PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@Lara vooral de nachten zijn sinds iets meer dan een week echt een ramp. Ze gaat wel redelijk goed slapen maar wordt 's nachts minstens 3-4 keer huilend 'wakker' terwijl dit voordien niet was. Bovendien is ze iedere ochtend om 5u telkens klaarwakker. Dinsdag had ze overdag 2 lange dutjes gedaan ipv 3 en toen sliep ze wel weer door tot 6u. Normaal slaapt ze hier ook van 19u30 tot 6u30. Hier wel al wat kriebels voor een tweede maar we zullen toch nog enkele maanden moeten wachten door die stomme keizersnede haha ?

Heey meiden, 

Ook hier is het reageren er sinds de geboorte van Jens er beetje bij in geschoten, sowieso kwam ik op mijn telefoon niet meer op het forum en leek mijn account wel inactief ofzo. Nu ik weer aan het werk ben wat meer tijd om af en toe ook weer eens te reageren :) 

Aan alle zwangeren gefeliciteerd! 

@Mateke wat leuk dat ze al zo bezig is met het kruipen, weer een hele andere fase. 
Pff en wat gaat het snel allemaal hé. Wij kwamen er nu ongeveer een jaar geleden achter dat ik in verwachting was en nu is er al bijna 4 maanden een kindje. Hij groeit ook zo onwijs hard... 

@Ly wat leuk een jongetje! En wij hadden ook precies hetzelfde als jullie alles was goed geweest maar als je het dan eenmaal weet en gericht kan shoppen maakt het wel zoveel leuker en realistischer! 

@XBO, wat vervelend dat ze zo'n last had van krampjes.
Ik moet zeggen dat wij vanaf het begin echt een hele makkelijke hebben aan Jens met slapen. In de kraamweek hebben wij hem al in zijn eigen kamertje gelegd omdat het een hele onrustige slaper is en wij hem eigenlijk steeds wakker maakte omdat we dachten dat hij ergens last van had. Vanaf toen sliep hij eigenlijk al meteen 4-5 uur achter elkaar. Dit heeft hij elke keer steeds meer uitgebouwd en denk dat hij rond de 8 weken al volledig de nacht doorsliep (tot 6/7 uur) met laatste voeding tussen 11/12.

De meeste dutjes deed hij overdag in de box, wagen of draagzaak. Proberen hem nu wel steeds vaker in zijn bedje te leggen maar hij houdt erg van rumoer om zich heen zolang het licht is. Wij hebben nu sinds een paar weken wel dat hij 's avonds wat minder goed wil slapen, eerder deden we hem na zijn flesje van 7 uur naar bed en dan maakte we hem om 11 uur wakker voor de laatste voeding maar dat is nu dus beetje over. 
Ow een dat eerste lachje is zo leuk, dat vergeet je niet meer! 

Hier gaat alles goed, Jens is echt een voorbeeldig kindje. Hij is ondertussen alweer 16 weken, drinkt goed, slaapt goed, groeit goed, zitten alweer bijna in maatje 68 en word met de dag wijzer. Hele ondeugende blik zit er al goed in dus ben bang dat we nog wel wat te stellen gaan krijgen met hem haha. Hij gaat 1 dag in de week naar de opvang en vind het helemaal gezellig met alle andere kindjes en de leidsters, zo leuk om te zien. 

Ben zelf sinds vorige week weer aan het werk en het is fijn om naast mama ook weer gewone Denise te zijn. Aanstaande maandag begin ook bij mij nieuwe werkgever, wel gek om nu nog 2 weken op mijn oude werk te zijn maar fijn om het toch nog even te kunnen 'afsluiten'. 

@Mateke: Wel vervelend nog dat je nog steeds last hebt van die tussentijdse bloedingen, ben je er nog voor controle bij de gyn geweest? :) Wel pittige tijden weer voor jullie dus met die kleine meid en d'r slaapritme hihi ? wat heerlijk genieten van al die ontwikkelingen zeg, begint het al meer op kruipen te lijken?

@Ly: wat leuk meid, een jongentje! Lekker aan het shoppen geslagen dus. Hoe was je 20 weken echo? Geniet lekker van jullie zomervakantie! ?

@XBo: wat vliegt de tijd bij jou ook zeg, met Bobbie! ? fijn dat ze gelukkig redelijk snel gewend was aan de KV. 
Bij mij gaat het inderdaad heerlijk snel, kan me niet snel genoeg gaan eigenlijk hihi ? voorbereidingen gaan lekker, kamertje hadden we in basis al klaar met 20 weken. Nu nog even vakantie komende twee weken en daarna afmaken! En ondertussen bezig met het leed dat kinderwagens heet. Mijn hemel wat een wereld hahaha! ?

@XxLara: Wat een heerlijk vooruitzicht! Fijne vakantie alvast ?!

