Gonal F + Ovitrelle

Ooooooooh lieve @danitwee, wat een geweldig nieuws! Ook ik had net als Lovie echt het gevoel dat dit hem ging worden, gek he? Het is jullie zo gegund! Begrijpelijk dat het spannend is gezien het verleden, maar ondanks dat hoop ik dat jullie er lekker van kunnen genieten en het vertrouwen snel groeit. Wanneer heb je de eerste echo? Nu lekker genieten van de welverdiende vakantie, beter kan die niet starten! Dikke kus!

Hi meiden,
Bedankt voor jullie super lieve woorden. En grappig dat jullie er zo'n goed gevoel over hadden al :). En ik gun het jullie ook zo ontzettend, het is zo oneerlijk allemaal he. Maar ik blijf heel hard voor jullie duimen. Volgende ronde wordt die van jullie!! 
@Lovie: Is t een beetje gelukt om je weer te herpakken? Ik hoop het, maar geef jezelf ook de tijd als t niet zo is nog, wat heel begrijpelijk is. Hopelijk heb je wel een fijn weekend gehad met wat afleiding?

En ik voel me goed, wat steekjes soms en wat rommelde darmen, verder weinig symptomen. Maar dat maakt me ook wel onzeker. En nu op vakantie is t ook wel wat lastiger om gezond te eten en maak ik me door weer een beetje druk om. Maar komt vast goed. Ik hoop ook dat t vetrouwen steeds wat zal groeien.
@XBo: Hoe gaat t nu bij jou? Heb je al t idee dat er wat gaande is? Morgen weer echo toch? Hopelijk een mooi groeiend eitje te zien! 
Ik heb mn eerste echo 21 juli, aftellen! Waarschijnlijk zal deze eerste week op vakantie in ieder geval snel voorbij gaan haha. 

@lovie ben heel benieuwd hoe het met je gaat en of je menstruatie echt heeft doorgezet.. Hoop dat je jezelf ondanks alles weer iets beter voelt.
@Danitwee ooooh spannend! 3 weekjes nog tot de eerste echo. En inderdaad, deze week zal wel het allersnelste gaan haha. Geniet ervan meid!
Ik vanmorgen weer voor een echo geweest, had mezelf erop ingesteld dat er niks te zien zou zijn. Maar toch was nu het BMS 5mm (zo dik is het nog nooit geweest, niet eens bij de eerste kans vorige x) en was er veel activiteit. 1 rond de 11,5mm , 2 van 10mm en veel rond de 8/9mm. Nu dus niet opgehoogd en donderdag weer retour. Hopelijk zetten er netjes 1 of 2 door. 
Hoe ik het heb begrepen is het wel een goed teken dat het BMS nu al 5mm is, aangezien ze daaruit ook kunnen afleiden dat de follikels die groeien hoogstwaarschijnlijk zullen doorzetten omdat die dan een bepaald hormoon produceren waardoor het BMS groeit. Iemand hier ervaring mee?

Helaas.. BMS was weer dun, grootste follikel gekrompen en wel veel activiteit rond de 9/10mm. Nu toch opgehoogd met het risico dat er toch teveel doorzet en zondag terug voor een echo. Maandag hebben we een evaluatie gesprek en mag mijn vriend ook mee.  Ben benieuwd wat ze gaan zeggen en wat eventuele andere opties zijn. Word er zo moedeloos van, elke x dat heen en weer geswing in je emoties. Wordt sowieso weer een lange cyclus. 

@Danitwee, ik begrijp dat je je graag meteen heel zwanger wilt voelen, maar dat hoeft echt niets te zeggen heb ik vaak gehoord/gelezen. Ik hoop dat je de komende weken vertrouwen kunt opbouwen voor jullie wondertje en extreem geniet van de vakantie!
@XBo, wat een rollercoaster voor jullie, zo gemeen. Ik las je bericht gister en kon weer eens niet op het forum (bij mij laadt de pagina dan niet ofzo!), en baalde zo ontzettend voor je toen ik dit bericht net las :(. Je zou denken dat de dosis dan te laag is inderdaad omdat de follikels en het bms weer krimpen, maar ik herken ook het risico voor overstimulatie wat zo ontzettend snel kan gaan! Fijn dat ze je wel een gesprek aanbieden en je kan praten over de mogelijkheden. Ik herken je gevoel zo dat je er echt moedeloos van wordt.. Mijn idee zou zijn dat ze je andere medicatie geven, heb wel eens goede verhalen gehoord over ovaleap? Daarnaast zou ik vragen of ze je bloed wat beter in de gaten willen houden. Vooral oestradiol, wat doet dit met de verschillende doseringen? En heb je ook al wel eens op AMH geprikt? Je bent nog erg jong en met pcos is het lastig af te leiden, maar misschien toch goed om ook te checken. Daarnaast is het een stom advies, maar zou ik tegen je willen zeggen: hou vol!!! Ik voel je radeloosheid door het scherm heen, en wil je een hele dikke digiknuffel geven. Het gaat goedkomen!
Ik ben door een aantal hele moeilijke dagen gegaan. Ik voel me nog steeds niet top, maar krabbel weer een beetje op. Spuit nu weer 37.5 en volgende week heb ik een echo. Ik verwacht niet veel meer van IUI, en na deze poging houd ik lekker vakantie tot aan ivf. Wat een rot traject blijft het toch :(

