Gonal F + Ovitrelle

@Charlotte pffff die 2 weken duren langgggg he..! Ik heb ook wel wat last gehad van die ovitrelle.. al vind ik het soms moeilijk waar mijn klachten vandaan komen naast mijn onregelmatige drukke baan. Ik moet voor een hcg test voor een nieuwe cyclus begint.. tenzij ik eerder al echt menstrueer.. en dan op dag 3 een uitgangs echo. Nog even duimen!! Krampen zeggen niks inderdaad mijn vriend is best positief maar na 2,5 jaar kan je het toch niet echt naast je neer leggen.. ?  

Hoi dames! Ik kom graag meelezen en meepraten. Ik en mijn man zijn voor de tweede keer gestart met de medische molen omdat ik door PCOS eigenlijk geen cyclus heb. We zijn 4 jaar geleden al begonnen met proberen en al snel kwamen we bij fertiliteit terecht. Ik heb al mijn leven lang overgewicht en vocht daar al levenslang tegen en helaas was dit ook een reden voor het ziekenhuis om terughoudend te zijn met ons helpen. Ik heb uiteindelijk Clomid gebruikt, ook 150mg maar geen reactie. Het ziekenhuis wilde vervolgens niet verder helpen want ik moest eerst toch maar weer afvallen. Vicieuze cirkel want afvallen lukte niet. Ik heb toen besloten om voor een maagverkleining te gaan, in de hoop dat mijn stofwisseling zich een beetje zou resetten.
Nu ben ik bijna 2 jaar verder na de maagverkleining en zo'n 20/25 kilo lichter. De voorwaarde was 1,5 a 2 jaar wachten en zo zijn we nu dus bij poging 2 beland. Dit traject duurt ook alweer een aantal maanden. Eerst Clomid, wederom tot aan 150mg maar vanwege geen reactie ben ik net begonnen met Puregon (50). Er ligt een spuit Ovitrelle in de koelkast in de hoop dat die nodig gaat zijn.. Ik heb nu 5 dagen gespoten en moet donderdag naar het ziekenhuis voor een echo. Ik ben positief gestemd maar tegelijkertijd ook wel sceptisch. Zal mijn lijf überhaupt reageren?
Hoe ziet zo'n "ronde" van Puregon/Gonal F (ik begreep dat dit hetzelfde is) eruit? Wanneer en hoe stopt zo'n ronde als het niet werkt? Ik heb geen cyclus dus ik ben sowieso afhankelijk van Provera.

Vandaag een echo, verwachtte er niet veel van want de eitjes wilden niet echt groeien maar vandaag ineens 2 mooie grote gezien! Vanmiddag de ovitrelle gezet en morgen de iui! Sta er ineens weer helemaal positief in (gelukkig maar) moet nog even uitvogelen wanneer ik nou de utrogestan moet gebruiken. De dag van iui zei ze maar is dat dan al meteen sochtends ook? Iui is pas om 15.00. Trouwens Charlotte de utro is progesteron maar omdat je die slikt houden dan kwaaltjes langer aan als die je van de ovitrelle hebt? Afijn we gaan het zien.. hoop op meer dan een miljoen zwemmers anders is het ook meteen de laatste keer iui. 
Spannend kimster, gaat er eindelijk wat gebeuren! Gonal f spuit je gewoon vanaf cyclus dag 2 of 3 tot dat ze zeggen dat je er mee mag stoppen (als je eitjes genoeg gegroeid zijn) dit houden ze met de echo's bij. 

Heyhey!
Hier ben ik vandaag begonnen met gonal f.. wat was die prikles spannend zeg! Heb er nog een rood hoofd van.. durfde gwn niet te injecteren.. uiteindelijk ging het goed en viel het allemaal zo erg mee! Nu een week 75eh spuiten en volgende week dinsdag weer een echo om te kijken of het goed aanslaat of dat we moet verhogen.. spannende periode dus! 
Gr Lisette

Ja blijft spannend die eerste keer maar als je daar eenmaal doorheen bent..
Nou hier goed nieuws, waar we vorige maand 0.6 miljoen zaadjes hadden waren dat er vandaag 20 miljoen!!! En ik 2 eitjes! Dus ik ben weer lekker positief over deze ronde en voorlopig nog geen ivf/icsi!
Hoe is het met de rest? Charlotte jouw nod zat er aan te komen toch? Ik duim voor je!

@ Kimster, goh, wat een verhaal. Spannend, nu je weer in het traject gestapt bent! Ik reageer iig veel beter op de Gonal F dan de clomid. Ik heb een regelmatige, maar lange cyclus (35-40dgn). Met clomid had ik een eisprong op dag 21 en met de Gonal op dag 15! 
Het zkh geeft aan hoelang je door moet gaan met de Gonal F, als er een follikel zit van minimaal 1,8mm, mag je de ovitrelle spuiten. Ik weet niet hoelang je door mag spuiten als je niet reageert... Succes! Hou hoop!
@Lisette, gelukkig viel het prikken je mee! Nu hopen op een mooie reactie op de Gonal! 

@Jilla, wat goed! 2 eitjes!! Ik mag de utrogestan pas beginnen de dag ná de eisprong. Anders hou je met dat progesteron je eisprong mogelijk tegen (zegt mijn zh). Van de Ovitrelle had ik duidelijk zws klachten, zoals met vlagen misselijkheid en vooral brandende tepels. Echter na een dag of 10 was dit eigenlijk nagenoeg weg. Van utrogestan heb ik geen klachten, als alleen sneller moe.
Eigenlijk zou morgen mijn NOD zijn. Vandaag stiekem toch getest. Hartstikke negatief. Dus ik verwacht mijn menstruatie komende dagen ??

Kimster jeetje wat hebben jullie al een lange weg bewandeld zeg! Fijn dat je nu weer mag starten! 
En wauw jilla wat een goed nieuws!! 2 eitjes en 20 miljoen zaadjes! Sta je er echt veel beter voor dan de vorige keer :) ik ga heel hard duimen dat die ene kampioen tussen die 20 miljoen zit! 
Lisette ik vond die prikles ook echt heftig... heb zitten huilen toen, niet normaal haha. Alle frustratie van de voorgaande jaren, het verdriet en de prikangst werd me allemaal te veel. Gelukkig had ik een super lieve arts en viel het prikken uiteindelijk 100% mee. Spannend komende week, hoop dat je dan een mooie echo hebt!
Wat ontzettend balen zo'n negatieve test Charlotte!! alhoewel er nog een kansje is dat je gewoon langzaam hcg aanmaakt... hopen dat je menstruatie uitblijft!

Terug
Bovenaan