PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@EDB fijn dat je een goede echo had! Klinkt al heel goed! Wij hebben het vrijwel meteen aan onze ouders gezegd en na de eerste echo aan onze broers en zussen. Na 12 weken hebben we onze grootouders op de hoogte gebracht en dan de rest van familie en vrienden.
@Bloem Fijn dat het goed gaat met Thomas! En de tijd vliegt he. Niet normaal.
@xBo Oh wat zielig dat ze zoveel last heeft van de reflux en allergie. Hopelijk snel een vrolijkere baby!
Wij zijn nu op vakantie in Zweden. Heerlijk! De eerste dagen had Nora wel wat last van haar boventandjes die besloten om te komen piepen. Maar nu, een vrolijke meid die er overal als de kippen bij is. Ze begint nu te staan en zichzelf op te trekken. Wanneer ze rechtstaat en je hebt ze bij haar handjes vast, zet ze ook al een paar stapjes. Overmorgen is ze 9 maanden. Bijna 39 weken in de buik en 39 weken uit de buik. Waanzinnig.

Hey meiden! 

Hoe gaat het met iedereen? Hoe gaat het met de baby's? En met alle zwangeren? :) 

@EDB: wat fijn dat je een goede eerste echo had! Hoe was je 2e echo? Ook gewoon helemaal goed? Hoeveel weken ben je inmiddels? Tijd vliegt zo hard! ?
Wij hebben trouwens enkele naasten hetzelfde weekend van de positieve test al gelijk verteld haha... Maar dat was meer omdat we die dezelfde avond al zagen en ze wisten van ons traject. Dus mensen dichtbij (en die wisten van het traject) hebben we het verteld als we ze zagen in het echt. De rest van de mensen met 14 weken toen we goeie 13-weken echo hadden + goede NIPT uitslag. 

@Bloem-: wat leuk om zo al die ontwikkelingen te zien van Thomas! Kan er zelf ook echt niet meer op wachten om dat ook allemaal mee te mogen maken. ?

@Mateke: wat heerlijk dat Nora het zo goed doet! En klinkt alsof jullie ook een heerlijke vakantie hebben gehad! ?

@XBo: we hebben uiteindelijk inderdaad een keuze kunnen maken haha, we zijn voor de Easywalker Jimmey gegaan. Nieuwste model dus op marktplaats scoren zat er helaas niet in. Toch beetje jammer haha. ? Wat vervelend dat Bobbie zoveel last heeft van reflux zeg! Hopelijk gaat het inmiddels een stukje beter? Heeft de Nexium verder goed aangeslagen? Kan me inderdaad goed voorstellen dat het je niet in de koude kleren gaat zitten als je je kleintje zo ziet lijden... ??

@Hier: bij mij gaat het gelukkig allemaal prima. We hobbelen gewoon lekker door zullen we maar zeggen. ? Ben vandaag alweer 33 weken dus dat schiet nu echt lekker op. Vorige week ook weer een nieuwe groeiecho gehad en onze kleine meid groeit inmiddels bijna boven de bovenste curve uit. Een echte flinkert dus, maar ik moest dus ook weer een 2e suikertest. Die heb ik deze week weer gehad en wederom een keurige uitslag! Kortom, godzijdank geen suiker, maar gewoon een stevige meid. ? Betekent wel dat ze me misschien gaan inleiden om problemen tijdens de bevalling te voorkomen.
Gek genoeg heb ik zelfs een beetje vrede met dat idee haha. En vind ik het een steeds onprettiger idee worden dat ze het misschien toch niet doen en ik door moet lopen. ? Over 2 weken, met 35 weken, weer een groeiecho. Dan gaan ze kijken naar ligging (al lag ze de afgelopen 2 groeiecho's al goed) en dus ook weer meten. Als blijkt dat onze dame dan nog steeds zo hard groeit, gaan we kijken wat het aanvalsplan wordt. We zijn weer benieuwd en wachten het verder maar rustig af. Veel meer kunnen we toch niet doen. ?

Ben weer benieuwd naar hoe het met jullie allemaal gaat! ?

Hi meiden! Het forum is minder actief dan voorheen merk ik, ik vergeet het zelf ook al een hele poos!
iedereen is vast lekker aan het genieten van de kleine of zwangerschap!
Met mij gaat alles nog steeds goed ook, inmiddels 30 weken zwanger van ons kleine mannetje en lekker aan het voorbereiden in huis. Zo leuk om met al die babyspullen bezig te zijn.
@Lisett; wat fijn dat je suikertest wederom goed was, gewoon een goed groeiend meisje ?.
Geniet allemaal!!

