is het nou echt zo slecht roken tijdens je zwangerschap

Lieve schatjes,

Een heleboel miskramen hebben geen duidelijke oorzaak en zijn niet het gevolg van slechte gewoontes tijdens de zwangerschap, dus ga dat ajb niet lopen door elkaar halen met dit topic. Ik snap jullie pijn, maar het heeft hier echt niks mee te maken!

Maar de vraag in dit topic is idd te gek voor woorden: tuurlijk is het ERG SLECHT EN ERG ONGEZOND (zie de links en stukjes tekst van  een aantal andere reageerders).

Daarnaast heb ik het ook heel moeilijk met mensen die het excuus gebruiken dat je maar moet kunnen roken omdat de stress van het stoppen minstens zo  slecht is.  Mag ik deze dames vragen of ze ooit een boek hebben opgedaan over zwangerschap voordat ze beslisten dat ze een kind wilden? Want daar staat  overal dat je het beste al kunt stoppen voordat je zwanger wordt. Dat staat er toch niet voor de versiering, lijkt mij :))

Heel veel succes met het stoppen met roken en met het krijgen van gezonde baby'tjes...en laten we het hier vooral netjes houden tegen mekaar :)
Saskia    

hee dames

nou het is inderdaad beter dat je gewoon stopt met roken vind ik...

alleen vind het niet netjes hoe sommige reageren waaronder de mensen die hun kindjes hebben verloren(al is dit heel erg)maar vind niet dat je mensen zo mag benaderen hier over...
ook ik heb een miskraam gehad hiervoor met 11weken rookte toen 3weken niet meer want lukte me niet om in een keer te stoppen, ik geef niet het roken de schuld,de natuur bepaald of je kindjes het overleven in je buik of niet er gaat niet voor niets iets fout,en dit komt niet door een sigaret want hoeveel niet rokers krijgen een miskraam of een dood geboren kindje?nou GENOEG
kijk als je zegt pedofielen horen geen kinderen te krijgen of drugsverslaafde ouders dan zeg ik JA HELEMAAL GELIJK maar omdat hierop te zeggen vind ik klinkklare onzin sorry hoor,je bent kwaad omdat je je kind veliest 1of 2 keer dat doet heel veel pijn dat begrijp ik maar reageer dat niet op een ander af als je er niet tegen kan dat ze zon vraag stellen (ook te begrijpen) reageer dan gewoon niet oke

ik moet zeggen dat ik ook nu weer ben gestopt met roken niet meteen maar wel vanaf 6weken zwangerschap en alles gaat nu prima gewoon...

groetjes patricia

35wkn 6dgn

Hoi,

Ja!!!! Roken is slecht voor je tijdens je zwangerschap. Elke keer dat je inhaleert krijgt je baby een seconde wat minder zuurstof door de placenta. Daardoor gaat de placenta minder goed functioneren met als gevolg dat de placenta kleiner blijft en het risico op een vroeggeboorte groter is.

Ik ken genoeg voorbeelden van mensen die hebben gerookt tijdens de zwangerschap waar het niet goed is gegaan. Mijn neefje heeft regelmatig koortsstuipen, pikt elk virusje op en heeft drie puffen per dag nodig om te kunnen adem halen. Zijn zus heeft ook drie puffen per dag nodig en kan niet stappen met haar vriendinnen omdat ze het veel te vlug benauwd heeft.

Waarom zou je het risico nemen? Ik ga ervan uit dat je het allerbeste wilt voor je kindje en daar kan je nu al mee beginnen. Ik heb ook altijd alles gedaan voor mijn kinderen en hun gezondheid en ben daar nog steeds blij mee. Wij roken niet, er wordt in ons huis niet gerookt!!! We nemen onze kinderen ook niet mee naar plaatsen waar gerookt wordt en als de ouders van vriendjes roken mogen ze daar niet spelen. Verder zijn we uit de randstad verhuisd omdat is aangetoond dat de lucht daar een stuk meer is vervuild. Ik drink ook geen alcohol, drugs heb ik nog nooit gebruikt, ik heb al jaren geen vlees meer gegeten en onze jongste krijgt nog steeds borstvoeding. Verder eten we biologisch, waarvan indien voorradig onbespoten uit eigen tuin. Ik doe dit alles uit liefde voor mijn kinderen en indien nodig zal ik alles veranderen om ervoor te zorgen dat hun gezond zijn.

