PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@Lara het forum doet inderdaad gek ?. Fijn dat je een goede echo had ?. Niet té veel last van de misselijkheid ?? Ik kan de keren dat ik al boven het toilet heb gehangen niet meer tellen ondertussen. Bij Nora heb ik maar 3 keer moeten overgeven maar dit is toch wel van een andere orde. Wij hebben donderdag weer een echo met 12+3 weken. Vrijdag laat ik bloed trekken voor de Nipt en dan weten we binnenkort het geslacht al ?

@Mateke, heb jij er ook last van dat het forum raar doet? Nou ik ben continu misselijk maar ik hoef gekukkig niet over te gaan. Gek hè dat het zo kan verschillen per zwangerschap. Het is wel een stukje zwaarder nu met werk, een kind al en die verdomde misselijkheid. Hoop dat het maar 1 trimester aan blijft houden. Oeeee spannend! Heb je een voorgevoel wat het word? 

@Lara ik krijg vaak zo'n gek inlogscherm dat plots opengaat en dan kan je verder weinig nog doen op het forum. Heel bizar.
Zo net bij de gynaecoloog geweest. Alles zag er prima uit ?. Het kindje was veel aan het bewegen dus de gyn had er wel werk mee om alles een keertje in beeld te krijgen om na te kunnen kijken ?. We hadden zelf het vermoeden dat het deze keer een jongetje zou zijn maar de gyn had de nub duidelijk gezien en is 80% zeker dat het weer een meisje zal zijn ?. Vind ik zelf helemaal prima omdat ik mezelf ook echt als een meisjesmama zie. Mijn man zal het er dan wel iets moeilijker mee hebben vermoed ik. Hij wilde heel graag een jongen deze keer. Morgen bloed laten prikken voor de nipt en in België wordt dan ook adhv de genenkaart het geslacht bepaald als je dat graag zou willen weten. Dus over een week of 2 hebben we 99% zekerheid ?

@Mateke, echt leuk dat jullie al het geslacht met de nipt test weten! ? en ook dat ze het op zo'n vroege echo al zeggen. Doen ze hier dus echt niet! Spannend wel weer wat het word, en of het inderdaad een meisje word. Hier is de misselijkheid lekker op tour, jeetje wat voel ik me sommige dagen toch slecht! Ik merk ook als ik vermoeid ben dat ik dan extra misselijk word of ben. 

@Lara wel fijn om het geslacht zo vroeg al te weten inderdaad en ben benieuwd of de gynaecoloog gelijk zal hebben. Mijn man stuurde onlangs reels door van een account van iemand die ook 2 dochters heeft dus ik denk dat hij zich er wel mee aan het verzoenen is als het zo zou zijn ?. Bij mij lijkt de misselijkheid wel te beteren nu. Bij mij nam de misselijkheid inderdaad ook toe naarmate ik me meer vermoeid voelde.

Ik had ook problemen met het forum, nu is t weer gelukt om er op te komen!
@XxLara gefeliciteerd met je goede echo! ??
@Mateke heb je de uitslag van de nipt al gekregen? Leuk waarschijnlijk 2 meiden dan straks! :)
Ik ben 2 weken geleden gestart, had vorige week maandag de eerste echo. Vond het zelf erg vroeg want ik startte op een lagere dosering dan waarop er vorige keer een eisprong was, maar vorige week maandag was er ineens al een follikel van 1,5!? Zo gek, ik had nog helemaal het idee dat het allemaal veel langer zou duren haha. Afgelopen vrijdag was de follikel inderdaad weg, nu moet ik nog wel donderdag bloed laten prikken om te kijken of het een goede eisprong is geweest. Even vergeten hoe verschrikkelijk lang de wachtweken zijn, ik had het idee om nu meer het traject in te gaan met het idee “we zien wel”, maar ik kan het echt niet loslaten haha?

@Bloem nog geen resultaten maar ze zeiden dat dit tot 10 werkdagen kon duren dus ik verwacht ze ergens eind deze week ?. Nog even spannend dus ?. En wat goed dat een lagere dosering nu al zo snel werkte! Ik herken het helemaal haha ?. Succes met de wachtweken!
Ik kom ondertussen de dag door zonder medicatie of hoogstens 1 pilletje per dag dus de misselijkheid is wel al stevig gezakt. Vooral 's avonds of na een grotere inspanning heb ik er wel nog last van. Ondertussen zit ik hier thuis met onze kleine dame naast me want die heeft naar alle waarschijnlijkheid windpokken opgedaan in de opvang. Deze ochtend werd ze wakker met rode vlekjes in haar gezicht en ze was al enkele dagen aan het hoesten en snotteren. Benieuwd wat dat zal geven. Voorlopig heeft ze er nog weinig last van. Verder heb ik vorige week gesprek gehad met mijn directeur op school en er zou volgend schooljaar wel een plekje vrij zijn als logopediste maar blijkbaar niet voor mij, 'gezien mijn huidige situatie'. Op mijn werk heeft hij niets aan te merken maar het feit dat ik zwanger ben zorgt er dus voor dat mijn contract niet zal worden verlengd. Volgens mijn moeder kan hij dit niet zomaar beslissen aangezien ik nu voldoende rechten heb opgebouwd dit schooljaar om voorrang te moeten krijgen. Allemaal heel oneerlijk dus en weer iets om mee bezig te zijn om dit aan te kaarten/aan te vechten. Pfff ?. Tijdens dit gesprek vroeg hij zelfs of 'een tweede kindje op de planning stond' ?. Hij is hier dus even grondig zijn boekje te buiten gegaan. Ben er even niet zo goed van geweest, moet ik zeggen.

Terug
Bovenaan