Gonal F + Ovitrelle

@XBo: haha ik snap je helemaal, moeten altijd blijven hopen op een wondertje toch ;).
Ja klopt idd, heb 2 vroege miskramen (rond 6 weken) gehad en 1 zwangerschap van een kindje met een ernstige afwijking. Als t goed is allemaal dikke pech geweest. Ben zelf ook verder (voor zover ik weet) helemaal gezond, leef gezond etc. Maargoed weten in ieder geval dat we zwanger kunnen raken (met hulp), dat moet ik ook voor ogen houden. 
En nee bij mij in t ziekenhuis doet fertiliteit niets in t weekend, maar volgens mij doen veel ziekenhuizen dit wel. Hoe is dat bij jou? 
Vooralsnog nog geen positieve ovulatietest dus hopelijk redden ze t tot maandag?. 
Oh jeetje dat klinkt inderdaad niet prettig en snap je zorgen! Gewoon aan de bel trekken inderdaad. Doe lekker rustig aan en hopelijk voel je je snel beter. Sterkte!! 

@XBo, moeilijk maar verstandig dat je geen gebruik hebt gemaakt van je eisprong. En wat rot dat het zo pijnlijk is! Wel contact opnemen met het ziekenhuis als het te heftig wordt hoor.. Overstimulatie kan echt wel een dingetje zijn. Hoop dat het snel zakt. En probeer deze 3 weken echt even lekker los te komen van alles. Het is een heftig traject en alle tijd die je er niet mee bezig bent is meegenomen vind ik, ook al is het heel moeilijk..
@Danitwee, wat lief jouw woorden.. ? ik hoop ook dat mijn ronde er gauw tussen gaat zitten.. dankjewel lieverd! En wat een spannende dag voor jou! Snap dat je die ovitrelle gewoon meteen wilde zetten, maar de kleintjes waren op het randje dan. Hoe sta je erin vandaag? Geen positieve ovulatietest? Hopelijk zijn ze blijven zitten en valt de punctie enorm mee! Ik heb gehoord dat focussen op je ademhaling goed helpt dus wie weet heb je iets aan die tip. Ik ben het helemaal eens wat je zegt over die weekenden. Ik vind het soms ook zo gek dat er dan niet een arts weekend dienst heeft ofzo, zodat ze wel wat dingen kunnen doen die spoed hebben. Mijn laatste ronde is daardoor ook niks waard geweest. Blijf ik ieder geval stoom afblazen met lange berichten, dat kan zo helpen! En ik ga enorm hard voor je duimen vandaag. Laat dat gouden ei maar springen en dit jouw ultieme ei zijn!
Ik heb niet echt updates.. inmiddels mn zinnen wel weer verzet en genieten van het zonnige weekend. Ik kan me soms enorm schuldig voelen als ik wat wijntjes drink, maar heb ook gewoon mn ontspanning nodig. Hoe staan jullie daarin? Verder heb ik het idee dat er wel iets gebeurd gezien het slijmverlies maar kan ook onzin zijn. Let's see. Fijne dag meiden!