@Lisett fijn dat de suikertest weer goed was! Wij kregen ook al vrij snel te horen dat we een grote baby hadden, terwijl ik wel echt niet zo groot ben (1m53) ?. Bij ons werd dan ook wel rond het 3de trimester al gesproken over eventueel inleiden als het nodig zou zijn. Ik had me er dus wel al op ingesteld. Uiteindelijk bleek mijn bekken zelfs te smal te zijn en kon onze meid zelfs niet indalen dus werd het keizersnede. Maar ik zou vooral zeggen, lees je alvast in over inleiden of verzamel al wat informatie over de voor- en nadelen en waar je rekening mee moet houden, ook bijvoorbeeld qua invloed op borstvoeding ofzo. Bij een keizersnede komt die blijkbaar later op gang en als ik dat op voorhand had geweten, had dit me veel stress en zorgen bespaard in het ziekenhuis na de bevalling denk ik. Maar goed, rustig afwachten nu inderdaad ?. Meer kan je niet doen.
@Ly fijn dat bij jou ook alles nog goed gaat!
Wij hebben inderdaad een zalige vakantie gehad. Wel echt pittig, zo'n vakantie met een baby vind ik ?. Enkele minder goede nachtjes en heel vroege ochtenden gehad in het begin, maar nadien gelukkig meer normaal. Ik denk dat we ook alweer in de volgende sprong zijn beland of er al stilaan uitkomen. Nora is weer even heel hangerig en aanhankelijk. Overal waar ik heen ga, volgt ze me en komt ze letterlijk rond mijn benen hangen. Niet altijd even handig ?. Gelukkig leidt onze kat haar af en toe wat af, haha ?. Ze kan nu ook al best wat stapjes zetten wanneer je haar handen vasthoudt en de eerste deugnietenstreken zijn een feit. Deze ochtend nog had ze een sok van me te pakken en probeerde ze ermee al schaterlachend full speed van me weg te kruipen toen ik die wilde afpakken. Superschattig! Deze week hebben we ook de 9 maanden-afspraak op het cb gehad. Alles weer dik in orde. Ze is nu 8,3kg en 71cm, gewoon gemiddeld allemaal. Het wordt een lange smalle denk ik ?. Ze was wat minder bijgekomen dan ik had verwacht maar ze gebruikt nu ook zoveel energie met het kruipen en staan en alles. Misschien niet zo gek dan. Ze eet wel nog steeds heel goed en zeker voldoende lijkt me.

@Lisett ooooo het gaat zo snel bij jou! Bijna 34 weken al joh. Superfijn dat de tweede suikertest ook weer goed was! En goed dat ze het in de gaten houden met de groeiecho’s, al is het volgensmij altijd maar weer afwachten hoe groot ze daadwerkelijk zijn. Kan me voorstellen dat je jezelf nu instelt op de inleiding en er zelfs een soort van naar uitkijkt. Ben heel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden! ?Wanneer begint je verlof?
@Ly jij bent ookal weer de 30 weken gepasseerd ?Kan me voorstellen dat het heerlijk is om lekker in huis te rommelen met alle babyspulletjes. Heerlijk he!
@Mateke gelukkig was ze snel weer in haar doen en hebben jullie een lekkere vakantie gehad. Haha, hele dagen een hangende Nora dus om je heen! En wat groeit ze goed zeg.
Hier gaat alles ondertussen een stuk beter. De Nexium heeft echt een wereld van verschil gemaakt. Geen meisje meer dat overstuur is! Er komt nog wel vaak voeding terug maar ze heeft er geen pijn meer bij. Slaapt daarbij overdag ook veel beter. Echt bizar hoeveel verschil dat maakt. Ik heb nog 2 weken verlof en moet dan weer aan de bak, dan is ze precies 4 maanden. En eerlijk, ik zie er echt tegenop om m’n meisje straks achter te laten haha!
Komende maandag gaat ze een ochtendje wennen op de opvang. Heel benieuwd hoe ze het daar gaat doen! Ben benieuwd hoe het weer met iedereen is!✨

@Ly: Jeetje ook alweer de 30 weken voorbij, wat gaat dat hard zeg! Voel je je goed? Wanneer ben je nou ook alweer uitgerekend? ? En hoelang moet je nog werken tot je verlof? Lekker hoor rommelen in huis! Ik ben nu vooral bezig met de laatste dingen bestellen en laatste dingen in orde maken. ?

@Mateke: Fijn dat jullie een goeie vakantie hebben gehad! En die paar lastige nachtjes horen er dan ook een beetje bij denk ik dan hihi. Hoe lief ook, een hangerige Nora is niet altijd handig inderdaad haha! Hopelijk voelt ze zich snel weer wat beter. Wel fijn dat ze gewoon zo goed groeit en alles! ?
Wanneer zijn ze er trouwens achter gekomen bij jou destijds dat je bekken te klein waren? Goeie ook trouwens over die borstvoeding! Daar ga ik me nog even iets meer over inlezen. Heb volgende week ook een info avond staan daarover, dus dan wil ik ook vragen hoe of wat rekening mee te houden als het een inleiding wordt. Een grote baby was overigens bij ons wel te verwachten, mijn man en ik zijn allebei lang en ik ben ook stevig. Dus was voor ons geen volledige verrassing. Vooral heel blij dat het geen suiker is. ?

