Gonal F + Ovitrelle

@Danitwee haha, vond het vanaf het zetten van de Otrivelle al spannend en was ik ongeduldig ? Hoe gaat het ondertussen met je onderrug?
@Lovie hoe gaat het met jou ondertussen?
Vanmorgen een testje gedaan maar negatief. Lichtroze bloedverlies is er de ene keer wel, andere keer niet. Kan me herinneren dat dat de vorige x ook zo was, en dan vannacht mijn menstruatie waarschijnlijk doorbreekt. Balen, maar hoop dat het dan maar snel gebeurd en ik weer verder kan. Deze ronde zouden we dan starten op 100EH in de hoop dat er sneller een follikel is. Deze cyclus duurt namelijk ook 45 dagen.. Heel frustrerend!

@XBo, echt heel erg balen! Mag je zeker even verdrietig van zijn.. Denk niet teveel aan de lengte van je cyclus.. mooiste is dat je nu een mooi ei had met gonal. Ik hoop dat die 100EH gewoon meteen lekker hun werk gaan doen!

Hoi meiden, 
Ik wil mij hier alvast melden, ik kom vanuit het PCOS, Letrozol topic! 
Ik ben 30 jaar en sinds 1,5 jaar hebben wij een kinderwens. In nov 19 is PCOS vastgesteld. Inmiddels hebben wij 3 rondes Clomid (welke niet aansloegen) en 3 rondes Letrozol achter de rug waarvan maar 1 ronde heeft aangeslagen. We hebben dus pas 1 echte kans gehad in 1,5 jaar. 
Volgende week ga ik op vakantie en begin juli start ik met Gonal-F of Menopur, maar ik verwacht Gonal-F en Pregnyl. Ik ben heel erg benieuwd. 

@XBo: Zo ontzettend rot :(. Maar even extra lief voor jezelf zijn nu. En inderdaad hopen dat het dan maar snel doorbreekt en je weer verder kan. Vol goede moed de volgende ronde in! En ik snap je frustratie wat betreft de lange cyclussen. Bij mij duurt t ook steeds 5 weken tot ik een eisprong heb. Maar wie weet gaat het deze keer een stuk sneller. En wat Lovie zegt is ook waar, het gaat erom dat je een mooie eisprong hebt. En wie weet heb je nog maar 1 poging nodig! De pijn in m'n onderrug is al een stuk minder gelukkig! 
@Lovie: Wauw wat een goede instelling! :) En zo is het ook. We hebben helemaal niks aan dat gestress, wordt er alleen maar gestresster van haha. En elke dag die je zo ontspannen door weet te komen, is er weer 1 gewonnen toch. Ik snap ook dat je het lastig vind vertrouwen te houden, maar het hoeft maar 1 keer te lukken he! Ook bij vrouwen zonder problemen is het niet gek als het een jaar (dus 12 cyclussen duurt). Hopelijk is dit jou ronde! 
@Liekee: Welkom! Wat frustrerend zeg al zo lang bezig in het traject en pas 1 kans gehad.. Maar met Gonal-F ga je sowieso meer kansen krijgen (of hopelijk heb je nog maar 1 kans nodig natuurlijk ;-)). Het kan zijn dat het in het begin zoeken is naar de juiste dosering en het daarom wat lang duurt, maar ze kunnen net zo lang doorgaan tot een eisprong, dat is het voordeel. Nu lekker even genieten van je vakantie en opladen voor het vervolgtraject. 
Ik ben inmiddels ook weer iets relaxter gelukkig. Maar de dagen mogen wat mij betreft snel voorbij gaan ;-)

@Lovie ik hoop het ook.. Ben wel blij dat we nu met 100 starten, hopelijk geeft dat net het zetje. Fijn dat je jezelf wel goed voelt. En wat je zegt; een kans is een kans. En elke keer kan het zomaar de juiste zijn! Ik blijf in ieder geval heel hard mee duimen?. 
@Lieke ha meid, welkom hier! Eerst even lekker genieten van je vakantie ☀️
@Danitwee fijn dat je weer iets relaxter erin zat de afgelopen dagen. Hou je het wachten nog een beetje vol?? Kan er nu over meepraten dat dat wachten inderdaad zo intens lang duurt haha. 
Bij mij is woensdag de menstruatie doorgezet, dus vanavond de Gonal weer gespoten. 100EH nu dus om mee te starten, en volgende week vrijdag de eerste echo. Ben wel heel blij dat ik van de menstruatie zelf eigenlijk geen last heb, geen buikkrampen ofzo. Wel het vocht vasthouden in combinatie met het weer zorgt ervoor dat ik mezelf een tientonner voel, en in de spiegel ook zie. Of het reeël is, geen idee (denk het niet) maar de mentale struggelingen zijn niet zo fijn. Hebben jullie daar ook last van gedurende je menstruatie?

