Heel graag een 3e willen maar man wil niet.

He, he, even relaxen hier. Zoon slaapt en ik heb me vergrepen aan een zak Japanse pittige rijstachtige zoutjes... belachelijk het was 11 uur in de ochtend maar ik zag ze staan en Het Moest Gewoon. Zou dat dan een signaal zijn???? We wachten het rustig af, ja daar ben ik ook zo goed in, he.

Een verstandig besluit van Ger, las ik net?! Geeft het een beetje rust of sloeg de twijfel over nu of later toch  direct weer toe? Ik moet je zeggen dat ik woensdagmiddag wel even dacht 'oei dat wordt wel even heeeeel druk straks met ook nog een baby erbij'! Middelste een vriendinnetje te spelen, iedereen aan de hot dogs (timmerman ook), oudste had training, jongste die moest slapen.... dat was wel even rennen ja! Maar eigenlijk als ik mijn verstand op nul zet op de 100% moederdagen gaat het 't het best. Ik moet dan  zelf weinig tot niets willen, dan lukt het allemaal wel. Op mijn werk bepaal ik zelf mijn ritme, dus dat is heerlijk en daar kom ik enorm van bij.

Anne, de vriendin met 3 zonen riep altijd dat ze 4 kinderen wilde. En weet je wat: zij was degene die na de derde  zoon  wilde dat man zich liet steriliseren... dus nee -  dat ben jij niet! Ik vraag me trouwens wel af, bij mezelf dan, waar dat enorm sterke verlangen voor nog een kind vandaan komt. En ik ben nu dan wel zwanger, als het mis gaat -en die kans is gewoon groot- heb ik wederom een fors  probleem. Ik wil niet op de zaken vooruitlopen, maar heb het wel bij de psych neergelegd. Ik wil met haar gaan zoeken naar wat er achter dat verlangen zit. En achter de hysterie toen ik die zaterdag hoorde dat het echt niet meer ging gebeuren. Ben daar best van geschrokken en ik vermoed dat er een dieper probleem of gevoel achter schuilgaat. Volgens mij was het Jessy die zei dat ze ook nog niet wist hoe een onvervulde kinderwens verwerkt moet worden. Wie weet word ik wat wijzer, ik hou jullie op de hoogte.

Jessy, ben eigenlijk wel benieuwd of jullie al een stap richting hersteloperatie hebben gezet. Mag ik dat vragen of gaat mijn nieuwsgierigheid nu te ver...?

Ik ga weer wat doen, krant lezen of zoiets. O ja niet onbelangrijk: we hebben het inderdaad de kinderen verteld. Ze zijn al best groot (6 en 8) en ook de vorige keren hebben ze het als familiegeheim tot 12 weken volgehouden om niemand iets te zeggen. De middelste zei zelf al dat het nog maar heeeeel klein is nu en ja, het kan ook nog weggaan, he mama, net als die andere. Ach ik was tot tranen toe geroerd, dat begrijp je. Ze zijn dolbij ermee, maken al inrichtplannen voor hun nieuwe gedeelde kamer met hoogslapers in de nok. En ze zeggen er gelijk achter aan dat dat nog even duurt. Ik krijg iedere ochtend een kus op mijn buik. En vanmorgen voor 't eerst ook van hun vader - wat een mijlpaal! Het komt best goed hier, maar mijn geklets en blijdschap erover, kan ik hier beter kwijt en  bij de paar vriendinnen die ik in vertrouwen heb genomen. Zo ver is hij nog niet, als hij al ooit zover komt...

Groeten!! X Liseau

Hoi Liseau, wat fijn dat je man de baby nu ook accepteert!!!
Bij ons is inderdaad de eerste stap naar de hersteloperatie gezet: aankomende week is het gesprek met de uroloog en daarna is het wachten tot de operatiedatum bekend is. Ik durf nog niet teveel te hopen op zwanger worden. De kans dat de operatie slaagt is 70 tot 80% en van die groep wordt uiteindelijk ongeveer 50% zwanger. De totale kans is dus zo'n 35 tot 40%. Spannend dus.
Ik ben trouwens wel benieuwd wat die psych van jou kan uitvinden over de achtergronden van zo'n sterke kinderwens. Als het bij ons niet gaat lukken zal ik daar toch ook wat mee moeten doen.
groetjes, Jessy

Goedemorgen!