@lovie zo stom dat je forum nog steeds niet helemaal meewerkt!  Waar het aan ligt geen idee, maar het werkt nog niet optimaal.. Ik vind je maar een bikkel hoor. Hoe is je vriend eronder? Ook jij krijgt elke keer een klap te verduren, alle inspanning die je levert en ook dan weer slecht nieuws. Ik hoop natuurlijk met alles wat ik in me heb dat een komende IUI de uitkomst gaat zijn voor je. En als ik het goed begrijp is dat dan de laatste tot de IVF start? 
ja, het is echt heel irritant. Kijk, weet je dat als er eenmaal wat groei is er wat door gaat zetten, dan is het wachten te behappen. Maar heb nu in elke ronde meerdere keren meegemaakt dat er dan hoop was, ook volgens de artsen, maar de echo erop het dan toch weer slecht nieuws was. Dat is ZO frustrerend. Want je wilt hoop houden, positief blijven. En ik zei gisteravond nog tegen mijn vriend: zul je zien dat er morgen, ondanks het goede nieuws van dinsdag er weer niets te zien is. En jahoor, net of je een vloek over jezelf afroept. Positief blijven en hoop houden wordt je wel erg moeilijk gemaakt.
Ben inderdaad ook zeer benieuwd naar maandag. Heb allerlei vragen opgeschreven en het is fijn om te weten dat we dan de tijd hebben om die vragen ook te stellen. Ovaleap heb ik inderdaad ook meerdere dingen over gehoord, mezelf nog niet helemaal in verdiept. Dacht misschien ook nog aan Menopur. AMH is nog nooit geprikt, ook die ga ik meenemen. We gaan het meemaken.. 

Zo, vanmorgen voor een echo geweest. 3 dagen geleden opgehoogd, en vandaag zaten er 4 follikels boven de 10mm. 1 van 13,5 en de andere rond de 11mm. Daarnaast weer heeeeel veel die rond de 9/10mm neigen. Gezien de kans weer op overstimulatie hebben ze me nu 'remmers' gegeven, en moest ik vanavond voor de eerste keer Cetrotide spuiten, dit is ongeveer hetzelfde als Decapeptyl. Ze gaf aan dat dit normaal gesproken wordt gegeven bij IVF om de rijpe follikels nog niet te laten springen, het zorgt ervoor dat de eisprong niet plaatsvind. Echter hopen ze nu bij mij dat het ervoor zorgt dat de kleine follikels niet allemaal mee gaan doen en worden geremd, en er hopelijk 1/2 doorzetten. Volgens mij is het niet echt de normale gang van zaken dat dit wordt gestart, want ik kan er maar weinig over vinden in combinatie met ovulatie inductie.
Moet dus ook gewoon doorgaan met het spuiten van de Gonal-F, omdat anders de groeiende follikels direct weer inzakken. Ze had het anders nog over een escape iVF/IUI? Maar dan zou je denk ik follikels moeten wegprikken? Maar geen idee wat ze daar mee bedoelde. Ook zei ze dat ze dit wel willen proberen aangezien je anders al richting de IVF gaat. Morgen hebben we de evaluatie en maken ze gelijk weer een echo. Dan kan ik ook gelijk alle vragen omtrent dit stuk behandelen aangezien ze daar wel ruim de tijd voor inplannen volgensmij.  
Al met al was het weer een enerverende ochtend.. Haha.

@XBo, wat ben je toch enorm dapper! Wel fijn dat er wat gebeurde na de ophoging, al ligt overstimulatie dan ook weer zo op de loer.. lastig zeg! En ik ben heel benieuwd wat cetrotide voor je gaat doen, ik ken het niet. Ze willen dus dat de follikels gaan rijpen maar niet springen om de overstimulatie tegen te gaan? En hoe was het met je bms? 
Ik denk dat ze inderdaad bedoelen dat ze dan wat follikels wegprikken zodat je toch een mooi kansje kan maken. Als er teveel follikels weggeprikt moeten worden (ik had er een keer iets van 12-15 per kant), dan is het IVF poging (dan prikken ze bij de punctie de follikels ook aan, maar gooien ze dan natuurlijk niet weg) en dat zit natuurlijk ook weer anders qua verzekering enzo.. dan telt dat als een poging denk ik? Maar daar gaan we nog niet vanuit! Ik denk aan je vandaag tijdens je evaluatie, en neem je tijd om alle vragen te stellen (of nóg een keer te stellen) die je wilt.. Ik ben benieuwd of ze een fijn behandelplan kunnen maken. Denk aan je!

Terug
Bovenaan