@Lovie: Dat kan wel een goed teken zijn inderdaad, dat je een en ander merkt aan je slijmverlies :). Hopen op 1 of 2 mooie eitjes op de echo komende donderdag voor jou! 
En dat van dat schuldgevoel als je een drankje drinkt herken ik wel ja! Maar ik denk ook dat het juist goed is wat je zegt om soms even lekker te ontspannen op die manier. Dus ik probeer het wel met mate te doen, maar laatst zijn we een weekendje weg geweest. En heb ik ook echt 3 dagen wijntjes gedronken haha. En dat weekendje heeft me wel echt even goed gedaan qua gedachten verzetten enzo. En ik probeer ook altijd maar in m'n achterhoofd te houden dat er heel veel mensen zijn die op watvoor manier dan ook ongezonder leven en ook gewoon (heel makkelijk) zwanger raken en gezonde baby's krijgen. Ik heb dat schuldgevoel trouwens ook wel als ik wat ongezonder heb gegeten. En als ik te gestresst ben ben ik ook bang dat dat effect heeft en raak ik daardoor alleen maar meer gestresst :p. Maar ik denk dat iedereen in een traject als dat van ons die onzekerheden wel heeft en bij heel veel vrouwen komt het uiteindelijk allemaal goed. 
En hoe doen jullie mannen dat trouwens met alcohol? Ik probeer die van mij ook wel een klein aan te sporen het een beetje te beperken, terwijl we niet echt een reden hebben om te denken dat er met hem iets mis is. 
@XBo: Ik hoop dat het goed met je gaat! En dat je inmiddels geen last meer hebt. 
Ik heb zojuist de punctie gehad! Was echt heel spannend dit weekend, maar heb geen positieve ovulatietest gehad dus mocht dan gisteren ochtend de Ovitrelle zetten. Was zo blij! En de punctie viel me heel erg mee! Dus mochten jullie ooit nog eens die optie hebben, zou ik het wel aanraden. Het is even onprettig, maar dat is alles. en nu voel ik het ook nog wel een beejte, maar echt niets om angstig voor te zijn. Nu vanavond nog even ons best doen en dan de spannende 2 weken in. 

@danitwee jeetje, wat heftig allemaal.. Ergens wel ‘fijn’ dat je weet dat je lichaam zwanger kan worden. Weet sinds dit traject wel dat ik miskramen nooit maar dan ook nooit meer mag onderschatten. Het moment dat je een positieve test in handen hebt is denk ik al zo kostbaar..
Ik weet dat ze hier wel terugplaatsingen/puncties en echo’s eventueel in het weekend ‘s ochtends doen. Maar niet als het niet perse nodig is. Dan stellen ze het toch liever uit!
Ben heeeeel benieuwd hoe het bij jou is gegaan dit weekend/vandaag!?

Oh ik lees nu je bericht van vandaag tijdens mijn pauze op werk haha! Wat fijn dat de punctie achter de rug is en het mee is gevallen! Hoeveel eitjes zijn er nu overgebleven? 1
Of 2? Hele spannende weken voor je. Ik ga heeeeel hard voor je duimen en hopen dat het jullie eindelijk gegund is!?

@loviee bedankt voor je lieve woorden! 
Ik ben van mening dat een beetje genieten van het leven ook heeeel belangrijk is, en dat juist die balans de mens en het lichaam goed doet! Ik zelf drink geen alcohol maar vind dat dat gewoon af en toe moet kunnen! Zolang we het maar niet teveel doen hihi. Mijn vriend drinkt bijna geen alcohol dus dat scheelt wel ?

Zo, ik dacht laat ik na een week klachten toch nog even contact opnemen met de poli. Zou volgens hun echt uuuuiterlijk zaterdagochtend vroeg vruchtbaar moeten zijn (vrijdagochtend i.p. eisprong gehad) en mocht tot 24 uur na de eisprong geen onbeschermde gemeenschap hebben. Zaterdagavond dit wel gehad. 
Zeggen ze aan de telefoon vandaag: ja waarschijnlijk heb je je eisprong gewoon gehad door de Ovitrelle, en kan het zijn dat er een wat kleiner eitje achterliep en nu alsnog is gesprongen; maar meestal lost het lichaam dit vanzelf op. Advies om geen onbeschermde gemeenschap te hebben. Heb maar niet gezegd dat we dus wel onbeschermde gemeenschap hebben gehad.. Vind het nu wel spannend. Misschien toch een kans? Hoop alleen niet dat we nu teveel risico hebben gelopen.. Wat een gezeik!?

@XBO: Dankjewel voor het duimen :). En wel fijn dat ze bij jou in het ziekenhuis wel in het weekend wat doen als het nodig is! En wat spannend alsnog voor jou, misschien toch een kansje!! Maar wel spannend ja hoeveel er dan zijn overgebleven die dan eventueel nog gesprongen zijn. Zo vervelend he dat je nooit dingen zeker weet in dit traject. En dat je steeds maar moet afwachten wat er gebeurt. Maar is je pijn nu wel weg? Hoop het voor je! 

