PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@XxLara pfff ja pittig met al een kleintje in huis hè. Ik snap het wel. Ik probeer zo vaak mogelijk een dutje te doen samen met Nora en lig vaak al om 21u ten laatste in bed . Fijn dat je echo weer goed was en dat je deze keer een jongetje krijgt ! Jullie hadden al meisje hè? Met de babykamer ben ik nog niet echt bezig . Baby 2 zal toch de eerste maanden bij ons slapen. We hopen Nora naar een groter bedje te kunnen verhuizen tegen de periode dat we het ledikantje meer nodig zullen hebben voor het volgende kleintje. Ik merk dat ik deze zwangerschap er minder mee bezig ben en dat alles rustiger aan geregeld wordt. Tja, de meeste spullen hebben we nu wel in huis. Het is nog wat nadenken over de praktische organisatie maar ook daar maak ik me op zich weinig zorgen over. Ben al lang blij dat ik fysiek minder pijn heb deze zwangerschap en nu dus van onze vakantie kan genieten . Vanaf augustus heb ik me voorgenomen om alles toch wel even na te kijken en de laatste dingen te regelen. Vroedvrouw voor de kraamperiode en de kinderopvang zijn al geregeld dus voor de rest zien we wel weer haha

@XxLara pfff ja pittig met al een kleintje in huis hè. Ik snap het wel. Ik probeer zo vaak mogelijk een dutje te doen samen met Nora en lig vaak al om 21u ten laatste in bed . Fijn dat je echo weer goed was en dat je deze keer een jongetje krijgt ! Jullie hadden al meisje hè? Met de babykamer ben ik nog niet echt bezig . Baby 2 zal toch de eerste maanden bij ons slapen. We hopen Nora naar een groter bedje te kunnen verhuizen tegen de periode dat we het ledikantje meer nodig zullen hebben voor het volgende kleintje. Ik merk dat ik deze zwangerschap er minder mee bezig ben en dat alles rustiger aan geregeld wordt. Tja, de meeste spullen hebben we nu wel in huis. Het is nog wat nadenken over de praktische organisatie maar ook daar maak ik me op zich weinig zorgen over. Ben al lang blij dat ik fysiek minder pijn heb deze zwangerschap en nu dus van onze vakantie kan genieten . Vanaf augustus heb ik me voorgenomen om alles toch wel even na te kijken en de laatste dingen te regelen. Vroedvrouw voor de kraamperiode en de kinderopvang zijn al geregeld dus voor de rest zien we wel weer haha

@Matele, wij hebben inderdaad een dochter Claire en nu krijgen we inderdaad een zoontje. Fijn hè hoe gemakkelijk je in een tweede zwangerschap sta. Ik heb er voor gekozen om een nieuw kamertje te nemen aangezien onze dochter een iets groter bedje heeft waar we een peuterbed van kunnen maken. Ik heb de nieuwe babykamer al wel online besteld gister, zo gemakkelijk ben ik erin geworden ik wil de baby zo snel mogelijk op zijn eigen kamer hebben, bij Claire was dit met 7 weken. Het scheelt dat we al veel spullen in huis hebben inderdaad. Dat je niet alles nieuw hoef te komen. Fijn dat je nu fysiek veel minder klachten hebt en dus lekker van jullie vakantie kan genieten. Hier heb ik juist fysiek meer klachten.