Later kom ik weer wat meerl melden, maar wil toch ons onderwerp in de
lucht houden. Hoewel dat wel goed gaat geloof ik. Weekend. Dat betekent
hier dat Het Onderwerp zeker weer aan de orde gaat komen. Vanavond een
feestje, kinderen logeren bij oma en opa. Dus alle gelegenheid om het
er maar weer eens over te hebben.

Gisteren kreeg ik zowaar zomaar een hele mooie bos rozen van mijn man. Wow! Zo attent is hij nooit. Leuk hoor!

Fijn weekend voor iedereen! Maandag zal ik weer reageren op jullie berichtjes.

Liefs

Anne

Liseau4,

jeetje wat een verhaal. Ik heb al jullie verhalen hier een klein beetje gevolgd. Niet omdat mijn man niet voor de 4e wilde gaan, maar wel omdat ik ooit ook dacht dat er geen kindjes meer bij zouden komen. Meid van harte gefeliciteerd en je moet maar zo denken, je man was gewoon te laat met zijn definitieve JA, en wat zal hij straks trots zijn en genieten van jullie kruimel.

Ik snap dat je onzeker bent, miskramen hakken erin, ook al heb je wel al de nodige kids gezond op de wereld gezet.

Ik ben nu voor de 7e keer zwanger en hoop in april van mijn 4e kindje te bevallen.

Ik heb een miskraam gehad met 13 weken (1e zwangerschap), met 8 weken (4e zwangerschap) en met 18 weken (5e zwangerschap). Nu ben ik ruim 9 weken zwnager, en als dit kindje geboren wordt dan is onze zoon net een jaar geworden.

Meid hou je taai en dit wonder is je zo gegund, en het is ook je man gegeund, want daarom ben je juist op dit moment zwanger geworden.

Van harte gefeliciteerd.

Miep

Hallo dames,

Wat leuk dat dit topic zo "in de lucht" gehouden wordt! Erg gezellig.

En Liseau, wat goed dat je man een kus gaf op je buik!! hahahaha super man!

Ik heb vandaag voor de zekerheid een test gedaan en die was negatief. Dus nu kunnen we echt nog even wachten. Het geeft zeker rust. Eerst moeten hier de financien op een rijtje komen en dan wil ik nog wel eens kijken voor een kindje. Maar eerst maar even de boel op een rijtje en tot rust komen. Dat is gewoon veel beter. Dan ga je er veel beter in, ipv zo hectisch.
Maar ik hoop wel dat ik snel ongesteld wordt. Anders voel ik me ook maar zo onvruchtbaar. En als ik dan een paar keer ongesteld ben geworden, dan weet ik ook hoelang mijn cyclus is en of ie regelmatig is. Is toch wel prettig hoor.

En Jessy wat spannend dat de eerste stap gezet is. Ik hoop voor je man dat de operatie goed verloopt en ik hoop voor jou/jullie dat je snel zwanger zult zijn en een gezond kindje zult krijgen!

Voor de rest ben ik ook érg benieuwd wat het gevoel voor zo'n kinderwens nou drijft. Want, net als bij ons, druk, spanningen, depri geweest, rotbevalling en kraamtijd gehad. Maar dan tóch weer die verlangens naar een tweede kindje. Raar he? En soms wil ik het ook weer helemaal niet. Waar komt dat vandaan? En wanneer is het vervuld??
Ik ga dat ook eens neerleggen bij mijn therapeut. Wel een goede vraag ja.

Nou ik hoor jullie wel weer!
Liefs Ger.

