Gonal F + Ovitrelle

@XBo: 11 mm is een beginnetje! :) nog geen garantie helaas maar hopelijk geeft de ophoging net dat zetje om door te groeien! Spannend weer, ik blijf duimen! Hopelijk voor ons beide een wat positievere echo aanstaande maandag! 

@Danitwee hoe was je echo?
Nou ik zit in de wachtruimte om mijn medicatie op te halen maaaaar: Er zat een eitje van 15mm!! En een van 11.8 een van 10.4 en een van 10.2. Baarmoederslijmvlies was ook wat verdikt (4,2mm). Moet woensdagochtend weer terug en vanavond en morgen blijven doorspuiten met de gonal-F en ovulatietesten doen. Dan de echo; en als er dan 1 of 2 rond de 16 zijn en die andere 2 14 of kleiner mag ik de Ovitrelle zetten voor een eisprong en is er dus een kans!! Alleen als er 3 of meer eitjes groter dan 14 zijn is er overstimulatie en moet je afbreken. Maarja, heb nu goede moed en er linkt iets aan te slaan! Dus ben heel opgelucht.
Heel hard duimen en op naar woensdag.

@XBo: Yes, wat goed! En spannend zeg, hopelijk groeien ze niet allemaal door. Snap dat je opgelucht bent, hopelijk eindelijk een kans! En dan lopen we soort van gelijk! Ik had 1 eitje van bijna 14 mm en 2 a 3 van rond de 12 mm. Dus hopelijk groeien er max. 2 door. En ik moet ook woensdag terug. Vind het super spannend!
@Lovie: hoe gaat ie met jou? 

@Danitwee oh wat fijn dat er nu wat gebeurd! Eigenlijk hetzelfde als bij jou dus. Hopen dat die andere niet doorzetten! Hopen dat we morgen beide een goede dag hebben ? Lees morgen graag je update ☺️
@Lovie ik ben ook benieuwd hoe het nu met jou gaat ?
Ik had nog even een vraagje. ik kreeg gisteren het advies om ovulatietesten te gebruiken omdat ik gister een eitje had van 15mm. Ik heb gisteren eind middag en vandaag (de tweede keer na ochtendurine) een ovulatietest gedaan waabrij de teststreep nog compleet wit blijft. Op de testen reageer ik wel, want heb ze voorheen weleens gebruikt en toen kleurde de teststreep wel lichtjes. Gaat een ovulatietest sowieso werken wanneer er een eisprong aankomt? Ik weet dat ovulatietesten niet altijd goed werken bij PCOS, en volgens mij altijd wel licht positief kunnen zijn. Maar hoe dit precies zit als je echt een eisprong krijgt, geen idee! Jullie ervaring mee?

@XBo: Jaaa dat hoop ik ook, heel spannend! We houden elkaar op de hoogte.
Volgens mij zou die wel moeten werken, maar ik ben er ook niet zo handig in. Laatste ronde moest ik ook ovulatietesten doen en aan de hand daarvan de Ovitrelle zetten (omdat het weekend was), tenzij ik geen positieve test kreeg, dan moest ik hem zondagavond zetten. M'n test is toen ook niet positief geworden en heb ik dus op zondagavond de Ovitrelle gezet. Maar volgens mij moet je vooral testen voor het geval die al positief is voordat je woensdag je echo hebt, omdat het nogal kan verschillen of die al bij bijv. 18mm springt of pas bij bijv. 24 mm. En sommige vrouwen hebben sowieso de Ovitrelle nodig omdat hij anders niet uit zichzelf gaat springen. 
Maar ik zelf heb ook altijd het liefst dat ik gewoon bij de echo te horen krijg om thuis meteen de Ovitrelle te zetten, dan heb je ook niet de onzekerheid of je hem gemist hebt of niet of dat het eitje te groot is geworden ofzo. 
En oja, bij mij in het ziekenhuis raadde ze wel aan om de digitale (roze) ovulatietesten van Clear Blue te gebruiken, om onzekerheid of het streepje al dik genoeg is te voorkomen. Want dan krijg je een smiley als die positief is. Maar ze zijn wel redelijk duur. Maar bij mij verschilt het ook een beetje per ronde of en hoeveel ik er moet gebruiken. Nu hebben ze mij bijv. nog niet gezegd dat ik moet testen voor morgen. 

