Gonal F + Ovitrelle

@Danitwee wow! Gefeliciteerd! Het lukt mij inet om alles terug te lezen, maar hoe is jouw traject verlopen? 
@Lovie knuffel voor jou! 
@XBo poeh wat een verhaal weer! Ik ben benieuwd hoe het gaat vandaag! Hopelijk meer duidelijkheid! 
Zo, ik ben er weer naar een weekje vakantie! :) Klaar voor nieuw traject. Morgen mijn laatste Provera pil en morgen ook de prikinstructies, kom maar op! 

@Lovie hoe gaat het met jou nu? Gaat het weer een beetje, of nog steeds maar mwah? Wanneer heb je de eerste echo?
@Lieke kijk, heerlijk er even tussenuit geweest! Succes morgen met de prik instructies, gaat vast goedkomen!
Nou ik net terug uit het ziekenhuis. Allereerst weer een echo gemaakt, weinig verschil t.a.v. gisteren. 1 follikel van 12,5 , 1 van 12, 2 rond de 11 en de rest allemaal rond de 9/10. Aanstaande donderdag wordt ik besproken in het grote overleg met alle fertiliteitsartsen & gyneacologen vanuit het Maasstad (en volgens mij een paar uit het Erasmus). Het feit is gewoon dat ik heel moeilijk in te stellen ben qua stimuleren, en het allemaal veel te lang duurt. 1 eisprong in 7 maanden tijd, en elke ronde met het spuiten hangt het continu op het randje. Ze hadden gehoopt dat het de eerste ronde raak zou zijn. Door de PCOS is het gewoon heel lastig, omdat er echt heel veel follikels mee willen doen en ik zo kan doorschieten. Ook duren de cyclussen tot nu toe gewoon echt te lang. Ze gaf aan dat er op dit moment 1 andere vrouw is die zo 'lastig' is, en het dus echt wel ingewikkeld is.
Er wordt o.a. besproken of ik over moet gaan op een combinatie van Menopur en Gonal-F, Ovaleap zetten ze hier weinig in. Eventueel wordt hierbij de Cetrotide/Decapeptyl bij ingezet, omdat dit soms ook de groei van follikels kan remmen, maar er in ieder geval voor zorgt dat er geen onverwachte eisprong plaatsvind. Daarnaast bespreekt ze of ik een HSG onderzoek moet krijgen. Normaal doen ze dit als er na 3 goede eisprongen geen zwangerschap plaatsvind, maar wanneer ik 3 eisprongen heb gehad zijn we jaren verder haha. Ondanks dat ik waarschijnlijk geen dichte eileider(s) heb omdat er geen risicofactoren zijn willen ze dit waarschijnlijk wel uitvoeren. Ook gaat ze bespreken of ik bij komende eisprongen niet een IUI moet gaan krijgen, gezien we dan de kans optimaal benutten. Echter is het al heel snel om over te gaan op IUI, maar mmdat het al zo moeilijk is om een eisprong/kans te krijgen, willen ze deze optimaal benutten. Waarschijnlijk zal dit nog niet de aankomende ronde zijn, maar iets voor in het vervolg. Als dit dan niet zou gaan werken wordt het toch waarschijnlijk IVF, gezien er wel een kans is dat ik daar goed op reageer (want ja, aan follikels geen gebrek). Het nadeel is dan natuurlijk dat je daaruit 3 pogingen hebt, en afhankelijk van de hoeveelheid embryo's het daarna toch een soort van klaar is. Enerzijds voelt dit voor mij ook nog te vroeg, anderzijds is dit ook niet optimaal.
De escape IVF zou een optie kunnen zijn, mocht ik doorschieten in een normale ronde (zoals nu). Echter wil ik dit niet. Dan wil ik die kans optimaal benutten met een frisse start waardoor we zoveel mogelijk follikels en hopelijk bevruchtingen eruit zouden kunnen halen. Want ja, de escape IVF telt dan gewoon als de eerste kans. Het wegprikken van teveel follikels bij ovulatie inductie doen ze hier niet, omdat ze de risico's dan te groot vinden. Van de 3-4 moeten ze dan misschien wel goede follikels wegprikken, een hele IVF punctie doen, met misschien het resultaat dat er een complicatie optreed of alsnog geen zwangerschap. Snap ik ergens ook wel.
Voor nu doorgaan met de Cetrotide en Gonal-F, en dan heb ik donderdag na de bespreking gelijk weer een afspraak staan voor een echo+evaluatie. Ook deze ronde is het dus weer spannend aangezien het nog alle kanten op kan gaan. Weet niet zo goed hoe ik me erbij moet voelen, moet het allemaal even laten bezinken. Ik wist dat ik lastig in te stellen was, maar dat het dan toch zo complex is is wel ff een domper. Anderzijds ben ik blij dat ze er nu met z'n allen naar gaan kijken en we hopelijk tot het beste resultaat komen.
Vanavond de nacht in, dus hopelijk kan ik straks nog even slapen.
Fijne avond allemaal, bedankt voor het lezen en de lieve woorden. Denk aan jullie!?