Heeft een van jullie eigenlijk ervaring met nog borstvoeding geven en een traject? Niet dat we al plannen hebben hoor, maar de borstvoeding loopt zo soepel en ik vind het ook echt een fijn momentje, waardoor ik voorlopig nog niet van plan ben te gaan afbouwen (hij is nu bijna 7 maanden).
Ik heb helemaal geen cyclus momenteel en dat is natuurlijk normaal bij borstvoeding, maar ook bij pcos. Dus kans dat ze zeggen; kijk eerst maar of je cyclus wat op gang komt zonder borstvoeding? Iemand ervaring mee?
Hoeveel leeftijdsverschil hebben jullie kleintjes straks of na hoelang wilden jullie er weer voor gaan?
Hier dus echt nog geen plannen hoor. Ik wilde in eerste instantie niet te lang wachten met opnieuw proberen/een traject, zeker omdat ik weet hoelang het kan duren voor het lukt. Maar ik zie het nu echt nog niet voor me voorlopig ook qua energie enzo. en ik wil nog even vol de focus hebben op ons zoontje .
@Mateke en Lara, jeetje wat gaat dat hard zeg.
@Femee en xbo, zo spannend om het traject weer te starten, heel veel succes

@MilouP lekker genieten nog van je zoontje, toen mijn dochter 7 maanden was moest ik er ook absoluut nog niet aan denken hoor. Toen zij 14-15 maanden was begon het langzaam aan weer wat te kriebelen. Ik had toen een afspraak bij de huisarts gemaakt in januari en zou in maart eigenlijk mijn eerste afspraak in het ziekenhuis voor een intake weer hebben maar een week daarvoor bleek ik dus zwanger te zijn. Er zit straks 2 jaar en 1 maand tussen. Ik heb alleen de eerste 3 weken gekolfde borstvoeding gegeven en daarna over gegaan op flesvoeding. Ik werd door de pcos ook niet of nauwelijks ongesteld alleen na mijn zwangerschap werd ik ineens wel redelijk regelmatig. Zo tussen de 30-40 dagen was het gemiddeld ongeveer. Ik heb uiteraard na de bevalling van mijn dochter geen anticonceptie meer gebruikt. Het gevoel dat je er klaar voor bent of het weer begint te kriebelen komt vanzelf wel al als je een wens hebt voor een 2e

@XxLara oh ok, Nora sliep pas met 6 maanden op haar eigen kamertje en dutjes deed ze vaak nog beneden in haar park. We zien wel hoe het gaat. We willen voor Nora binnenkort sowieso wel een groter bedje kopen. Het is al een weekje vakantie met ups en downs geweest . Valt me fysiek toch zwaarder dan gedacht en nu had ik er bovenop nog maag-darmklachten. Onze tweede week gaat in dus hopelijk nog een aangenamer weekje voor mij .

@MilouP oh toen moest ik er ook niet aan denken. Bij mij begon het weer te kriebelen rond Nora’s eerste verjaardag maar rond 14 maanden zijn we echt weer begonnen met het traject. Er zal bij ons bijna exact 2 jaar tussen zitten. Helaas geen ervaring met borstvoeding en een traject. Ik heb enkel de eerste 10 weken bv gegeven en daarna vond ik het zelf niet meer te combineren met mijn werk. Mijn productie liep plots ook dramatisch snel terug toen ik begon te werken en ik ga er de energie niet voor om daar dan nog extra in te steken om het weer beter op gang te houden. Tijdens de bv ben ik niet ongesteld geweest. Nadien een paar bloedingen gehad maar ben er niet zeker van of er toen effectief een eisprong was. In ieder geval na een 3-tal bloedingen weer helemaal geen cyclus te bespeuren geweest.

@XbJa klopt! Hier nu ook weet het Maasstad.
@Mateke , klopt helemaal. Ik zit nu in de wachtweken. De 5mg is aangeslagen. De follikel groeide wel traag. Dag 18 was de follikel pas 19,7mm. Voorlopig mag ik er dus mee door. Hen de afgelopen weken echt heel veel last van mijn darmen. Hopelijk heeft mijn lijf er niet zoveel last van dat er niks kan blijven kleven. Nod is 6 augustus, maar ga nergens van uit.

Wat betreft de borstvoeding was hier de regel van het ziekenhuis dat ik gestopt moest zijn. Mijn zoontje was er na 15 maanden ook wel klaar mee. Liep liever rond met zijn fles dan stil bij mama aan de borst te liggen. In maart dus gestopt en nu weer in het traject.

Terug
Bovenaan