PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@bloem Fijn dat jullie mannetje het goed doet ?. Bij mij is er ook pas iets op gang gekomen toen ik gestopt ben met de borstvoeding dus het kan zeker nog komen ?

@XBo, gefeliciteerd en wat een schattige naam?. Ik ben net als de andere meiden wel nieuwsgierig hoe het gaat!

@Heefteenwens, wauw, gefeliciteerd!!! Het lijkt mij echt fantastisch (en zwaar) om de kindjes zo dicht op elkaar te hebben.

@Bloem, welk gemiddelde? Het consultatiebureau gebruikt curven waar alle kindjes in zitten. Borstvoedingskindjes groeien in het begin harder en vlakken daarna af. Bij kunstvoeding is dat andersom. Op de cb-curven kan het dus wel kloppen dat het nu onder het gemiddelde zit hoor. Flynn groeit ook niet meer zo hard. Je kan een app downloaden met de who curve erin.

@Lisett, oh wat fijn he, een goede 20 weken echo. Heerlijk dat je nu kunt gaan shoppen!

Hebben de zwangere dames nu eigenlijk nog veen problemen met de leveringen van spullen??

Wat fijn om te lezen dat zoveel dames alweer iets van menstruaties hebben. Hier morgen 20 weken geleden bevallen, ik geef nog steeds borstvoeding, dat zal het niet helpen, maar echt nog totaal geen menstruatie gehad hoor. Scheelt dan wel weer dat de borstvoeding daardoor ook geen productiedips heeft.

@Femkee ja ik gebruik de who curve inderdaad! Dus dat zal helaas f probleem niet zijn. Even afwachten wat er gebeurt en anders ga ik even advies vragen bij een lactatie kundige :) fijn dat bij jou de borstvoeding ook nog goed gaat!

@XxLara mijn kraamhulp (ZZP’er) had van een vrouw die zij kende nog melk in haar vriezer. En een vriendin van mij had ook een hele voorraad die ze niet gebruikte, dus kon dat ook gebruiken! Ondertussen lijkt mijn productie wel op gang en is de donormelk niet nodig. 
En wat goed dat je menstruatie weer is doorgekomen. Geeft toch hoop denk ik!

@Heefteenwens waaauw meid, gefeliciteerd!?? Dan sta je even gek te kijken gok ik zo, maar wel enorm bijzonder! Hopelijk neemt de moeheid snel af, maar lijkt me inderdaad best pittig om zwanger te zijn wanneer er al een kleine is. 

@Lisett wat fijn dat de 20 weken echo helemaal goed was ? Dan kun je dingen echt meer loslaten hé? Heerlijk van genieten, want het is jullie gegund. En wat leuk dat alle meubeltjes binnen zijn, heerlijk om daarmee te gaan rommelen!

@Bloem- 4 maanden alweer! En wat fijn dat het allemaal goed gaat. En wie weet is de groei de volgende curve wel weer helemaal bijgetrokken!

Even een update vanaf hier: het gaat (op de nachten na?) hartstikke goed. We kunnen lekker naar buiten, Bobbie zit ondertussen boven haar geboortegewicht en is overdag erg tevreden. Genieten enorm van haar! ?Alleen tussen 00:00 - 09:00 maakt ze er een potje van. Vannacht was ze bijvoorbeeld van 00:30-05:00 alleen maar wakker. Niet huilen, maar wel onrustig. Soort krampjes? Vannacht kreeg ze om 01:00 een fles van 80 (iom. lactatiekundige) en wilde ze daarna echt niet slapen. Alles geprobeerd. Rond 02:30 haar aangelegd waarbij ze goed dronk, maar ook hierna was slapen geen optie. Uiteindelijk om 03:30 nog een halve fles gegeven waarna ze uiteindelijk tegen 5 is gaan slapen.

De BV loopt ook nog niet zoals ik wil. Soms weigert ze 3 voedingen achter elkaar de borst en moet ik alsnog kolven+de fles geven. Het andere moment pakt ze wel goed de borst. Vanwege haar gewicht werd mij aangeraden om sowieso nog 3x per dag te kolven voor mijn productie, en haar om en om met de voedingen aan te leggen om wat energie voor haar te sparen (dus aanleggen- fles - aanleggen etc).

Morgen staat er een afspraak gepland met de lactatiekundige. Hopelijk heeft zij nog wat tips, want als dit zo doorgaat heb ik er niet echt zin/puf meer in.. Bij elke voeding aankijken wat gaan we doen en wat word het plan is gewoon niet fijn.. Anderen van jullie ervaring met de overstap van BV naar KV? Of de BV wat erg tobben was in het begin maar nu wel goed loopt?

