NOD tussen 18-25 maart

Hoi "gebruiker10067657", welkom hier!
Misschien handig om even een forumnaam aan te maken onder "mijn oudersvannu", dan ben je makkelijker te herkennen en geen cijfer ;) 
Je vruchtbare dagen liggen met een cyclus van 28 dagen waarschijnlijk tussen je 9de en 16de dag van je cyclus. Maar je bent geen 7 dagen vruchtbaar. Je bent maar 2 dagen echt heel vruchtbaar en nog 1 of 2 dagen een beetje vruchtbaar. 
Met een voorbeeldige cyclus zou jij met je cyclus van 28 dagen op dat 14 je eisprong hebben, je bent dan vanaf dag 11 een beetje vruchtbaar en dag 13 en 14 het meest vruchtbaar. Maar het kan zomaar zijn dat jouw eisprong al op dat 10 plaatsvindt, of pas op dat 16.... daarom weet je eigenlijk nooit exact wat je 2 meest vruchtbare dagen zijn. 
Als je ovulatietesten gebruikt weet je wanneer je een piek van het hormoon LH hebt, dat hormoon initieert je eisprong, dus de dag na die piek heb je doorgaans je eisprong. Als je dus je piek hebt gevonden met ovulatietests kan je het beste die dag en de dag daarna sex hebben. 
Kan je het nog volgen? ;)
 
Hallo dames, 
Ik voeg me ook even in dit topic. Ik weet niet zo goed wanneer mn nod moet komen. 17 februari een miskraam gehad. Ik had gelezen dat je die dag dan als je 1e cyclus dag moet rekenen. Als ik terug zou vallen in mn oude cyclus dan had ik de 15 ongesteld moeten worden. Echter nu nog niks wat daar op wijst. Donderdag en zondag negatief getest met ochtendurine. Gisteravond wat steken gehad net als de vorige keer, toen heb ik de innesteling gevoeld maar durf op niks te hopen. 
Deze week nog maar even aanzien, als ik vrijdag nog niet ongesteld ben dan nog maar keertje testen denk ik.
 
 
Hoi allemaal! Ik kom ook gezellig meekletsen. Ik ben samantha en heb al een dochtertje van 2,5 jaar uit een vorige relatie, nu met mijn nieuwe vriend wil ik graag een 2e (zijn 1e) Mijn nod zou 22 maart zijn maar heb mijn ei pas 11 maart gehad, gevonden door middel van temperaturen. Ik heb normaal een cyclus van 27/28 dagen, dan zou die nu dus ineens 32 zijn? 
Liefs Sam
 
Hoi Elke, vanaf dag 9 elke dag tussen 10.00 en 15.00 uur (probeer zoveel mogelijk op hetzelfde tijdstip). Je zal dan wrsch geen of een heel licht 2de streepje hebben. Op de dag van je LH piek is het 2de streepje beduidend donkerder. 
Bij mij zijn sensitest ovulatietesten altijd wit en tijdens LH piek half zo donker als de controlestreep. Maar ik heb ook de ovulatietesten van 2be-sure gebruikt en die geven alle dagen een licht streepje bij mij en tijdens de LH piek een knalstreep nog donkerder dan de controlestreep . Dat vind ik wel lekker duidelijk, dus de volgende keer (als ik niet zwanger ben natuurlijk) ga ik die weer gebruiken. 
 
Maar... het kan dus zijn dat je direct op dag 9 al een piek meet, maar dat kan ook wel tot dat 16 duren, of als je een langere cyclus dan 28 dagen hebt nog langer.  
 
Terug
Bovenaan