PCOS, Letrozol Zwanger Forum

Jeetje, meiden! Ik merk dat ik wel regelmatig kijk op het forum maar eigenlijk niet echt meer reageer. Iets met tijdgebrek ofzo haha. 

@Mateke wat groeien ze hard hè! Ongelooflijk. Hier tijgert ze ook al in rond en is as vrijdag alweer 8 maanden. Ongelooflijk hoe snel de tijd gaat. 

@Nies, zo'n bakfiets is inderdaad leuk, maar ontzettend prijzig!
benieuwd hoe het met de zwangere ladys gaat? 

Hi meiden,

Jemig wat ben ik slecht in het bijhouden van dit forum. Er zijn ook mega veel nieuwe leden bij dit clubje super leuk om te zien! En fijn dat er met pcos vaak zoveel mogelijk is.

Zoals @xlara al zei iets met tijdgebrek haha. Momenteel werk ik 4 dagen per week en freelance ik er nog een beetje naast. Dus savonds om 20.30 afgepeigerd in bed en vergeet dus steeds te lezen en reageren op dit forum.

Goed om jullie vooruitgang met de kindjes allemaal te
Lezen en leuk dat ze zich allemaal op hun eigen manier ontwikkelen!

Hier momenteel 25 weken zwanger. Nog 9 weken en dan weer verlof! Wat gaat dat hard!
Maandagochtend voor de tweede keer een glucose test bij scal even duimen dat ik dit keer geen zwangerschapsdiabetes en of zwangerschapsvergiftiging krijg. Mijn placenta ligt dit keer achter dus voel de baby echt super goed!

Helaas van de week wel achter gekomen door inwendig onderzoek dat ik een verzakking aan mn bekkenbodem en blaas heb overgehouden aan de vorige bevalling.. nu veel fysio voor bekkeninstabilliteit en straks na de bevalling kijken wat we kunnen doen aan het urine incontinentie gedeelte. Zwangerschappen gaan niet over rozen helaas haha.

Hoe is het verder met iedereen? Hoe bevalt het moederschap in het algemeen? Ik moet zeggen dat ik het echt wel een rol vind waarin je groeit maar vooral in het begin kwam er veel op me af. Begin mijn draai nu wel echt goed te vinden als moedertje!

Liefs!

Hi allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum. Ben vandaag 6 weken en 4 dagen zwanger. Het begint steeds echter te worden, maar kan het nog steeds niet geloven. Heb donderdag de eerste echo. 
Heb nog niet perse last van erge symptomen. Wel opgeblazen en vol gevoel, gevoelige tepels en moe. Wanneer begonnen bij jullie de symptomen?

Hey meiden,

Tijd geleden dat ik hier gereageerd heb maar als ik het zo zie zijn we allemaal wat minder snel :-D 

@EDB: Welkom bij de club meis! Wat leuk dat je je hier aansluit. Volgens mij begon jij net op het forum van de PCOS/Letrozol toen ik me afmeld. Hoeveel rondes heb je nu uiteindelijk nodig gehad? Vandaag eerste echo dus, hoe was die? Heel benieuwd!!
Ik had qua symptonen tijdens mijn cyclus al last, maar gaf er niet aan toe want dat was wel vaker zo. Maar nadat ik een positieve test in handen had, ging me lichaam direct los XD haha.

@Steph-aniee: Jeetje 25 weken alweer! Tijd vliegt zeg! Groeit de kleine verder helemaal goed? Hoe is je glucose test gegaan afgelopen maandag? Of heb je nog geen uitslag?

@Mateke: wat goed dat Nora al begint te kruipen/tijgeren! Inmiddels alweer 2 weken verder dus hoe gaat dat nu? ?

@Niesss: hoe gaat het met je nieuwe job? Zal best pittig zijn om in te komen of valt het je mee? 
Die bakfietsen lijken me inderdaad handig, zeker bij meerdere kindjes maar die prijzen af en toe... haha niet te doen ?

@Ly en andere zwangere dames: hoe gaat het met jullie? Hoe ver zijn jullie intussen? En zijn jullie ook lekker aan het rommelen in de babykamer enzo?