@xbo, ik heb borstvoeding geprobeerd. Ze hapte alleen niet goed aan en het lukte totaal niet. Ik heb toen 3 weken lang gekolfd en het zo gegeven totdat ik er zo moe van was en compleet was uitgeput. Ik heb toen voor mezelf gekozen om te stoppen met borstvoeding omdat ik er geen beter persoon van werd en dus ook geen betere mama. Doe wat goed voelt voor jou! Je hebt je uiterste best gedaan als mama zijnde en het belangrijkste heeft ze binnen en alle beetjes hebben meegeholpen ?? en verder moet ze nog denk ik in haar dag / nacht ritme komen. Het word vanzelf beter. 

@Mateke: kan me voorstellen dat het verwarrend is om tussendoor dan ook bloedingen te hebben inderdaad. Kan het niet zijn dat het steeds van je eisprong is? Heb gehoord dat dat soms ook een kleine bloeding kan geven... hou je het allemaal ook bij in een app ofzo hoe je cyclus nu gaat of dat niet?

@Bloem-: Dank je ? de bekkenklachten zijn helaas wel een dingetje ja haha. Ik zei hier al eerder: ik ben niet zo gemaakt voor dat zwanger zijn, geef mij maar lekker m'n gezonde meisje. ? Maar goed het is voor een goed doel dus we gaan rustig door. 
Wat fijn dat je nog steeds borstvoeding kunt geven aan jullie kleine man! Ondanks dat de groei nu iets anders gaat, maar als ik de reacties van de andere meiden zo lees is dat dus niet gelijk heel gek. Hopelijk zit die bij de volgende meting weer netjes bij het lijntje dan! ?

@Femkeee: Ja dat was echt een hele fijne, zo;n goede 20weken. Heerlijk aan het shoppen geslagen. ? Ik heb overigens tot nu toe geen problemen met levertijd. Wij hadden de babykamer meubels bij Bopita besteld en waren met 2 weken in huis. Binnenkort voor de kinderwagen kijken, maar voor de merken waar ik steeds bij uitkom staat ook een maximale levertijd van 2 weken gelukkig! ?

@XBo: wat fijn dat het (op de nachten na) zo goed gaat met jullie meisje! Lekker alweer boven d;r geboortegewicht ? Wel vervelend dat ze nog zo aan het rommelen is in de nacht, misschien inderdaad nog echt wennen aan nacht en dag ritme? Hopelijk heb je iets aan de afspraak met de lactatiekundige! En wat Lara ook zegt: je hebt je best hoe dan ook gedaan! ?

@Femkeee Fijn dat de borstvoeding nog steeds goed gaat inderdaad ?
@xBo oef klinkt pittig ja. Hoe gaat het ondertussen met de voedingen? Van zodra ze meer en meer een ritme ontwikkelt, zullen je nachten vanzelf ook weer beteren. Die eerste 3 maanden vond ik zelf wel het heftigste. Nadien was er meer regelmaat en langere nachten en dat scheel toch echt wel veel! Ik heb een dag en nacht moeten kolven en bijvoeden in het ziekenhuis om ook mijn productie goed op gang te krijgen, maar daarna ging het hier wel vlot met de borstvoeding. 
@Lisett die tussentijdse bloedingen komen inderdaad telkens rond mijn eisprong. Maar 10 dagen vond ik wel nogal lang voor een ovulatiebloeding ?. Ik had al gelezen dat je met PCOS meer kans hebt op tussentijdse bloedingen maar ik denk dat ik afgelopen cyclus de dagen zonder bloed bijna op 1 hand kan tellen ?. Ik gebruik de Flo-app om mijn cyclus in kaart te brengen. En ik herken je gevoel wel haha. Ik heb ook vaak gezegd dat ik niet gemaakt ben om zwanger te zijn maar goed, het is dat je er een baby aan overhoudt op het einde van de rit ?. Het mama zijn, al is het soms zwaar, gaat me gelukkig veel beter af ?
Hier is ons meisje, tussen de verkoudheden door ?, afgelopen zondag gedoopt ?. 6,5 maanden ondertussen en ze kan al langer en langer zelfstandig rechtop zitten. Mee aan tafel zitten in haar kinderstoel vindt ze het van het! We leren haar nu ook wat water uit een beker drinken. Verder merk ik dat ze zich heel erg graag zou kunnen voortbewegen maar dan gefrustreerd is dat het niet lukt ?. Ze zet zich vaak af op handen en voeten waardoor ze haar lijfje helemaal omhoog duwt en af en toe duwt ze zichzelf zo op handen en knieën. Ben benieuwd wanneer ze effectief zal kruipen ?! Onze kat zal dan niet meer veilig zijn ?

Vandaag kan ik vol trots zeggen dat ik 8 weken en 6 dagen in verwachting ben van ons tweede wonder!?
Wat was ik zenuwachtig vandaag maar wat een opluchting dat het er goed uit zag! Op naar echo twee over 3 weken! We blijven nog even in spanning... 

Terug
Bovenaan