Gonal F + Ovitrelle

Hi meiden, 
XBo: Ah neeee, wat balen dat er nu teveel is gegroeid. En nog rotter dat je er zoveel last van hebt! Maar hopelijk is deze ronde dan wel nuttig geweest om te kijken welke dosering voor je werkt en dat het dan volgende ronde een stuk sneller mag gaan! Maar blijft frustrerend al die medicatie en ziekenhuisbezoekjes voor niks.. 
@Lovie: Fijn dat je weer bijna je eerste echo hebt! En je weet het nooit, er kan zomaar ineens een snelle ronde tussen zitten. Doe je al lang acupunctuur? Ik ben daar ook een aantal weken geleden mee begonnen. En inderdaad ik voel me er ook wel wat beter / rustiger door. Ik hoop dat het ook nog andere dingen positief kan beinvloeden (toch snellere eisprong ofzo), maar daar heb ik nog niet helemaal het gevoel van dat het iets doet (nog). Ik heb er in ieder geval veel goede verhalen over gelezen. 
Ik ben net ook weer terug van de echo en er zitten 2 grotere aan een kant en 2 kleinere aan de andere kant :(. Exacte grootte ben ik vergeten te vragen haha, lekker handig. Dus ik moet vrijdagmiddag nog een keer terug. En medicatie weer iets verlagen (ipv om de dag 75 / 62,5 alleen nog maar 62,5). En als er dan nog steeds 4 eitjes zijn dan mag ik kiezen om de ronde voorbij te laten gaan of een soort van IVF-achtige punctie te doen om het te veel aan eitjes weg te prikken. Dus ik denk wel echt dat ik dat wil gaan doen dan. Maar dat zou dan pas na het weekend kunnen. En ik doe geen IUI, gewoon zelf aan de slag inderdaad ;-). 

@lovie ja helaas wel.. Natuurlijk 3 echt grote en de rest ook verhoogd. Wel allemaal aan de rechterkant, links alles klein. Was een hele intensieve ronde! Hopen dat de volgende ronde dan beter gaat en ik sneller resultaat heb; en inderdaad 1 of 2 eitjes. Wie weet dat een schone baarmoeder nu ook alles even reset en gaat helpen. 
Die pijn is zo zeurend aanwezig, niet fijn.. Wel fijn om de herkenning te horen! Maarja, er slaat iets aan ? 
Herkenbaar wat je zegt over die zwangerschapstest. Dacht wie weet probeer ik het nog om te kijken of hij positief kan worden hahaha. Het nadeel is volgens mij dat het HCG uit de Ovitrelle invloed heeft op je ovulatietest.. Dus je niet weet of hij echt de LH piek pakt.

Spannend voor jou ook weer je eerste echo, ondanks dat je denkt dat er nu nog weinig te zien is. Het geduldig moeten zijn moeten we echt leren he, duurt allemaal zo lang.. Ook een dikke knuffel voor jou!

@danitwee jaa, we gaan het zien de volgende ronde. Hopelijk snel goed nieuws en dat ik op de 87,5 of 100 wat ga doen! Heel hard duimen. Heel spannend ook weer voor jou.. Jij doet geen IUI toch? Maar ook OI? Wel fijn dat er een mogelijkheid is om eventueel wat weg te laten prikken. Doen ze dat vaker? Hebben ze het bij mij helemaal niet over gehad namelijk. Ik duim natuurlijk voor je dat er alsnog 1 of 2 netjes doorzetten ?

@XBo: Ik doe ook OI inderdaad. Ja daar ben ik ook blij om dat dat een mogelijkheid is. Al is het denk ik wel best wel pijnlijk wat ik op internet lees. Ik heb ze er bij mij in het ziekenhuis wel eens eerder over gehoord dat dat een mogelijkheid is, maar op internet kon ik er ook weinig over vinden dat ze dat doen.. toch gek dat het overal weer anders werkt he? 

@Danitwee ja dat snap ik! Heb er voor IVF wel over gelezen, maar qua OI niet. Stel dat ik bij een volgende ronde weer neig naar de overstimulatie zal ik het eens aankaarten of ze het doen. Best zonde namelijk, want de grote eitjes die ik had zagen er wel goed uit. Nu maar de goede hoop houden voor jou vrijdag!
?? Oh meiden, even jullie mening. De gedachte spookt sinds gister continu door mijn hoofd. Ik had 3 goede follikels van 22mm (teveel dus). Ik heb woensdag in om 17:30 de Otrivelle gezet, dus kan vandaag ongeveer tussen 05:30-09:30 mijn eisprong verwachten. Wetende dat deze maximaal 24 uur in leven blijven, en de kwaliteit natuurlijk met het uur afneemt. Mijn gevoel zegt: Waag zaterdagochtend eind van de ochtend de gok, en heb gemeenschap. Ergens voelt de ronde dan niet compleet verspild. Echter wil je natuurlijk ook niet teveel risico lopen. Mijn hoofd zit zo in tweestrijd! De kans dat er dan nog een eitje zou zijn, en die ook nog bevrucht raakt lijkt me al vrij nihil. De arts had aangegeven: tot 24 uur na de eisprong geen gemeenschap, dus dat zou dan tot zaterdag begin de morgen zijn. Eigenwijs he.. ??

