Gonal F + Ovitrelle

@XBo, ohhh meis wat rot! Maar... is dit niet te vroeg als woensdag je NOD is? Zet het ook echt door ? Ik duim eigenlijk dat het nog wat anders kan betekenen zo rond 10dpo! Maar in ieder geval een hele dikke knuffel voor jou!
@Liekee, jammer dat er nog niets was maar fijn dat je kan ophogen. Duim voor groei maandag!
Ik ben net terug van mijn laatste IUI. Ging erg voorspoedig dat was fijn. Ik ga nergens vanuit meer met deze behandeling, en hoop dat ik de komende twee weken rustig door kan komen. Maandag heb ik een telefonisch consult met de arts voor IVF intake. Spannend wel ! Fijn weekend meiden :)

@Lovie helaas is de menstruatie verder doorgezet.. Had het al verwacht. Had er gisteren flink de balen in en was er verdrietig van, maar vandaag voel ik me wel weer oké. Morgen de poli bellen, medicatie ophalen en weer starten gok ik. Nu dan de combinatie van Menopur & Gonal-F.
En wat fijn dat je IUI erop zit! Hopelijk heb je lekker veel afleiding deze weken. Veel succes morgen met je telefonische afspraak over de IVF. Hopelijk krijg je veel duidelijkheid en kun je al je vragen stellen. Dikke kus!?

@XBo wat super rot dat je menstruatie is doorgekomen. Begrijpelijk dat je verdrietig was/bent. Dikke dikke knuffel! Vandaag al contact gehad met de poli?
@Lovie succes deze 2 wachtweken en succes vandaag met de intake voor IVF! 
Hier helaas ook geen goed nieuws. Na 4 dagen 75EH te hebben gespoten hadden ze meer verwacht. Zou kunnen zijn dat we de eisprong hebben gemist, maar dan hadden ze ander baarmoederslijmvlies verwacht. 
Net weer bloedgeprikt op Oestradiol. Op basis daarvan wordt een nieuw plan gemaakt, 
1. Afbreken
2. Afwachten
3. Ophogen 
Ben benieuwd, merk wel echt dat ik verdrietig ben. Liefste zou ik even in bed kruipen maar moet mezelf herpakken en moed houden.

@XBo, echt heel erg balen lieverd.. voel zo met je mee! :( Hoe lang was je luteale fase nu? Misschien goed om dat ook nog even te bespreken met je arts. Je progesteron waarde was wel heel goed dus je zou verwachten dat je LF dan ook prima is.. ik hoop dat de nieuwe medicatie heel goed zn werk gaat doen! En hou vol, helemaal niet gek dat het nog niet zo ver is. Ik weet hoe je je hoofd dan gek maakt, maar probeer positief te blijven! Knuffel!
@Liekee, oh wat balen ook.. ik ben benieuwd wat je waarde zegt. Bij mij blijft die dan ook erg laag als het te weinig is. Waarom zouden ze het af willen breken eventueel? Ik denk dat als je waarde laag is dat ze dan misschien 87,5 ofzo kunnen proberen? Houd moed inderdaad!! Het is vooral in het begin heel erg zoeken naar de juiste dosering en dat kan even tijd kosten. Je wilt gewoon een kans en het liefst snel, maar als ik een ding mag meegeven is dat geduld echt het beste is (en tegelijkertijd het moeilijkste ofcourse..). Ook een knuffel voor jou!
Ik ben benieuwd naar de intake vanmiddag en ga vooral proberen om deze twee weken rustig door te komen inderdaad.. ik verwacht ook echt niets van deze poging, maar toch is er altijd stiekem dat stemmetje dat je herinnert aan die mini kans. Wat blijft het toch lastig!

