Lage Rugpijn

Wat jammer.. maar hoofd omhoog, volgende ronde weer een kans! 
Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden vandaag.. had deze morgend enkel een klein veegje bruine afscheiding en verder niets. Heb ook getest , negatief. Dus zal wss wat later ongesteld worden( wat ik best wel raar vind). En dankjewel! 

Hey! Ik ben vandaag naar de gyne geweest en ben echt opgelucht dat ik ben geweest, ik raad je zeker aan om ook te gaan! Alles zag er netjes uit en heb ook bloed laten trekken. En ben ook ongesteld geworden ahah! Maar over twee weken ga ik men eileider laten uitspuiten en ze zei dat de meeste mensen binnen de 3 maand zwanger worden dan, Dus maak alvast een afspraakje ! 

Oh wat een goed nieuws! Zeker super fijn om te weten dat alles daarbinnen er goed uitziet! 
Hoe ziet zo’n afspraak bij de gyne er precies uit? Ik ervaar toch nog wel een drempel Haha. Maar zoals ik begrijp is het wat vragensteller en een inwendig onderzoek + bloedprikken? 
Ook spannend dat je over twee weken je eileider gaat uitspuiten. Klinkt heel heftig! Zit er iets verstopt of is dat routine onderzoek? Ook wel apart dat dit tijdens je eisprong valt of niet? Lijkt me handig om die ervoor open te zetten, of is dat rare logica? Haha
maar ben blij voor je dat je bent opgelost en alles er goed uitziet! Hopelijk snel een grote plus op je zwangerschapstest! 

Ja het zit hem dus zo, de gyne vertelde dat het onderzoek uit drie stappen bestaat. Namelijk eerst een inwendige echo van de baarmoeder en eierstokken. En dan neemt zo ook een streikje, als ik het goed zeg, van je baarmoeder die dan naar het lab word gestuurd en onderzocht. En dan gaan ze ook bloed prikken om je hormonen te bekijken.
De tweede stap is dan de echo van de eileiders en die laten "uitspuiten" klinkt indd heftig ahah. Ze spuiten dus water erin om je eileiders schoon te maken, en om eventueel te kunnen nakijken of er iets in de weg zit voor spermacellen. En ja klopt, ik hoop dat ik tegen dan men eisprong nog niet heb gehad ahah( zodat ik mss nog kans maak voor de volgende ronde) vandaar dat ze zei dat de meeste koppels dan binnen de drie maanden zwanger geraken. Ze heeft me de eerst volgende afspraak gegeven, ook omdat ik ongesteld ben nu.
En de derde stap is dan het controleren van de zaadcellen van je man. En het goeie is dat je dit ook al achter de rug hebt, dus ik raad je echt zeker aan om een afspraakje te maken. Ik snap dat dit heel eng lijkt. Ik voelde me best wel awkward en een beetje buiten mijn comfortzone, maar alles voor het goede doel! Ahah. En je zal achteraf opgelucht zijn na zo een gesprek met de gyne. En verder zei ze foliumzuur blijven slikken en alles zal in orde komen. Natuurlijk wel afwachten op de resultaten maar dan zijn we al een stap dichter bij ons doel. En dankejwel, dat wens ik voor jou ook!❤️ 

Heey! Super bedankt voor je uitgebreide verhaal! Maakt het toch een stukje helderder dan zo’n richtlijn van internet Haha. Ook echt super fijn dat de gyne ook zegt dat je je nergens zorgen om hoeft te maken en dat het goed komt. Dat is toch een hele opluchting lijkt me!
Doet zo’n inwendige echo trouwens pijn? Ik weet nog dat ik een uitstrijkje liet doen en die eendenbek vond ik al vervelend (hij moest ook telkens wisselen naar een iets kleinere Haha).
Ik zal even met mijn man babbelen wanneer we eens over zullen gaan naar de gyne. Normaal is dacht ik als je een jaar bezig bent? Dus dan zal dat augustus zijn voor ons. Of wie weet neem ik in juli al contact op. Jouw verhaal maakt het in ieder geval wat minder eng! 
Kom jij trouwens uit NL of Be? Ik dacht soms wat Vlaams op te pikken, of misschien beeld ik dat me in Haha. Ik kom uit NL, maar heb ik Vlaanderen gewoond dus soms gebruik ik ook een combi van Vlaamse en NL woorden Haha.  Maakt ook verder niet uit, maar meer omdat de huisartsen/gyne’s in de beide landen volgens mij anders werken? 
Blijf zeker nog hier je updates geven. Ik hoop binnen drie maanden een nog positiever berichtje van je te zien, Haha! Zal toch echt super zijn!

Geen enkel probleem! En neen hoor, doet zeker geen pijn. Het voelt wel even ongemakkelijk aan en zeker bij je baarmoeder voel je het echt maar het doet zeker geen pijn. En ze had gezegd voor de echo van de eileiders dat het ook geen pijn zal doen. 
En ja ik raad je echt aan om eens langs te gaan bij een gyne, je voelt je achteraf echt opgelucht. Normaal gezien ga je als je een jaar bezig zijt, maar ik ben ook al iets eerder gegaan ( had geen geduld om nog tot de zomervakantie te wachten haha) en had gezegd dat ik ongeveer een jaar bezig ben. En een afspraak krijgen duurt ook al enkele weken dus ik dacht zal da al op voorhand doen. 
Ja klopt ik ben van België. Ik had ook pas later door dat ik eigenlijk op een nederlandse forum zat haha! Ik heb eigenlijk geen idee of ze anders te werk gaan. Ik heb wel men afspraak rechtstreeks gemaakt bij de gyne, dus niet met een doorverwijzing van de huisarts. De huisarts zou kunnen zeggen om nog een paar maanden te proberen maar daar ben ik niets mee. Vandaar dat ik dan ook zei tege de gyne dat ik al ongveer een jaar bezig was ( in juli exact 1 jaar maar voor die twee maandjes soit haha) 
Ik blijf je zeker en vast nog op de hoogte houden van wat er nog allemaal gaat gebeuren na de afspraak, en wat mijn resultaten waren. En laat jij ook maar iets weten als je een afspraakje hebt gemaakt ahah. 
Ja dat hoop ik ook echt voor ons! Dan kunnen we een nieuwe topic openen over vragen rondom de zwangerschap haha! 

Leuk dat je uit België komt! Maakt het forum internationaal Haha! 
Super goed dat je bezoekje aan de gyne je goed heeft gedaan. Iets houdt mij nog even tegen een afspraak te maken, maar denk dat ik binnenkort wel even bloed wil laten prikken. Checken of dat goed zit.
Dat nieuwe topic over zwanger zijn lijkt me top! Hoop het zo erg. 

Heyy! T'was hier even stil. Hoe gaat het met jou? Zit je al weer in de vruchtbare week, en gebruik je de ovu testjes deze keer?
ik ging je op de hoogte houden van het vervolg van het onderzoek! Dus mijn eileiders werden "uitgekuisd" wat dus een zwangerschap kan stimuleren. En ze hebben gezien dat mijn baarmoedermond dicht stond( benauwd) waardoor er geen zaadcellen door konden en dus het even duurde om zwanger te geraken. (Is aangeboren dus kon er niets aandoen, of niet weten). Maar nu ziet er alles prima uit en afwachten dus! 
Heb jij al een afspraak gemaakt of nog niet?
xxx

Terug
Bovenaan