Hi dames,
Ik hoor hier eigenlijk niet, moest bij zwanger zijn zijn, maar kwam hier terecht en keek even naar de onderwerpen. Deze sprak me toch wel heel erg aan, niet dat ik hier al over mee kan praten, ben zwanger van de eerste. Ben over drie weken uitgerekend, dat even terzijde.
Ik ben om kwart voor 1 achter de computer gaan zitten en heb op de hond uitlaten na, jullie verhalen in ja 2 keer uitgelezen. Pffffffffffff, ben nu echt helemaal op. Heb meerdere malen m'n tranen weg moeten slikken, wat een heftige toestanden zeg.
Ik heb na de eerste pagina meteen mijn man gebeld en gezegd, dat hij me dit niet aan mag doen. Ik heb ook een ontzettende grote kinderwens, wil er heel graag vijf.
Vraag me niet waarom, maar dat getal zit al heel lang in mijn hoofd. Mijn man weet dit uiteraard ook, heeft wel al gezegd dat hij er niet perse vijf wil, maar toch zeker wel drie of vier. Ik ga natuurlijk nog steeds voor de vijf.
Ik leef heel erg met jullie mee, hoop dat jullie mannen nog bij draaien.
X

Goedemorgen!
Goed weekend gehad allemaal? In ieder geval mooi weer. Heb zelf zondag nieuwe winterkleren gekocht, dus als dit een paar dagen duurt, is het goed. Maar de herfst mag van mij komen, hoor! Heb altijd van de herfst gehouden, is echt mijn lievelingsjaargetijde. Vreemd he? De meeste mensen gaan voor het voorjaar of de zomer. Hoewel ik daar tegen die tijd ook altijd wel op zit te wachten, vind ik de herfst echt geweldig! Lekker koel, warme kleren weer aan, gezellig binnen zitten met open haard en kaarsen aan. Vroeg donker, heerlijk!

Ger, verstandig hoor, om even rust te nemen. Het moet toch al een goed gevoel geven dat dat kindje er in de toekomst nog gaat komen. Voorpret zeg maar... Heb je een onregelmatige cyclus? Of was je net met de pil gestopt ofzo? Omdat je aangeeft dat je hoopt snel ongesteld te worden.

Jessy, ik hoop dat de operatie gaat lukken voor jullie! En dat je dan inderdaad zwanger zal worden. Maak je je er druk om? Of ben je gewoon heel blij dat jullie deze stap gaan nemen? Laat je ons weten hoe het verder gaat?

Miep: Zo! Jij hebt wat meegemaakt zeg, met al die miskramen.... Wat goed dat jullie toch nog de moed kunnen opbrengen om voor een 4e te gaan. Ik hoop voor je dat alles nu goed zal gaan en dat weer een miskraam je nu bespaard wordt! Hoe oud zijn jouw andere kinderen?

Kiekje: Ach meisje! Hoog zwanger, vol hormonen en dan deze verhalen lezen... Moet je eigenlijk niet doen he?! Wat geweldig dat je meteen je man hebt gebeld om hem vast te waarschuwen! Gelukkig zitten jullie op  1 lijn. Misschien had ik dat voor de eerste ook moeten doen. En mijn man  een contract onder zijn neus moeten schuiven ofzo, dan had hij er niet meer onderuit gekund! Haha.

Liseau, hoe ver ben je nu? Wat leuk dat de kinderen het ook weten. Spannend voor ze. Hoe gaat het met je man? Begint hij een beetje bij te trekken? Hebben jullie het al aan anderen verteld? Want dat is voor hem denk ik ook wel een confronterend moment. Het lijkt me voor jou ook moeilijk dat je nu waarschijnlijk af en toe je (logische) twijfels hebt hoe jullie dat allemaal moeten gaan doen met 4 kinders. Maar dat je die twijfel naar je man niet echt zal wllen uitspreken. Of valt dat wel mee? Hoeveel dagen werk je eigenlijk? Heb je misschien al geschreven, maar dan ben ik het vergeten.

Hier geen nieuws  aan het bord-voor-mijn-kop front. Zaterdag feestje gehad, en jongens waren uit logeren. En zondag dus met z'n tweeen de stad in gegaan. Maar er is niet over Het Onderwerp gesproken. Geeft ook niet. Heeft hij ook een weekendje rust. Er komt wel weer een moment. Hoewel hij wel weer een hele foute opmerking had over de kinderwagen. De jongste wordt daar nu een beetje te groot voor en  mijn man  zei: Dan geven we die toch aan mijn broer? Echt niet, zei ik. Nou ja, lenen dan, kon hij nog net over zijn lippen krijgen.
Ik geef het niet op. Nooit. Dit kind moet er komen. Ik weet gewoon dat ik hier ooit (hopelijk binnen een half jaar ofzo) aan jullie zal laten weten dat het gaat gebeuren. Ben er iets minder emotioneel onder dan een paar weken geleden, maar Het Gevoel is  nog steeds zeer aanwezig.

