Ja het zit hem dus zo, de gyne vertelde dat het onderzoek uit drie stappen bestaat. Namelijk eerst een inwendige echo van de baarmoeder en eierstokken. En dan neemt zo ook een streikje, als ik het goed zeg, van je baarmoeder die dan naar het lab word gestuurd en onderzocht. En dan gaan ze ook bloed prikken om je hormonen te bekijken.
De tweede stap is dan de echo van de eileiders en die laten "uitspuiten" klinkt indd heftig ahah. Ze spuiten dus water erin om je eileiders schoon te maken, en om eventueel te kunnen nakijken of er iets in de weg zit voor spermacellen. En ja klopt, ik hoop dat ik tegen dan men eisprong nog niet heb gehad ahah( zodat ik mss nog kans maak voor de volgende ronde) vandaar dat ze zei dat de meeste koppels dan binnen de drie maanden zwanger geraken. Ze heeft me de eerst volgende afspraak gegeven, ook omdat ik ongesteld ben nu.
En de derde stap is dan het controleren van de zaadcellen van je man. En het goeie is dat je dit ook al achter de rug hebt, dus ik raad je echt zeker aan om een afspraakje te maken. Ik snap dat dit heel eng lijkt. Ik voelde me best wel awkward en een beetje buiten mijn comfortzone, maar alles voor het goede doel! Ahah. En je zal achteraf opgelucht zijn na zo een gesprek met de gyne. En verder zei ze foliumzuur blijven slikken en alles zal in orde komen. Natuurlijk wel afwachten op de resultaten maar dan zijn we al een stap dichter bij ons doel. En dankejwel, dat wens ik voor jou ook!❤️