@Hier gaat alles goed. Afgelopen maandag had ik mijn suikertest en die was helemaal dik in orde! Errug blij mee! Daarnaast heeft de kleine echt een groeispurt gehad in de afgelopen 2 weken en merk ik ook echt een verandering weer in mijn lichaam haha. Begin nu wat moeite te krijgen met het gewicht van me buik, ook met draaien in bed enzo haha. Gelukkig zit ikzelf qua gewicht nog helemaal netjes. Gisteren ook een eerste groei echo gehad en onze kleine meid is een flinkert. ? Ze loopt dik 1,5 week voor en zit dus tegen de bovenste curve aan. Maar omdat ik een goeie suikertest had en lage gewichtstoename, was de verloskundige er alleen maar blij mee. Ook omdat mijn man en ik lang zijn. Kortom, wederom een top controle. ?? Vandaag ben ik al weer 28 weken, de tijd gaat heerlijk snel! Steeds meer dingen hebben we ook geregeld, zoals de kinderwagen nu ook. Alleen nog de box bestellen en autostoeltje met base en dan zijn alle grote dingen binnen. Inmiddels ook heerlijk aan het aftellen! ??

Ben weer benieuwd naar de rest! 

@Stephanie wat fijn dat je de kleine nu goed voelt ?! Maar lastig zeg, die verzakking. Hopelijk is er nog iets aan te doen na de bevalling. Ik duim voor een goede suikertest voor jou ?! Ik heb mijn draai als moeder ook wel gevonden ondertussen en ik vind het zalig ?. Rol van mijn leven denk ik ?.
@EDB gefeliciteerd ?! Ik wist het rond de 6 weken ook geloof ik en van zodra ik het wist begonnen ook de symptomen. Daarvoor dacht ik dat ik gewoon ongesteld zou worden ?.
@Lisett Fijn dat het bij jou ook nog steeds goed gaat ?!
Hier kruipt onze kleine meid volop rond ondertussen ?. Extra mogelijkheden voor deugnietenstreken dus ?. Ze zit heel goed, kan van zit- naar kruiphouding gaan en terug en houdt er nu van wanneer we haar laten rechtstaan terwijl we haar nog wat vasthouden. Ze wordt met de dag sterker lijkt het wel. In combinatie met haar gebrabbel is er hier dus een hoop leven in huis ?. Verder is er helaas geen regelmaat meer in mijn cyclus. Even gedacht dat ik zwanger was maar dat was gelukkig nog niet zo ?. Nu dus afwachten wanneer ik weer ongesteld zou worden. Verder start ik op 1 september een nieuwe job als logopediste in het buitengewone onderwijs hier in de buurt. Ik kijk zo uit naar de extra rust, financiële zekerheid en meer tijd voor ons gezinnetje ❤️

@Liset @Mateke dankjullie! :)
@Liset Dat is inderdaad ook zo! Dit was ronde 5, was er inmiddels ook echt zo klaar mee. Dus heel fijn dat het gelukt is.
Donderdag dus echo gehad, was helemaal goed. Het hartje horen kloppen, zo bijzonder! Ik mag nu over naar de verloskundige en heb gelukkig de 14e alweer een afspraak staan. 
Vind het toch nog erg spannend hoor, maar we gaan gewoon van het positieve uit! Vind het zo bijzonder en leuk dat ik dit mee mag maken.
De klachten zijn er hier ook, maar qua misselijkheid valt het me nog mee gelukkig. 
Wanneer hebben jullie het aan je naaste omgeving verteld? :)