@Liekee, welkom bij dit groepje! Vervelend dat clomid niet aansloeg. Bij mij heeft het 3x gewerkt met 50 mg maar daarna sloeg 100 mg ook niet meer aan en ben ik direct overgestapt op gonal-f en ovitrelle (heb ook pcos). Fijn dat jij ook die stap kunt maken en ik ga er vanuit dat dat zeker voor je gaat werken, al is het inderdaad zoeken naar de dosering zoals Danitwee zegt. Heel fijne vakantie in ieder geval en succes vast met spuiten!
@XBo, hoe gaat het met de 100EH? Fijn dat je vrijdag alweer kan komen. Hoop op supermooie eitjes voor jou! Ik herken je gevoelens wel rondom je menstruatie en is (helaas) wel voorkomen normaal.. gauw die dagen doorkomen en veel water drinken, lief voor jezelf zijn, en dan voel ik me vaak al wel weer wat beter! Hoop dat je ook beetje oke bent!
@Danitwee, hoe ga jij meis? Zit je nog steeds relaxed? Dit wordt weer een spannende week voor ons he. Enige symptomen of iets anders?
Ik had gister een rotdag. Voel niks anders aan mezelf en het vertrouwen zakt dan al zo snel weer weg :(. Ga dan op elk klein dingetje letten en voel me dan ontzettend down.. ik weet dat je niet perse iets hoeft te voelen en ik gewoon moet afwachten, dus ik hoop dat de dagen lekker snel voorbij kunnen gaan... !

@Lovie wat rot om te horen dat je gister zo'n rotdag had.. Je kunt jezelf helemaal gek maken he met al die gedachten. Zoals je zelf al zegt: niks voelen hoeft ook niet te betekenen dat er niets gaande is. Je NOD was a.s. zondag toch? Ik hoop het zo hard voor je!?
'fijn' om te horen dat je het wel herkent.. Mijn menstruatie is gisteren gestopt, en merk nu al dat het mentaal weer wat beter gaat. Nog niet optimaal, maar bizar hoeveel invloed dat heeft. Met de Gonal-F gaat het goed. Weinig last van gelukkig. Benieuwd naar vrijdag!

@Danitwee wanneer was jou NOD nu ook alweer, zaterdag toch? Hoe gaat het verder met jou? Hou je het wachten een beetje vol, of kruipen de dagen voorbij?

Hi meiden,
@XBo: ik heb best een drukke week en afgelopen weekend ook genoeg afleiding gehad dus het ging me best goed af. Maar maandag was ik wel even alle hoop kwijt toen ik wat oud bloedverlies had (9DPO). Ik dacht al niet NOG vroeger dan vorige keer. Maarrr dat is weer helemaal gestopt dus dat geeft me toch weer wat hoop. Al voel ik verder vrij weinig eigenlijk.. dus we gaan het zien. Mijn NOD is inderdaad zaterdag. En ik herken dat inderdaad ook wel van rond je menstruatie, al heb ik ook tijdens de Gonal F steeds dat ik veel vocht vasthoudt volgens mij, want een tijdje na de Ovitrelle val ik ineens vaak weer wat af haha ;-). Raar spul die hormonen. Fijn dat je vrijdag weer je eerste echo hebt, zou zo fijn zijn als je dit keer een wat snellere ronde hebt. Ik duim voor je!
@Lovie: Aaah zo rot als je het vertrouwen verliest he! :( Maar voel je normaal wel allerlei dingen? Dan kan het ook misschien juist wél een goed teken zijn. Ik heb ook wel eens rondes gehad dat ik dacht dat ik wel zwanger moest zijn omdat ik het dan ook echt dacht te herkennen van de rondes waarin het wel gelukt was en dan was het uiteindelijk niet zo. Dus ik probeer er niet te veel hoop of wanhoop op te vestigen. Maar ik vind dat ook super lastig hoor. Maar hou vol! ik blijf voor je duimen. Hopelijk heb je de hoop weer een beetje teruggevonden! 

Terug
Bovenaan