PCOS, Letrozol Zwanger Forum

Hi meiden hoe is het bij jullie?
Vandaag was ik plots midden op de dag misselijk, was op werk en het zweet brak me uit want het kotsen stond me nader haha. Verder vooral heel moe door slecht slapen en soms bij hoesten en niesen echt zo een krampachtig trwkkerig gevoel aan de banden waarbij ik echt even 2 seconden diep adem moet halen. Verder nog niet heel veel boeiends.

@mateke mijn gyn zei toendertijds dat er te weinig over de vaccins bekend was ivm vruchtbaarheid en dat je de kinderwens dan 2 maanden moet stil leggen. Ik ben gelukkig de laatste categorie die ingeent mag worden en hoop eigenlijk dat het tegen die tijd niet meer nodig gaat zijn... maar je moet zeker doen waar je jezelf goed bij voelt. Vriendin van mij heeft op 12 weken zwangerschap corona gehad en dat is gelukkig wel goed afgelopen ze was alleen flink ziek maar je weet nooit hoe dat bij jezelf gaat uitpakken.

@xlara bij hoeveel weken heb je nu weer een echo? Ik heb woensdag weer een echo bij 6,5 heel benieuwd of er dan al hartactie is. De termijn echo op 11 weken hebben we al gepland staan bij de verloskundige maar hoop tussendoor toch ook nog wel een extra echo te krijgen want anders duurt het wel erg lang.

Ik hoop dat het goed met jullie gaat❤️

@Heefteenwens, bijzonder is dat hè! Ik aanstaande vrijdag 8 weekjes? de app heb ik ook inderdaad, erg interessant hè. 
@Mateke, mijn mening is heel sterk en ik neem geen vaccinatie zeker niet zolang ik zwanger ben of bezig zou zijn met onze kinderwens. Dit omdat er te weinig over bekend is. Mij mogen ze dus voorlopig overslaan. 2 bekende van mij hebben trouwens Corona gehad terwijl ze zwanger waren. Zijn verder gewoon gezonde mensen dus waren alleen wat beroerd. Ieder zijn eigen keus, doe vooral / jullie waar je je goed bij voelt. Dat is tenslotte het belangrijkste?
@Stephanie ik hoop dat je ook hartfractie te zien krijgt met 6,5 week? mijn eerste echo was in het ziekenhuis en nu word ik overgedragen aan verloskundige en is dan mijn eerste echo + intake. Ik heb de echo met 8wk4dgn. Daarna zal de termijnecho inderdaad gepland worden.  Hopelijk slaap je snel beter, ik slaap echt als een roos namelijk ?   

@xlara wat fijn dat ze bij jou verloskundige praktijk al met 8 weken een echo doen. Bij ons pas met 11 en de intake is telefonisch dat vind ik echt heel jammer. Heb jij verder nog kwaaltjes en symptomen?

@Stephanie, ja ik moet dus in de ochtend voor een echo en heb smiddags de intake ook telefonisch ?‍♀️ Ik weet niet wat daar het nut van is aangezien ik er dan toch al ben, maar goed....regels? Ik voel me goed, soms wat misselijk en moet optijd eten anders word ik weeïg. Ik sta er allemaal niet teveel bij stil en probeer er vooral van te genieten dat er een wondertje groeit ??

Pff ben helemaal in de war door dat gedoe met die vaccinatie ?. Bij ons in België raden ze het aan bij zwangere vrouwen. Mijn gynaecoloog geeft 100% groen licht. Ben nu toch wel eerder geneigd om het misschien toch nog wat uit te stellen tot verder in de zwangerschap of tot na de bevalling. Ik zou het AstraZeneca-vaccin krijgen, waar mensen vaak heftiger op reageren en koorts wil ik nu toch echt niet krijgen tijdens deze cruciale weken. Lastig wel, al die moeilijke keuzes als je emoties constant overhoop liggen ?.

Ik voel me met momenten echt beroerd ?. Slapen gaat gelukkig al beter, al droom ik nog heel veel. Vannacht klokje rond geslapen en toch word ik nog supermoe wakker. Ik probeer ook voldoende tussendoor te eten zodat ik me niet te weeïg voel. Verder erg pijnlijke borsten (niet aan te raken) en ze zijn ook al best wat gegroeid, heb ik het idee. Binnenkort dus nieuwe bh’s halen. Verder veel dorst en veel plassen en regelmatig wat pijn in mijn onderbuik, zeker wanneer ik een drukke dag heb gehad. En pijn in mijn onderrug ook op het einde van de dag. Ik heb zo het idee dat ik het winnende lot van de kwaaltjes getrokken heb ?, maar goed, had ik ook wel verwacht aangezien ik voor mijn menstruatie ook altijd zoveel kwaaltjes had. Hormonen zijn niet mijn vriend, haha ?. Nog 8 dagen voor de echo, ik kijk er wel naar uit! Zal een opluchting zijn om te weten of alles ok is ?.

Ik ben ook vermoeid gedurende de dag. Als ik actief bezig ben, lukt het wel maar als ik even zit kak ik volledig in. Wordt ook vermoeid wakker! 
Gedurende de dag moet ik goed blijven eten. Zodra ik niet eet heb ik braak neigingen. Deze kwaaltjes heb ik vanaf maandag. Ze lopen met de dag op. 

Gister avond werd ik gebeld door me werk, ik ben ik aanraking geweest met een cliënt met Corona. Nu zit ik in quarantaine. As zondag testen! Hooooop zoooo dat die negatief is; anders is het doei echo!!! 
Ben echt niet blij!!! Weer die onzekerheid. 

Nu wel alle tijd om te gaan bedenken, hoe gaan we het onze familie/vrienden vertellen. Hoe gaan jullie het vertellen? 

@heefteenwens Oooh wat vervelend! Hopelijk een negatieve test ?

Heb daarnet nog met m’n huisarts gebeld ivm het vaccin. Zij raadt toch ook aan om het zeker te nemen. Had gevraagd of het dan geen kwaad kan als ik er toch koorts van zou krijgen en zij gaf aan dat het niet erg is als je 1 dag een beetje koorts maakt. Het zou net veel erger zijn als ik toch Corona zou krijgen en ik daardoor dagen aan een stuk koorts zou hebben. Dus nu denk ik toch wel weer van ja, toch maar doen ?. Nog een artikel tegengekomen van een betrouwbare nieuwssite met alle voordelen en risico’s op een rij bij al dan niet vaccineren en ik moet zeggen dat ik toch echt meer en meer ervan overtuigd ben om het toch te doen ?‍♀️. Misschien denk ik er morgen weer anders over, wie weet ?.

@Mateke lastig hè. Ik lees dus net dat een aantal landen tijdelijk gestopt zijn met het geven van AstraZeneca vanwege de bijwerkingen. Doen waar je je goed bij voelt. 

@heefteenwens. Shit! Hopelijk ben en blijf je negatief. ?

Terug
Bovenaan