Gonal F + Ovitrelle

Hi meiden, 
Bedankt voor jullie ontzettend lieve berichtjes! Voel me echt even heel erg slecht, maar meestal neemt dat per dag wel weer iets af. Inderdaad moederdag voelde echt even extra rot, ondanks dat ik daar normaal denk ik niet eens zoveel moeite mee zou hebben. Vinden jullie dat soort dagen extra lastig? 
Heb net ook weer de poli gebeld en mag pas over 2 weken komen omdat het elke keer zo lang duurt. Zooo stom, ja zo gaat het ook nooit sneller als ik steeds met 50 moet beginnen waarvan ze dus al niet eens meer het idee hebben dat het iets gaat doen. Ik vind dat zo ontzettend krom. Ik ben echt steeds vaker aan het overwegen om naar een ander ziekenhuis over te stappen, maarja misschien gaat het daar wel nog moeizamer. Dat weet je natuurlijk nooit van tevoren. 
@XBo: Dan lopen we idd bijna gelijk deze ronde! Gaat het prikken weer goed? 
@Lovie: M'n luteale fase was maar 10 of 12 dagen (ik weet niet zo goed hoe ik precies moet rekenen, maar m'n menstruatie brak gisteren pas echt goed door en dat zou CD 13 geweest zijn. 
Rot he, die wachtweken. Vind je de eerste of tweede week altijd het lastigst? 

Ah ik voel echt met je mee.. Ik heb daar normaal ook echt geen moeite mee, maar volgens mij dacht ik vorig jaar 'volgend jaar ziet deze dag er vast heel mooi uit voor mij', maar zie hier.. daar zit ik nog. Jullie zullen vast hetzelfde ervaren ook al is het zoiets stom commercieels!
Ik heb zelf ook altijd pas op dag 14 ofzo eerste echo.. ergens vind ik het vaak wel lekker want die weken voelen een beetje ''van mij''. Even geen afspraken en mijn mindset staat dan ook even op wat anders. Misschien helpt dat jou ook. En ik herken het ook zo goed wat betreft die dosering. Toch zie ik dat elke cyclus weer anders is, en die lage dosering dan toch wel wat gaat doen. Blijft elke keer weer zo onvoorspelbaar wat dan weer frustrerend is. 
Misschien goed om je luteale fase ook even te bespreken in het ziekenhuis, maar bij ons zeggen ze dat alles van 10 of meer goed is..
Ik vind normaal gesproken de tweede lastiger, maar ik zit zo onrustig in mn vel deze keer.. niet fijn!

@Lovie lief van je! We gaan ervoor. Hoop dat jij ook wat beter in je vel zit en je nog een beetje kunt relaxen deze weken. Ik denk aan je ?
@Danitwee heel begrijpelijk, maar je rot voelen mag zeker. En helemaal op moederdag! Ik zelf was druk aan het werk, en dit was het eerste jaar dat we echt bezig zijn. Maar al die berichtjes op social media zijn wel confronterend ja.. 
Maar je mag nu pas over 2 weken weer starten met spuiten? Of wel gewoon op dag 3 beginnen en dan pas over 2 weken je echo, omdat het altijd zo lang duurt? (denk het laatste namelijk). Balen he dat dat dan zolang duurt.. Je moet al zoveel geduld hebben, en als het dan allemaal ook zo lang duurt schiet het helemaal niet op.
Zijn er ziekenhuizen in de buurt waar je eventueel terecht kunt? Misschien dat je altijd een second opinion kunt vragen. Een advies gesprek kan nooit kwaad, wie weet is je indruk daar juist heel fijn. 
Het prikken bij mij gaat prima, gelukkig van de Gonal-F geen bijwerkingen! Vrijdag weer een eerste echo!

@Lovie: Dat is wel een goede, misschien moet ik het ook meer op die manier proberen te zien! Maar elke dag duurt te lang voor m'n gevoel, maar daar moet ik toch echt anders mee om proberen te gaan. Ik had stiekem een beetje verwacht wel weer zwanger te zijn tegen de tijd dat de uitgerekende datum van m'n vorige zwangerschap eraan kwam. Maar dat zal nu lastig worden (half juni). Ik begin een beetje het vertrouwen te verliezen dat het ooit goed gaat komen. Terwijl het nu pas weer poging 2 was eigenlijk. Dus ik moet dat ook wat meer relativeren. En ik snap gewoon niet helemaal waarom we niet een ronde proberen te starten met 62,5 of bijv. ene dag 62,5 en andere dag 50. Misschien werkt dat wel gewoon snel en niet dat het meteen te veel doet. want dat weten we nu helemaal niet. Maargoed ik moet er maar vanuit gaan dat zij er meer verstand van hebben ;-). Dus genoeg geklaagd haha. Weer proberen met nieuwe moed ervoor te gaan deze ronde. Wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben waarbij het meestal wat langer duurt voordat er een goed eitje zit. 
En vervelend dat je zo onrustig in je vel zit, ik herken dat heel erg, dan duren de dagen nog langer voor je gevoel he! gelukkig deze week een gebroken weekje met Hemelvaart misschien dat dat het wachten voor je gevoel wat versneld! Ik blijf in ieder geval voor je duimen. 
@XBo: Ja ik mag inderdaad wel vandaag weer starten met spuiten, maar dan pas over 2 weken eerste echo. Het voelt dan inderdaad gewoon alsof er nog meer druk komt te liggen op 1 ronde omdat je zooo geen zin hebt om weer zo lang te wachten op een kans. Maar wat Lovie zegt is ook waar, het is zo onvoorspelbaar misschien dat het nu ineens wel sneller gaat. Misschien dat ik inderdaad wel voor een Second Opinion ga, even over nadenken nog. 
Fijn dat je geen bijwerkingen hebt en spannend dat je vrijdag weer je eerste echo hebt, misschien meteen al wel goed nieuws nu je ieder geval al met een wat hogere dosering mag starten! Ik duim voor je! 

