Gonal F + Ovitrelle

@XBo, dankjewel meis. En wat fijn dat de 'oude follikel' wel weg was. Ik hoop dat nu in de hogere dosering Menupur voor je gaat werken en het verschil gaat maken! Zet 'm op morgen!
Het gaat inmiddels redelijk zo na het weekend. Ik ben klaar voor de volgende stap, maar vind ook wel echt heel eng. Ik moest inderdaad op cyclusdag 1 beginnen met de pil, dus ik hoop dat het me de voordelen nu gaat opleveren van een mooie gave huid onder andere haha. Moet er toch wat van maken ;) Half september zal ik starten met decapeptyl (legt je hele eigen cyclus plat) en daarna met gonal-f om rustig een goed aantal eitjes tegelijk te laten rijpen. Ik begin met 100 i.e., wat voor mij heel veel is (deed nu altijd 37.5 tot max 50). Ivm pcos rijpen er bij mij extreem veel als ze te hoog inzetten (1x eerder overstimulatie gehad) en willen ze nu natuurlijk voorkomen. Mogelijk hogen ze op als er niet genoeg groeien of niet snel genoeg, en daarna wordt de punctie gepland en daarvoor ovitrelle gezet. En dan is het duimen dat er bevruchtingen zijn.

Denk aan jullie!?

@Lovie fijn dat je je weer ietsje beter voelt. Lijkt me een heel gek idee, dat je dan nu ineens weer aan de pil bent. Hopelijk ervaar je er inderdaad de voordelen van! Hmm.. die Decaceptyl is volgensmij een beetje hetzelfde als die Cetrotide die ik de vorige ronde moest gebruiken. Bij mij viel het mee, dus hopelijk bij jou ook! En ben heel benieuwd wat de dosering Gonal-F bij jou gaat doen, aangezien je normaal natuurlijk een stuk lager zit! Ik leef met je mee.. Nu eerst maar even bijkomen van dit alles en jezelf langzaam voorbereiden op de volgende stap. Ging je nou nog op vakantie, lekker even eruit?
Ik had dinsdag een echo. Rechts 1 follikel van 10,5 en 1 van 11,3. Links alles onder de 10. BMS van 6.7, zo dik is het nog niet geweest. Menopur lijkt daar dus wel iets op te doen. Moest vandaag weer terug. Rechts 1 van 10,8 en 1 van 11,8. Links 2 van bijna 12.. BMS 7.3mm. Wordt dus weer spannend. Zaterdag weer een controle, zodat wanneer ik doorschiet ze eventueel in kunnen grijpen en ik mogelijk weer met die remmers moet starten denk ik. Wordt er ZO moe van. Echt.. Ondertussen alweer CD20, dus gaat weer lekker lang duren. Maar we gaan weer door...

Vandaag een follikel van 15,5 - 14,4 - 13 - 12 en 11,6. Niet heel fijn dus. Vanavond alleen de Menopur spuiten en de Gonal-f (37,5EH) niet. Morgen weer terug en eventueel Cetrotide erbij starten in de hoop dat er 1-2 doorzetten en deze ronde niet verloren is. Wordt er niet goed van.. Daarnaast ook last van haaruitval, acne op m'n kin & gewichtstoename. Weeg altijd stabiel tussen de 56.8/57.8 en van de week was het 59.4. Schrok er gewoon van en vind dat echt niet comfortabel. Sta meestal 1x per 3 weken op de weegschaal. Weet absoluut zeker dat het niet komt door meer eten, eet en sport hetzelfde en misschien juist nog gezonder! (al eet ik echt al mega gezond haha). Arts gaf aan dat het kon komen doordat ik nu een cyclus heb, maarja die had ik met de gonal-F ook. Hopelijk is het vocht en is het na het stimuleren verdwenen. Ben er een beetje klaar mee, erg he ?

Update zaterdagochtend:
Nou, het was spannend! Het hing erom. 2 goede eitjes (17,3 & 16,8mm) en 1 van 13,3 en een van 13.0 en nog wat van 12. Normaal gesproken cancelen ze het bij 3 eitjes boven de 12mm. Echter omdat het al zo moeilijk is, mag ik door. Moest echt gelijk de pregnyl zetten (om het te laten springen) zodat die van 13.3 hopelijk niet teveel meegroeit en meedoet. 2 goede kansen dus! Laten we hopen dat 3 keer scheepsrecht is, zeker nu met 2 goede kansen en goed bms rond de 7,5mm. Opgelucht dat we toch door mochten gaan en deze ronde niet voor niets is geweest. 

Ohh wat fijn dat je een nieuwe kans hebt! Was inderdaad spannend, maar toch super dat jullie het hebben kunnen doorzetten! Ik ga enorm hard duimen voor 3x scheepsrecht! De nieuwe combi medicatie lijkt dus in ieder geval goed te doen voor je bms, goede dikte nu. Hopelijk kom je komende weken een beetje door! :)

Hallo Dames , 
Ik zou graag met jullie willen mee praten . In 2018 ben ik zonder problemen zwanger geraakt van onze eerste zoon. Inmiddels is hij al 2.5 . Wij zijn inmiddels nu 1.5 jaar bezig voor een tweede kindje. Afgelopen feb is bij mij pcos vast gesteld. Ik heb letrozol gekregen maar hierdoor waren mijn cyclussen nog te lang. Wel 3 keer een eisprong gehad maar helaas niet zwanger geraakt. Het zaad van mij partner is ook gecheckt en alles was goed. Afgelopen Juni ben ik begonnen met gonal f . Na 4 weken spuiten had ik eindelijk een eitje van 18 mm en bms van 8.4 . Perfect dus. Zondag 8 aug heb ik de ovitrelle mogen zetten . Mijn NOD is 24 aug maar ik word helemaal gek van het wachten. Zo spannend.
@XBo wat fijn dat je eindelijk weer een kans hebt gekregen . Nu finger crossed en hopen dat het bij jou 3 keer is scheepsrecht is. 

@Trotsemamamaarookeenwensmama welkom in dit topic! Wat mooi dat jullie al een zoontje hebben rondlopen! Wel balen dat er nu PCOS is vastgesteld. Al kampen heel veel vrouwen hiermee natuurlijk! Fijn om te lezen dat je met de Letrozol in ieder geval een eisprong hebt gehad, dat geeft moed. Met welke dosering Gonal-F ben je gestart?  Lange zit dan he, dat 4 weken spuiten. Maar de uitkomst was mooi! 
Ervaar je veel bijwerkingen, of valt het mee? En wat spannend, je NOD is al bijna! Hopelijk krijg je mooi nieuws ?

Terug
Bovenaan