Gonal F + Ovitrelle

Nou meiden ik heb vanmiddag mijn echo gehad. Mijn baarmoederslijmvlies was mooi 3mm en ze zagen wel al twee eitjes van 7mm (heb ik vaak en dan duurt het jaren voordat er wat groeit haha). Wel zat in mijn linkereierstok nog een cyste van 13mm die dus niet weg is gegaan met mijn menstruatie. Ondanks dat mag ik vanavond wel weer beginnen met prikken en dan heb ik maandag weer een echo! 

Ik vroeg mij af of jullie misschien meer bekend zijn met cystes? Ik heb nu al twee keer cystes gehad die geknapt waren en daar heb ik best veel last van gehad. De fertiliteit geeft aan dat mijn cyste niet erg is en niet in de weg staat. Ik vraag me af of ik echt geen klachten hier van kan krijgen? En kan ik dit ook voorkomen? Wanneer kan de cyste verdwijnen? En heeft het prikken invloed op de cyste?

@Nomade, he pff wat rot zeg ? hoop dat het prikken een beetje goed bij je gaat en dat je snel een mooie follikel mag hebben!

@Lovie, lief van je! Ik probeer zeker mijn rust te pakken. Ik werk al sinds maart thuis dus dat werkt wel in mijn voordeel dat ik er niet toe gedwongen wordt om naar mijn werk te reizen dus dat scheelt al best veel stress in deze tijd. Hoe gaat het nu bij jou?

Hey sherry wat klote dat de cyste niet weg is! Ook al zeggen ze dat het geen kwaad kan, ik maakt je wel onzeker denk ik. Ik geloof dat Charlotte ook vaak een cyste heeft gehad, misschien dat zij haar bevindingen kan delen. Succes weer deze ronde! 
Lovie thanks, heb jij alweer een echo moeten maken? Of duurt dat nog ff? 
Nomade jij bent gisteren geweest toch? Hopelijk groeide er al wat ? maar jeetje 125 eh das een flinke dosis! 

@sherry: wat vervelend die cyste, ik heb er geen ervaring mee! Gelukkig mag je wel doorgaan!
@jillla: ja 125 eh is erg veel! Ik ben bij mijn eerste traject gestart met 75 en dat is per iui naar de 125 gebracht! Nu gestart met 112,5, nu 125 dus ik ben benieuwd hoe ver ze gaan!
Trouwens is ovitrelle hetzelfde als pregnyl , heeft het de zelfde werking? Opwekken van de eisprong? 
Maandag echo gehad, een paar( 5) kleine follikels maar weinig activiteit! Erg bijzonder aangezien ik 2,5 jaar geleden altijd na 5 dagen spuiten een iui had! Ik vermoed dat mijn leeftijd, 39 jaar, toch invloed heeft de eitjes worden toch steeds minder. Vrijdag pas voor een echo en dan 9 dagen gespoten en hopelijk is er dan groei te zien! En hopelijk gaan niet alle 5 tegelijk groeien....

Nomade ja vgm is pregnyl ook om een eisprong op te wekken. Ik geloof dat het verschil is dat pregnyl natuurlijker is (gemaakt mede door urine van zwangeren) dan ovitrelle. Hoop dat idd niet alle 5 je eitjes de hormonen op gaan nemen! 
Hier 'goed' nieuws! Over +- 1.5 week is mijn nod, mocht ik dan niet zwanger zijn stroom ik meteen het icsi traject in! Stond er van te kijken zo snel.. hier ook de korte versie dus geen pil voor mij. Ze zijn alleen wel voorzichtig ivm kans op overstimulatie aangezien mijn eitjes zo snel groeien met 50 eh ? hoef dus 'maar' 125 gonal te gaan spuiten. Ben benieuwd!! Mijn dokter zei eindelijk ga je na 3 jaar een echte reële kans op een zwangerschap krijgen ❤

Sherry wat balen van de cyste! Ik heb er geen ervaring mee maar volgens mij heb je er zelf geen invloed op helaas.. 
Nomade Ah wellicht heeft je lichaam nu inderdaad iets langer nodig, maar het is superfijn dat je nog wel zoveel eitjes hebt! Nu moet er nog eentje rijpen :). Succes morgen bij de echo!
Jilla Wauw wat een nieuws! Ik snap zo goed dat je toe bent aan de volgende stap. Hoe kijk je naar het ici traject? Spannend meis! Ik duim natuurlijk dat het nu raak is voor je, maar anders dat dit je heel veel moois gaat brengen!
En dankjewel Naomi, fijn dat je ons moed geeft !
Ik moet morgen voor de echo. De laatste dagen toch wel heel veel spanning of het allemaal wel doorgaat enzo, en merk dat ik mega emo en gespannen ben door de hormonen. Vind het zo lastig om los te laten, ik ben er bijna elk moment van de dag mee bezig terwijl ik dat echt niet wil. Herkennen jullie dit? Tips zijn altijd welkom!

@Jilla: wat fijn, duidelijkheid dat je gelijk door kan gaan! Goed nieuws joh en ook heel spannend! Hopen dat 125 zijn werkt doet! Bij mij is dat nog afwachten morgen!  Ik heb nooit otrivelle gespoten? Of geslikt? Altijd pregnyl! @lovie: ja ik herken dat wel! Ik had een paar collega's die ervan wisten en met wie ik dit besprak! Was dan erg fijn om te delen! Nu ( tweede traject)merk ik dat ik minder die behoefte heb! Wel ben ik super emotioneel, hoofdpijn en moe! Dat is wel nieuw voor mij!  Pfff zat net mijn zieke kosten te bekijken en zie nu pas hoeveel de Gonal-F kost! 2x gonalF 450 + pregnyl = 822,95 nooit beseft eigenlijk hoeveel geld dit is! Als ik naga dat ik in mijn eerste traject zeker wel een 15 pennen gebruikt heb ? Ben blij dat dit allemaal vergoed wordt!??  

Goedemorgen meiden, hoop allemaal een fijn weekend gehad! 
Nomade ik zat laatst ook te kijken, bizar he! Gelukkig wordt dat in ieder geval vergoed!
Hier was het vrijdag balen.. was cd13 en nog niets te zien na 10 dagen 37.5 gonal-f. Bms was ook nog dun. Ik vind de dosering nu wel erg laag, maar de arts wil nog even geduld houden en zo doorgaan. Vorige keer waren er vanuit niets twee dagen later opeens 15 eitjes per kant (met de overstimulatie), dus ik moet ook geduld houden.. Woensdag terug, bij andere arts. Hoop dat als er dan nog niets te zien is dat ze wel wat willen ophogen. Moeilijk om hoop te houden in deze grijze dagen soms :(. Ben benieiuwd hoe het met jullie is!

Terug
Bovenaan