@Danitwee fijn dat je vandaag wel weer mag beginnen met spuiten. Merk zelf dat ik zo blij ben als je weer verder kon met iets, het idee dat je in ieder geval weer iets eraan kunt doen. Maar wat je beschrijft over de hoop dat je nu zwanger zou zijn, tegen het einde van je uitgerekende datum kan ik volledig begrijpen. Helemaal dat het dan een extra klap is als dat nog niet het gevoel is. Maar wonderen bestaan, dus ik ga heel hard voor je duimen dat aanstaande ronde gewoon een perfecte ronde voor jullie wordt ?
Hoeveel dagen heb je de vorige ronde nou ook alweer gespoten? Je startte op 50EH, toen naar 75EH en toen naar 62,5EH toch? Begrijp wel dat je zoiets hebt van waarom kunnen we niet een stapje hoger inzetten, als het zolang duurt allemaal. Bijvoorbeeld zoals je zegt starten op 62,5EH. Is net een tikkeltje hoger dan die 50. Bij mij in het ziekenhuis hogen ze ook echt alleen maar met die kleine stapjes op. Al heb ik ook wel gehoord dat het dus per ronde ontzettend kan verschillen hoe je lichaam erop reageerd. Ben dus ook om die reden heel benieuwd hoe deze ronde bij mij nu gaat verlopen.
Ik hoop dat je deze dagen weer ietsje beter in je vel komt te zitten en de dagen/weken snel voorbij gaan ?

@XBo: Dat is ook wel waar inderdaad, zodra je weer mag prikken gaan we weer richting een eitje :). Ik heb m'n hoop en vertrouwen weer een beetje teruggekregen, dus voel me meteen weer iets beter. M'n geduld is wel nog ver te zoeken haha! 
Ik heb vorige 2 rondes beide ongeveer 5 weken moeten spuiten. Ik begon laatste keer op 50 (2 weken gespoten), toen 62,5 (1 week), toen 62,5 en 75 (1 week lang om en om) en toen laatste dagen weer terug naar alleen 62,5. Dus nu zullen ze waarschijnlijk langer op 62,5 willen blijven. Hopen dat dat niet betekend dat het weer langer gaat duren ;-). 
Jij hebt vandaag weer een echo toch? Spannend! Ik ga voor je duimen dat er al wat gebeurt. 
@Lovie: Jij zit inmiddels in je 2e wachtweek, zo spannend! Hopelijk voel je je weer wat rustiger. Ben je een vroege tester?

@Danitwee ja zo voelt dat voor mij wel in ieder geval. Zodra ik weer verder kan ben ik blij. Die wachtweken en het wachten tussen de echo's zijn het ergste.. En dat geduld... Zo herkenbaar ?
Fijn dat je jezelf weer wat beter voelt en wat hoop en vertrouwen terug krijgt. 5 weken lang spuiten is ook gewoon ontzettend lang. Ik hoop zo dat er wat sneller resultaat te zien is bij je!
@Lovie ben ook heeeel benieuwd hoe het bij jou gaat!?
Nou meiden, ik zit nu op CD9 en had vandaag weer de eerste echo. Ging helemaal nergens vanuit aangezien de vorige ronde zolang duurde.
Vorige ronde gestart op 50EH gonal-F, geeindigd op 112,5EH na 40 dagen met overstimulatie. Nu gestart op CD3 met 87,5EH. Alle grote follikels vanuit de vorige ronde waren nu mooi geslonken op 1 na aan de linkerkant, die was rond de 1,5cm maar wel helemaal ingevallen. Dat maakt dus niet uit, die verdwijnt vanzelf. Maar: Er zit aan de rechterkant al een follikel van 14mm! Het BMS is nog wel heel dun (rond de 2,5mm) maar sta er echt van versteld. Had er zo niets van verwacht! Verder zag alles er ook nog rustig uit dus dat is fijn, niet dat er al meerdere follikels weer meedoen.
Ik moet nu zondag weer terugkomen, en ze verwacht dat deze dan rond de 17mm is. Zoja, dan mag ik misschien zondag of maandag al Ovitrelle zetten (op CD11 of CD12). Dat zou betekenen dat ik een perfecte cyclus heb deze maand. Nu hopen dat het BMS ook mooi meegroeit de komende dagen, en de follikel natuurlijk doorzet. Ik ga in ieder geval heeeeeel hard duimen!
Bij mij is het BMS tot nu toe elke keer heel minimaal geweest. Heb natuurlijk nu ook pas 1x een eisprong gehad, en volgens mij hebben ze het de laatste x niet eens echt opgemeten aangezien er toen direct meerdere grote follikels te zien waren. Groeit je BMS ook nog door na de Otrivelle, en tot aan de innesteling dat jullie weten? Maak me daar dan weer een beetje zorgen om.. We gaan het zien!

@XBo: Wauw!! Wat een heerlijk nieuws. Zo fijn na al het wachten en de pijn van vorige keer, eindelijk waarschijnlijk een kans komende dagen! En idd een perfecte cyclus dan, als dat geen geluk brengt ;)
Wat betreft bms dat groeit volgens mij altijd door tot je eisprong dus hopelijk gebeurt dat gewoon nog! En daarna weet ik eigenlijk niet. Maar mss groeit je eitje niet zo super snel en heeft je bms gewoon nog een paar dagen om dikker te worden! Ik duim voor je! 

Terug
Bovenaan