PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@mateke ja dat snap ik wel, zal wel weer even wennen zijn om zo'n hele nieuwe balans te zoeken tussen werk en privé. Gelukkig dat de dag op de opvang goed ging, is toch ook weer een hele geruststelling! 
@Lisett welkom en gefeliciteerd!! ?Tuurlijk mag je je hier aansluiten! Wat enorm fijn dat het nu toch is gelukt. Hoever ben je nu en hoe voel je je? Ik wens je een hele fijne zwangerschap!?
@Niesss hé meid wat onwijs balen!! Dat is niet hoe je het gehoopt had.. Hopelijk is die kleine man niet eigenwijs en blijft hij toch nog eventjes zitten. Gelukkig heb je alle benodigde injecties binnenboord zoals je zelf al schrijft en heeft dat zijn werk kunnen doen. Sterkte en ik denk aan jullie! ❤️

@Lisett gefeliciteerd ?
@Niess oooh balen dat je alweer naar het ziekenhuis moest! Hopelijk blijft hij toch nog een beetje zitten!
@xBo inderdaad een geruststelling! Morgen mag ze weer gaan. Hopelijk doet ze het weer net zo goed ?

@Niesss: ik hoop dat je ventje nog even blijft zitten. Gelukkig heb je artsen en verpleegkundigen in de buurt.
@Lisett: wat mooi dat het eindelijk is gelukt. Ik hoop dat je een mooie, rustige zwangerschap hebt.
@Mateke: is je werk-prive balans al wat toegenomen?
@xBo: is je zwangerschap nog steeds "saai" zoals je een poosje geleden schreef?
Vandaag geslachtsbepaling gehad met 17+3: ik heb een klein ventje in mijn buik? Verder gaat het hier goed. Ik zweef op een blauwe wolk. Heerlijk. 

Dank jullie wel allemaal ?! Ik voel me goed en toch ook al wel veel "kwaaltjes", maar die had ik altijd al alleen nu vallen ze meer op ?.

@Nies: als ik de berichten zo terug lees ben je nog lang geen 40 weken?! :-( spannend zo zeg, hoop dat je kleine man nog lekker even blijft zitten! 

@XBo: dank je ? ik ben nu 4 w + 6 d ongeveer, over 2 weken eerste echo in het zkh. Enorm spannend maar vooral zin in ?! 

@AnnekeS: wat leuk, een jongetje! Gefeliciteerd ?! Lekker genieten van die blauwe wolk! 

@Annekes een jongetje! Zo fijn ?!
@Lisett fijn dat je nog niet te veel last hebt van kwaaltjes. Geniet van je zwangerschap ?

@Mateke, kan me voorstellen dat het zwaar was om weer te gaan werken. Slaapt ze bij jou al door? hier nog niet, ze komt nog 1x voor een fles snachts. Pas had ze even een ruk gedaan van 22.00 - 7.15 maar dat was eenmalig haha.
@Nies, Jeetje, laat de kleine man nog maar even zitten hoor. Hoop dat je inmiddels nog niet bevallen bent en dat het goed met jullie/ gaat.
@Stephanie hoe gaat het bij jou? ben jij alweer aan het werk?
@Liset, gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk dat je mee komt kletsen hier.
@Heefteenwens, hoe gaat het met jou? al een tijdje stil...
@Annekes, Gefeliciteerd, wat leuk een jongetje. geniet van je blauwe wolk haha.
Hier gaat alles goed. Over 5 daagjes is onze meid gewoon alweer 3 maanden. Maar jeetje, ik weet niet of jullie sprong 3 al gehad hebben maar wat was dat een heftige sprong hier, niet normaal! Ik had eigenlijk afgelopen maandag moeten starten met werken maar zag het echt totaal nog niet zitten. Mijn startdatum is nu 7 maart, ik ben blij ook want en mijn meid doet echt waar ze zelf zin in heeft met haar voeding en er zit niet dagelijks een vast ritme in plus ik vind het toch wel heftig dat je dan moet werken als ze snachts nog komt. Ik heb natuurlijk geen zekerheid dat ze straks wel door slaapt maar voor nu geniet ik nog maar van dat ik niet hoef te werken haha

