@XxLara mijn kraamhulp (ZZP’er) had van een vrouw die zij kende nog melk in haar vriezer. En een vriendin van mij had ook een hele voorraad die ze niet gebruikte, dus kon dat ook gebruiken! Ondertussen lijkt mijn productie wel op gang en is de donormelk niet nodig.
En wat goed dat je menstruatie weer is doorgekomen. Geeft toch hoop denk ik!
@Heefteenwens waaauw meid, gefeliciteerd!?? Dan sta je even gek te kijken gok ik zo, maar wel enorm bijzonder! Hopelijk neemt de moeheid snel af, maar lijkt me inderdaad best pittig om zwanger te zijn wanneer er al een kleine is.
@Lisett wat fijn dat de 20 weken echo helemaal goed was ? Dan kun je dingen echt meer loslaten hé? Heerlijk van genieten, want het is jullie gegund. En wat leuk dat alle meubeltjes binnen zijn, heerlijk om daarmee te gaan rommelen!
@Bloem- 4 maanden alweer! En wat fijn dat het allemaal goed gaat. En wie weet is de groei de volgende curve wel weer helemaal bijgetrokken!
Even een update vanaf hier: het gaat (op de nachten na?) hartstikke goed. We kunnen lekker naar buiten, Bobbie zit ondertussen boven haar geboortegewicht en is overdag erg tevreden. Genieten enorm van haar! ?Alleen tussen 00:00 - 09:00 maakt ze er een potje van. Vannacht was ze bijvoorbeeld van 00:30-05:00 alleen maar wakker. Niet huilen, maar wel onrustig. Soort krampjes? Vannacht kreeg ze om 01:00 een fles van 80 (iom. lactatiekundige) en wilde ze daarna echt niet slapen. Alles geprobeerd. Rond 02:30 haar aangelegd waarbij ze goed dronk, maar ook hierna was slapen geen optie. Uiteindelijk om 03:30 nog een halve fles gegeven waarna ze uiteindelijk tegen 5 is gaan slapen.
De BV loopt ook nog niet zoals ik wil. Soms weigert ze 3 voedingen achter elkaar de borst en moet ik alsnog kolven+de fles geven. Het andere moment pakt ze wel goed de borst. Vanwege haar gewicht werd mij aangeraden om sowieso nog 3x per dag te kolven voor mijn productie, en haar om en om met de voedingen aan te leggen om wat energie voor haar te sparen (dus aanleggen- fles - aanleggen etc).
Morgen staat er een afspraak gepland met de lactatiekundige. Hopelijk heeft zij nog wat tips, want als dit zo doorgaat heb ik er niet echt zin/puf meer in.. Bij elke voeding aankijken wat gaan we doen en wat word het plan is gewoon niet fijn.. Anderen van jullie ervaring met de overstap van BV naar KV? Of de BV wat erg tobben was in het begin maar nu wel goed loopt?