@Danitwee ja ik denk dus ook dat ze willen dat je test voor het geval hij positief wordt en je nog geen echo de volgende dag hebt ofzo. Ben zo nieuwschierig naar morgen, hoop gewoon niet dat er dan weer wat is terug getrokken maar je weet het nooit. Ze raadde inderdaad die van Clearblue aan, echter gebruik ik eerst even wat goedkopere om te zien of er weer een streepje komt (want voorheen heb ik ook een ronde moeten doen met ovulatietesten, en toen was er wel een licht streepje te zien) en als die er is ga ik door met die van Clearblue.  Het gebruik van Ovitrelle heeft denk ik wel invloed op je ovulatietest? Anders kan ik daarmee ook checken of de ovulatietesten werken.
Heb trouwens wel echt last van een opgeblazen gevoel al 2 dagen, en een 'drukkend' gevoel precies in het midden van mijn eierstokken, ter hoogte van mijn blaas ofzo.

Nou net voor de echo geweest. 3 eitjes boven de 22mm.. Bizar dat er dus een aantal in 2 dagen tijd ruim 10mm zijn gegroeid. Verklaard ook de buikpijn.. En verder aan de rechterkant ook wat rond de 14mm. Had natuurlijk gehoopt dat deze ronde de eerste kans zou zijn, maar ergens ook blij dat er iets is waar mijn lichaam op lijkt te werken. Nu geëindigd op 112,5 EH en start de volgende ronde op 87,5EH.
Vanmiddag de Ovitrelle zetten en dan wordt ik over ongeveer 2 weken ongesteld. Op dag 3 starten met spuiten en dag 10 de eerste echo weer.
Laten we hopen dat de volgende ronde er netjes 1 of 2 groeien.. 

Hi meiden, goedemorgen! Wat fijn dat er weer wat meer leven is in dit topic :)
@XBo, jeetje die groei is mega snel gegaan! Is er nu officieel sprake van overstimulatie? Wat ontzettend balen na al je geduld en ziekenhuisbezoekjes :( Gaat het een beetje met je? Ik herken de pijn die je beschrijft. Ik zakte toen bijna door de grond van de pijn (beide kanten iets van 10 eitjes vanuit bijna niks, ook zo bizar!), het is zon rotgevoel. Ik hoop heel erg dat de volgende ronde de juiste dosering gaat geven en je een mooie kans krijgt. Dikke knuffel voor jou!
Oh en wat betreft ovulatietesten: hier ook advies om clearblue te gebruiken, 2x per dag en in de ochtend met tweede urine. Ik zou er vanuit gaan dat ze sowieso werken omdat ze LH meten, wat ook bij ovulatie inductie gewoon oploopt zoals normaal. Ovitrelle 'boost' de eisprong en zal ervoor zorgen dat er binnen 24-36 uur een eisprong komt en je ovulatietest zou dan positief moeten worden. Bij mij adviseren ze geen ovulatietesten meer te doen na ovitrelle omdat ovitrelle in 99% vd gevallen werkt. Ik heb voor het idee een keer een zwangerschapstest gedaan na ovitrelle, die wordt dan positief omdat ovitrelle vooral hCG (zwangerschapshormoon) bevat. Toch leuk om een keer een positieve test te zien ;).
@Danitwee, hoe is jouw echo gegaan vandaag? Duim voor een mooi ei! Misschien dan rond eind van de week IUI? Of gaan jullie zelf 'aan de slag'? (ben het even kwijt, sorry!)
Hier gaat het wel prima. Mn menstruatie was beetje vreemd, heel licht. Vrijdag heb ik mijn eerste echo weer, maar zal wat vroeg zijn. Ik spuit (maar) 37.5 i.e. en dit werkt meestal, maar duurt wel erg lang voordat hij echt groeit. Heb inmiddels geleerd dat ik het beter de tijd kan geven, dus dat doe ik maar. Daarnaast heb ik acupunctuur wat sowieso fijn is voor de ontspanning en wie weet werkt het ook. Denk aan jullie meiden!

Terug
Bovenaan