Miskraam en ervaringen!

De eerste keer, ik denk 2 maand, toen niet ons best gedaan (lees uitgezocht welke paar dagen ik vruchtbaar was). De eerste keer dat we het vertelde was het een grote verrassing voor de ouders :) het maakt mij niet zoveel uit dat het daarna fout ging. Het feit dat we bezig zijn een kleinkind te maken is dan de verrassing geweest :). Bij de tweede keer waren ze vooral erg blij, en verbaast dat we weer zo snel waren :p
 
Ja, je bent er zeker al mee bezig: hoe het straks zal zijn als je niet meer met tweeën bent.

Ik wil het ook zeker wel gaan vertellen, maar nu nog niet. Als ik opnieuw zwanger ben en meerdere goede echo's heb gehad, ga ik het delen. Ook van onze miskraam. Nu weet nog niemand ervan. Ik heb ook geen vriendinnen met kinderen.

Wij hebben voor ik de eerste keer zwanger was, maar drie keer zonder voorbehoedsmiddel seks gehad. En maar één van de drie keer was een dag waarop ik kans had zwanger te worden. Maar ik had mijn eisprong al gevoeld, dus ging ervan uit dat het al te laat was. Het was dus wel een verrassing. Hopelijk gaat het de volgende keer ook weer zo gemakkelijk. Maar toch maakt me deze miskraam wel wat onzeker. Al heb je gelijk en is het maar beter: goed geregeld door Moeder Natuur. En het komt zo veel voor, dat het niet zorgwekkend hoeft te zijn.
 
Meiden, heftige verhalen!

@ _1989; wat lastig dat je het af moet wachten! Ik heb dat ook een keer gedaan, en ik vond het slopend! Echt heftig. Ik heb het helaas de tweede keer ook meegemaakt, maar ik wist zeker dat ik dat wachten niet meer wilde. Ik heb toen een curretage laten inplannen na het weekend. Zou het daarvoor nog komen, dan was het goed, maar ik wilde niet meer dagenlang afwachten. Helemaal met het idee dat het inderdaad al 3 wk lang niet vanzelf gekomen was (zelfde verhaal dus). Elke keer dat je naar het toilet gaat, denk je er aan. Wij hebben het toen ook pas gedeeld met anderen nadat we weer zwanger waren. Dan praat het ook makkelijker. Toch moet je deze heftige tijd ook niet onderschatten en goed op jezelf passen (aan je berichtjes te lezen pas je vooral goed op anderen :) :) !) Deze site kan dan wel superfijn zijn om er urenlang over te lezen/schrijven zonder dat iemand in je omgeving het weet.

Sterkte voor allemaal! Hopelijk is het bij jou bijna voorbij R1988, en komt je cyclus weer snel op gang. En goed bericht Sara! Dat geeft hoop:) Ik lees met jullie mee omdat wij ook weer graag zwanger willen worden na onze miskraam.
 
Lief, mama-3. Dankjewel!

Vanaf vandaag is het bloeden begonnen. Nog niet heftig, maar wel helderrood. Gelukkig! Want gisteren zei de verloskundige me dat ze het niet meer lang af wilde wachten. Ik mocht het weekend nog afwachten en anders werd a.s. maandag een afspraak bij de gynaecoloog ingepland. Ik ben wel opgelucht dat het nu toch op gang komt.

Wanneer was jouw laatste miskraam, mama-3? Heftig zeg, dat je het vaker achter elkaar meegemaakt hebt :(
 
Oke nou, ik hoop dat het doorzet voor je! Hoewel ik de begeleiding in het ziekenhuis ook heel fijn vond. Spannend nu en niks aan... sterkte!! Je weet even niet wat je te wachten staat en hoe het gaat lopen... Ik heb het afgelopen januari ook weer meegemaakt helaas. Heb al wel twee kanjers van zonen:)
 
Hey ,

Ik heb in februari ook een mk gehad,ik was toen 10 weken ver.Het is op gang gezet door medicatie. pas een week en veel bloed, stolsels, krampen etc.. later, is het vruchtje afgekomen. Erna had ik nog steeds een week last van bloedingen. Maak je maar niet te snel zorgen, het ene lichaam heeft meer tijd nodig om zichzelf schoon te maken dan het andere. Het heeft ook te maken denk ik met hoelang het vruchtje al geen hartslag meer had.

Veel beterschap.

 
Bedankt mama-3 en Noompie! Ja, dat denk ik inderdaad ook, Noompie. Daarom wil ik het afwachten. Maar maandag moet ik mijn verloskundige weer bellen en dan word ik doorgestuurd naar de gynaecoloog. Dat wil ik nog niet. Ik wil dat het natuurlijk gaat. Het bloeden zet nog niet echt door. :( Heb aan een inlegkruisje genoeg..
 
Terug
Bovenaan