Groetjes van Marloes

wat een overdreven gedoe allemaal. Ik zeg niet dat het goed is roken tijdens de zwangerschap, maar hoe ze hier reageren gaat wel erg ver die vrouwen kunnen beter 9   maanden binnen blijven want er is wel meer niet goed .Ik heb zelf gerookt tijdens de eerste zwangerschap en zou bij een tweede wel willen stoppen. Niet ik heb een supergezonde zoon die nooit of zo goed als nooit ziek is. Ik was meteen in verwachting na het stoppen van de pil. ( HEEFT DUS NIET LANGER GEDUURT OMDAT IK ROOKTE). Hij is 16 dagen te laat geboren. (DAT NOEM IK TOCH ECHT GEEN VROEGGEBOORTE). En hij woog 3555 gram en was 50 cm ( DAT VINDT IK TOCH NIET TE KLEIN) En het allerbelangrijkste hij is SUPERGEZOND.
Iedereen moet gewoon zelf weten wat diegene doet.

groetjes dominique

Snap niet dat er toch elke keer weer hordes vrouwen zijn die daadwerkelijk inhoudelijk op zo'n vraag in gaan???

Dames: deze discussie is al zooooooo oud. Net als het borst- / flesvoedingsverhaal...
Kom nou zeg: leef en laat leven...

Hoi meiden,

Poeh zeg....wat kan er toch een discussie over ontstaan zeg. Ik had al eerder neergezet dat ik de reactie van Lilian wel begreep. Maar dit heeft ze volgens mij voornamelijk gisteren puur emotioneel geuit. Ik weet van mezelf dat ik toen (toen mn kind net overleden was) ook zo was: "waarom gaat het bij haar wel goed, die 2 pakjes per dag wegrookt, en bij mij niet terwijl ik niets verkeerds heb gedaan." Maar goed, feit blijft dat je niemand iets mag misgunnen. En als het met roken wel goed gaat, dan is dat gelukkig zo.
Mijn moeder heeft zelf ook bij mij, mn zusje en broertje gerookt (en flink ook), en volgens mij hebben wij er niets aan over gehouden. Tuurlijk heb ik er ook even bij stil gestaan, dat er met mij iets mis was toen ik bevallen was van ons overleden kindje, omdat mn moeder heeft gerookt tijdens mijn ontwikkeling. Omdat ik ook had gehoord dat de dochters ervan onvruchtbaar zouden kunnen zijn....Maar alles heeft uitgewezen dat dit domme pech was. Maar nogmaals: Ik begrijp de reactie van Lilian en de anderen wel.

Maar goed, het is ieder voor zich. Probeer te denken wat je zelf over hebt voor je kind. Ik doe er zelf nu alles voor, om deze zwangerschap goed te laten verlopen. Ik vermijd echt alles.

Groetjes, Kitty (bijna 14 weken zwanger van de 2e)

ja ook ik wil even reageren, NATUURLIJK is het slecht voor je tijdens de zwangerschap.
soms worden er toch wel erg domme vragen gesteld hier hoor.
En ik begrijp ook niet dat je dit van te voren niet had kunnen bedenken voor je dit topic opende.

ik heb ook gerookt zon 12 jaar denk ik, een maand voor ik zwanger raakte ben ik gestopt. Want dat is namelijk GEZONDER. en met het idee van het vergiftigen van me eigen kindje, nee dank je, dat voelt indd niet als een goede moeder.

iemand haalde de woorden uit me mond en heb het in een eerder topic ook al eens gemeld ( en kreeg toen ook flink comentaar) rokende zwangere beoordelen als slechte moeder. tja ik zie dat ook wel zo, maar weet nu wel dat een ieder voor zich zelf moet bepalen wat ie doet.

ik kan er gewoon niet bij dat iemand moedwillig en met zijn volle besef een hijs van een sigaret kan nemen, zonder aan je kindje te denken.

De nog rokende zwangere verkeren ook indd allemaal in staat van ontkenning en zullen zeker feller reageren, omdat ze het gevoel hebben zichzelf te moeten verdedigen, nou dat hoef je helemaal niet, je zou je eerder moeten schamen. en zeker niet reageren, want daar lok je natuurlijk een reactie mee uit.

iedereen zeurt dan, ja maar me gyn of me vk zegt dat het beter is voor de stress. ONZIN. als jij je kindje 9 maanden lang aan hevige stress blootstelt, ja dat is indd niet zo gezond. Maar de stress van het niet roken duurt enkele weken, totdat de verslaving weg is en de nicotine volkomen verdwenen. ik denk dan tja wat is nou 3 wk op een zwangerschap. alles voor de gezondheid van je kleine he.

