PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@Mateke wat schrikken van het schroefje, gelukkig is hij er dus ongemerkt uitgekomen haha. En wat spannend dat je het traject weer in gaat! Wat leuk dat Nora zo zorgzaam is voor haar neefje, dan komt het vast ook helemaal goed als er straks een broertje of zusje komt :)
@Milou spannend zeg! Hoop inderdaad dat het toch vanzelf gaat beginnen!
Leuk om van de rest ook te lezen hoe het gaat met alle baby’s. De tijd vliegt inderdaad, echt niet normaal… Thomas is over 1,5 week alweer 1, hij is gisteren voor het eerst gaan staan, hij trok zich ergens aan op, nu is mijn kleine baby er echt niet meer haha. Bij ons gaan de nachten nog niet geweldig, maar afgelopen nacht is hij maar 1x wakker geworden, hoop echt dat deze lijn zich doorzet want het breekt soms wel op om er iedere 2-3 uur uit te gaan. Ik geef nog borstvoeding en ik denk dat dat misschien ook wel mee speelt. Hij groeide eerst niet zo goed, maar nu begint hij eindelijk ook beter te eten en lijkt zijn gewicht ook beter toe te nemen, misschien hangt het allemaal wel samen! Ik was altijd van plan om te stoppen met de borstvoeding als hij 1 is, maar vind het toch nog een emotioneel dingetje haha. Plan is in ieder geval nog steeds om er binnenkort wel mee te stoppen. Wij denken ook wel na over baby nr2, en dan zal de borstvoeding ook gestopt moeten zijn (had stiekem al gecheckt en het pompje dat ik heb gehad kan niet icm borstvoeding haha). Ik denk dat we ergens in het nieuwe jaar een doorverwijzing gaan vragen, maar ook even kijken hoe de nachten nu verder gaan haha.

@Mateke gelukkig maar! Goed afgelopen dus.
@MilouP oooh ben zo benieuwd hoe het is gegaan/het allemaal gaat! Denk dat hij er nu zeker is, dus hopelijk maken jullie het goed ?
@Femkeeee ook alweer 1 joh. Is toch niet normaal! En wat goed/leuk dat hij loopt. Denk dat de wereld voor zo'n kleintje dan ook een stuk groter word!
@Bloem- haha, echt geen baby meer dus. Al is het wel leuk, al die ontwikkelingen die ze doormaken! Wel pittig voor jullie dat de nachten al die tijd (denk ik?) zo gebroken zijn geweest. Hopelijk zet de stijgende lijn inderdaad door. En wat mooi dat je nog BV geeft zeg! Ook dat hij nu lekker aan het eten is. Wie weet kan hij daarmee de nacht ook wat beter doorkomen. 
En wat spannend/leuk ook, toch die wens voor een 2e. Willen ze dan gelijk weer starten met het pompje of weet je dat nog niet?
Zo gek eigenlijk, dat we elkaar allemaal kennen door de wens voor een kindje, en dat die er nu allemaal zijn. En dat een aantal van ons alweer denkt over een tweede. Ook hier begint het soms een beetje te kriebelen hoor. Niet dat ik het nu al zou willen, maar we willen wel ergens volgend jaar de stap weer maken om te beginnne met het traject. In de hoop dat wanneer Bobbie 2 is, er een 2e spruit bij mag komen.
Sinds deze week tijgert ze achteruit en eet ze eindelijk een boterham. Van alles glad gepureerd, want anders ging ze direct kokhalzen en overgeven, gaat het nu ineens zo goed! Ben benieuwd wanneer ze naar voren kan tijgeren of kruipen. Denk dat dat voor haar ook veel frustratie scheelt haha ?

@Bloem hopelijk hebben de goede nachten zich nog wat doorgezet ?. Kan me wel voorstellen dat het slopend is om er nog steeds iedere nacht zo vaak uit te moeten komen. En ben ook wel benieuwd naar wanneer jullie een nieuw traject zullen opstarten! Hier zijn de kriebels al heel erg aanwezig ?!
@xBo fijn dat het eten ondertussen beter gaat! En daar ook al wat kriebels ?. Met zo'n traject vraagt het toch ook wel net iets meer planning ofzo denk ik/vind ik dan wanneer je gewoon kan zeggen 'ok, na dit stripje van mijn pil stop ik er weer mee en vliegen we er weer in' ?. Maar geniet voorlopig nog maar volop van jullie kleine Bobbie ?.
@Milou benieuwd hoe het ondertussen bij jou gaat ?
Ziezo, hier weer gestart met medicatie nummer 1 om mijn menstruatie op te wekken. Ik krijg daarvoor Lutenyl dat ik 10 dagen moet nemen om dan 10 dagen later ongesteld te worden. Dan zal het al bijna een jaar geleden zijn dat ik nog ongesteld ben geweest ?. Gek idee dat ik hier weer met maandverband enzovoort zal moeten beginnen goochelen ?. Gisteren hadden we nog een laatste nieuwjaarsfeest met mijn familie en dan heb ik toch zeker 3 of 4 keer de vraag gekregen of we nog niet aan een tweede kindje dachten. Maar ik denk dat ik ze nog heb kunnen overtuigen van het feit dat dat nog wel even zal duren ?. Mijn zus is ervan op de hoogte dat we opnieuw gaan proberen maar ik ben niet meteen van plan om de hele wereld hiervan op de hoogte te brengen ?.