@Niesss: klinkt alsof je het allemaal lekker onder controle hebt, wat enorm fijn! En wat leuk dat Jens het zo goed doet en ook naar de zin heeft op de KDV. Lijkt mij ook prettig om weer een beetje jezelf te zijn met werken en naast mama zijn hihi. ?

@Niess fijn dat alles goed gaat met Jens! Hoe gaat het met jou nu je weer bent beginnen werken? Lukt het goed met combinatie werk-baby-huishouden? Dat vond ik in het begin zooooo pittig en wennen. Het is soms nog een hele puzzel maar goed, de routine zit er over het algemeen nu wel goed in.
@Lisett Ik moet zeggen dat ik op dit moment even geen tussentijdse bloeding meer heb gehad (hopelijk juich ik niet te vroeg). Over een dag of 5 verwacht ik mijn menstruatie. Ben benieuwd of deze nu ook gewoon doorkomt en ik eindelijk door die bloedingen heen ben. Ik ben niet meer op consultatie geweest. Als ik tijdens een volgende cyclus toch weer lange tijd een bloeding heb, ga ik wel zeker deze zomer eens op controle! En het begint hier inderdaad meer en meer op kruipen te lijken! Ze moet enkel nog doorhebben dat ze haar linkerbeen ook mee moet buigen om vooruit te geraken, haha. Nu buigt ze al één been onder zich en staat het andere been nog stijf op de grond. Wanneer ze dit dan mee onder zich wil trekken, valt ze om of op haar buik. Wel echt heel grappig om naar te kijken! Topentertainment, zo'n baby in huis, haha.

@Mateke ja dat gaat wel redelijk eigenlijk. Ik ben van 4,5 dag naar3 dagen gedaan dus voor mijn gevoel is dat ook nog wel goed te combineren met alles. Het scheelt ook dat Jens 's avonds niet zo graag naar bed wil op het moment dus dat we dan echt nog wel even een paar uurtjes kunnen spelen/knuffelen, vind dat stiekem nog wel heel leuk na hem een 'dag' niet gezien te hebben.
Vind het vooral 's ochtends met wegbrengen enzo nog wel een heel gestress. Wij hebben een hulp in huis die in 1 x in de 2 weken komt dus de grote dingen (zoals de badkamer enzo) doet zij, afstoffen en stofzuigen lukt altijd wel ergens even tussendoor. 
Merk ook wel dat sinds ik moeder ben veel relaxder ben met sommige dingen, merken jullie ook zoveel veranderingen bij jezelf? 

Volgende week begin ik bij mijn nieuwe werk en dat betekend dat ik 3 dagen in de week om 6 uur 's ochtends in de auto zit, ben dan gelukkig wel rond 15:30 uur klaar, maar dan zie ik hem dus eigenlijk 's ochtends niet meer vind dat nog wel beetje een rot idee eigenlijk. Maar ook dat zal moeten wennen haha. 

@Niess oh fijn dat de combinatie goed loopt! Hier vaak wel een baby die al in bed ligt wanneer ik klaar ben met werken en dat vind ik dan toch echt wel heel jammer. Veel succes op je nieuwe werk! Wel fijn dat je dan de avond wel hebt met Jens ?. Sowieso toch leuker dan de ochtendrush denk ik haha ?.
Hier even volop enthousiasme! Gisteren was ik met Nora in de tuin aan het spelen en ze kwam toch al een beetje vooruit gekropen! Het was maar een heel klein beetje (om aan het gras te kunnen friemelen aan de rand van haar speelkleed) maar toch ?! Zou echt heel fijn zijn als ze tegen het einde van de maand kan kruipen ?. Dan is ze 8 maanden oud. Vandaag ook het fietsstoeltje dat ik graag wil tegengekomen op Facebook Marketplace. Dan kunnen we binnenkort met de fiets naar de opvang enzovoort ?. Ze kan al heel stevig rechtop zitten zonder de hele tijd om te vallen en weegt nu 8,3 kg dus kan ik ze bijna meenemen op de fiets.
Hoe gaat het nog met de rest?

Aah wat leuk dat Nora zo goed gaat Mateke, en kruipen echt alweer zo'n andere fase! 
En fietsen, wat heerlijk met dit weer. Jens is daar pas van de winter 'klaar' voor, ik verwacht niet dat ik dan voor de lol een rondje zal gaan fietsen maar kijk er zo naar uit om volgend jaar zomer lekker op pad te kunnen met zijn drieen. Hebben nog zitten twijfelen over een bakfiets maar hebben eigenlijk weinig ruimte mee over in de garage en wat zijn die krengen duur joh... 

Oh ja pfff, lijkt me heel gezellig, zo'n bakfiets, maar een hele investering inderdaad. Ik houd het voorlopig maar op m'n doodnormale fiets met een stoeltje voorop ?.

Terug
Bovenaan