@Lieke, hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad! Mag je ook de volgende cyclus meteen starten met spuiten? En met hoeveel ga je beginnen? Zet m op!
@XBo, fijn dat je zo'n uitgebreid gesprek hebt gehad. Ik vind het echt zo rot voor je dat die stimulatie zo lastig gaat bij je :(. Ik heb zelf ook weinig kansen gehad over een lange tijd (naar mijn gevoel), en weet hoe een rot gevoel dat geeft, het is zo frustrerend! Ik ben benieuwd wat er uit de bespreking komt, gelukkig laten ze je niet verder aanmodderen. Ik heb zelf ook een HSG gehad. Echt geen pretje, maar was er snel weer bovenop en het is fijn om te weten dat je eileiders oke zijn. Gaan ze verder geen andere bloedwaardes testen?
Ik snap ook dat je het nog te vroeg vindt voor ivf. Ik zou ook eerst de andere medicatie willen proberen, dat kan misschien een heel goede oplossing zijn. Bij ons doen ze ook alleen maar wegprikken als het er een paar zijn, niet met heel veel, dat is ook teveel risico. Ga enorm voor je duimen dat je donderdag misschien wel een mooi ei hebt, en anders dat je uit kan kijken naar nieuwe mogelijkheden!

Hi meiden,
@XBo: Jeetje weer veel gebeurd zeg en wat een rollercoaster. Ik snap dat je helemaal heen en weer wordt geslingerd tussen hoop en wanhoop zo steeds. Wel fijn dat ze in het ziekenhuis open staan om te kijken naar andere oplossingen en hopelijk zit er iets tussen wat voor jou werkt. En hopelijk remt de medicatie nu al de kleine eitejs en is deze ronde gewoon jullie ronde en ben je snel van al deze ellende af. Ik blijf duimen hoor!
@Lovie: Aggghh wat ontzettend naar dat je deze keer niet zo snel weer opkrabbeld, maar volkomen begrijpelijk. Het is allemaal niet niks he. Het is hartstikke stoer dat je steeds maar weer door blijft gaan en het spuiten en de ziekenhuisbezoekjes steeds weer weet op te brengen. Maar hopelijk heb je deze ronde wel nog een mooie kans en zo niet dan geeft een nieuwe volgende stap na een fijne ontspannen vakantie hopelijk weer nieuwe moed! Dat kan zomaar DE oplossing voor je zijn. Ook voor jou blijf ik duimen. Succes met je echo morgen!
@Liekee: Fijn dat je er klaar voor bent na je vakantie en bedankt voor je felicitatie. Heel veel succes met je traject en hopelijk ga je snel een mooie kans krijgen!
Mijn traject is in het kort geweest; Eind 2019 begonnen en eerst 3 rondes Clomid gehad (elke dosering werkte maar 1 keer) en ben daar 2x mee zwanger geraakt maar helaas beide een miskraam geworden. Daarna gestart met Gonal F. Eerste ronde moeten afbreken i.v.m. veel te veel eitjes en de ronde daarna zwanger geraakt. Maar helaas bleek dit kindje bij de termijnecho een ernstige afwijking te hebben waarna we de zwangerschap hebben moeten afbreken. Zowel de miskramen als de afwijking lijken allemaal "domme pech" te zijn geweest. En nu dus na 3 rondes Gonal F weer zwanger. Hopelijk mag het deze keer dan eindelijk goed gaan maar het zorgeloze is er wel een beetje vanaf.