Hi meiden!
@XBo, echt enorm balen meis. Ik hoop dat je je inmiddels wel een beetje beter voelt en met goede hoop naar de volgende ronde gaat! En het klopt idd van die ovulatietesten, mijn ziekenhuis raadt af om daarna verder te testen om die reden. Wat betreft je idee van het gebruik maken van deze eitjes.. heel moeilijk. Mijn eerste gevoel zegt dat je beter het advies van de arts kan opvolgen, maar ik snap dat het ook als een soort 'verspilling' voelt. Ik weet dat ze bij mij in mijn eerste ronde dat toen ook echt niet aandurfden, omdat ze niet weten hoe snel deze eitjes bevrucht raken.. Na een aantal rondes zou ik deze gok dus durven wagen.. maar ben benieuwd wat je keuze is geweest!

@Lovie gelukkig is de tegenvaller al een beetje gezakt. Ik denk dat wij het gewoon veilig houden en deze ronde er echt niets mee gaan doen. Kan er niet mee aankomen als verpleegkundige om de gok te wagen en straks alsnog zwanger te zijn van een drieling ? Jammer van deze ronde maar het zij zo. Wie weet, zoals je zegt, als ik over een aantal rondes met een goede eisprong nog niet zwanger ben de kans wel een x durf te wagen.
Heb dan vandaag wel mijn eisprong gehad, maar jeeetje wat een gevoel. Eigenlijk sinds zondag al, de continue kramp. Maar sinds woensdag is het wel extreem. Lig nu met een kruik en toch wat pijnstilling op de bank en hoop echt dat het morgen wat afzakt en het allemaal kalmeert. Voelt net of heel de boel in de knel zit daar. Ook niet echt een goed teken.. 
Hé, toch jammer dat er nog niet echt iets te zien was. Maar als je nog vroeg in je cyclus zit kan er vanalles gebeuren! Ook fijn dat ze de oestradiol metingen willen doen, geeft toch wat meer een stukje zekerheid. Merk je dat je in die 1,5 week het ook wat meer los kunt laten? Ik heb nu in principe ongeveer 3 weken geen ziekenhuisbezoekjes en dat voelt wel gek hoor!
@Danitwee ik ben heel benieuwd hoe je echo vandaag was!???Hoop dat de punctie uiteindelijk niet nodig is geweest en er 1 of 2 mooie eitjes te zien waren.
Ik heb ongeveer een jaar geleden ook een aantal maanden acupuntuur gedaan, in de hoop mijn menstruatie terug te krijgen. Vond het een moment van ontspanning, maar ook zo duur. Was uiteindelijk naast mijn zorgverzekering nog zeker 150 euro per maand kwijt, en als de vergoeding op zou zijn zou dit bijna het dubbele zijn.. Zonde eigenlijk, dat zoiets niet volledig vergoed wordt. Ben er uiteindelijk maar mee gestopt.
Nou meiden, geniet van jullie weekend ?

