PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@Marije welkom inderdaad! ?

@Lara ja hopen dat het daarbij blijft en dat ik morgen snel terecht kan bij mijn gyn ?

@Heefteenwens hopelijk is je Coronatest negatief! Wel inderdaad de perfecte gelegenheid om dutjes te doen ?. Die gelegenheid mis ik toch wel vaak tijdens de week wanneer ik aan het werk ben!

Mijn man zei dat ik even met mijn moeder moest bellen om het erover te hebben maar ik wil niemand nodeloos ongerust maken. Daarna had hij me zonder gsm naar mijn bed gestuurd voor een dutje want ik bleef maar googelen ?. Ook niet echt goed voor de gemoedsrust. Had hij zelf blijkbaar een berichtje naar de schoonzus gestuurd en naar een vriendin die onlangs zwanger was. Zij hadden allebei ook zo’n beetje bruinverlies gehad in het begin. Zou inderdaad geen kwaad kunnen dus. Ik zal toch maar pas echt gerust zijn als ik het hartje heb zien kloppen op de echo denk ik ?.

@Mateke, lekker even je rust pakken inderdaad is het beste. En zolang het niet roos is met stolsels etc kan het voorkomen.?? Morgen maar even bellen!
@Heefteenwens, hier alles goed. Wel sinds een aantal dagen de gehele dag door met vlagen misselijk. Moet echt  op tijd iets eten ook. Dinsdag weer een echo en kijk er weer ontzettend naar uit? elke week erbij voelt ook veiliger aan. Met de echo ben ik 8wk4dgn. Hoe gaat het met jou? Hopelijk is je corona test negatief ??

Bedankt allemaal!

@Lara, ik heb inderdaad de termijn echo al gehad, vorige week bij 10+3. Dacht toen zelf dat ik al wat verder was! Alles was goed en hartje horen kloppen.

Jullie de termijn echo ook al gepland?

@heefteenwens, ik heb eerst clomid geprobeerd, maar dat deed helaas niks bij der verschillende dosissen. Daarna met de eerste ronde letrozol al gelukt, erg bijzonder!

Heeft het bij jullie lang geduurd?

@Mateke, ik hoop dat het niets is. Hopelijk ben je gerust gesteld als je morgen terecht kan en t goed lijkt.

‘Kennen’ jullie elkaar al lang?

@MarijeO, wat fijn dat je die al gehad hebt. Ik had mijn eerste echo gehad bij 7 weken in het ziekenhuis. Heb nu dinsdag de "eerste" echo bij de verloskundige staan met 8+4 en daarna zal mijn termijnecho gepland worden. We kennen elkaars verhaal wel allemaal van het andere forum. Ik ben in het totaal 1,5 bezig geweest in de medische molen. Ik heb eerste ruim 9 goede eisprongen gehad met letrozol..totaal denk 11-12 rondes geslikt met ook rondes dat het niet aan sloeg. Vervolgens heb ik 3 maanden hormooninjecties gespoten met geplande gemeenschap. En daarna heb ik 1 ronde IUI gehad en dit was succesvol? een lange weg gehad dus...

@MarijeO ik was sinds augustus of september aangesloten bij het andere forum ?. In januari vorig jaar gestopt met de pil, half jaar niet ongesteld geworden en toen de diagnose PCOS gekregen en meteen aan de letrozole gegaan. Ik heb 4 goede eisprongen gehad en toen dus succes. We waren net doorgestuurd naar het fertiliteitscentrum voor ivf wegens mindere resultaten bij het onderzoek van mijn man. Maar die afspraak konden we dus al meteen afzeggen ?.

@mateke wat vervelend van bloedverlies maar zolang het bruin is zou ik me niet al te veel zorgen maken. Je baarmoedermond is nu gewoon beter doorbloed en kan zijn dat je een gesprongen vaatje hebt. Zolang je geen krampen en veel bloed verliest zou ik me niet al te veel zorgen maken.

@heefteenwens ik hoop dat je test negatief is! Wel lekker dat je door de quarantaine lekker je rust kan pakken haha.

@marije0 wat fijn dat je al zo ver ben 11 weken. Wou dat ik daar al was want die spanning of alles daarbinnen goed zit nekt me soms echt. Ik zit sinds juli 2020 in het traject. Letrozol 2,5 mg sloeg niet aan en vervolgens sloegen de medicatie op menstruatie op te wekken ook niet aan. In oktober was ik het zat en besloot ik geen provera te slikken. Ik kreeg toen uit mezelf of dag 42 een eisprong en bleek eind november zwanger te zijn na een lange cyclus. Helaas vlak voor kerst een miskraam gekregen. 7 januari weer begonnen met provera en opgehoogd naar 5mg letrozol en meteen zwanger. Maak me wel veel zorgen omdat ik echt bang ben dat het weer mis zou gaan. Die vorige miskraam was voor mij echt een traumatische ervaring. Maar tegelijkertijd heb je het toch niet in de hand. Ben nu verder dan vorige keer dus dat is al een mijlpaal. Woensdag weer een echo en dan hopen we op een kloppend hartje☺️

@Marije: Ik ben in maart 2019 gestopt met de pil, januari 2020 naar de huisarts geweest, maart 2020 gyneacoloog, juli 2020 fertiliteitsarts. ik had een goede eisprong bij de hoogste dossering 7,5mg letrozol. Dit na 5 rondes. Gelijk de eerste keer zwanger. Al met al best snel zwanger geraakt als ik mag zeggen. 
@Stephanie: Spannend hoor! Succes woensdag. Hoe voel jij je? 
@Mateke: Nog contact gehad met de gyneacoloog? 
@Lara: De test was negatief! Yeessss!!! Op naar vrijdag. Eindelijk de echo! Duurt zo lang! 

@stephanie ooh ik snap dat je nog zo vol spanning zit. Ik duim voor een goede echo woensdag!

@heefteenwens Goed dat je test negatief was en je gewoon naar je echo kan gaan ?

Ik heb net de gyn aan de lijn gehad. Ik mag om 12u langskomen om even te controleren of alles ok is. Had het er uiteindelijk nog met m’n moeder over gehad en zij vertelde dat zij dit ook wel eens heeft gehad tijdens 1 van haar zwangerschappen. Ik verlies nu ook geen bloed meer en heb niet meer krampen dan anders. Enkel nog de kleine krampjes die ik wel vaker heb af en toe. Dus ik denk dat het wel ok zal zijn, maar zal toch blij zijn als ze het straks kunnen bevestigen! ?

Terug
Bovenaan