Meiden, fijne dag, geniet van het mooie weer en tot gauw!
Anne

Hallo! Wat leuk, zo nu en dan meelezers die dan zo lief reageren.... Wat maken we niet los met onze verhalen.... Leuk dat er zo'n wordt-vervolgd lijn in zit, trouwens, met een trouwe harde kern. Ben wel erg benieuwd hoe het Roosje, de starter van dit onderwerp, is.

Hier gaat het met ups and downs. Na de kus op mijn buik is hij toch ook wel weer een paar keer behoorlijk bot om de hoek komen zeilen. Ik moet echt zo nu en dan op mijn tong bijten, terwijl ik dan niets lievers zou doen dan 'm eens even haarfijn en luid schreeuwend uit de doeken doen hoe IK me nou toch voel (nml. onzeker en  alleen).  Maar dat zou het geheel geen goed doen, dus wint mijn verstand het gelukkig (nog wel ja). Ik wilde het goede vrienden van ons vertellen, maar dat hield hij tegen want dan zou hij enthousiast moeten zijn en dat gaat natuurlijk niet, he. Om teleurstelling te voorkomen, ben ik vandaag  alleen, en zonder zijn weten, onder werktijd naar de gynaecoloog geweest. Heb vanuit het verleden een medische indicatie en inmiddels is het zo'n dierbaar contact dat ik er niet meer weg wil - hoeft ook niet. Zat daar bijna een potje te grienen maar kreeg alle tijd voor mijn verhaal en voor de gemoedsrust een echo. Want ik was er zo ongeveer van overtuigd dat ik schijnzwanger ben ofzo - ik voel behalve mijn onderrug helemaal nada noppes niks. Maar er zit een mooi  gevuld vruchtzakje met een piepklein wit streepje en dit echobeeld klopt met de berekende duur van zo'n 5 weken. Hartstikke pril dus!!! Het feit dat de sterke symptonen uit het begin, toen  nog voor mijn menstruatie moest komen dus, nu weg zijn, KAN betekenen dat de hormoonspiegel dalende is en dat KAN betekenen dat het een miskraam wordt. Maar daar kon hij nu echt niks zinnigs over zeggen en dat weet ik natuurlijk ook wel. Maar oh ik ben zo bang... het voelt zo sterk als mijn laatste kans kindje... emotionele trut die ik ben zit ik bijna weer te grienen. Bij klachten en/of vloeien mag ik bellen en anders heb ik op  3 oktober een echo die dan heel duidelijk zal laten zien hoe het ervoor staat. Als het hartje klopt en de lengte conform de tabellen is, dan heeft hij er alle vertrouwen dat het verder ook goed gaat. Het kritieke moment ligt bij de 6/7 weken, omdat dan de hartactie op gang komt.  Tja. 3 Weken wachten  argghh wat een vooruitzicht. Bekijk het maar hoor, ik bestel nog zo'n groothandelverpakking testen... of ben ik nu heel idioot bezig?

Het was een pittige dag, wel gewoon gewerkt met onderdrukte gevoelens en dat hakt er in, ik ben moe en man vanavond op stap dus ook het haal/eet/bad/bed ritueel alleen moeten klaren. Ik werk trouwens 3 dagen (24 uur), Anne. Die  opmerkingen zoals jij had van de kinderwagen ken ik maar al te goed! Wat een gevoelloze grappenmakers kunnen 't toch zijn. Dapper dat je Het Onderwerp hebt laten rusten, dat is strategisch wel slim denk ik. Dit verhaal is voor een aantal van ons nog niet af.... nou ik hoop hier in ieder geval de komende 8 maanden m'n belevenissen kwijt te kunnen (daarna moet ik elk vrij moment slapen om de daadwerkelijke uitvoering van die hartenwens ook nog vol te kunnen houden haha).

Slaap lekker allemaal, tot later. XXX

Terug
Bovenaan