@XBo: Wat ontzettend fijn dat de Nexium zo goed helpt!!! ?? Lijkt me heerlijk om dan weer een veel vrolijker meisje te hebben zeg! Nog even lekker 2 weekjes genieten hihi. Ben benieuwd hoe het maandag op de opvang gaat dan! ?
Ikzelf heb niet echt standaard verlof hihi. Heb een eigen zaak (samen met m'n man) met personeel etc. dus ik ga er niet volledig 16 weken tussenuit. ? Maar gelukkig wel alles zo goed geregeld dat ik wel gewoon kan gaan als het zover is zeg maar. Ik kan me eigen tijd indelen (ook vanuit huis) en als dat betekent dat ik straks een maand niets doe, dan is dat ook maar zo. Alles loopt dan gelukkig wel door. Maar ik moet toegeven: ik kan niet zo goed stil zitten haha. ? Dus ik laat het allemaal op z'n beloop. Zie wel hoelang ik het werken nog volhoud of niet, voor nu werk ik vaak iets kortere dagen (6 uur ipv 8) en soms een dagje vrij als ik het zat ben. En dat gaat tot nu toe goed. ?

Ik heb me stiekem inderdaad ingesteld op het inleiden, mijn man nog niet haha. Dus hij is ook nog heel voorzichtig als in: ga er nou niet te veel van uit. Als het dan toch niet gebeurd of als het later wordt, et cetera... haha. Ach volgende week vrijdag (19e) hebben we 35 weken- en groeiecho. Dan gaan we zien hoe groot onze meid is en wat de vervolgstappen worden. ??

@xBo fijn dat de Nexium zo goed werkt ?! Zal inderdaad een wereld van verschil geven en toch wel een fijne idee denk ik wanneer je ze binnenkort naar de opvang moet doen. Ik was er op het einde van mijn verlof wel helemaal klaar voor om weer iets anders te doen dan enkel moeder te zijn ?. Maar Nora de eerste keer moeten achterlaten was inderdaad echt niet zo leuk ?.
@Lisett bij de echo en het inwendig onderzoek in week 36 had de gynaecoloog al gezien en gevoeld dat ze helemaal nog niet ingedaald was. Bij de controle op week 38 was er nog steeds geen sprake van indalen en vond de gynaecoloog dat het precies ook vrij nauw aanvoelde ter hoogte van mijn bekken en toen heb ik de dag zelf nog een bekkenmeting moeten doen. Dag erna of 2 dagen erna terug op controle om de resultaten te bespreken en toen is de keizersnede gepland op 39w+1.

Heey meiden, 

Ik schaam mij echt heel erg, ben zo slecht in het bijhouden van het forum, sorry!

@Steph-aniee jeetje wat veel i.c.m. de kleine en zwangerschap, niet zo gek dat je helemaal afgepeigerd om bed ligt om 20:30! MAar wat lastig zeg die verzakking, hopelijk is er na bevalling nog iets aan te doen. 
@EDB van harte gefelicieerd, hoe gaat het nu met je? 
@Liset fijn dat suiker helemaal in orde is en dat het goed gaat met jou & de kleine! Vrijdag de groeiecho, spannend!
@XBo Arme Bobbie maar wat fijn dat de nexium zijn werk lijkt te doen, lijkt mij vreselijk om je kleintje zo te zien.
Hoe vond ze het op de opvang? 
@Mateke ow wat gaat Nora hard, zo leuk om al die ontwikkelingen mee te maken. Fijn dat jullie een fijne vakantie hebben gehad. 

Hier gaat alles goed, Jens was gisteren alweer een half jaar. Het vliegt echt allemaal zo voorbij.
Het is echt zo'n ontzettend vrolijk, makkelijk en tevreden mannetje. 68 centimeter groot en een goede 8 kg zwaar, Hollands welvaren laten we maar zeggen haha. 
Zeg ook echt regelmatig dat het ons zo makkelijk afgaat, hij slaapt vanaf begin af aan goed, huilt weinig tot niet en is eigenlijk altijd vrolijk. Er zal nog wel een keer een omslag komen maar voor nu genieten we enorm. 
Nog een paar weekjes en dan gaan we op vaskantie, met het vliegtuig. Heel benieuwd hoe dat zal gaan, vind het stiekem wel beetje spannend. 

Mijn nieuwe job bevalt goed. Was in het begin wel even wennen, mijn vorige baan was wat rustiger en hier is het toch echt wel de hele dag door hectisch. Vind het heerlijk om lekker bezig te zijn maar je merkt het wel na een dag werken. Daarnaast werk ik nu natuurlijk ook nog maar 3 dagen en vind dat soms wel lastig. Wil graag alles zelf afhandelen etc waardoor ik op de vrije dagen nog regelmatig met het werk bezig ben, lastig om daar een goede balans in te vinden maar komt vanzelf. Heb in ieder geval nog geen spijt van de switch :)

Terug
Bovenaan