en elke keer dat je dan een sigaret wilt nuttigen dan pak je maar wat anders. dik word je toch dus wat kunnen die extra kilo's je dan nog schelen. echt waar , als je maar wilt, dan kan alles.

maar goed, ik heb ook moeten leren dat ene ieder zijn eigen beslissingen maakt in het leven. ik oordeel wel over de rokers, maar veroordeel je er niet op. Ik hoop alleen wel dat je met je zelf kan leven als je kind daatwerkelijk wat blijkt te mankeren en dat komt dan door het roken, vergeef je jezelf dat ?

en weet je waar de rokers ook even aan moeten denken, aan al die lieve meiden op het zwanger  WORDEN forum. Waarvan het bij sommige niet zo wil lukken. Dit moet onwijs zeer doen dat er hier word gekibbeld over het wel of niet roken tijdens je zwangerschap, terwijl die meiden allemaal hopen op een zwangerschap. echt waar rokers je moeten je  dood schamen

genoeg woorden er aan vuil gemaakt, had een onwijze kutdag en voel me nu een stuk beter,
succes allemaal.

gr. Bambi

quote: bambi82 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-02-2008 17:21:07'));

ja ook ik wil even reageren, NATUURLIJK is het slecht voor je tijdens de zwangerschap.
soms worden er toch wel erg domme vragen gesteld hier hoor.
En ik begrijp ook niet dat je dit van te voren niet had kunnen bedenken voor je dit topic opende.

ik heb ook gerookt zon 12 jaar denk ik, een maand voor ik zwanger raakte ben ik gestopt. Want dat is namelijk GEZONDER. en met het idee van het vergiftigen van me eigen kindje, nee dank je, dat voelt indd niet als een goede moeder.

iemand haalde de woorden uit me mond en heb het in een eerder topic ook al eens gemeld ( en kreeg toen ook flink comentaar) rokende zwangere beoordelen als slechte moeder. tja ik zie dat ook wel zo, maar weet nu wel dat een ieder voor zich zelf moet bepalen wat ie doet.

ik kan er gewoon niet bij dat iemand moedwillig en met zijn volle besef een hijs van een sigaret kan nemen, zonder aan je kindje te denken.

De nog rokende zwangere verkeren ook indd allemaal in staat van ontkenning en zullen zeker feller reageren, omdat ze het gevoel hebben zichzelf te moeten verdedigen, nou dat hoef je helemaal niet, je zou je eerder moeten schamen. en zeker niet reageren, want daar lok je natuurlijk een reactie mee uit.

iedereen zeurt dan, ja maar me gyn of me vk zegt dat het beter is voor de stress. ONZIN. als jij je kindje 9 maanden lang aan hevige stress blootstelt, ja dat is indd niet zo gezond. Maar de stress van het niet roken duurt enkele weken, totdat de verslaving weg is en de nicotine volkomen verdwenen. ik denk dan tja wat is nou 3 wk op een zwangerschap. alles voor de gezondheid van je kleine he.

en elke keer dat je dan een sigaret wilt nuttigen dan pak je maar wat anders. dik word je toch dus wat kunnen die extra kilo's je dan nog schelen. echt waar , als je maar wilt, dan kan alles.

maar goed, ik heb ook moeten leren dat ene ieder zijn eigen beslissingen maakt in het leven. ik oordeel wel over de rokers, maar veroordeel je er niet op. Ik hoop alleen wel dat je met je zelf kan leven als je kind daatwerkelijk wat blijkt te mankeren en dat komt dan door het roken, vergeef je jezelf dat ?

en weet je waar de rokers ook even aan moeten denken, aan al die lieve meiden op het zwanger  WORDEN forum. Waarvan het bij sommige niet zo wil lukken. Dit moet onwijs zeer doen dat er hier word gekibbeld over het wel of niet roken tijdens je zwangerschap, terwijl die meiden allemaal hopen op een zwangerschap. echt waar rokers je moeten je  dood schamen

genoeg woorden er aan vuil gemaakt, had een onwijze kutdag en voel me nu een stuk beter,
succes allemaal.

gr. Bambi

nou bambi dan wil ik tog even op jou reageren slaat nergens op dat laatste stukje wat je zegt want ik weet zeker dat veel van de zwanger worden pagina ook gewoon rookt hoor dus wat je zegt is gewoon DOM GELUL sorry

Terug
Bovenaan