@Lovie hoe gaat het met jou nu? Gaat het weer een beetje, of nog steeds maar mwah? Wanneer heb je de eerste echo?
@Lieke kijk, heerlijk er even tussenuit geweest! Succes morgen met de prik instructies, gaat vast goedkomen!
Nou ik net terug uit het ziekenhuis. Allereerst weer een echo gemaakt, weinig verschil t.a.v. gisteren. 1 follikel van 12,5 , 1 van 12, 2 rond de 11 en de rest allemaal rond de 9/10. Aanstaande donderdag wordt ik besproken in het grote overleg met alle fertiliteitsartsen & gyneacologen vanuit het Maasstad (en volgens mij een paar uit het Erasmus). Het feit is gewoon dat ik heel moeilijk in te stellen ben qua stimuleren, en het allemaal veel te lang duurt. 1 eisprong in 7 maanden tijd, en elke ronde met het spuiten hangt het continu op het randje. Ze hadden gehoopt dat het de eerste ronde raak zou zijn. Door de PCOS is het gewoon heel lastig, omdat er echt heel veel follikels mee willen doen en ik zo kan doorschieten. Ook duren de cyclussen tot nu toe gewoon echt te lang. Ze gaf aan dat er op dit moment 1 andere vrouw is die zo 'lastig' is, en het dus echt wel ingewikkeld is.
Er wordt o.a. besproken of ik over moet gaan op een combinatie van Menopur en Gonal-F, Ovaleap zetten ze hier weinig in. Eventueel wordt hierbij de Cetrotide/Decapeptyl bij ingezet, omdat dit soms ook de groei van follikels kan remmen, maar er in ieder geval voor zorgt dat er geen onverwachte eisprong plaatsvind. Daarnaast bespreekt ze of ik een HSG onderzoek moet krijgen. Normaal doen ze dit als er na 3 goede eisprongen geen zwangerschap plaatsvind, maar wanneer ik 3 eisprongen heb gehad zijn we jaren verder haha. Ondanks dat ik waarschijnlijk geen dichte eileider(s) heb omdat er geen risicofactoren zijn willen ze dit waarschijnlijk wel uitvoeren. Ook gaat ze bespreken of ik bij komende eisprongen niet een IUI moet gaan krijgen, gezien we dan de kans optimaal benutten. Echter is het al heel snel om over te gaan op IUI, maar mmdat het al zo moeilijk is om een eisprong/kans te krijgen, willen ze deze optimaal benutten. Waarschijnlijk zal dit nog niet de aankomende ronde zijn, maar iets voor in het vervolg. Als dit dan niet zou gaan werken wordt het toch waarschijnlijk IVF, gezien er wel een kans is dat ik daar goed op reageer (want ja, aan follikels geen gebrek). Het nadeel is dan natuurlijk dat je daaruit 3 pogingen hebt, en afhankelijk van de hoeveelheid embryo's het daarna toch een soort van klaar is. Enerzijds voelt dit voor mij ook nog te vroeg, anderzijds is dit ook niet optimaal.
De escape IVF zou een optie kunnen zijn, mocht ik doorschieten in een normale ronde (zoals nu). Echter wil ik dit niet. Dan wil ik die kans optimaal benutten met een frisse start waardoor we zoveel mogelijk follikels en hopelijk bevruchtingen eruit zouden kunnen halen. Want ja, de escape IVF telt dan gewoon als de eerste kans. Het wegprikken van teveel follikels bij ovulatie inductie doen ze hier niet, omdat ze de risico's dan te groot vinden. Van de 3-4 moeten ze dan misschien wel goede follikels wegprikken, een hele IVF punctie doen, met misschien het resultaat dat er een complicatie optreed of alsnog geen zwangerschap. Snap ik ergens ook wel.
Voor nu doorgaan met de Cetrotide en Gonal-F, en dan heb ik donderdag na de bespreking gelijk weer een afspraak staan voor een echo+evaluatie. Ook deze ronde is het dus weer spannend aangezien het nog alle kanten op kan gaan. Weet niet zo goed hoe ik me erbij moet voelen, moet het allemaal even laten bezinken. Ik wist dat ik lastig in te stellen was, maar dat het dan toch zo complex is is wel ff een domper. Anderzijds ben ik blij dat ze er nu met z'n allen naar gaan kijken en we hopelijk tot het beste resultaat komen.
Vanavond de nacht in, dus hopelijk kan ik straks nog even slapen.
Fijne avond allemaal, bedankt voor het lezen en de lieve woorden. Denk aan jullie!?