Hoop heel erg voor je dat het goed doorgroeit!

Ik kom zelf net van de echo. Had een follikel van 15 en eentje van 16. Eerst heel erg blij hiermee, maar de arts gaf wel aan dat we een keuze moeten maken of we hiervoor willen gaan ivm kans op meerling. Wanneer de ovulatietest dit weekend positief wordt, moeten we die keuze 'blind' maken, als het zondagavond of later positief wordt dan kunnen ze een follikel 'wegprikken'.. ik ben even helemaal overdonderd doordat ik deze keuze moet maken. De kans dat de IUI lukt is 10%, en van die 10% heb je 8% kans op een meerling.. ik vind het zo moeilijk!

Lovie, de echo was goed! Dinsdag een follikel van 19mm, bms 9,5mm en LH was al 60 dus heb zelfs geen pregnyl gekregen. Gisterenochtend inseminatie, het staal was heel goed dus we zijn positief! Hopen dat het elkaar vindt nu??.
Goh, moeilijke afweging idd he! Ik zelf zou er voor gaan, maar dat is dan ook een persoonlijke keuze. Ik denk dat je er vooral ook met je partner eens over moet babbelen, zeker ook over de praktische kant en eventueel ook de risico's van een meerlingenzwangerschap natuurlijk. 

hallo lieve meiden,
Ik was weer even wat langer afwezig! Veel nieuwe meiden hier, welkom! Beetje lastig om op iedereen persoonlijk te reageren?
@lovie, ik zou ervoor gaan. Ik heb al 2 iui's achter de rug met 3 grote follikels. Echter geen zwangerschap ontstaan. De kans op een zwangerschap uberhaupt is al klein, laat staan op een meerling. Succes met de keuze! ?
Ik zit op het wachtbankje na IUI 4 (2 follikels). Het is pas dag 3. Maar nu al dikke zenuwen, zou het?/zou het niet?

@Jilla, ook weer begonnen! Benieuwd hoe het met je gaat.
@Sab, spannend richting de IVF! Hopelijk is dat de 'oplossing'. Waar zit je nu in je cyclus?  
@Chacha, prikken ze bij jou standaard LH? Is bij mij nog nooit geprikt, krijg altijd ovitrelle... 

Charlotte, mijn dokter prikt idd standaard LH, FSH en progesteron bij elke follikelmeting. Als de lh- waarde dan hoog genoeg is moet ik de dag nadien al voor inseminatie en geen pregnyl zetten. Is het nog niet op een piekwaarde, krijg ik wel pregnyl en 1 dag later inseminatie. Maar ik heb al door dat het van centrum en zelfs dokter afhangt wat ze doen?.
Veel succes met wachten! Ik moet nu dinsdag nog pregnyl zetten en dan testen op 30/9. Wanneer mag jij testen?

Go for it Lovie! Hier ook IUI met meerdere follikels gehad zonder resultaat. Maarja de kans is niet 0 dus als je het echt niet zit zitten? 
Moeilijk hè Charlotte.. Hopelijk kan je het een beetje loslaten. Hoop wederom op een goede uitkomst!! Ik zit op dag 17 dus we lopen weer soort van gelijk. 
Bij mij werd altijd LH in mijn urine gemeten en aan de hand daarvan ovitrelle (bij mij altijd ovitrelle nodig) Elk zkh doet wel een beetje zijn eigen ding.
Wij gaan mee doen met de TOF studie. We horen nog in welke groep wij gaan vallen. 3 of 5 daags embryo terugplaatsing.  Sterkte met wachten Cha Cha! ♡ 

Lovie: de 50+ dagen waren slopend! In die periode zelf viel dat mee maar waarschijnlijk omdat ik met oogkleppen op gewoon maar doorging en mezelf voorhouden dat 't geen big deal was. Nadat bleek dat ik een ei had en de Ovitrelle erin zat, kwam de man met de hamer en heb ik echt 1 k**dag gehad. Ontlading denk ik. Gelukkig gaat het nu wel weer goed!  Wat een lastige keuze is het voor jullie! Ik zou echt denken.. Hoe groot is de kans dat het daadwerkelijk een meerling wordt. Je schrijft het wel maar het is zo abstract dat het me lastig lijkt om een keus te maken ?  
ChaCha: frustrerend he als de medicatie niet doet wat hij moet doen. Maar gelukkig heb je nu goed nieuws en kun je mij en Charlotte  joinen op het wachtbankje ?
Charlotte: we lopen haast gelijk! Ik zit op 2DPO vandaag. 
Sabbel: wat goed dat jullie aan die studie meedoen! Ik lees er meer over op Insta en zo. Wanneer hoor je in welke groep je gaat vallen? 

Dankjewel allemaal voor jullie reacties! Super fijn om jullie overdenkingen te lezen.
ChaCa Ohh spannend, hoop zo dat dit je lucky one is! Ik ga duimen. Hopelijk zit je een beetje rustig op het wachtbankje.
Charlotte Ook al zo spannend! Herken je gevoel.. dan kan de tijd echt niet snel genoeg voorbij gaan. Heb je wel leuke dingen gepland dit weekend? Afleiding werkt altijd goed! En dankjewel voor je reactie ook op mijn vraag. Ik lees enorm veel over meiden die indd met 2 of 3 follikels de poging doen. De kans is al zo klein, en dan ook nog kleiner op twins..
Sabbel Oh wauw, wat fijn dat je mee kan doen met de studie. Hoop dat je gauw meer hoort en dat dit een hele toffe studie voor jullie is! :) En dankjewel voor het delen.. is toch fijn om te weten!
Kimsterrr Jeetje ik snap zo goed dat je echt een rotdag hebt gehad. Je pusht jezelf zo hard al die tijd. Hopelijk kan je nu een beetje lief voor jezelf zijn!
Ik heb veel gepraat met mijn vriend en nagedacht en we gaan kijken wanneer mijn ovulatietest positief wordt. Indien dat in het weekend is dan gaan we ervoor, en anders toch de reductie, denk ik. Ik ben een enorme twijfelaar dus wie weet verandert het weer, maar ik heb zoveel gelezen over IUI's met 2 of 3 follikels.. het enige andere bij ons is dat het met donor is, maar dat kan ook niet heel veel uitmaken..? Nogmaals dankjulliewel! Ik duim voor alle wachtbankers!

Hey lovie, ik denk dat omdat jullie pas net bezig zijn jullie kansen op een zwangerschap wel hoger liggen. De meeste vrouwen worden namelijk zwanger binnen 6-12 maanden. Jij hebt verder (voor bekend is) geen problemen en het zaad zal echt wel getest zijn op goeie zwemmers. 
Lang verhaal kort, misschien zijn je kansen iets groter dan van de meeste hier dus als je gevoel niet goed is kun je hem beter overslaan. Als je gevoel goed is doen, maar wel rekening houden met de kans op twins ?
Voor de rest, veel op de wachtbank! Ik moet nog een week geloof ik maar verwacht er niet teveel van.. sabbel super fijn dat je al zo snel mocht starten!! Ben benieuwd naar je verhalen straks. Kimster hehe eindelijk ? meid jij gebruikt zo lang die hormonen aan een stuk het is niks gek dat je dan een day off hebt. Doe lekker rustig aan! Sabbel spannend weer dag 2. Voor jou de 4e poging toch? Ben jij eigenlijk van plan ze alle 6 te gebruiken? 

Terug
Bovenaan