@Lara Ze sliep eerst van 23u tot ongeveer 6u-7u maar tegenwoordig heeft ze haar laatste voeding vervroegd naar 22u en wordt ze rond 3u alweer wakker... Pittig dus in combinatie met werken. Die sprongen kan ik bij onze kleine meid echt niet duidelijk onderscheiden eerlijk gezegd. Ik heb wel 2-3 weken aan een stuk gedacht dat ze in sprong 2 zat en weet eerlijk gezegd nog niet helemaal zeker wanneer ze die nu gehad heeft. Verder hebben we nu toch maar een afspraak bij de kinderarts gemaakt voor het spugen. Op de opvang zeiden ze ook dat ze toch echt wel buitenproportioneel veel spuugt. Op het consultatiebureau maakten ze er nooit een probleem van omdat ze geen pijn heeft door het spugen. Maar ik zeg al sinds week 3 dat het er gewoon echt los over gaat. De hele dag door geeft ze echt veel terug. Dus dan op eigen houtje maar naar de kinderarts nadat ze bij de opvang mijn gevoel hebben bevestigd (gelukkig hier in België geen verwijzing daarvoor nodig). Ik voelde me al een overbezorgde moeder doordat ze bij het consultatiebureau het altijd maar wegwuifden. Volgende week kunnen we bij de arts terecht. Ben eens benieuwd naar wat zij zal zeggen! Maar goed, het is nu dus veel balletjes hooghouden. Dingen die tijdens mijn vervanging zijn misgelopen terug proberen rechttrekken, thuis dan alles rond de baby en het huishouden. Mijn man doet ook wel zijn best om te helpen maar uiteindelijk heb ik toch het idee dat er veel op mijn schouders terecht komt. Dankzij een wijziging in mijn uurrooster heb ik nu wel de dinsdagvoormiddag vrij. De uren voor de opvang lagen al vast en Nora gaat dan om 8u 's ochtends al naar de opvang. Die voormiddag gebruik ik nu dus om de therapieën van een hele week voor te bereiden en zoveel mogelijk van mijn to do-lijstje voor het werk af te werken. Maandagvoormiddag maak ik dat lijstje en probeer ik meteen alle mailtjes en telefoons weg te werken. Daarnaast heb ik deze week dan ook tijdens die dinsdagvoormiddag onze keuken en de was op orde gekregen. Het is nog een gepuzzel en ik moet mijn man er ook zeker nog eens op aanspreken om de taken beter te verdelen, maar het zal wel in orde komen. Het is nog maar woensdag nu en ik ben al zo in overdrive aan het gaan deze week... Morgen ben ik thuis met Nora en heb ik 's avonds nog een tweetal uurtjes therapie op de praktijk wanneer mijn man thuis is. Dan is het gelukkig even rustig aan. Ik ben echt blij dat ik die dag thuis ergens meer in het midden van de week heb gepland en niet op vrijdag of maandag. Na een drukke woensdag is het toch wel fijn om te weten dat het de volgende dag rustiger aan kan. Kolven heb ik al losgelaten en ben de borstvoeding aan het afbouwen en op kunstvoeding aan het overstappen. Dat geeft ook wel veel meer rust op een dag. Ik kijk al uit naar de eerste week van maart. Dan is het hier krokusvakantie in België. Dan is de opvang ook dicht en dan neem ik zelf ook een weekje verlof van de praktijk heb ik al besloten. Ben mezelf de voorbije anderhalve week toch al een paar keer tegengekomen. Nooit gedacht dat ik zooo perfectionistisch was, haha. Ik dacht altijd dat dat nogal meeviel. Niet dus, haha. Grote oefening in loslaten, je baby overdragen aan iemand anders de hele dag die het dan misschien niet helemaal zo doet als jij het zou doen. We leren iedere dag weer bij.
Sorry voor het lange bericht, maar ik zeg het: compleet in overdrive hier, haha. 

Bloem; Gefeliciteeerd met Thomas! 

Nies; hopelijk zit de kleine nog in je buik. Maar ik heb een voor gevoel dat het geboren is. Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat.
Ik ben even afwezig geweest. Druk druk druk. Onze kleine meid was gister 12 weken oud. Afgelopen zondag draaide ze zich van haar buik naar rug! Super snel dat ze dit al kan heb ik van horen zeggen. Ze is lief, wijs en wil vooral niks missen. 
Ze zit nu in sprong 3, wel het idee dat haar sprong een paar dagen eerder was begonnen, ze was toen aardig mopperig. Nu is ze weer heeeeel gezellig en lacht veel. 
Ze krijgt de laatste fles rond 22:00/23:00 en dan is ze in de ochtend rond 07:00/08:00 weer wakker. Goede slaper. 
borstvoeding ben ik met 6 weken gaan afbouwen. Ze dronk mijn borst te snel leeg, binnen 10 minuten waardoor er vele krampjes volgde. Toen over gegaan op kolven en dit via de fles geven. Zo was mijn borstvoeding na 2 weken afgebouwd. 
Ook ik heb mijn eerste werk week erop zitten. Fijn om even geen mama te zijn, maat toch lastig om je kind los te laten. 
Fijn om weer positieve zwangerschap verhalen te lezen! Succes dames! 

Terug
Bovenaan