@Lovie bedankt voor je lieve berichtje. Geduld is inderdaad het beste, maar zo moeilijk. Ik ben gewend en misschien ook verwend dat je met hard werken alles kunt bereiken maar hier heb je zo weinig invloed op, vind ik erg lastig. 
Ik ben net gebeld dat de waarde gestegen is naar 800, dus er komt wel wat aan denken ze. Moet nu gewoon doorspuiten met 75EH en donderdag weer voor een echo terug! 
Blijft inderdaad zo lastig traject, alhoewel verpleegkundige mij vorige week ook weer vertelde dat er een stel die dag was geweest die met die laatste poging voor IVF zwanger werd. Ik duim voor jullie!

@liekee je gevoel van onmacht is zo begrijpelijk, ik herken het zo! Denken dat er dan eindelijk wel wat gebeurd zou zijn maar het dan toch (in eerste instantie) niet zo is. Het kan zo frustrerend zijn, en je kunt niets. Maar gelukkig was je bloed wel hoopvol! Nu heeeel hard duimen dat er donderdag een of twee mooie follikels te zien zijn! Ik duim heel hard met je mee ?
@Lovie op dag 9 DPO het eerste bloedverlies gehad en op dag 10 zette het echt door..  Hoe was jou intake vandaag? Heb je alle vragen kunnen stellen die je wilde? En ben je 'opgelucht'? Of juist gespannen nu je alles hebt gehoord? Ik hoop natuurlijk nog steeds dat de IVF niet nodig is strakjes, maar het is fijn om te weten dat je hier wel mee kunt starten mocht dit toch niet werken. Dikke knuffel!?
Ik heb vanavond de eerste spuiten weer gezet. Menopur 75EH en Gonal-F 25 EH (Menopur gaat per 75, dus vandaar de combi!). Voor het opwekken van de eisprong heb ik deze x Pregnyl meegekregen om te zien of ik hier wat minder bijwerkingen van ervaar. Een heel ander soort ronde dus!
De korte luteale fase ook besproken, maar ze gaven aan dat het best een eenmalig iets kon zijn en dit de volgende x niet zo is. We wachten het af. Ben zo benieuwd of deze combi het wondermiddel gaat zijn. Of ik straks wel een mooi dik BMS heb, en een betere groei. Meer dan wachten kunnen we nu niet. Maandag de eerste echo.
Fijne avond lieve meiden ?

@Lovie hoe was je intake? 
@XBo hoe gaat het spuiten? 
Ik kom net van meting nr 4. Goede nieuws is dat het groeit, slechte nieuws dat er nu 2 zitten van +/- 13mm en er zit nog eentje achter. Ik moet vanavond nog 75eh spuiten en morgen weer terug. 
Voor de eerste keren houden ze bij ons in het ZH echt één eitje aan, dus ik vrees het ergste..

@XBo, die korte(re) LF kan idd echt per keer anders zijn, zou ik me niet te druk om maken! Hoe voel je je nu bij Menopur/Gonal? Ik duim voor maandag!
@Liekee, oh wat balen is dat he... dit is zo typisch voor gonal spuiten. Het zou nog kunnen dat er ééntje gaat doorgroeien, dat heb ik zelf wel een paar keer gehad dus ik ga hard voor je hopen. Fijn dat je morgen alweer terug kan, dan weet je tenminste wel snel waar je aan toe bent.. houd ons op de hoogte!
Ik heb maandag de intake gehad en die was prima. Veel dingen gehoord welke ik al wist, maar ook wel nieuwe dingen rondom ivf die ook best heftig zijn (met pcos meer kans op overstimulatie zoals jullie beiden ook herkennen, maar bij ivf kan dat echt leiden tot ziekenhuisopname ivm vocht in je buik enzo). Ik kreeg nog de kans eerder te starten met spuiten, maar dat zou tijdens mijn vakantie zijn. Natuurlijk wilde ik het liefste 'ja tuurlijk!' roepen, maar mijn vriend en ik hebben toch besloten echt van deze vakantie te gaan genieten en even er niet mee bezig te zijn na 1,5 jaar.. daarna met volle moed er weer tegenaan! Verder voel ik me wel goed, maar verwacht echt niks van deze laatste IUI ;)

Terug
Bovenaan