Hi meiden, 
@Lovie: Dat is wel toevallig dan inderdaad, dat je net in je ronde dat je geen acupunctuur kon doen je een langere cyclus had. En denk ook maar baadt het niet dan schaadt het niet. Zwanger worden is zo'n complex proces dat ik best wel geloof dat zelfs de kleinste dingen net een extra zetje kunnen geven. Ik krijg het helemaal niet vergoed vanuit m'n verzekering en dat weet m'n behandelaar ook dus ik ga niet wekelijks meer (alleen de eerste 3 weken), maar bekijken gewoon per keer een beetje wat hij denkt dat nodig is. 
Jammer dat er nog geen dominante follikels te zien waren, je hoopt er toch altijd een beetje op he. Maar wel fijn dat je deze keer extra gevolgd wordt met oestradiol metingen. Hopelijk kunnen ze zo het perfecte moment voor de IUI bepalen. Het wordt hoog tijd voor jou voor een positieve test deze ronde :) ik duim voor je!
@XBo: Oh zooo lastig. ik snap je helemaal. Maar ik denk wel dat je een goede keuze hebt gemaakt om het niet te doen. Een 3-drielig is wel heel heftig en zou ook wel risico op complicaties geven enzo. En daarnaast weet je ook niet zeker of die andere kleine eitjes misschien nog mee springen. Maar ik moet zeggen dat ik gisteren ook met de gedachte heb bespeeld om tegen het advies van het ziekenhuis in toch gemeenschap te hebben. Maar uiteindelijk ook niet gedaan. Wij zijn namelijk al een aantal keer vrij snel zwanger geraakt m.b.v. het ziekenhuis (alleen nu nog een goede zwangerschap). Maar hopelijk loopt volgende ronde gewoon een stuk soepeler en heb je snel alsnog een kans! Ik hoop met je mee. En vervelend dat je dan ook zoveel last hebt van je eisprong, dat voelt dan dubbel naar. Als je hem kunt gebruiken is het een stuk minder erg als je er last van hebt. Hopelijk neemt de pijn snel af en kun je dit weekend even lekker met andere dingen bezig zijn. 
 Bij mij zaten er gisteren nog steeds 2 grote eitjes (rond 19 mm) en 2 kleine eitjes (rond 13/14 mm). Ik hoopte gisteren dan ook meteen de Ovitrelle te kunnen zetten zodat de kleintjes nog niet klaar zijn om te springen, maar ze zijn toch bang dat die ook mee gaan springen. Dus nu mag ik een punctie laten doen, alleen kan ik pas maandag eind van de ochtend terecht en er is dus een kans dat m'n eisprong in de tussentijd plaats zal vinden. Ik baalde gisteren zo en vond het zo oneerlijk dat zoiets stoms als "het is weekend" deze ronde misschien wel verpest. Wij moeten zelf ook ongeacht dag / tijdstip vanalles doen zoals de echo's, spuiten, geplande seks en vannalles doen en laten en dan kunnen ze een punctie niet in het weekend doen. Maargoed moet blij zijn dat ik uberhaupt deze optie krijg en de ronde misschien nog een kans krijgt. En ik hoop gewoon heel erg dat m'n eisprong nog even op zich laat wachten en we maandag nog net op tijd zijn. Als m'n ovulatietesten negatief blijven moet ik morgen de Ovitrelle zetten. En dan zouden we vlak voor de eisprong de punctie hebben en dan vlak na de punctie gemeenschap (want als we het dit weekend al doen en ze springen al voortijdig hebben we alsnog een risico op een 4-ling bijv.). Dus ik ben nu een beejte bang dat met elke beweging die ik doe ik een eisprong uit lok ofzo :p. Want er bestaat ook nog een kans dat ik gisterochtend bijv. m'n piek zou hebben gehad qua ovulatietesten (maar toen hoefde ik nog niet te testen dus dat weet ik niet) en dat m'n eisprong bijv. vandaag plaats vind. Afwachten allemaal dus maar, spannend weekend. En sorry voor m'n lange pleidooi maar vind het heel fijn hier m'n verhaal te doen en wat stoom af te blazen soms! ;-)
Fijn weekend!! 

@Danitwee stom he, dat je ondanks alles toch die gedachten houdt om het 'misschien' wel te doen. Heb nu wel zoiets van; wie weet gebeurd het morgen. Stel dat er dan een wonderei is is er nog een kans ? maar die kans is echt nihil, en gaan het ook niet forceren. Als ik het goed begrijp heb jij dus al een aantal miskramen gehad? Dat lijkt me ook wel mega zwaar, helemaal in zo'n traject..
He, wat shit zeg! Die 2 grote eitjes zijn natuurlijk mooi, maar dat die 2 kleine meedoen en ze dat een risico vinden. Je zou denken dat die bijna geen kans maken, maar helaas weet ik nu uit ervaring dat er binnen 2 dagen nog veel kan gebeuren. Dus als je de Otrivelle al had gezet is er een kans dat ze alsnog meedoen. Is je ziekenhuis in het weekend wel open voor de fertiliteitstrajecten? Vind het raar dat ze dit dan opschuiven naar maandag. Je zou denken dat ook dat gewoon door moet gaan.. Wat je zegt, wij houden ons aan zoveel regels, tijdstippen en wringen ons in alle bochten. Dan is dat nieuws even extra zuur. Heel spannend voor jou dus dit weekend, ik duim met je mee deze dagen dat je eisprong nog even uitblijft en de punctie maandag doorgaat, en je goed nieuws krijgt ???
Helaas heb ik continu nog steeds buikpijn en lijk ik 3 maanden zwanger. Misschien dat ik morgen toch even het ziekenhuis ga bellen, weet niet of het oké is dat dit al een week lang aanhoud.. 

Terug
Bovenaan