Hé meiden,
Na een hele lange tijd niet gekeken te hebben kom ook ik weer even een kijkje nemen en een update geven. 

Onze zoon is met 36 weken ter wereld gekomen. Het was een hele rollercoaster. Na een oh zo gewoon bezoekje aan de verloskundige (dat dachten we althans) mochten we direct door naar het ziekenhuis. Veel te hoge bloeddruk en veel te veel eiwit in m'n urine; vergiftiging. De kleine man deed het direct ontzettend goed en er was/is niets van te merken dat het een prematuur is, behalve dat 'ie een stukje kleiner is hihi. 
Ik heb 10 dagen in het ziekenhuis gelegen en zit nog volop in de nacontroles etc (heb het HELPP syndroom, nieren zijn blijvend beschadigd dus moet binnenkort naar de internist) maar we genieten volop!!!! 
Van tevoren bedenk je je hoe het zou zijn om papa en mama te zijn maar het is allemaal nog zoveel mooier! ❤️

@XBo zo leuk he, al die ontwikkelingen! En als we voor een 2e gaan hoop ik wel dat ze meteen starten met het pompje, ben benieuwd hoe het dan loopt, hoop dat ze dan gewoon snel daarmee doorpakken.
@Mateke ooh zo spannend dat je nu echt bent begonnen!  Inderdaad een gek idee om dan ineens weer ongesteld te zijn straks. Hopelijk is het niet te vaak nodig ;) Hoe ziet het traject er verder bij jullie nu uit? Want bij jullie is het uiteindelijk vanzelf gelukt toch net voordat jullie volgende stappen gingen nemen?
@Juliass wat een heftige start, gelukkig kunnen jullie toch ook wel genieten! Gefeliciteerd!!  Hopelijk valt het verder mee met hoeveel schade dat jouw nieren hebben, nog even spannend dan
De nachten gaan bij ons toch nog wisselend, maar over het algemeen toch al vaker dat hij wat langer achter elkaar slaapt, dus nog steeds hoopvol haha. We hebben nu een beetje in gedachten om ergens in het voorjaar te beginnen voor een 2e, ik denk dat ik binnenkort al wel eens informeer bij de huisarts hoe het zit, ik weet ook niet hoe lang wachttijd ofzo er is als we doorgestuurd willen worden.

@Juliass oef heftige start inderdaad zoals @Bloem ook zei. Maar fijn dat je nu ook nog kan genieten van jullie zoontje ?. Hopelijk valt de schade aan je nieren mee inderdaad. Het kan wat doen met een mens, zo'n zwangerschap ?.
@Bloem nu is het dus menstruatie opwekken en dan weer van dag 3 tem 7 letrozol nemen. We beginnen eerst weer met 2,5mg. Rond dag 13 moet ik dan weer een echo laten maken. Doet die dosis niets, dan is het weer menstruatie opwekken en ophogen naar 5mg. Echo's kreeg ik telkens 1 of max. 2 keer per cyclus rond dag 13 en de eerste 2 rondes moest ik telkens bloed laten nemen, als ik het me goed herinner, om de eisprong te bevestigen. Vorige keer deed 2,5 mg bij mij niets dus ik vermoed dat dit deze keer ook wel weer het geval zal zijn. Dus ik gok dat we rond maart een eerste echte poging zullen hebben met de 5 mg. Onze afspraak voor intake voor eventueel verder onderzoek/start kunstmatige inseminatie of ivf lag vorige keer inderdaad vast toen ik toch zwanger bleek te zijn. Ik wil deze keer dus ook wel gewoon rustig de tijd nemen om met de letrozol aan de slag te gaan. Ik geloof dat ze hier 6 rondes iets proberen om dan eventueel door te verwijzen voor verdere stappen. Vorige keer was het in ronde 3 of 4 gelukt dus we duimen dat dat deze keer ook is en dat we tegen de zomer succes hebben geboekt ?. Belangrijkste 'doel' van 2023: zwanger worden ?

Terug
Bovenaan