@lovie succes vandaag met de echo meid. Ondanks dat het vroeg is hoop ik dat er wat te zien is, en anders bij de komende echo. En die kans voor je vakantie zal vast nog wel komen! En laten we hopen dat dat de perfecte kans is en je daarna heerlijk kunt ontspannen op vakantie. Daar duim ik voor! En zo niet, dan is de volgende stap gezet.

Bij de komend eisprong gaan ze in ieder geval progesteron prikken (dit wil ik zelf ook). Oestradiol & AMH doen ze eigenlijk niet. Daar vertrouwen we dan ook maar op. En het HSG onderzoek, tsja het is natuurlijk heel fijn om te weten hoe het er daarmee voorstaat. Dus door die pijn komen we ook wel heen.
@danitwee ben je lekker aan het genieten?☀️ Hoop dat je een fijne vakantie hebt en jezelf goed voelt.
@Liekee ben heel benieuwd hoe de spuitinstructie is gegaan en op welke dosering je gaat starten met de medicatie. Hopelijk zet je menstruatie snel door en kun je aan de slag met ronde 1! Succes meid!

@lovie succes met je echo vandaag!
@Danitwee jeetje wat een traject. Kan me goed voorstellen dat het zorgelijke eraf is. Ik duim voor jullie! Wanneer heb je een eerste echo? 
Prikinstructie ging goed, wel even een drempel over om een keer nep te prikken, maar voelde er niet zoveel van. Ik hoef geen uitgangsecho en dan dag 3 starten met Gonal-F 50 eenheden. Helaas geen ovitrelle, maar Pregnyl. 

@Danitwee, goed om van je te horen en dankjewel voor je lieve woorden! Hoop dat je je goed voelt en dit kindje blijvend is

@liekee ja gek hé die eerste keer prikken! Gelukkig ging het verder goed. 
@Lovie balen dat er nog geen dominant eitje zat. Gelukkig is je BMS wel al aan het aandikken, dat is een goed teken. Je had het al verwacht natuurlijk.. Hopelijk is er dinsdag wel wat te zien en is ophogen niet nodig. En fijn dat je even hebt kunnen spreken met de arts over het vervolg. En het is allemaal niet niks. Neem de tijd om alles te laten bezinken. Dikke knuffel!
Ik kom net weer uit het ziekenhuis (ben er deze week welgeteld 8 dagen achter elkaar, waarvan op sommige dagen 2x. Hoera!) Conclusie: Volgende cyclus start ik met Menopur. Mijn bloedwaardes zijn netjes, maar het LH&testosteron is net iets aan de lage kant maar nog wel binnen de grenswaardes. In Menopur zit LH toegevoegd i.p.v. alleen maar FSH, en schijnbaar ook wat testosteron. Ze hebben de hoop dat dit het dan moet gaan doen.
Daarnaast wordt het geen IUI. Ze hopen met de Menopur te bereiken dat ik elke maand gewoon netjes een eisprong heb, en die dan zelf kan benutten. Mocht dit toch weer zo door blijven gaan als nu dan wordt het IVF. Ze zien het niet zitten om dan door te blijven klungelen en dan sporadisch een IUI te doen, wat ik ook volledig begrijp. Ik wordt ook doodmoe van alle ziekenhuisbezoeken, dus wordt er niet vrolijk van mocht dit nog maanden doorgaan.
Een HSG onderzoek gaan ze voor nu nog niet doen. Mocht ik straks elke maand netjes een eisprong hebben en ik wordt niet zwanger gebeurd dit alsnog.
De remmers doen zijn werk. Er was nu 1 follikel boven de 10mm, de andere zijn allemaal niet doorgezet natuurlijk. Er was er nu 1 van 14,8mm. Hoogstwaarschijnlijk gaat deze netjes doorzetten, maar gezien het eerdere verloop van mijn cyclussen durf ik er nog niet echt op te hopen. BMS was 3,8 maar ze pakte hem weer op een ander punt dan een andere arts vorige week, daar was het dikker. Dus daar maak ik me niet al te veel zorgen om. Voor de zekerheid willen ze me zaterdag nog terug zien om te bekijken of het echt is doorgezet. Zoja, dan mag ik de Ovitrelle weer zetten. Laten we heel hard hopen dat mijn lichaam gewoon meewerkt en we inderdaad weer een kans krijgen. Ben zo klaar met deze ronde!
Al met al ben ik opzich wel positief. We gaan het allemaal weer beleven.

Terug
Bovenaan