@Danitwee ja wie weet, ben benieuwd.. Ga maar nergens vanuit hoor en verwacht gewoon volgende week ergens mijn menstruatie. Helaas is de buikpijn/het geirriteerde gevoel nog niet over. Maar het is wel minder als afgelopen vrijdag, toen kon ik een drempel niet eens aan. Heb nu wel door de Ovitrelle gevoelige borsten, ook zoiets geks. Jaren geen cyclus gehad, dus nu deze klachtjes is wel wennen haha!
Maar hoe is je punctie verder gegaan? Hebben ze er 1 of 2 behouden? Was de rest nog flink doorgegroeid? Hoop dat je de wachtweken een beetje doorkomt ?

@XBo: Ah ja dat is wel de beste instelling misschien. Maar je weet maar nooit! ;-) Wel echt heel naar dat de pijn nog niet over is zeg. Wat zei het ziekenhuis daarvan? Dat is ook gek ja, die klachten dan ineens! Ik zelf heb nooit zo heel veel bijwerkingen van de Ovitrelle.
En alle 4 m'n eitjes waren mooi groot gisteren (ik weet niet precies hoe groot allemaal). En ik mocht kiezen of ik 1 of 2 eitjes wilde laten zitten (was ik best verbaasd over eigenlijk haha), dus ze hebben er aan beide kanten 1 laten zitten. Extra spannend dus deze ronde. Ik dacht toch een beetje extra kans en een tweeling zou ik ook echt heel bijzonder vinden. Heb wel nog steeds wat gevoelige eierstokken van de punctie, maar is wel prima te doen. 

@Danitwee, wat goed dat de punctie door kon gaan! Lijkt me heel lastig om te beslissen hoeveel eitjes je wil laten zitten, maar vind het een heel goede en dappere beslissing. Ik was best 'bang' voor een tweeling, maar nu kijk ik daar zo anders naar. Ik ga enorm hard voor je duimen dat deze mooie eitjes je heel veel geluk gaan geven! Hoe voel je je nu?
Lief ook je reactie over schuldgevoelens en ontspannen. Ik probeer het ook zo te zien en het lukt me soms wel, soms niet. Precies wat je zegt qua gedachten verzetten is het soms zo fijn! En ik ken idd ook eigenlijk niemand in de ''gewone situatie'' die het heeft laten staan haha. Ik herken het ook qua eten en stressen. Je legt je zoveel dingen op! Dan ook niet koud mogen hebben, geen koude drankjes. Met zoveel regels valt er niet te leven.. Dit traject is soms gewoon onmenselijk. Heb mezelf voorgenomen dat als het allemaal goed mag komen ik daarna een tijdje in volle vrijheid wil leven ;). Mijn vriend hoeft trouwens geen rekening te houden met dit alles - hij is helaas onvruchtbaar en we gebruiken dus een donor. Soms voelt dat ook frustrerend omdat ik dan het idee heb dat alleen ik zoveel moet opgeven. Maar voor hem is het al verdrietig zat.
@XBo, wat goed dat je gebeld hebt! Ik snap je gevoel rondom de kans, had je maar even een luikje om naar binnen te kijken. Kan je het wel een beetje loslaten? Hopelijk is de pijn nu weg. Gevoelige borsten door de ovitrelle herken ik heel goed, dan besef ik me dat dat waarschijnlijk het zwanger-gevoel is qua die kwaal. Ik ga voor je duimen in ieder geval, you never kow!
Ik heb vanmorgen weer een meting gehad. Mn bms was nu 8.5 en er was 1 eitje van 13-14 mm. Ook al was dit goed nieuws, toch voel ik me niet heel happy. Al die zenuwen die er weer bij komen kijken, bleh! Nu moet ik maandag weer terug en ze bellen me vanmiddag wanneer ik moet starten met de bloedtesten, zondag of maandag. Ik hoop dus volgende week ook weer een kansje te maken!

Terug
Bovenaan