Oeps, dat is weer lang geleden, weer even alles bijgelezen haha
@Heefteenwens nog gefeliciteerd met de goede echo’s!
@XBo goed dat je de beslissing hebt gemaakt om over te stappen naar kv!
@Mateke wat leuk dat je zus zwanger is, zit er straks niet zoveel leeftijdsverschil tussen! Leuk vooruitzicht een nieuwe baan!
@Ly leuk, een jongen!
@XLara heerlijk weer naar Ibiza geweest dus! Ik krijg toch al wel weer kriebels voor een 2e haha, jij?
@Stephaniee wat zuur dat je een verzakking hebt, hoop dat de fysio veel goed kan maken en straks na de bevalling dan hopelijk goed herstel!
@Lisett super dat alles zo goed gaat! Wat gaat het hard!!
@EDB Gefeliciteerd!
Bij ons gaat het goed, Thomas is al weer bijna 6 maanden, wat vliegt de tijd zeg, echt niet normaal…. Het draaien heeft hij nu sinds gisteren helemaal ontdekt, eerder deed hij het ook al wel per ongeluk maar nu heeft hij het beter onder de knie haha. ’s Nachts komt hij helaas vaak nog wel 2x, meestal zo rond 2 uur en 5 uur ofzo. Het wisselt heel erg. Toen hij zo’n 12 weken oud was sliep hij bijna door, maar we hebben toen echt te vroeg gejuicht haha, dat was van korte duur. Ik geef nog borstvoeding dus mijn vriend kan in ieder geval wel door slapen, en na de voeding gaat hij in principe wel meteen weer slapen dus dat is fijn! Hij is afgelopen weekend een nachtje gaan logeren bij opa en oma, het was toch wel heerlijk om even een nachtje door te slapen. Verder is het een ontzettend vrolijk mannetje, zo leuk! We hebben nu een beetje een ritme, wat meestal werkt, dat geeft me ook wel wat rust.
Verder ben ik wel benieuwd hoe het ziekenhuis er straks mee om gaat als we een 2e zouden willen, hoe lang ze vinden dat we dan moeten proberen, ik had hiervoor nooit een cyclus en ik heb er weinig vertrouwen in dat die weer gaat komen. Anderzijds geef ik nog wel borstvoeding dus dat kan natuurlijk ook schelen, vraag me af of ik daarmee moet stoppen als we een 2e willen. Maargoed, nog even afwachten, wilde minimaal wachten tot 9 maanden na de bevalling. Maar ik moet wel zeggen dat we geen anticonceptie meer gebruiken, voelde een beetje zinloos en als het dan al wel gebeurt is het zeker welkom! :)

@Niesss wat fijn dat het zo goed gaat met Jens! Hoe is het ondertussen bij je nieuwe werkgever? Hopelijk bevalt het goed!

@Lisett hahaha, voor welke kinderwagen zijn jullie uiteindelijk gegaan? Wat fijn dat de glucosetest helemaal netjes was, toch weer een opluchting. Het gaat alweer opschieten zeg!

@Mateke aaaaah wat leuk! Ze is lekker op ontdekkingstocht dus haha.

@Steph-aniee jeetje meid wat gaat het hard zeg. Wel ontzettend balen dat je toch wat hebt overgehouden aan de vorige bevalling..  Heb je het idee dat de fysio al wat helpt? En hoe was de uitslag van de suikertest?

@EDB Welkom! Ik heb heeeel weinig symptomen gehad. In het begin zeer gevoelige borsten en even iets misselijk, maar dat trok heel snel weg en had ik de gehele zwangerschap nergens meer last van. 

@Bloem- oooh het gaat echt hard ja, 6 maanden alweer. Hoe gaat het ondertussen met de nachtjes?

Zo, ik schrijf ook weer is even. Bobbie was afgelopen vrijdag alweer 12 weken. Zijn wel pittige weken geweest waarbij het nu voorzichtig iets beter lijkt te gaan. Ze heeft last van verborgen reflux en mogelijk koemelkallergie wat zorgt voor veel onrust, huilen en paniek bij haar. Eerst alle leefregels geprobeerd, voeding indikken, speciale voeding voor reflux maar helaas hielp het niets. Sinds afgelopen woensdag gestart met Nexium om het maagzuur te remmen en het lijkt al iets te werken ?? Gaat door merg en been om je kleintje zoveel pijn en onrust te zien hebben. A.s. vrijdag hebben we een afspraak bij de kinderarts in het ZH dus ben benieuwd.

Maar ondanks dat genieten we enorm van haar! ?De lachjes tussendoor, dat ze ’s nachts (gelukkig tot nu toe) erg goed slaapt ?. Het heerlijke bekkie. Zo bijzonder om mama te mogen zijn!

Helaas is er niets van een menstruatie te bekennen (ruim 8 weken gestopt met de BV) en heb ook niet het idee dat dat nog gaat komen gezien ik al 5 jaar geen eigen cyclus had.

Ook ik ben weer benieuwd naar de rest!

Terug
Bovenaan